Ik heb 230€ betaald voor de mijne, wel met alle apparatuur in. Lijkt me een normale prijs dus![]()
Ik heb 230€ betaald voor de mijne, wel met alle apparatuur in. Lijkt me een normale prijs dus![]()
Heeft er iemand toevallig gekleurde (dus niet de standaard gele) appelslakken te koop of mss weet waar ik ze kan gaan kopen in omgeving Antwerpen?
Badkamer is volledig af, maandag beginnen aan de keuken
Vandaag ben ik mijn 6 Otocincli gaan halen: http://upload.wikimedia.org/wikipedi...us_affinis.JPG
Ze zijn nog wat schuw en angstig, zal wel beteren. De garnalen zijn alleszins totaal niet geïnteresseerd in de nieuwe bewoners ^^
Verder ook nog een zweepstaartje gekocht. Ben wel de Latijnse naam vergeten, maar wordt maar +- 10cm groot. Als hij toch groter wordt, dan gaat hij naar mijn pa zijn 500liter bak
Verder ook nog een plantje gekocht, maar blijkt niet dezelfde zijn als die wat ik er al in had. Bladeren zijn zo goed als identiek, alleen staan ze bij de nieuwe meer recht op en bij de andere eerder horizontaal. Pics volgen straks![]()
PSN: Atrox87.
vind niets over een zweepstaartje op google ?
enige dat ik vond was dit
deze vis is niet geschikt voor het aquarium, maar word wel veel aangeboden in de winkels. het ligt aan de soort hoe groot ze kunnen worden, ik weet natuurlijk niet welke soort je hebt of wilt gaan kopen, maar het zijn echte rovers, ze eten dus visjes en ze zwemmen heel veel vooral s nachts en ze worden dus erg groot. als het om deze vis gaat zou ik hem niet kopen als ik jou was!
Dat zal wel iets anders zijn, die van mij is een gewone algeneter gelijk de pleco en ancistrus-soorten, maar dan met een lange, smalle staart. Vandaar de bijnaam "zweepstaart". Hier een variant denk ik: Sturisoma aureum. Den deze wordt wel dubbel zo langNuja, ik heb altijd opvang voor als hij te groot wordt, is dus niet echt een probleem
Foto zweepstaart: http://i26.tinypic.com/2cdevti.jpg
Foto 2 otocincli: http://i31.tinypic.com/sossjp.jpg
Foto geheel: http://i29.tinypic.com/imtfmw.jpg
De aquarium is wat rommelig door de plotse groei van sommige planten. Wat ik nog ga doen is de cabomba (plant met hele fijne blaadjes in een soort bol) links naar de cabomba rechts zetten en daar de slechte stekken weg te halen. Dan wordt de rode plant links ("papegaaienblad") een beetje opzij geschoven naar de klimop. Op die manier wordt de klimop niet zo benadeeld door de groei van de rode plant (groeit niet snel). Voor de rest wordt ook de lotus iets naar achter geschoven, nu is het daar wat te krap voor zo'n plant. De mooie rode bladeren van de lotus staan wel net weg van de foto![]()
Merci. Het onderhouden van planten is wel plezant, daarom dat ik er zo veel heb + tis goed voor uw water
Ik heb trouwens die zweepstaart opgezocht in mijn pa zijn "vissenatlas" en het blijkt eentje te zijn van de rineloricaria familie, worden gemiddeld 13cm lang![]()
volgend weekend heb ik men L nummers
Iemand die ik ken gaat naar een beurs in Duitsland samen met een maat van hem die een aquariumwinkel heeft .
Zou misschien wel een co2 set durven bestellen ook
Ik ben vandaag begonnen aan mijn zelfbouw Bio CO2-systeem.
Uitleg:
Zoetwateraquarium
CO2, over maximale en minimale CO2 waarden
[QUOTE=Atrox;12087784]Ik ben vandaag begonnen aan mijn zelfbouw Bio CO2-systeem.
Uitleg:
Zoetwateraquarium
dit is toch niet jouw website hoop ik, zelden een site gezien die zo gruwelijk amateuristisch gemaakt is![]()
Nee, dat is niet mijn site, maar daar zit wel veel handige info op (voor een beginner that is).
@Smoovje: CO2 of koolstof is een belangrijk bestanddeel voor planten om te groeien, zij zetten dit ook om in zuurstof voor de andere inwoners. Nu voeg ik elke dag EasyCarbo toe, wat een vloeibare vorm is van CO2. Ik wou gewoon kijken of zo'n bio CO2 (die ge ook in de handel terug vindt, maar dan met wegwerpflessen) goed werkt, dan hoef ik niet dagelijks dat product toe te voegen![]()
ze zijn alle 4 dood, ze zijn nooit lang in die plastieke bak geweest, heb alles gedaan om ze zo langzaam mogelijk in het water te glijden, 1 at alles bijna op, en stierf... de andere 2 aten niets, snachts waren ze vrolijk aan het zwemmen, en de volgende dag waren ze dood... ik ga niet meer naar tom & co... ze hadden het water getest etc, dus uiteindelijk zal het wel niet door ons komen, maar toch, ik ga alles opnieuw doen, en dan ga er maar een goudvis of 3 in
welke winkel raden jullie mij aan?
Een goudvis is een sterk vervuilende vis, en heeft 50 liter water PER VIS nodig. Om vier goudvissen gezond te houden hebt ge dus al een behoorlijk groot aquarium met een deftige filter nodig.
Meer info op Aquarium Freak Maak je goudvis gelukkig
Ik zou gewoon voor warmwater gaan, hebt ge imo meer plezier aan dan 1 of 2 goudvissen. Goed vol zetten met planten (natuurlijk niet overdrijven) en dan heel kleine vissoorten kiezen. Garnalen gaan sowieso in zo'n bak, die vervuilen enorm weinig![]()
Met welke bakken zijn jullie begonnen?
En weet er nog iemand goede winkels in de buurt van Antwerpen/Oost-Vl.? Ben zelf van Zwijndrecht en zit dus zowat op de grens tussen de 2 provincies.
Ik denk dat ik toch eerder naar speciaalzaken ga trekken. Ben al eens langs geweest in Zoomart en Devlieghere in Melsele, maar niet overtuigd. Zoomart zeer weinig keuze en Devlieghre zag ik enkele dode vissen in de bakken en planten met 'slijm' op.
Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)