Pagina 22 van 153 EersteEerste ... 121819202122232425263272122 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 421 t/m 440 van 3056
    Member Rogue's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Klopt het dat degelijke verwarming voor een aquarium rond de €20 - €25 kost? Knappe topic trouwens, ik word jaloers als ik sommige zaken lees .

Ik ben pas samen gaan wonen met mijn vriendin en misschien ga ik ook eens een poging wagen om een mooi aquarium te plaatsen. 't Lijkt mij wel aangewezen om klein te beginnen, want na wat gelezen te hebben komt er toch veel bij kijken. Bijzondere zaken (in mijn ogen dan toch ) zoals garnaaltjes spreken mij echt enorm aan. Zeker als die diertjes dan nog zeer actief blijken te zijn.

'k Heb even de namen gegoogeld van de visjes die Atrox heeft gekocht. De Kardinaaltetra doet mij terugdenken aan mijn jeugd (toen ik 12 was ofzo). Een nonkel van mij had vroeger een groot aquarium staan in de wachtkamer van zijn praktijk. Telkens we op bezoek gingen moest ik toch altijd eens naar de aquarium gaan om die visjes te bekijken :].
    Gibberish and jabberwocky!
    ---
    Mahna Mahna <3
    23 <3

Member Atrox's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Dat kan zoveel kosten ja, het hangt natuurlijk ook af van het materiaal waaruit het gemaakt is, de wattage, de techniek, het merk, ...

Kardinaaltetra's en neontetra's zijn idd heel bekend, vindt ge in zowat elke viswinkel

Approved 9-lifer Belgerbil's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    neons zijn heel dankbare, makkelijke en vooral mooie visjes en niet zo duur ook niet. en ze kunnen ook met zowat alles samenzitten dacht ik.

wat je zegt over klein beginnen is misschien niet helemaal waar, want hoe groter je aquarium hoe minder last je visjes zullen hebben van een lichte verandering in je waterwaarden. dus je koopt best een aquarium dat zo groot mogelijk is in de situatie dat jij het wil plaatsen.

en ja die garnaaltjes zijn constant in de weer, brengen leven in je aquarium en houden de lastige algen weg

wat die verwarmer betreft, als je tegenwoordig een aquarium kant en klaar koopt is alles wel in orde van materiaal. alles zit erin, filter, verwarmer, ...

iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Belgerbil Bekijk bericht
    kheb mij 2 potjes aangeschaft met ampullen die levende bacteriën bevatten. als je die erin doet dan kan je zelfs bijna direct visjes erin zetten omdat die bacteriën direct actief worden.

PH zal ik zeker in het oog houden, bedankt
    Ik zou dan toch nog zeker 2 weken wachten, kwestie van safe te zijn.
    En nitraten zijn idd niet zo van belang in het begin, tenzij ge voor een plantenbak wilt gaan. Sommige vissoorten verdragen wel niet goed nitraat. Op dit moment kunt ge u idd beperken tot het nakijken van de PH en NO2. Eventueel GH als ge een bepaalde vissoort wilt (bv Zuid-Amerikaans -> lage GH) en KH als ge met CO2 wilt werken (Ph + KH = x CO2, maar dat is wss pas voor later )

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Atrox Bekijk bericht
    Ik zou dan toch nog zeker 2 weken wachten, kwestie van safe te zijn.
    En nitraten zijn idd niet zo van belang in het begin, tenzij ge voor een plantenbak wilt gaan. Sommige vissoorten verdragen wel niet goed nitraat. Op dit moment kunt ge u idd beperken tot het nakijken van de PH en NO2. Eventueel GH als ge een bepaalde vissoort wilt (bv Zuid-Amerikaans -> lage GH) en KH als ge met CO2 wilt werken (Ph + KH = x CO2, maar dat is wss pas voor later )
    kweet dat ik best men aquarium zijn cycli laat doorlopen maar tis geen optie... aangezien we geen 2 aquariums tegelijk kunnen zetten opt moment dus de visjes moeten asap in het nieuwe aquarium. kdenk dat ik hem maximum een dag of 3 kan laten staan zonder visjes in

iTrader
    0
    wat je zegt over klein beginnen is misschien niet helemaal waar, want hoe groter je aquarium hoe minder last je visjes zullen hebben van een lichte verandering in je waterwaarden. dus je koopt best een aquarium dat zo groot mogelijk is in de situatie dat jij het wil plaatsen.

Hmm, dat klinkt inderdaad logisch .

'k Heb het eens voorgesteld aan mijn vriendin en ze was eigenlijk onmiddellijk enthousiast. 'k Heb vroeger nog wandelende takken gehouden, dat vond ze toen ook tof. Een aquarium is weliswaar iets anders, vooral meer onderhoudswerk vermoed ik.

Kunnen jullie mij misschien een site aanraden waar ik het één en ander kan lezen? Zelf heb ik al een beetje op deze site zitten rondneuzen: Dé Aquariumgids - De referentie voor elke aquariumliefhebber !.

iTrader
    6 (100%)
    in alle geval niet hopen dat je volgende week een aquarium koopt, dat je dan ook direct visjes hebt. beste is een 5tal weken je aquarium laten staan met alleen plantjes in, dient om je bacteriecultuur in je aquarium op te bouwen (biotoop dus).

dan kan je beetje bij beetje visjes erin gaan zetten. best beginnen met simpele sterke visjes.
    en een goeie winkel zoeken waar ze niet verkopen om te verkopen maar deftig advies geven etc.

iTrader
    0
    't Zal sowieso een werk van lange adem worden. Niet voor de eerste maanden alleszins. Waarschijnlijk juli-augustus. Dat geeft mij voldoende tijd om mij voor te bereiden enzo .

'k Had inderdaad al gelezen dat het aangewezen is om het aquarium met plantjes een aantal weken te laten staan en de vissen pas achteraf toe te voegen.

'k Heb wel al eens zitten kijken naar verschillende visjes. deze vind ik wel leuk.

http://members.brabant.chello.nl/~j....x_anisitsi.jpg (Roodvinzalm)

Volgens de info die ik gevonden heb zou het geen veeleisende soort zijn. Geen idee of dat dan automatisch een 'sterke vis' is die ideaal zou zijn om mee te starten?

iTrader
    6 (100%)
    ik denk dat mensen zoals bv Atrox hier nog net dat ietsje meer kennen van visjes maar persoonlijk heb ik ervaren dat Neontetra - Paracheirodon innesi - Uw Tropische vissen encyclopdie vrij makkelijk te houden zijn.

ook Guppy / Miljoenenvisje / Muskietenvisje - Lebistes reticulatus / Poecilia reticulata - Uw Tropische vissen encyclopdie zijn sterke visjes maar die brengen wel makkelijk ziektes over, dus daar moet je een beetje mee opletten.

het hangt natuurlek ook af wat voor aquarium je wil als je bv cichliden wil houden dan moet je met die 2 vorige al geen rekening houden .

das ook zeer belangrijk trouwens. welk type aquarium je wil. gezelschapsaquarium, biotoop, ...

iTrader
    0
    Die Neontetra's zijn ook heel leuk.

Ik had gedacht aan een gezelschapsaquarium. 'k Zou graag een viertal verschillende soorten in het aquarium houden. Bij voorkeur twee scholen kleine visjes, een groep 'bodembewoners' en een iets grotere vis (eventueel een paartje).

edit: of dit realistisch is en welke soorten je kan combineren moet ik nog allemaal ontdekken natuurlijk
    Laatst gewijzigd door Rogue; 28 februari 2010 om 19:36

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rogue Bekijk bericht
    Die Neontetra's zijn ook heel leuk.

Ik had gedacht aan een gezelschapsaquarium. 'k Zou graag een viertal verschillende soorten in het aquarium houden. Bij voorkeur twee scholen kleine visjes, een groep 'bodembewoners' en een iets grotere vis (eventueel een paartje).

edit: of dit realistisch is en welke soorten je kan combineren moet ik nog allemaal ontdekken natuurlijk
    wel opletten met wat je noemt een "iets grotere vis" er is een regeltje dat zegt dat uw kleinste vis in uw aquarium ni mag passen in de bek van de grootste vis die je hebt of hij eet ze gegarandeert op!

ook geen maanvissen bij neons zetten blijkt ook geen geslaagde combinatie te zijn.

iTrader
    0
    wel opletten met wat je noemt een "iets grotere vis" er is een regeltje dat zegt dat uw kleinste vis in uw aquarium ni mag passen in de bek van de grootste vis die je hebt of hij eet ze gegarandeert op!

Dat is natuurlijk niet de bedoeling .

Iets als een Karbonkelzalm bijvoorbeeld, die een centimeter of twee groter is (http://www.aqua-base.nl/aquabase.php...=Karbonkelzalm)? Of zou dat ook al problemen kunnen opleveren met neons?

iTrader
    6 (100%)
    aangezien die mar een centimetertje groter worden denk ik het niet wel opletten dat ze ook best in een schooltje kunnen gehouden worden.
    ook opletten voor de wensen van de diertjes als je ze koopt, het ene visje wil iets zuurder water dan het andere...

iTrader
    0
    Er zijn idd enorm veel factoren om rekening mee te houden. Dat maakt het wel uitdagend en interessant imho. Voor ik een aankoop doe zal ik mij alleszins goed informeren.

Als ik dit allemaal lees lijkt het opeens niet meer zo raar dat mijn goudvissen vroeger soms rap overleden... Arme beestjes :/.

iTrader
    9 (100%)
    Hier een kleine database met veel voorkomende aquariumvissen:

http://aquavisie.retry.org/Database/Zoeken/Zoeken.html

Ge kunt zelfs de streek invullen waarop ge u wilt baseren (kan belangrijk zijn), de lengte, de zwemzone, etc ... vrij handig

Moest ik in de nabije toekomst opnieuw een bak beginnen (en mijn huidige twee verkopen), dan zou het waarschijnlijk een Japanse "Amano" aquarium worden, dat zijn echt enorm knappe bakken
    *edit* hier een aantal ontwerpen, ingedeeld volgens grootte: http://showcase.aquatic-gardeners.or...tegory=0&vol=1

iTrader
    6 (100%)
    hmmm kheb het ni zo op volledig groene bakjes das teveel van het goeie vind ik persoonlek. maar ieder zen ding natuurlijk .
    tis wel altijd heel mooi gedaan maar verkies eerder toch nog een beetje bodem te zien enzo

iTrader
    9 (100%)
    Ja, ieder zijne stijl he. Ik denk niet dat ge mijne grote bak dan mooi zult vinden, die heeft ook zo'n grasveldje en heel veel planten.

Zoiets vind ik dus enorm mooi:
    2008 AGA Aquascaping Contest

iTrader
    6 (100%)
    kzeg niet da ik het lelek vind maar tis ni men ding.
    wel respect als ge da mooi kunt onderhouden want da zal zeker ni simpel zijn.

iTrader
    9 (100%)
    kzeg niet da ik het lelek vind maar tis ni men ding.
    wel respect als ge da mooi kunt onderhouden want da zal zeker ni simpel zijn.
    Ja, ge moet idd vrij precies te werk gaan, maar de planten die gebruikt worden (bv Hemianthus Callitrichoides) zijn vrij trage groeiers en gemakkelijk bij te houden dus

iTrader
    6 (100%)
    i see
    ik begin toch lichtjes schrik te krijgen om men visjes over te zetten naar men nieuwe aquarium zit op nog een ander forum ook en daar zeggen ze datk zowieso men bak moet laten staan zonder visjes in
    maar da gaat gewoon echt nie maximum een paar dagen dat ik 2 aquariums samen kan laten draaien

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten