Pagina 3 van 153 EersteEerste 12345671353103 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 60 van 3052
    Member
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door scorbaworba Bekijk bericht
    valt wel mee hoor (heb deze groep al 3 jaar) ze hebben plaats genoeg , voeren doe ik met tabletten ze eten ook vlokken op die ik geef voor men andere bewoners

Het is pas echt feest als ik ze levend voer geef de vissen worden zot dan
    muggelarven of wat bedoel je?

hier mijn bakje http://img249.imageshack.us/img249/4861/foto0077.jpg zelfgemaakt en ingebouwd in een kast in de muur.
    Laatst gewijzigd door Smoovje; 19 augustus 2009 om 17:41

Approved 9-lifer scorbaworba's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Artemia en muggelarven
    en mooie Cichliden bak achterwand is er 1 van Juwel zeker ?
    hoe heb je de bodem beschermt tegen de stenen ? rubberen mat in ofzo ?
    Zou er toch ook nog een plantje indoen Anubis is een sterke plant en groeit zelf aan rotsen en kienhout

Member
    iTrader
    1 (100%)
    ja is van juwel. Uhm op de bodem ligt isomo en daarop zijn de stenen gestapelt en dan pas de zand er rond gegooit. Zo kunnen ze graven zoveel als ze willen de stenen blijven toch op hun plaats liggen.

Heb deze inrichting nu een maand denk ik, maar er moet inderdaad een plant ofzo inkomen voor wat meer kleurvariatie. Had het kienhout achteraf al bijgeplaatst maar dit vond ik nog niet genoeg...

Approved 9-lifer Lifen's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Hehe ja, dat was altijd tof om te zien hoe die vissen jagen achter dat levend voer.
    Damn, kmoet echt terug een aquarium hebben!

Member iKitty's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    ik heb van mijn vriend mini haaien gekregen maar er zijn er nu 2 van overleden op nog geen dag tijd van de ene op de andere moment, de andere twee zwemmen heel actief rond,
    zou er iets zijn met het water? het zijn mijn eerste vissen en ik wil echt wel niets verkeerd doen ermee is er iemand die ze ook heeft?
    een van de overleden visjes zat blijkbaar vast onder een steen zou ik die er beter uithalen(de steen he)?

Approved 9-lifer Lifen's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mini haaien?

Approved 9-lifer Cycloon's schermafbeelding
    iTrader
    49 (100%)
    Lijkt me logisch dat je dode vissen zo snel mogelijk uit het water haalt.

Voor hierboven: http://www.johnnys-petshop.be/images...FNz6IYky9i.jpg

Niet zo'n heel speciale vis, itt wat de naam doet uitschijnen

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lifen Bekijk bericht
    Mini haaien?
    ja, het heet zo, Arius jordani, in het latijns...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cycloon Bekijk bericht
    Lijkt me logisch dat je dode vissen zo snel mogelijk uit het water haalt.

Voor hierboven: http://www.johnnys-petshop.be/images...FNz6IYky9i.jpg

Niet zo'n heel speciale vis, itt wat de naam doet uitschijnen
    jawel, die worden redelijk groot , zeggen ze toch

Member Atrox's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door isj Bekijk bericht
    ik heb van mijn vriend mini haaien gekregen maar er zijn er nu 2 van overleden op nog geen dag tijd van de ene op de andere moment, de andere twee zwemmen heel actief rond,
    zou er iets zijn met het water? het zijn mijn eerste vissen en ik wil echt wel niets verkeerd doen ermee is er iemand die ze ook heeft?
    een van de overleden visjes zat blijkbaar vast onder een steen zou ik die er beter uithalen(de steen he)?
    Wss dood door stress, schok (te snel in ander water) of slechte waterwaardes.

Approved 9-lifer Cycloon's schermafbeelding
    iTrader
    49 (100%)
    jawel, die worden redelijk groot , zeggen ze toch
    Die blijven relatief klein hoor. WIj hadden 2 zilverhaaien, die worden wel vrij groot, en leven enorm lang.

Maar we zijn een tijdje geleden gestopt met warmwatervissen, uiteindelijk gaat daar veel te veel geld naartoe als je wat vissen wil houden in je aquarium (op elke niveau, hoog, in het midden, laag) en ze gaan uiteindelijk toch snel dood (buiten die enkelingen die er maanden lang hebben ingezeten ). Nu zitten er wat simpele koudwatervissen in.

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Atrox Bekijk bericht
    Wss dood door stress, schok (te snel in ander water) of slechte waterwaardes.
    maar die eerste die gestorven is, zat er al een tijdje in, er zijn er twee die de hele tijd bij elkaar zwemmen, en die anderen die deden zo raar en eenzaam en zwommen overal naartoe

kheb het water op temperatuur gezet, alles gemeten, het waterbakje in het water gezet langzaam op temperatuur laten komen, bakje langzaam laten mengen met aquarium etc... stress is zo raar, het is pas toen ik me even omdraaide en een kwartier later zat die precies te 'slapen' in een steen, maakte ik mij zorgen en ineens beweegt die totaal niet

kheb er foto's van dat die echt perfect normaal doet... hij was wel rustiger dan de andere twee

Member sir oinksalot's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    is het een nieuwe aquarium? hoelang heb je hem laten draaien alvorens de vissen er in te plaatsen? opstartbacterieŽn gebruikt?
    ik heb zelf atm 10 aquaria staan en 1 schildpaddenbak (het voordeel van in een vijver/aquarium zaak te werken en enorm veel goedkoop/gratis te kunnen scoren )

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sir oinksalot Bekijk bericht
    is het een nieuwe aquarium? hoelang heb je hem laten draaien alvorens de vissen er in te plaatsen? opstartbacterieŽn gebruikt?
    ik heb zelf atm 10 aquaria staan en 1 schildpaddenbak (het voordeel van in een vijver/aquarium zaak te werken en enorm veel goedkoop/gratis te kunnen scoren )
    10 dagen op voorhand alles laten draaien, en dan een bakje water gedaan naar de winkel voor te laten 'testen' maar ik vind het zo raar, die andere twee vissen willen niet gelijk niet eten en die andere is dood en at wel
    mijn vriend heeft alles klaargezet, ik zal vragen of hij dat allemaal gedaan heeft, maar ik denk het wel ...

iTrader
    1 (100%)
    10 dagen op voorhand alles laten draaien, en dan een bakje water gedaan naar de winkel voor te laten 'testen' maar ik vind het zo raar, die andere twee vissen willen niet gelijk niet eten en die andere is dood en at wel
    mijn vriend heeft alles klaargezet, ik zal vragen of hij dat allemaal gedaan heeft, maar ik denk het wel ...
    hebben ze het water ook op nitriet getest? bij nieuwe aquariums zit je meestal rond de 14 met een nitriekpiek wat nefast voor de visjes is

iTrader
    1 (100%)
    hebben ze het water ook op nitriet getest? bij nieuwe aquariums zit je meestal rond de 14 met een nitriekpiek wat nefast voor de visjes is
    kzal het eens laten testen, is het trouwens normaal dat ze met twee bijna de hele tijd naar het zelfde gedeelte zwemmen ipv rond het aquarium...?

dit is een van de visjes

iTrader
    1 (100%)
    kzal het eens laten testen, is het trouwens normaal dat ze met twee bijna de hele tijd naar het zelfde gedeelte zwemmen ipv rond het aquarium...?

dit is een van de visjes
    gaan hun kieuwen toevallig heel rap op en neer? zoja best een deel van het water verversen (max 1/3)

iTrader
    1 (100%)
    gaan hun kieuwen toevallig heel rap op en neer? zoja best een deel van het water verversen (max 1/3)
    nope, alles ziet er gewoon uit daarmee ik weet totaal niet wat 'normaal' is voor hen
    water is net nieuw gedoseerd zoals de vorige keer etc ^^

iTrader
    1 (100%)
    belangerijke tip voor je aquarium moest je het nog niet weten, nooit al het water tegelijk verversen, het is namelijk het bacterieel leven in de aquarium dat er voor zorgt dat alles "in orde blijft" bij vers leiding water duurt het enkele weken voordat de bacteriŽn sterk genoeg aanwezig zijn om de nitriet de baas te kunnen, daarom dat het ook steeds aan te raden is bij waterverversing bacteriŽn toe te voegen alsook een product om de chloor in het leidingwater te neutraliseren (ik gebruik altijd de combinatie van jbl denitrol en jbl biotopol)

wat is trouwens de temperatuur van de aquarium?

iTrader
    1 (100%)
    belangerijke tip voor je aquarium moest je het nog niet weten, nooit al het water tegelijk verversen, het is namelijk het bacterieel leven in de aquarium dat er voor zorgt dat alles "in orde blijft" bij vers leiding water duurt het enkele weken voordat de bacteriŽn sterk genoeg aanwezig zijn om de nitriet de baas te kunnen, daarom dat het ook steeds aan te raden is bij waterverversing bacteriŽn toe te voegen alsook een product om de chloor in het leidingwater te neutraliseren (ik gebruik altijd de combinatie van jbl denitrol en jbl biotopol)

wat is trouwens de temperatuur van de aquarium?
    25 graden dat alles staat perfect, ook een 10 ml procell ingedaan, (40l, wij hebben 60l, miss beetje meer indoen?)

ik maak me wel zorgen over een steen in mijn aquarium, want een van de vissen was er (half) ingezwommen en die zat daar dood in(miss was hij al dood toen hij dat deed? :/)... nu deze zwemmen er continu rond etc, maar gebeurd er niets, de steen eruit halen of niet? :/

Member Atrox's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Hier ligt de temperatuur altijd rond de 28į, heb ik niet graag
    Ik laat de bak al open staan, mss morgen eens kijken voor een ventilatorke ...

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten