Bekijk resultaten enquête: Heeft u een hond?

Aantal stemmers
1053. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Ja

608 57,74%
  • Nee

445 42,26%
Pagina 65 van 136 EersteEerste ... 155561626364656667686975115 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.281 t/m 1.300 van 2709

Discussie: Honden

Member Clarkske's schermafbeelding
    iTrader
    40 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glashelder Bekijk bericht
    8 uur per dag, elke dag alleen zijn vind ik wel lang hoor voor een hondje. Zeker voor een sheltie... Dat zijn redelijk aanhankelijke beestjes die heel graag bij hun baas zijn en gewoon wegkwijnen alleen. Heb je geen oppas, of eventueel je ouders die hem in huis kunnen pakken op bepaalde dagen of zo? Hou er ook rekening mee dat een pupje van 8 weken niet van dag 2 direct 8 uur alleen kan zijn, dat moet opgebouwd worden.

Ik zou niet direct een hondje aanraden aan iemand die 5 dagen per week 8 uren weg is... Da's niet eerlijk voor dat beestje. Tenzij je nog een vriendin hebt of zo die minder werkt?
    Mja, da's klote idd, en ik heb helaas geen vriendin en ken ook niet echt iemand van m'n familie die een hond graag heeft in huis, aléja, ze zien graag honden maar zelf willen ze geen hond dusja + ook werken enzo...

Maar de vriendin van m'n broer zou in de toekomst een zaak willen openen als hondentrimmer, miss zou zij dat wel willen doen...maar ik vrees er een beetje voor

@WeedJunk, hoe doe jij dat eigenlijk, ik neem aan dat je ook werkt of naar school gaat tenzij ge iemand hebt die er ook voor zorgt?

Alvast bedankt

iTrader
    40 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Snaggit Bekijk bericht
    Wij hebben hier ook een teefje van ongeveer 1 jaar oud.
    De onze is zeker geen moeilijke en leert wel vrij gemakkelijk alles aan... Ze durft soms wel al eens de koppigaard uithangen op de hondenschool en dan krijgt ge niet veel van haar gedaan.
    Maar als je ze goed traint ga je er zeker geen problemen mee hebben, wij kunnen onze gerust los laten lopen en dan terug roepen en langs de voet laten lopen.

Ga ook naar een hondenschool want daar zal je ook wel veel bijleren en vooral als het je eerste hond is.

Over dat geblaf dan...
    Ons blaft heel erg veel als ze enthousiast is tijdens het spelen/vertrekken om te gaan wandelen enzo.
    Maar als we ergens op een terras zitten ofzo dan zal ze zelden op andere mensen/honden blaffen.
    Ik denk wel dat het af te leren is ondanks ik zelf niet echt weet hoe ik het bij de onze eruit ga krijgen

Voor de rest koop een Sheltie zeker bij een erkende fokker met stamboom etc. en niet bij een broodfokker/dierenwinkel/whatever !!

Als je wat op het internet zoekt kom je véél informatie tegen over de Sheltie en welke fokkers er zijn.
    Aah mercie voor de info

En laat je die ook regelmatig alleen thuis of..?

Member Snaggit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Clarkske Bekijk bericht
    Aah mercie voor de info

En laat je die ook regelmatig alleen thuis of..?
    Neen, mijn mama is altijd thuis dus dat probleem hebben wij niet.
    Ze kunnen wel eventjes alleen zitten maar 8u per dag is wel vrij lang...

iTrader
    40 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Snaggit Bekijk bericht
    Neen, mijn mama is altijd thuis dus dat probleem hebben wij niet.
    Ze kunnen wel eventjes alleen zitten maar 8u per dag is wel vrij lang...
    Hmm, dan zou ik best geen hond aanschaffen of ik moet iemand tegenkomen die hopelijk wat minder werkt

Nja, ik zie wel

Member glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Teckeltje gaat Pippa heten

Banned
    iTrader
    0
    Onze pomeranian is vandaag vier jaar geworden! he's so cute!

Member WeedJunk's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    @WeedJunk, hoe doe jij dat eigenlijk, ik neem aan dat je ook werkt of naar school gaat tenzij ge iemand hebt die er ook voor zorgt?

Alvast bedankt
    Ik zit wat dat betreft met een 'luxe situatie', mijn ouders werken het grootste deel van de dag thuis en mijn meme woont naast mij. Ik studeer nog en zit niet op kot. We hebben ook een redelijk grote tuin, daar heeft ze ook veel aan, zeker als het mooi weer is zit ze eigenlijk 3/4 van de dag gewoon buiten. Mijn teefje is ook een behoorlijke keffer, als ze duiven ziet overvliegen of bij de kippen passeert, is 't van dat. En zoals hier al eerder is gezegd, het zijn behoorlijk aanhankelijke honden...in jouw situatie zou ik eerder geen hond of 2 nemen dat ze elkaar gezelschap kunnen houden

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Efflorescence Bekijk bericht
    Onze pomeranian is vandaag vier jaar geworden! he's so cute!
    As cute as Boo?
    "Nemo me impune lacessit!"
    Zaffah:"Voor mijn part luistert mijn lief naar mensen die scheten in een fles laten."

Banned
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WeedJunk Bekijk bericht
    As cute as Boo?

Cuter! En hariger! Een echte haarbal!

Member Mr Syphon's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    lijkt me ook niet echt haalbaar om een pup alleen op te voeden als ge 8 uur per dag van huis zijt,
    we hebben nu ook 3 maand een hond terug in huis ( een beagle ) en we hebben de eerste weken toch 'afgezien' met dat opvoeden constant die hond achterna lopen, zen accidentjes opkuisen, uw meubels en alles wat los ligt beschermen en weg leggen
    men ma is dan wel heel de dag thuis ma die was toch ook blij als wij dan thuis kwamen en ze is ff wat rust had

Member McGregor's schermafbeelding
    iTrader
    62 (100%)
    Mss binnen een paar jaar een Duitse herder kopen (wanneer ik er voldoende plaats voor heb).
    Een beginners vraagje: waar koop je die best? Richtprijs (pup)?

iTrader
    3 (100%)
    proberen een goeie fokker te vinden, de prijs gaat dan wel iets hoger liggen maar dan gaat ge wel een goeie hond hebben, die gebruiken dan ook honden waar ze zelf enorm veel mee bezig zijn en dus niet om puur mee te kweken

iTrader
    62 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr Syphon Bekijk bericht
    proberen een goeie fokker te vinden, de prijs gaat dan wel iets hoger liggen maar dan gaat ge wel een goeie hond hebben, die gebruiken dan ook honden waar ze zelf enorm veel mee bezig zijn en dus niet om puur mee te kweken
    Ok en wat is een correcte richtprijs dan (bij een goeie fokker)? Veronderstellend dat die pup al de nodige vaccinaties heeft gekregen?

Approved 9-lifer Hatchetman's schermafbeelding
    iTrader
    212 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door McGregor Bekijk bericht
    Ok en wat is een correcte richtprijs dan (bij een goeie fokker)? Veronderstellend dat die pup al de nodige vaccinaties heeft gekregen?
    Hier zou je al een kunnen beginnen te kijken.
    Blok voor de fokkers en puppies

Geen idee wat de prijzen tegenwoordig zijn van duitse herders, wilde gok 500-750 euro.
    Laatst gewijzigd door Hatchetman; 1 mei 2012 om 23:33

iTrader
    3 (100%)
    heb is ff gegoogled, maar bij die fokkers staat nergens een prijs
    maar bij zo een kennel waar ze 20 rassen verkopen zie ik er staan voor 450 euro, kan miss 100 euro duurder zijn bij een fokker, maar daar kunt ge dan wel eens achter horen als ge zover staat

iTrader
    62 (100%)
    Bedankt, het is nog zeker niet voor nu maar wilde gewoon even een richtprijs. Omdat inderdaad niet bij iedereen dit te vinden is.

Approved 9-lifer Hatchetman's schermafbeelding
    iTrader
    212 (100%)
    Ongeveer 50% van kennels zoals woefkesranch bijrekenen ja. Meestal zijn er ook wel wachtlijsten bij serieuze fokkers. Als er dan lijnen zijn wat u echt aanstaan kun je beter te vroeg dan te laat beginnen kijken en kennels bezoeken.

Approved 9-lifer BuBbA's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Hmm, dan zou ik best geen hond aanschaffen of ik moet iemand tegenkomen die hopelijk wat minder werkt

Nja, ik zie wel
    Ik zou eerlijk gezegd geen hond aanschaffen in uw situatie. Minstens 8u per dag alleen laten is véél te lang, voor eender welk ras. Alles kan natuurlijk, er zullen er zeker genoeg zijn die het wél doen, maar ik vind dat je dan eerder vertrekt van het standpunt "ik wil een hond" terwijl je zou moeten vertrekken van het standpunt "kan ik een goeie thuis geven aan een hond".

Member WeedJunk's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Efflorescence Bekijk bericht
    Cuter! En hariger! Een echte haarbal!
    Poidh!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr Syphon Bekijk bericht
    lijkt me ook niet echt haalbaar om een pup alleen op te voeden als ge 8 uur per dag van huis zijt,
    we hebben nu ook 3 maand een hond terug in huis ( een beagle ) en we hebben de eerste weken toch 'afgezien' met dat opvoeden constant die hond achterna lopen, zen accidentjes opkuisen, uw meubels en alles wat los ligt beschermen en weg leggen
    men ma is dan wel heel de dag thuis ma die was toch ook blij als wij dan thuis kwamen en ze is ff wat rust had
    Klopt inderdaad wel, ik was ook blij toen de mijne eindelijk zindelijk was! 'k Heb ze eigenlijk 2j geleden in deze periode gekocht; en in 't begin (1ste twee weken) nam ik ze mee op kot bij m'n ex. Kort daarna was 't blok en examens, dus was ik er praktisch altijd bij.

Member glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door McGregor Bekijk bericht
    Mss binnen een paar jaar een Duitse herder kopen (wanneer ik er voldoende plaats voor heb).
    Een beginners vraagje: waar koop je die best? Richtprijs (pup)?
    Nog een aanvulling, bij herders heb je dan nog eens de onderverdeling show- en werklijnen, wat redelijk ver uit elkaar ligt. Die verschillen van uiterlijk (showdieren zijn meestal iets extremer in uiterlijk, bijvoorbeeld laagbeniger, steilere rug) en karakter (werklijnen zijn gefokt om te werken dus daar moet je effectief ook iets mee doen). Er zullen wel lijnen zijn die gecombineerd worden, maar ik zou daar wel op letten, zodat je straks niet onverwachts met een hele felle hond zit of zo.

iTrader
    40 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BuBbA Bekijk bericht
    Ik zou eerlijk gezegd geen hond aanschaffen in uw situatie. Minstens 8u per dag alleen laten is véél te lang, voor eender welk ras. Alles kan natuurlijk, er zullen er zeker genoeg zijn die het wél doen, maar ik vind dat je dan eerder vertrekt van het standpunt "ik wil een hond" terwijl je zou moeten vertrekken van het standpunt "kan ik een goeie thuis geven aan een hond".
    Nja idd, kan die hond dat niet aandoen hé, 8u+ is idd heel lang, kzal moeten wachten tot m'n pensioen , tenzij binnen paar maanden/jaren ofzo veel veranderd in m'n leven

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten