Pagina 3 van 23 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 60 van 455

Discussie: Lucid Dreaming

Member SteveDotcom's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lantaarnpaal Bekijk bericht
    Wat doen jullie trouwens in luciede dromen?

De keren dat ik heb gedroomd was ik eerst nog alles wat aan het uitproberen, auto's spawnen etc, maar nog ni echt kunnen vliegen bv (ik werd wakker )
    idem vroeger toen ik jonger was stal ik autos en reed ik daar veel te snel mee tot de politie achter me kwam endan stopte ik maar met dromen omdat ik schrik kreeg haha
    Tegenwoordig heb ik het nimeer zo vaak ;(

Member
    iTrader
    0
    Is dit niet ongezond wat jullie doen? Zo met je slaap spelen (die zeer belangrijk is). Klinkt mij al te akelig om te trainen, surtout zaken die ik lees zoals jezelf na een paar uur wekken, rondlopen, en verder slapen.

Member sneax's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Er zijn al veel threads over en elke keer post ik er in, soms eens wat langer, maar hier ga ik het kort houden. Ik doe het veel en het lukt nog steeds. Bewijs is dat ik al een tijdje overdag rondloop met de gedachte om eens iets te proberen als het nog eens lukt, en onlangs heb ik dat wat ik wou proberen dus al een paar keer geprobeerd dus waar ik overdag aan denk geraakt dus tot in mijn (onderbewuste?) droomwereld perfect binnen.

Methode: ik kijk naar een klok of een reclamebord of eender welke tekst. Ik kijk weg en ik kijk terug. Zijn de letters anders of het uur anders, dan weet ik dat ik droom en de lucide droom begint. Ik doe deze test ook regelmatig overdag, nu minder maar vroeger expres dus veel, zodat ik die zeker eens 'uit gewoonte' zou doen tijdens een droom, wat dus lukte.

Dingen voorstellen dat ze gebeuren en dan gebeuren ze ook, lukt ook, maar ge moet het echt wel geloven anders gaat het niet. Ik heb soms schrik dat ik mij slechte dingen voorstel en dan is de droom zo leuk niet omdat ik eigenlijk constant bezig ben om te proberen om geen slechte dingen voor te stellen.

Voila, dat is zowat alles, maar toch weer genoeg text zie ik :/
    safir Thom4s

Member WaterRatj's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    @Boterkoek
    Het zou inderdaad veel handiger zijn moest je meer je 'i' gebruiken.
    Ik praat in het echt ook vré plat maar ik hou er altijd rekening mee dat wanneer ik ergens iets post van informatie of gewoon een praatje dat ik het toch in een zeer verstaan bare vorm van schrijven doe.
    Nu anderzijds, op je reply.
    Dat kan inderdaad een lucide droom zijn maar dan zonder controle.
    Met een beetje oefenen kan je volledig de controle overnemen en de droom 'exploren' zoals je zelf wilt of er een eigen wending aan geven of gewoon natuurlijk non-lucide laten.
    Hangt ervan af wat je zelf natuurlijk wilt.

@Wonkelrijm
    Dat is precies de bedoeling voor mensen die dit willen bekomen.
    Je kan alles zelf kiezen.
    Natuurlijk duurt een lucide droom nooit altijd lang om alles te doen.
    Mss wel maar 1 tot 3 minuten in de meeste gevallen.
    Daarom veel oefenen voor mensen die dit willen om verschillende dingen uit te proberen.
    Voor beginners zou ik zekers nooit aanraden om in hun dromen dingen te laten pauzeren aangezien je maar soms kort bewust word dat je lucide droomt en voor je het weet het al gedaan is en je weer een nacht moet wachten.

@vidiot
    Zal ik zekers eens beluisten, dank je voor de link!

@Anopheles
    Inderdaad veel situaties kunnen grappig zijn en nog veel grappiger éénmaal je het onder de knie hebt.
    Je moet eens proberen te bellen naar iemand in je droom.
    De gesprekken die je soms daar krijgt zijn marginaal!
    Dat maakt het hele concept van 'lucid dreaming' zo juist tof.

@Avondland
    Tip mocht je kunnen gebruiken, in dromen waar je niet wakker denkt te kunnen komen, gewoon proberen in je zelf te denken van word wakker als het lukt natuurlijk.
    Je kan 'normaal' altijd wakker worden wanneer je wilt. (Meer als je controle hebt over je lucide dromen)
    Tenzij je zich in slaapparalyse bevind, wat veel voorkomt.
    Gewoon niet paniekeren en wachten, éénmaal uitgewerkt kan je jouw spieren weer bewegen.

@SteveDotcom
    Mocht je weer meer willen lucide dromen, weer beginnen oefenen.
    Ze zullen dan wel na een tijdje terug komen en je kan weer plezier beleven.

@Cerberuser
    Dit is zekers niet gevaarlijk.
    Voor mensen zoals ik en vele andere waar het lucide veelaleer spontaan gebeurt verstoor je jouw slaap zekers niet.
    Zelf dat opstaan na dat je wakker gekomen hebt en dan uit je bed gaan en terug komen gebeurt zoiezo al bij velen, bijvoorbeeld om naar het toilet te gaan.
    Natuurlijk als je geobserdeerd wordt door lucide dromen te willen hebben en je daarbij je slaap patroon verstoord is natuurlijk altijd je eigen risico.
    Maar een slaappatroon weer terugkrijgen is zekers nooit moeilijk en ver van gevaarlijk. (In meeste gevallen)

@sneax
    Ja maar weinig recente op 9lives.
    Daarmee handig dat er weer één is en een recenter.
    Als je inderdaad veel overdag er aan denkt of soms een beetje lukt het altijd veel beter.
    En natuurlijk één van de belangrijke dingen zoals jij bij je methode hebt staan.
    Veel maar dan ook veel en regelmatig 'Reality checks' doen.
    Is altijd het begin van veel lucide dromen te verkrijgen.
    Reality checks en het voornaamste en mss wel het belangrijkste een Droomdagboek of Droomboek.
    Of hoe je het ook wilt noemen mocht je de dagboek te girly klinken ^^ (Wat het zekers en vast niet is)

@al.de.rest
    Zoals je kan zien kan ik praten en praten en blijven praten over dit onderwerp.
    Omdat het gewoon weg een boeiende en behulpzame bron is.

Laat jullie reacties en dromen maar blijven komen!

Member the JaCkAl's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Het is misschien niet girly, maar het klinkt zo wel !

Vannacht de trappen geprobeerd, helaas...
    Maar moet ik me proberen voorstellen dat ik een trap afwandel en het bekijk zoals ik het in het echt doe. Of bekijken in 3d person ?

En ivm die realitychecks. Chapeau voor de hierboven gemelde voorbeelden.
    Maar ik heb nog nooit of te nimmer een RC gedaan in een droom.
    Ik probeer regelmatig overdag mijn hand door mijn andere hand te steken. Nog nooit heb ik dit in een droom gedaan.
    Verder probeer ik ook regelmatig iemand/iets te sturen, dit vertaalt zich helaas ook niet in mijn dromen.

Dat vind ik eigenlijk wel een dikke mindere...
    Het enige waar ik geraak is "tiens dit is vreeeeemd". En ook enkel wanneer ik iets vreemd doe in mijn droom.

Approved 9-lifer MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SteveDotcom Bekijk bericht
    idem vroeger toen ik jonger was stal ik autos en reed ik daar veel te snel mee tot de politie achter me kwam endan stopte ik maar met dromen omdat ik schrik kreeg haha
    Tegenwoordig heb ik het nimeer zo vaak ;(
    En hoe oud zijt gij? XD

Member Anopheles's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cerberuser Bekijk bericht
    Is dit niet ongezond wat jullie doen? Zo met je slaap spelen (die zeer belangrijk is). Klinkt mij al te akelig om te trainen, surtout zaken die ik lees zoals jezelf na een paar uur wekken, rondlopen, en verder slapen.
    Ik moet eerlijk toegeven, hoe meer lucide de droom in de nacht, hoe meer vermoeid ik ben overdag. Maar gevaarlijk is het zeker niet hoor ! Ik wenstte alleen dat ik meer controle had.

Ik heb vannacht met de koude trouwens niet lucide kunnen dromen (slecht geslapen, weinig rem) dus zooo slecht slaap je nu ook weer niet hoor

Approved 9-lifer InvisiblePain's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Een stap voor stap Guide tot Lucid Dreaming zou mischien handig zijn?
    Wat ik nu onthouden heb is reality checks en een droomdagboek bijhouden, wat is er zo nog belangrijk?

Approved 9-lifer passero's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Weblogs
    3
    Ik heb het eigenlijk nog maar 1 keer gehad en dat was puur toeval. Was een mega zalige ervaring en ik wil het eigenlijk meer meemaken.
    Controleren wat je in je droom doet is zo zalig. Kan je vanalles doen wat je IRL niet kan
    Het leuke is ook dat die droom mij enorm goed bijblijft. Weet niet of dit algemeen is voor en lucide droom maar ik vermoed van wel omdat je die bewust droomt.

iTrader
    8 (100%)
    @the JaCkAl
    Idd, klinkt wel zo maar is wel een must voor lucide dromers ^^
    Noteer het anders in je Droom-PDA klinkt al mannelijker lol?

Ja die realitychecks zijn soms een domper.
    Je weet het niet altijd dat je het in je droom doet tot je echt in je droom lucide word.
    Dus je kan het maar eigenlijk merken als je echt Lucide bent.
    Je hersenen hebben nog niet in een cyclus gezeten van lucide dromen waardoor je het ook nog niet begint te gaan beseffen dat je ze uitvoert.
    Maar geen nood, dit komt zeker en vast.
    In het begin deed ik ook nooit realitychecks in mijn dromen, allejah ik besefte het toch niet laten we zo zeggen.
    Die realitychecks moeten soms echt massaal aanwezig zijn in je routine bij sommigen om werkelijk te lukken.
    Weeral werkt dit bij sommigen veel soepelder dan bij anderen.

En over die trappen, het maakt niet uit hoe je het visualiseerd, dat is eerder een oefening om te onspannen waardoor je rapper in lucide vorm graakt.
    Mss iets anders proberen.
    Er zijn veel mogelijkheden, hier een paar dat kunnen helpen.
    Eens testen wat bij jouw het best gaat, maar maak nog geen conclusie na éénmalig elke te proberen hebben.
    Verander week tot week eens.
    Dit zijn een paar dat ik afwisselend gebruik

* Lig in je bed en denk dat je hele lichaam een zandzak is.
    Visualiseer dit ook, ieder lichaamsdeel is een aparte zak.
    Begin van beneden tot boven rustig in te beelden dat je zak per zak opendoet en dat het zand heel traagjes leegloopt en dat er niets meer op die plaats is.
    Ga van je voeten naar je been naar je buik, armen tot je bij je hoofd komt.
    En proberen niet afgeleid te zijn door andere dingen, geluiden,jeuk, warm krijgen of koud.
    Deze techniek werkt veel beter wnn je echt moe bent, allejah bij mij toch

* Begin te tellen (1,ik droom - 2, ik droom - 3, ik droom, enzoverder)

* Adem rustig in en uit

* Het tellen van je hartslag

* Het herhalen van (Ik ga nu dromen, ik droom, ik weet dat ik droom. Dit is een droom)
    Weeral een techniek die het beste lukt wnn je eerder meer dan gewoon moe bent.

Dit zijn er een paar dat ik gebruik en die me al success hebben geleverd.

Je kan ook zelf op één komen.
    Zolang je maar bezig bent met dat 1e iets en waardoor je bij jezelf tot rust komt.

iTrader
    8 (100%)
    @InvisiblePain
    Ik zal straks bij de tweede topic die ik gereserveerd heb de basis plaatsen die ik altijd gebruikt heb

@passero
    Ja je blijft ze beter onthouden omdat lucide dromen gebeurd in REM slaap en meestal wnn je wakker word, je juist uit je REM slaap komt en dat is de reden waarom je die droom ook beter herinnert

Member witten's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    ik kon het vroeger als ik jong was. nu niet meer.

Is wel grappig hoe het gekomen is. Ik had altijd een wederkerende droom dat ik achtervolgd werd door monster.
    toch een paar nachten achter elkaar. Op een gegeven moment heb ik gezegd nu ist genoeg en heb ik me omgedraaid en het 'monster' bekeken. Vanaf dat moment besef je dat je aan het dromen bent en ging het wat makkelijker. vliegen, monsters aftuigen etc etc.

nu helaas geraak ik niet meer in die fase.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WaterRatj Bekijk bericht

@Avondland
    Tip mocht je kunnen gebruiken, in dromen waar je niet wakker denkt te kunnen komen, gewoon proberen in je zelf te denken van word wakker als het lukt natuurlijk.
    Je kan 'normaal' altijd wakker worden wanneer je wilt. (Meer als je controle hebt over je lucide dromen)
    Tenzij je zich in slaapparalyse bevind, wat veel voorkomt.
    Gewoon niet paniekeren en wachten, éénmaal uitgewerkt kan je jouw spieren weer bewegen.
    als ik weer die droom (voor ik doorhad dat ik hem kon controleren)had begon ik wild met mijn hoofd te schudden. (wat ik in realiteit ook deed) en toen werd ik wakker van mijn eigen

ik denk dat ge gewoon het besef moet hebben dat ge in een droom zit voor lucide te kunnen dromen.
    Zou het wel nog eens graag meemaken.
    Laatst gewijzigd door witten; 3 februari 2012 om 12:14

iTrader
    8 (100%)
    @witten
    Dat is inderdaad één mogelijkheid ^^

En inderdaad je kan niet lucide dromen als je niet beseft dat je droomt.
    Alhoewel het toch soms gebeurd. De hersenen zijn een ingewikkeld iets hé
    Soms kan je ook gewoon lucide dromen maar waar je geen controle hebt.
    Hoort ook onder de term Lucide dromen.

En verdiep je weer een beetje in het onderwerp en je zal wel weer lucide kunnen dromen

@derest
    Tweede post is geplaatst, wel wat zonder layout en al maar dat zal ik dan wel eens aanpassen

Member Batiatus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Dus als je beseft dat je droomt, droom je ook al lucide. Ook al kan je zelf die droom niet sturen?

iTrader
    2 (100%)
    @the JaCkAl
    Idd, klinkt wel zo maar is wel een must voor lucide dromers ^^
    Noteer het anders in je Droom-PDA klinkt al mannelijker lol?

Ja die realitychecks zijn soms een domper.
    Je weet het niet altijd dat je het in je droom doet tot je echt in je droom lucide word.
    Dus je kan het maar eigenlijk merken als je echt Lucide bent.
    Je hersenen hebben nog niet in een cyclus gezeten van lucide dromen waardoor je het ook nog niet begint te gaan beseffen dat je ze uitvoert.
    Maar geen nood, dit komt zeker en vast.
    In het begin deed ik ook nooit realitychecks in mijn dromen, allejah ik besefte het toch niet laten we zo zeggen.
    Die realitychecks moeten soms echt massaal aanwezig zijn in je routine bij sommigen om werkelijk te lukken.
    Weeral werkt dit bij sommigen veel soepelder dan bij anderen.

En over die trappen, het maakt niet uit hoe je het visualiseerd, dat is eerder een oefening om te onspannen waardoor je rapper in lucide vorm graakt.
    Mss iets anders proberen.
    Er zijn veel mogelijkheden, hier een paar dat kunnen helpen.
    Eens testen wat bij jouw het best gaat, maar maak nog geen conclusie na éénmalig elke te proberen hebben.
    Verander week tot week eens.
    Dit zijn een paar dat ik afwisselend gebruik

* Lig in je bed en denk dat je hele lichaam een zandzak is.
    Visualiseer dit ook, ieder lichaamsdeel is een aparte zak.
    Begin van beneden tot boven rustig in te beelden dat je zak per zak opendoet en dat het zand heel traagjes leegloopt en dat er niets meer op die plaats is.
    Ga van je voeten naar je been naar je buik, armen tot je bij je hoofd komt.
    En proberen niet afgeleid te zijn door andere dingen, geluiden,jeuk, warm krijgen of koud.
    Deze techniek werkt veel beter wnn je echt moe bent, allejah bij mij toch

* Begin te tellen (1,ik droom - 2, ik droom - 3, ik droom, enzoverder)

* Adem rustig in en uit

* Het tellen van je hartslag

* Het herhalen van (Ik ga nu dromen, ik droom, ik weet dat ik droom. Dit is een droom)
    Weeral een techniek die het beste lukt wnn je eerder meer dan gewoon moe bent.

Dit zijn er een paar dat ik gebruik en die me al success hebben geleverd.

Je kan ook zelf op één komen.
    Zolang je maar bezig bent met dat 1e iets en waardoor je bij jezelf tot rust komt.
    Zonder zwans, die droom-pda heb ik echt al overwogen.
    Gewoon noteren in de galaxy iedere ochtend. Misschien toch eens mee beginnen...

Ivm RC's, moet je je dan werkelijk in wakkere staat afvragen of je droomt ?
    Of gewoon de RC doen. Want ik heb het heel moeilijk met de realiteit in twijfel stellen. Ik doe de check wel, denk dan ook "droom ik?" maar zelf weet ik goed genoeg dat dat niet het geval is. (Ik doe +- 5 RC's / dag denk ik)

RC's 2/3/4/5 heb ik reeds geprobeerd. Al dan niet in combinatie.
    Misschien die eerste eens testen vanavond.

Hoe dan ook blijf ik het proberen. En blijf ik me verdiepen in de materie.
    Er is zo'n "bekende" uitspraak die iets zegt in de trend van "waarom 8x7x365x60 uren slapen, als je de wereld zonder grenzen kan verkennen"

iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Batiatus Bekijk bericht
    Dus als je beseft dat je droomt, droom je ook al lucide. Ook al kan je zelf die droom niet sturen?
    Inderdaad. (afaik toch he)

Trouwens, WaterRatj en anderen;
    Misschien interessante site, ikzelf heb er toch al wat aan gehad.

LucidDreaming4All

iTrader
    8 (100%)
    @Batiatus
    Wel daar is het moeilijk soms een onderscheid maken.
    Maar inderdaad wanneer je beseft dat je droomt en dat je het ervaart dat het echt lijkt.
    Dat is dan lucide dromen maarja er zijn zoveel vormen dat men altijd zal kunnen blijven discussieren

@the JaCkAl
    haha dat is nog een goed idee zorg dat hij of zij (hangt ervan af) bij handbereik ligt en klaar om te schrijven/typen.

Wel het is altijd het best eerst afvragen of je nu droomt of niet.
    Met je 'Droom ik?' vraag of 'is dit wel echt?' of klopt dit
    En daarna altijd meerde RC na elkaar uitvoeren, dus vergeet niet dat je niet gewoon maar random 1 uitneemt en die doet.

Dus bijvoorbeeld, eens bij jezelf denken, droom ik? weet je niet echt een antwoord of denk je dat je wakker bent dan voor het zekerst een tweede en zelfs derde te doen.
    Dus na je af te vragen of je droomt eens naar je horloge kijken en wegkijken en dan terugkijken.
    Ben je nog niet hellemaal zeker of denk je dat je toch wakker bent. nog een derde uitvoeren zoals neus toeknijpen en proberen door je neus te ademen.

Een handige tip is ook iets op je hand schrijven, een letter of een symbool of een stip en iedere keer in je dag als je er naar kijkt. Je realitychecks doen.

"RC's 2/3/4/5 heb ik reeds geprobeerd. Al dan niet in combinatie.
    Misschien die eerste eens testen vanavond."

Bedoel je de nummering van de tweede topic van mij of van het tekstje dat in je reply voor deze message stond?

iTrader
    8 (100%)
    @the JaCkAl
    Dat is een site die ik geregeld nog eens bezoek ook.
    En waarvan veel van mijn ervaring vandaan komt.

Goede site!

Had ik vergeten te vermelden in tweede post, paar sites voor meer informatie van lucide dromen.
    Laatst gewijzigd door WaterRatj; 3 februari 2012 om 13:38

iTrader
    2 (100%)
    Bedoel je de nummering van de tweede topic van mij of van het tekstje dat in je reply voor deze message stond?
    Je tekst-reply bedoelde ik.

Dus bijvoorbeeld, eens bij jezelf denken, droom ik? weet je niet echt een antwoord of denk je dat je wakker bent dan voor het zekerst een tweede en zelfs derde te doen.
    Dus na je af te vragen of je droomt eens naar je horloge kijken en wegkijken en dan terugkijken.
    Ben je nog niet hellemaal zeker of denk je dat je toch wakker bent. nog een derde uitvoeren zoals neus toeknijpen en proberen door je neus te ademen.

Een handige tip is ook iets op je hand schrijven, een letter of een symbool of een stip en iedere keer in je dag als je er naar kijkt. Je realitychecks doen.
    Die stip heb ik ook al meermaals tegen gekomen. Mss toch ook eens de moeite te proberen.

Maar mbt "de vraag" en vervolgens de RC's.
    De RC's doe ik puur om het te "indoctrineren" want als ik het me afvraag doe ik het bewust, en weet ik echt wel 100% zeker dat ik niet droom.
    Ik kom precies niet te veel geks tegen wat me doet twijfelen aan de realiteit.

Member devilution.be's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik 4/7 nachten heb ik lucid dreams Al vanaf ik jong was, ik doe er eigenlijk niets speciaals voor. Alles is ok zolang het geen nachtmerrie is, want het is ook vaak dat ik echt totaal uitgeput wakker schiet, dat al mijn spieren zo bevriezen van angst, dat is dus minder lol.

Het rare is wel dat ik altijd wakker schiet op een zeker moment en dan als ik voort slaap, ist gedaan voor die nacht dan slaap ik door.

Pagina 3 van 23 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten