Pagina 5 van 205 EersteEerste 1234567891555105 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 75 van 3066
    Member sir oinksalot's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Atrox Bekijk bericht
    Hier ligt de temperatuur altijd rond de 28°, heb ik niet graag
    Ik laat de bak al open staan, mss morgen eens kijken voor een ventilatorke ...
    ik heb hier op mijn kamer (zolder kamer) drie aquariums staan en daarvan is de temperatuur momenteel boven de 30°, al een groot deel kardinaaltjes door verloren, voor de rest nog geen vissterfte gehad, maar het is allesinds niet tof

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door isj Bekijk bericht
    25 graden dat alles staat perfect, ook een 10 ml procell ingedaan, (40l, wij hebben 60l, miss beetje meer indoen?)

ik maak me wel zorgen over een steen in mijn aquarium, want een van de vissen was er (half) ingezwommen en die zat daar dood in(miss was hij al dood toen hij dat deed? :/)... nu deze zwemmen er continu rond etc, maar gebeurd er niets, de steen eruit halen of niet? :/
    ik denk niet dat een dode vis nog in een steen zal zwemmen hoor
    zou ik me niet teveel zorgen om maken

wat een lelijke bodem heb je trouwens ik vroeg me al af wat voor mensen die zakjes met fluo steentjes kopen bij ons in de zaak

Member iKitty's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sir oinksalot Bekijk bericht
    ik denk niet dat een dode vis nog in een steen zal zwemmen hoor
    zou ik me niet teveel zorgen om maken

wat een lelijke bodem heb je trouwens ik vroeg me al af wat voor mensen die zakjes met fluo steentjes kopen bij ons in de zaak
    kvond geen roze,het is best mooi in de aquarium though ^^

er zit wel een roze plant in!

mja tis tijdelijk gerief kwil alles natuurlijk nemen, maar eerst zien da die een week leven... gelijk het nu gaat
    .xX♥♡ sent from the kitchen ♡♥Xx.

iTrader
    1 (100%)
    wij verkopen van die fluo roze steentjes, afschuwelijk gewoon, vreemd genoeg verkoopt dat nog echt goed

iTrader
    1 (100%)
    wij verkopen van die fluo roze steentjes, afschuwelijk gewoon, vreemd genoeg verkoopt dat nog echt goed

mja da blauw is best cute, roze wil ik de vissen miss nog niet aandoen, als deze sterven, ga er ne goudvis in.

ik wil toch alles natuurlijk proberen houden(behalve dan echte plantjes das nog wa te vroeg voor mij), en in de tom en co was er niks deftigs ... allemaal mini plantjes ..., en die achtergrond voor achter u auqarium te plakken ....

kwil graag grijs/witte, allesinds een lichte bodem aankopen voor volgende keer ^^

iTrader
    1 (100%)
    zoals reeds gezegd is een witte bodem niet echt zo goed voor de vissen, ik prefereer zwarte grind, zorgt voor heel mooie contrasten

iTrader
    1 (100%)
    zoals reeds gezegd is een witte bodem niet echt zo goed voor de vissen, ik prefereer zwarte grind, zorgt voor heel mooie contrasten
    nee?

kga dan is zwart proberen volgende keer maar kzie mijn vissen ni zwemmen dan

iTrader
    1 (100%)
    nee?

kga dan is zwart proberen volgende keer maar kzie mijn vissen ni zwemmen dan
    integendeel, je ziet ze juist heel goed de kleuren van de vissen komen er veel mooier in over, met planten net hetzelfde

iTrader
    1 (100%)
    integendeel, je ziet ze juist heel goed de kleuren van de vissen komen er veel mooier in over, met planten net hetzelfde
    oh oke

ze eten niet
    Laatst gewijzigd door iKitty; 20 augustus 2009 om 20:44

Member
    iTrader
    1 (100%)
    oh oke

ze eten niet
    volges mij hebben ze nog veel schrik en daarom eten ze dus ook niet. Wat geef je ze trouwens te eten?

Approved 9-lifer scorbaworba's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    belangerijke tip voor je aquarium moest je het nog niet weten, nooit al het water tegelijk verversen, het is namelijk het bacterieel leven in de aquarium dat er voor zorgt dat alles "in orde blijft" bij vers leiding water duurt het enkele weken voordat de bacteriën sterk genoeg aanwezig zijn om de nitriet de baas te kunnen, daarom dat het ook steeds aan te raden is bij waterverversing bacteriën toe te voegen alsook een product om de chloor in het leidingwater te neutraliseren (ik gebruik altijd de combinatie van jbl denitrol en jbl biotopol)

wat is trouwens de temperatuur van de aquarium?
    Wat bacteriën toevoegen ? Als je een aquarium opstart wel ja , als hij goed draait heb je dat niet nodig , en gooi je alleen maar geld weg

Sera aquatan en toxivec gebruik ik altijd als ik bezig ben met men water te verversen .

Heb nog een vraag over die vis van Isj maakt dat grind die vis zen baard delen niet kapot ? want lijken me dieren die wel graag eens wroeten in zand .
    En geef eens je waarden van je water als je wil volgens mij zit je net met een nitrietpiek in je bak en moet je dus dringend water verversen want vrees of ze wel gaan blijven leven anders .

Als vissen niet eten moet er echt wel iets mis zijn met hen .

@sir oinksalot in welke winkel werk je ?

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door scorbaworba Bekijk bericht
    Wat bacteriën toevoegen ? Als je een aquarium opstart wel ja , als hij goed draait heb je dat niet nodig , en gooi je alleen maar geld weg

Sera aquatan en toxivec gebruik ik altijd als ik bezig ben met men water te verversen .

Heb nog een vraag over die vis van Isj maakt dat grind die vis zen baard delen niet kapot ? want lijken me dieren die wel graag eens wroeten in zand .
    En geef eens je waarden van je water als je wil volgens mij zit je net met een nitrietpiek in je bak en moet je dus dringend water verversen want vrees of ze wel gaan blijven leven anders .

Als vissen niet eten moet er echt wel iets mis zijn met hen .

@sir oinksalot in welke winkel werk je ?
    ik werk op de vijver/aquarium afdeling van tuincentrum pelckmans (en ik ben op de hoogte dat deze winkel bekend staat dat we "geen goede service" zouden geven, maar de mensen begrijpen niet dat wanneer er nog tien klanten staan te wachten we het ons echt niet kunnen permiteren om een half uur met 1 klant bezig te zijn) en dan heb ik nog een zus die bij zoomart werkt, met als gevolg dat zowat alles wat ik hier heb staan en rondzwemmen "voor de voorniet" was, wat betreft bacteriën heb je inderdaad gelijk dat het bij waterverversing niet noodzakelijk is, ik doe het wel uit gewoonte, maar das dan ook omdat ik hier toch een voorraad denitrol heb staan die ik van zen leve niet meer opkrijg (lang leve jbl die nieuwe verpakkingen maakt en ons verbied van de oude nog te verkopen)

Member NitrodusT`'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Oinksalot,

zou ik me niet teveel van aantrekken. M'n ouders gaan al jaren naar Pelckmans voor hun vijver en tuinplanten etc. Zijn daar zeer tevreden over. En van die mensen die moeten wachten of maar een korte uitleg krijgen, die moeten ook eens leren om zich maar zelf wat te informeren op voorhand.

Ik wil volgend jaar als ik alleen woon misschien ook een aquarium maar ik ga niet naar een winkel om daar dan een verkoper uit te gaan vragen. Raad vragen is 1 ding, sommigen verwachten een lessenpakket te verkrijgen van verkopers.

Welk zijn zo de kwaliteitsprodukten voor aquariumapparatuur? Sera, Tetra en JBL zijn vaak genoemde namen heb ik zo de indruk.
    God ROX

Approved 9-lifer Lifen's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Ik heb altijd Sera en Tetra producten gebruikt, was er altijd tevreden van.

Member Atrox's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    ik wil toch alles natuurlijk proberen houden(behalve dan echte plantjes das nog wa te vroeg voor mij), en in de tom en co was er niks deftigs ... allemaal mini plantjes ..., en die achtergrond voor achter u auqarium te plakken ....
    Ge moet niet kijken naar de grote van de planten, eerder naar de eigenschappen. Voor een beginner zijn bv snelgroeiers aangeraden of Anubias etc ...

Ik zou sowieso al niet bij Tom&Co gaan, te duur en vaak zwakke vissen.
    PSN: Atrox87.

Pagina 5 van 205 EersteEerste 1234567891555105 ... LaatsteLaatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten