Hallo iedereen,
Nu er een apart subforum is omtrent natuur leek het me wel interessant om een topic aan te maken omtrent vijvers. Of het veel mensen gaat interesseren op dit forum is nog maar de vraag, maar dat zien we dan wel.
Anyway, wij hebben sinds jaar en dag een redelijk grote vijver in de tuin (ideetje van de tuinarchitect een jaar of tien geleden). De vijver helder houden is heel lang een probleem geweest maar een jaar of drie geleden hebben we een tweede 'vijver' gegraven die dienst doet als plantenfilter. En de combinatie plantenfilter + 'gewone' filter doet wonderen: water is helderder dan wat er uit de kraan komt, bij wijze van spreken.
Maar graag zou ik werk maken van een tweede vijver, een zwemvijver om precies te zijn. In onze huidige vijver zitten vissen die verzekerd zijn, dus als ik daar een duik in neem slaagt de papa mij dood. Wij hebben een behoorlijk grote tuin maar achteraan is het eigenlijk een jungle. De bedoeling zou zijn om gans dat stuk plat te smijten en er één grote vijver van te maken (+ terras). 'Waarom geen zwembad?' hoor ik sommigen al zeggen. Mjah, een zwembad 'past' gewoon niet in de 'stijl' van onze tuin vrees ik. En zowel mijn vader als ikzelf zijn enorme vijverliefhebbers dusjah... dan is de keuze snel gemaakt.
Soit, genoeg geleuterd. Ik ben dus gewoon op zoek naar informatie, ervaringen etc. omtrent (zwem)vijvers. Mensen met zo'n zwemvijver thuis? Er zullen er zeker wel een paar op het forum zitten. En hopelijk willen die al hun ervaringen delen met mij, en foto's zouden het helemaal afmaken.
Dus dit topic dient om te leuteren over:
- (Zwem)vijvers in het algemeen
- Aquaria, zowel zoetwater als zoutwater
- Vissen
- Filters
- Planten
- ... You name it!
Brick Top

LinkBack URL
About LinkBacks
Met citaat reageren