Pagina 12 van 153 EersteEerste ... 289101112131415162262112 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 221 t/m 240 van 3056
    Member Atrox's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Eheim verkoopt filters die heel weinig stroom gebruiken, namelijk de "Ecco Pro's". Ik heb er zelf zo eentje en die verbruikt maar 6w ofzo Nuja, ik betaal de elektriciteitsrekening niet en weet er dus niks van, maar mijn vader klaagt niet (en hij klaagt snel ), dus ik denk dat het zeker goed meevalt.

Een grotere bak is trouwens ook veel gemakkelijker om in te richten, dat merk ik nu heel fel met de mijne (120l), die is veel moeilijker om in te richten ondanks het gebruik van een externe filter. Voor ge het weet zit ge aan uw voorruit, ge kunt maw heel creëren met uw planten.

Voor zij die zich interesseren in de plantjes van mijn garnalenbak:

- javamos (heel klein beetje voorlopig)
    - anubias, anubias nana, anubias coffeefolia
    - eleocharis acicularis ("naaldgras")
    - hemianthus callitrichoides ("cuba")
    - hydrocotyle leucocephala ("Braziliaanse klimop)
    - Myriophyllum Aquaticum ("parelvederkruid")

Van dat compacte plantje aan de voorruit ben ik de naam vergeten
    PSN: Atrox87.

Member Terrorist_Hell's schermafbeelding
    iTrader
    105 (99%)
    Een filterpomp verbruikt niet veel relatief gezien met huishoudapparaten. Het heeft dan ook geen nut op bv. een lamp of pomp te besparen. Verwarming voor je aquarium daarentegen, dat kan al oplopen tot 500W, maar daar hangt het ook weer vanaf hoe warm je je water wil zetten en hoe groot de volumeinhoud van je aquarium is.

Member NitrodusT`'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ok merci,

het is dus niet dat ik nog een weekendjob ga moeten aannemen om de energiefaktuur te kunnen betalen.

Die Anubias planten zijn dat geen vrij makkelijke planten om te onderhouden? Denk dat ik al een paar keer gelezen heb dat deze vrij regelmatig worden aangeraden in een beginnend aquarium.

En blijkbaar is er een plant(en) die je kunt vastbinden(visdraad bv) op kienhout en dat na een tijdje zichzelf er aan vast hecht en verder groeit. Zou dit dat javamos kunnen zijn?

Approved 9-lifer scorbaworba's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NitrodusT` Bekijk bericht
    Ok merci,

het is dus niet dat ik nog een weekendjob ga moeten aannemen om de energiefaktuur te kunnen betalen.

Die Anubias planten zijn dat geen vrij makkelijke planten om te onderhouden? Denk dat ik al een paar keer gelezen heb dat deze vrij regelmatig worden aangeraden in een beginnend aquarium.

En blijkbaar is er een plant(en) die je kunt vastbinden(visdraad bv) op kienhout en dat na een tijdje zichzelf er aan vast hecht en verder groeit. Zou dit dat javamos kunnen zijn?
    javamos
    Anubias
    javavaren
    zullen er nog wel zijn hoor

Member DaMob's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Ik ga in de zomer onze "waterval" eens heraanleggen, er zijn stukken die nogal eens willen lekken door slecht gelijmd of amper passende folie

Nu heb ik ooit al eens gezien dat men een waterval kon maken waar men amper (of soms helemaal niet) de folie zag.
    Hoe begin ik hier best aan? Eerst de folie leggen hoe men wilt dat het water gaat en dan gewoon er steentjes over leggen? Of ...?

iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NitrodusT` Bekijk bericht
    Ok merci,

Anubias is een heel mooi en heel gemakkelijk plantje, groeit in bijna eender welk water. Enkel oppassen dat het licht niet te sterk is, anubias verkiest schaduw. Het is wel een trage groeier, dus ook gevoeliger voor algen.

iTrader
    0
    Is inderdaad een mooi plantje. Maar wat is de link tussen trage groeiers en algen?
    Zijn snelle groeiers minder vatbaar voor algen dan?

Sorry voor al de vragen. Heb me tijdje terug ook nog een boek aangeschaft en veel gesurft. Wil goed gedocumenteerd aan zo'n hobby beginnen.

iTrader
    9 (100%)
    Snelle groeiers verbruiken heel veel voedingsstoffen om te groeien en geven dus algen geen of minder kans om te ontwikkelen doordat ze als het ware hun eten afpakken. Bij trage groeiers is dit net het omgekeerde waardoor het risico op algen groter is. Daarom ook dat men vaak tijdens de opstart snelgroeiers aanraadt, die zorgen voor algarm en zuurstofrijk water

iTrader
    0
    Ik ga wsl een van de dagen eens een kijkje nemen en me wat informeren in de Kempvis in Westmalle.

Iemand ervaringen met deze winkel?

iTrader
    9 (100%)
    Het Zoetwateraquarium • Toon onderwerp - De Kempvis

Verschillende meningen. Ik zou eens kijken en zien wat de prijzen zijn en hoe verzorgd het is. Imo is het heel belangrijk om een hele goede shop te vinden, kan u een hoop geld en miserie besparen

iTrader
    9 (100%)
    Sinds gisteren heb ik mijn eerste garnalen in mijn garnalenbakje, straks mss es foto's maken als da gaat, ze zijn nog zéér klein

Member sir oinksalot's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    moest er iemand interesse hebben, ik heb een juwel rio240 met meubel staan waarvan de lichtbalk kapot is, mag weg voor €80

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sir oinksalot Bekijk bericht
    deze verkoop ik trouwens ook, vraagprijs €500 incl. eheim filter met ingebouwd verwarmingselement

iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sir oinksalot Bekijk bericht
    moest er iemand interesse hebben, ik heb een juwel rio240 met meubel staan waarvan de lichtbalk kapot is, mag weg voor €80
    Goede prijs , wel jammer van de lichtbalk maar is gemakkelijk te vervangen.
    Stopt ge of gaat ge gewoon iets nieuw beginnen?

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Atrox Bekijk bericht
    Goede prijs , wel jammer van de lichtbalk maar is gemakkelijk te vervangen.
    Stopt ge of gaat ge gewoon iets nieuw beginnen?
    ik doe alles weg op mijn 80liter na, reden is dat ik gewoon geen tijd meer heb om alles te onderhouden, bij die lichtbalk is het gewoon de starter die stuk is, enkel het probleem bij juwel is dat je de behuizing al moet openbreken om er aan te kunnen

Crew Member Nostradamus2000's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Atrox Bekijk bericht
    Sinds gisteren heb ik mijn eerste garnalen in mijn garnalenbakje, straks mss es foto's maken als da gaat, ze zijn nog zéér klein
    Mischien da ge het al weet , maar zuignappen in u aqua kunnen problemen geven als er garnalen in u bak zitten, want daar zitten zachtmakers in die voor garnalen giftig kunnen zijn, en ook zorgen voor voldoende javamos want daar zijn ze zot op voor zowel voedsel als schuilplaats, ben begonnen met 10 en ze kweken goed, wel zien da uwe filter nie te sterk is want dan gade veel larven verliezen!

iTrader
    9 (100%)
    Mijn filter heeft een roosterke ervoor, daar kan ik eventueel nog een moeske voor plaatsen. Javamos ga ik straks nog wat bijzetten, maar ze hebben aan de rechterkant al behoorlijk wat schuilplaatsen, enkel de linkerkant is nogal open. Van die weekmakers heb ik al iets gelezen, maar dat is toch pas na langdurig gebruik? Ik zie niet in hoe ik anders mijn techniek moet vastmaken ...

Crew Member Nostradamus2000's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Voor een garnaal aquarium is een sponsfilter vaak de beste oplossing want die gaat door de larven dan ook nog is gebruikt worden als voedingsbodem, en gebruikte een interne filter of verwarmining kunde best zo van die ophanghaakjes gebruiken. En javamos kunde ook vinden aan een boom als ge geluk hebt, en da kunde ook beste me paperclips in de bodem vaststeken anders drijft da als zot of me staaldraad rond een steen of hout binden. btw welke garnalen hedde ?

iTrader
    9 (100%)
    Ja, mijne techniek zit in een apart vak, dus een sponsfilter maakt niet zoveel uit. Ik ga wel nog een moeske zetten voor dat rooster, dan ben ik 100% zeker dat ze er niet door kunnen en tis gemakkelijker om schoon te maken. De rubbers die ik gebruik komen allemaal uit de aquariumwinkel en zijn van bekende merken (eheim, ferplast, aquarium systems, ...). Kan gene kwaad denk ik? Ik ben wel van plan om om de 2 weken te verversen.

Foto's van de bewoners:

Vuurgarnaaltje (moeilijk te zien, lijken me nog behoorlijk jong?):

Anentome Helena (slaketende slak):

Eten van Helena, de poelslak :

Approved 9-lifer Lifen's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Deze thread is niét goed voor de goesting. Niet goed.
    Héél veel zin om die bak van Oinks over te nemen, mak zit op kot en da's dus nogal moeilijk..

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten