Pagina 108 van 145 EersteEerste ... 85898104105106107108109110111112118 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.141 t/m 2.160 van 2888
    Approved 9-lifer WarBlade's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VagueVic Bekijk bericht
    Ik zou er een paar appelslakken in doen werkt perfect voormij!
    Ja, nu zit er één in, hopelijk heeft die een zuigkracht dat sterk genoeg is om die algen van het glas af te sucken... Normaal reinig ik het glas met een washandje en die algen zijn echt HARDNEKKIG (lees: amper van het glas af te krijgen, gisteren zo hard geprobeerd het eraf te krijgen dat het glas al begon te kraken... )

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door w3bb3r Bekijk bericht
    @warblade: algen hebben altijd een oorzaak. zoek eerst eens de naam van de alg op en zo gaan opzoeken, ga je al heel veel mee komen en veel over te weten komen dan.
    Ja, maar ik kan er niet goed opkomen... Het zijn hele kleine groene stipjes, die zich in groepjes verspreiden...

Approved 9-lifer tubbiekoekie's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Staat uw bak in de zon?
    Heb ook van die groene alg op mijn ruiten als ik ni dagelijks grondig met de magneet aan de slag ga.
    Langs de kant vh daglicht het meest.

Verstuurd van mijn Galaxy Nexus met Tapatalk

Member Atrox's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Warblade, de oorzaak staat op de vorige pagina

Member GeneralUrsus's schermafbeelding
    iTrader
    56 (100%)
    Heb vorige week gratis een aquarium gekregen, maar ik weet daar nu totaal niks over. Er staat geen merk op, maar ik vermoed dat het een zelfgemaakte is als ik naar de afwerking kijk. Ik heb er dit bij gehad:

Mijn vraag is, is het gerief dat ik er bij heb gekregen brol, en moet ik nieuwe kopen of kan ik gewoon deze gebruiken? En tips zijn altijd welkom, ik weet hier bitter weinig over

iTrader
    8 (100%)
    Ik zou eens zien om die thermostaat te veranderen, ziet er mij niet meer zo stevig uit? Hoeveel liters is dat aquarium?

Member GeneralUrsus's schermafbeelding
    iTrader
    56 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Atrox Bekijk bericht
    Ik zou eens zien om die thermostaat te veranderen, ziet er mij niet meer zo stevig uit? Hoeveel liters is dat aquarium?
    Ik ga het voorlopig bij koudwatervissen houden, dus heb ik die eigenlijk niet nodig. Ziet de rest er goed uit? En hoeveel liter weet ik niet precies, staat nergens op, en heb hem nog niet laten vollopen..

Member
    iTrader
    0
    Grote problemen hier:

onze vijver begint er donker uit te zien, naar zwarte kleur toe, heb al 2 vissen mogen opscheppen vandaag en deze week zijn er 2 uitgesprongen.

er staat ook lichte schuimlaag op de vijver en de vissen eten niet meer.

Ik vermoed een bacterietekort waardoor er minder zuurstof in vijver zit.

Iemand een idee?

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Atrox Bekijk bericht
    WarBlade, de oorzaak staat op de vorige pagina
    Ah, da's omdat we op dezelfde tijdstip aan het schrijven waren... Bedankt voor uw antwoord! Een tekort aan CO2/PO4... Daar ga ik eventjes wat "google research" over doen... Het moet opgelost raken, wil die irritante groene algen weg!

Mijn aquarium staat door de dag toch wel enkele uren in de zon aan één kant... Zal het waarschijnlijk ook wel wat in de hand werken, misschien morgen die kant eens proberen af te schermen door er iets voor te zetten ofzo...

iTrader
    1 (100%)
    Welke producten gebruiken jullie als toevoeging aan het water trouwens?

Ik heb enkele producten van Tetra staan, vind dit precies wel goede producten om na een verversing van het water toe te voegen in het aquarium...

Na elke waterverversing voeg ik Tetra AquaSafe toe, maar was aan het denken om ook eens de Tetra TetraVital aan te schaffen zodat ze schoon hun vitamineboostje binnenkrijgen...

Member foenN's schermafbeelding
    iTrader
    0
    ik gebruik niets..

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door foenN Bekijk bericht
    ik gebruik niets..
    Mja, planten en toevoeging van wat water/vissen van andere aquariums die reeds op orde zijn zal ook wel voor een normalisatie van het aquariumwater zorgen, maar gewoon leidingwater mist toch wel serieus wat benodigde vitaminen en dergelijke denk ik...

Approved 9-lifer w3bb3r's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    ik doe enkel na waterverversing ook aquasafe erin

anders gewoon van easylife merk. easycarbo(~co2), easy ferro(ijzer voor planten) en easy profito(voeding voor planten)

meer doe ik daar niet in

iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WarBlade Bekijk bericht
    Ah, da's omdat we op dezelfde tijdstip aan het schrijven waren... Bedankt voor uw antwoord! Een tekort aan CO2/PO4... Daar ga ik eventjes wat "google research" over doen... Het moet opgelost raken, wil die irritante groene algen weg!

Mijn aquarium staat door de dag toch wel enkele uren in de zon aan één kant... Zal het waarschijnlijk ook wel wat in de hand werken, misschien morgen die kant eens proberen af te schermen door er iets voor te zetten ofzo...
    Helaas staat het internet vol flauwekul. Kans is groot dat ge iets gaat vinden à la "PO4 is slecht, het licht verhogen moet ge!". Dat is ondertussen al achterhaalde bullshit

Meer licht = meer vraag naar voeding. Als ge al algen hebt, wil dat zeggen dat ge ergens een voedingstekort hebt. Door uw licht te verhogen, gaat ge dus dat tekort nog eens vergroten waardoor het probleem nog erger wordt. CO2 is in 90% van de gevallen de echte oorzaak van het probleem.

iTrader
    0
    foto's van mijn twee nano bakken.

1: Betta Splendens

2: 2 neon tetra's scholen samen met 2 roodneuszalmen, 20+ vuurgarnalen, 2 dwergklauwkikkers.

iTrader
    7 (100%)
    redelijk dicht beplant

iTrader
    0
    zo heb ik het graag, ik vind dat leuk om naar vissen te zoeken. ik zal wel moeten gaan beginnen snoeien want ze groeien veel te snel met het warme weer nu

Member Cron's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Ik lees hier vanalles over te warme aquaria.
    Niets van aantrekken dat gebeurd in de natuur ook en nog veel heviger dan bij ons.
    Zeker de Zuid Amerika vissen kunnen daar goed tegen.

Ik heb een Z-amerika bak en gisteren was het 33°. Ik zie wel dat de planten het iets minder goed doen maar de vissen trekken zich er niets van aan. Als je gaat koelen met ijs zorg je ms voor koude plekken en dat is veel gevaarlijker dan een aquarium die 2-3 dagen eens boven temp staat.

Btw, heb me vrijdag nieuwe verlichting aangeschaft.
    2x80watt T5 (150cm) met reflectoren. Wat een verschil!!!! (komende van 1x54watt met reflector).

Member jastas's schermafbeelding
    iTrader
    95 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cron Bekijk bericht
    Btw, heb me vrijdag nieuwe verlichting aangeschaft.
    2x80watt T5 (150cm) met reflectoren. Wat een verschil!!!! (komende van 1x54watt met reflector).
    Hopelijk niet onmiddellijk overgeschakeld? Volg dan maar mee met je voeding of je algen zullen er wel bij waren (meer licht=meer behoefte voeding, als je niet mee volgt=meer algen + "kleine" shock voor je planten)

Member $anka's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    gisteren behoorlijk crisis moment gehad in men aquarium. waren een lang weekend gaan kamperen, en had aan de buurman gevraagd om kat en konijn van eten en drinken te komen voorzien. Had dan ook maar gevraagd om ook men visjes van een beetje eten te voorzien ... en dat had ik beter niet gedaan. Zijn interpretatie van een beetje klopt niet wat het moet zijn :-( (deels wel mijn fout dat ik hem dat nooit heb voorgedaan, maar gezien dat hij de laatste tijd redelijk veel interesse vertoont en info vraagt om zelf eventueel een aquarium te zetten zag ik er geen graten in).

We komen dus thuis, wat ne stank ... mijn vriendin begon al te kokhalzen (die is zwanger dus kan nu helemaal al niet tegen stank)
    Mijn water was gewoon ondoorzichtig groen geworden, lag massa's voer op den bodem te rotten, en den helft van mijn vissen lagen dood ... drama dus
    Filter die compleet verzadigd was en dus nog amper doorstroming gaf ...

heb dus maar heel drastisch zowat al mijn water eruit gehaald, met de filterklok 10 keer de bodem gestofzuigd. Zelfs alle planten er moeten uithalen want anders lag er nu nog kilo's voer in volgens mij.

Dan maar heel de bak opnieuw/anders ingericht. Een lading opstartbacteriën erin gedaan, en nu maar hopen dat de resterende vissen het overleven.
    Vanavond de waterwaardes maar al is controleren.

Zou ik nu terug een week of 3 den bak moeten laten indraaien alvorens ik mijn visbestand terug aanvul?
    Ik ga er uiteraard niet instant nieuwe inzetten, en de bak wel eerst even laten herleven, maar is het nodig om 3 weken te wachten nu?
    Ik vermoed dat er nog wel goede bacteriën genoeg in de bodem zitten om dit te vangen.

iTrader
    7 (100%)
    je hoeft idd geen 3 weken te wachten

en als je een lang weekend weg bent, in het vervolg gewoon zo'n weekendtablet leggen van voer.. soms krijgen ze hier ook 2 dagen geen eten

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten