Honden zijn goed voor als er 1 van de 2 partners huismoeder/vader is of als je op pensioen bent... als je beide gaat werken is een hond in huis nogal een spijtige zaak voor het beestje vind ik... neem dan liever een kat![]()
Honden zijn goed voor als er 1 van de 2 partners huismoeder/vader is of als je op pensioen bent... als je beide gaat werken is een hond in huis nogal een spijtige zaak voor het beestje vind ik... neem dan liever een kat![]()
Niet noodzakelijk. Zolang die een ruime tuin heeft om in te ravotten en ergens binnen kan (garage, tuinhuis etc) is dat imo geen probleem. Kunt onmogelijk continu bij dat beest zijn eh.
Ik en mijne vriend hebben nu wel voor een kat gekozen omdat onze tuin te klein is, maar ooit willen we wel een eigen hond.
Hier ook Engelse Cocker Spaniël.![]()
2 Duitse Staanders atm, 1 korthaar (9) en 1 draadhaar (4).
Ervoor 2 Sint-Bernards gehad, maar die leven spijtig genoeg niet echt lang![]()
Gordon Setter hier![]()
Hier hebben we een Beauceron en een Groenendaeler.
Mogen spijtig genoeg niet binnen, maarja wat wilt ge met zo'n grote honden..
We hebben wel een grote tuin en ze kunnen 'schuilen' in een groot hok wat altijd openstaat, maar ene ligt gewoon bij de achterdeur op een mat.
Niet elke hond is een schoothondje da me een vestje moet rondlopen e. De mijnen doet niets liever dan in de regen rondlopen.
Mini Jack Russel & een mini ruwharige Teckle die helaas onlangs is gestorven![]()
Trainen jullie eigenlijk uw honden? Kunstjes ofzo.
Ik heb met de mijnen een stuk of 10/12 gehoorzaamheidswedstrijden gespeeld, maar we zijn daar alletwee niet zo voor geschiktToch haalde ze af en toe eens de middenmoot, 85/100. Kan dus de basisdingen, houdingen, los wandelen, onderbreking, blijven liggen, apporteren, ...
Herkenbaar
Wij hebben 13/14 jaar een Yorkshire terrier gehad. De terrier kwam altijd meer dan genoeg naar boven
Schat van een beest, kheb enorm veel aan em gehad.
Zo mooi eh
Mn zus heeft momenteel een Zwitserse herder, en da is zon beke mijn neefke
Mijn vriend en ik schikken ooit een hond te nemen, maar doen dit nu nog niet omdat we nog vaak willen reizen en dan is da geen leven voor da beestje.
Dan gaat het waarschijnlijk een Pembroke welsh corgi worden![]()
Momenteel heb ik geen hond meer, maar als ik alleen woon zou ik graag twee of drie honden hebben. Ofwel Cavalier King Charles Spaniel ofwel Cocker Spaniels
http://www.europuppyusa.com/images/d...d_info/6_1.jpg
http://members.aon.at/schloss_schube...lesSpaniel.jpg
Twee australian cattle dogs. Zitten overdag buiten. Hebben een overdekte buitenren gekoppeld aan een binnenren(groot tuinhuis) met een hok. Die zitten 's avonds bij ons binnen tot 23.00. Slapen doen ze in hun ren. Door de dag houden ze elkaar buiten gezelschap, vanaf de vooravond houden ze ons dan binnen gezelschap. Proper huis waar het nog steeds goed riekt en geen afgeknabbelde meubelstukken. (echte) Honden zijn inderdaad niet voor enkel binnen te houden.
Honden zijn groepsdieren en horen niet alleen in aan hok buiten of ergens afgezonderd te leven van de rest van het gezin.
Voorwerpen die na 2 dagen gebroken zijn? Wat voor honden heb jij?Je hond een beetje deftig opvoeden en die zijn zo mak al een lammetje. En je huis dagelijks stofzuigen en af en toe eens dwijlen houdt je huis ook proper. En daarbij, een propere hond die deftig eten krijgt en dus niet mee eet van tafel of andere goedkope brol krijgt, stinkt niet.
Oh, een chihuahua noem jij geen hond. Duidelijk zo'n type dat enkel een grote, stoere hond wil om zijn ego te strelen.
Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)