Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 55
    Approved 9-lifer lttuvix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)

tips om zatlappen uit uw café te krijgen

ik weet niet of er hier mensen zijn die in café's of jeugdhuizen werken, ik heb hier een leuk gesprek en cursus over gehad met nen straathoekwerker en het leek me wel leuk andermans tips te bezien. Best eerst een situatie omschrijven om er dan een werkwijze aan te kleven (zodat men weet wat er gebeurd)

Situatie 1: X. heeft al 4-5 duvels op in 2 uur tijd, hij komt terug en vraagt voor nog een duvel. Ik zeg neen, je bent een coole kerel en ik maak me wa zorgen over de hoeveelheid duvels. Ik ben wel niet zat hoort zegt hij en zegt dat het inorde is maar vraagt een pintje, ik maak de afspraak dat hij deze pintje wel krijgt op voorwaarde dat wij de volgende drankje zelf kiezen (en betalen) hier maakte hij geen probleem van. Hij is nadien in de zetel gaan zitten en heeft een paar uurtjes niks gedronken behalve een plat water

Situatie2: Een kerel heeft 4-5 duvels op in 2 uur tijd, hij komt terug en vraagt voor nog een duvel. Ik zeg ge zijt een toffe jongen en ik vind het tof dat ge u zo goed ammuseert ma hier drink een water van mij.
    Waarom een water en geen duvel vraagt hij op een nogal boze stemvalling ik reageer dat ik me wat zorgen maak, je wankelt een beetje en ik heb moeite om u te verstaan. Ge zijt een toffe jong en ik praat graag met u dus drink ff een watertje en dan zien we wel. Hij is boos omdat hij geen alcohol meer krijgt en zegt fuck you en loopt naar buiten.

Situatie3: Een kerel komt stomdronken binnen, ik ging ff naar het toilet en toen ik terugkwam zag ik dat hij een pint vast had. Ik ging naar de tapper en had niet gezien dat hij zo zat was en had eigenlijk ook beetje schrik om iets te weigeren tegen hem (het was nogal een felle kerel) njah goed ik ga naar hem toe en vraag of alles goed gaat. "ja.. njah.... wa gebrabbel" ey joh weet ge wat ge ziet er wel een sjieke kerel uit hé, wa hebde vandaag gedaan? hij begint wat te brabbelen dat hij op andere café's heeft gezeten en dat hij eerst door zen pa hier is afgezet (achteraf is hij te voet gegaan) ik blijf kei rustig en vraag of hij zijn geld niet terugwilt voor een water
    hij kon geen zinnige antwoord vertellen (brabbel brabbel) en bleef naar me staren.
    Ey ik heb een goed idee, kom we gaan samen wa bij praten en een watertje drinken. Ik schonk 2 waters in 1 voor hem en 1 voor mij en gaf zen geld voor pintje terug.
    Nu ga ik wel ff uw pintje wegnemen, die krijg je misschien binnen een half uurke terug, als het wat beter gaat.
    Ge zijt een dikke eikel en steekt zen middelvinger op was zijn antwoord, ik negeer het compleet en zeg kom joh proost en wil klinken hierbij slaat hij zijn glas kapot (een grote barst) voordat ik kon reageren dronk em zen glas op (gelukkig geen snijwondes ofzo )
    Da heeft gesmaakt he kerel vraag ik tegen hem
    "pintje"
    de half uur is nog nie om hé vriend, ge kunt wel nog nen waterke krijgen als ge wilt
    "ge kunt die water in uw hol steken" en begon dichter naar de tapkraan te wandelen
    Okay weet ge dat ge eigenlijk achter de toog staat da betekent een rondje hé en glimlach eens.
    Das goeie en pakt een zak klein geld uit zen broekzak.
    How kerel, was ma een grapke hé ma kom ge moet niet achter de toog zitten, ik zet hem terug aan de toog en vraag wat hij nog gaat doen, haalt zijn schouders op.
    Pfoe ben moe gij niet?
    haalt schouders op.
    Kom zal ik anders iemand bellen, kunnen we beide weggaan
    plots begint hij uit te vliegen "Ik ben 39 jaar en ik heb men pappie niemeer nodig fuck you jong seffes sla ik u inelkaar"
    njah kom joh we gaan es ff naar buiten, zien waar uw auto staat
    kom joh, waar staat uw auto?
    hij staat op en gaat naar buiten en ik zei blijf nu ff buiten staan en ik ging naar een ander groepje mensen.
    Hij keek boos naar mij en is toen vertrokken

Member dev!lke's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Als cafebaas kunt ge toch weigeren om iemand nog alcohol te geven als die persoon al duidelijk zat is? Kost ge zelfs geen boete krijgen als ge zo iemand nog alcohol geeft? Of is da al terug veranderd?

Approved 9-lifer dr.lee's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Na 3 jaar ervaring in een studentencafé ook al veel zo'n dingen meegemaakt. Nuja, als we alle zatte studenten op feestjes alcohol gaan beginnen weigeren dan komt er binnen de kortste keren geen volk meer af. Wat doe je dan met zatte, ambetante klanten?
    1. Wel, meestal is het ruzie tussen klanten onderling. Wanneer je dat merkt grijp je in door tussen beiden te komen en als nuchtere persoon de gemoederen te bedaren. In 70% van de gevallen is dit voldoende om de ruzie op te lossen. Voor die overige 30% waarbij de ruzie escaleert in een gevecht kom je met collega's en vaste klanten tussen beiden en gooi je de schuldigen buiten. Twijfel je of je het niet kan halen, dan bel je gewoon de politie en die komen het vuile werk opknappen.
    2. Zoekt een zatte klant ruzie met jou, de barman, praat het uit, lukt het niet twijfel dan niet en gooi hem meteen buiten (dit kan weer met collega's, of met de politie).

Altijd eerst een waarschuwing geven en proberen uit te praten, lukt het niet, buiten gooien.

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dev!lke Bekijk bericht
    Als cafebaas kunt ge toch weigeren om iemand nog alcohol te geven als die persoon al duidelijk zat is? Kost ge zelfs geen boete krijgen als ge zo iemand nog alcohol geeft? Of is da al terug veranderd?
    ja... ma de vraag is hoe je dat overbrengt naar een persoon die zat is
    gewoon zeggen
    nee ge zijt zat als ik u nog ene geef riskeer ik nen boete werkt nu niet goed

probleem is nu ookwel dat niet iedereen durft tussenbeide te komen, ik doe da nu wel maar als ervoor al iemand dat niet heeft gedaan ist al vrij moeilijk

ahja nog zo een reden
    nooit zelf drank achter de toog !
    als ze dat zien hebde al verloren voor de moeite
    (jama ge drinkt zelf ook, ge zijt ook zat)

Member puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Als ge niet durft tussenkomen, moet ge niet aan een horecajob beginnen.

iTrader
    1 (100%)
    tis nie alleen mensen in een horecajob hé
    ge hebt ook jeugdhuizen en clubhuizen en andere verenigingen die als vrijwilliger willen werken... en bij hun mag je al blij zijn dat ze het WILLEN doen

Member Piejie's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Als ge niet durft tussenkomen, moet ge niet aan een horecajob beginnen.
    Nu ook niet overdrijven hé. Er zijn genoeg jobs in de horeca waar je praktisch nooit zal moeten "tussenkomen" lijkt me.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lttuvix Bekijk bericht
    tis nie alleen mensen in een horecajob hé
    ge hebt ook jeugdhuizen en clubhuizen en andere verenigingen die als vrijwilliger willen werken... en bij hun mag je al blij zijn dat ze het WILLEN doen
    Kzal het anders stellen, ge moet niet als barman werken (in een jeugdhuis, café, danscafé, waar dan ook) als ge niet tussen durft komen. Ik weet dat het vrijwilligers zijn, maar als ge zatte mensen het gevoel geeft dat ze 'de baas zijn', breken ze bij gelegenheid graag uw kot af.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Piejie Bekijk bericht
    Nu ook niet overdrijven hé. Er zijn genoeg jobs in de horeca waar je praktisch nooit zal moeten "tussenkomen" lijkt me.
    Ik dacht dat het duidelijk genoeg ging over horecajobs waar ge in contact komt met mensen onder invloed. Ik schat dat ge als hotelreceptionist zo'n problemen inderdaad amper tot niet hebt. Maar als ge achter een toog staat, draagt ge naar mijn mening de verantwoordelijkheid om bij conflicten tussen te komen.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

Approved 9-lifer Afotai's schermafbeelding
    iTrader
    1 (67%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Kzal het anders stellen, ge moet niet als barman werken (in een jeugdhuis, café, danscafé, waar dan ook) als ge niet tussen durft komen. Ik weet dat het vrijwilligers zijn, maar als ge zatte mensen het gevoel geeft dat ze 'de baas zijn', breken ze bij gelegenheid graag uw kot af.

Ik dacht dat het duidelijk genoeg ging over horecajobs waar ge in contact komt met mensen onder invloed. Ik schat dat ge als hotelreceptionist zo'n problemen inderdaad amper tot niet hebt. Maar als ge achter een toog staat, draagt ge naar mijn mening de verantwoordelijkheid om bij conflicten tussen te komen.
    Hmm, zatte mensen hebben sowieso al het gevoel dat "ze da baas zijn" dus daar kan je weinig aan doen, ik zou gewoon de cafeetjes droog zetten

Member EternalSilence's schermafbeelding
    iTrader
    0
    njah .. ook al meegemaakt
    als tapper van een jeugdhuis in waregem, dat ik de dronkaards niet buiten krijg

Gelukkig zijn meestal mijn maten er nog, ook half dronken (ma soit), die me dan helpen die jongens buiten te drijven.

Wij gebruiken de tactiek van een bel te luiden, en dan kan men nog 1 keer een drankje bestellen, daarna gaat de tap onherroepelijk dicht.
    En wat doe je dan in een cafe/jeugdhuis als je er geen drank mee kan krijgen.
    Als dat nog niet helpt, leg ik gewoon heel slechte muziek op.

Je hebt natuurlijk zo van die echte klootzakken, die gewoon niet weg willen, maar dan bellen we de flikken/andere tap medewerkers op, als het echt uit de hand loopt.

Member Arifiene's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dev!lke Bekijk bericht
    Ge moet zelfs .

Je kan niet echt een boete krijgen, maar je kan wel aansprakelijk gesteld worden indien die persoon bvb een alcoholvergiftiging oploopt, of in zijn zatte bui iemand de kop inslaat ofzo.
    En dat kan u zeer veel kosten.

Member dev!lke's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arifiene Bekijk bericht
    Ge moet zelfs .

Je kan niet echt een boete krijgen, maar je kan wel aansprakelijk gesteld worden indien die persoon bvb een alcoholvergiftiging oploopt, of in zijn zatte bui iemand de kop inslaat ofzo.
    En dat kan u zeer veel kosten.
    k, dank u om da ff te verduidelijken voor mij
    zien da'k mij int cafe normaal gedraag dan

Member felixdraait's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    No offense, en 't is misschien omdat ge in een JH werkt ipv in een café, maar tegen mensen die 5 duvels op 2 uur gedronken hebben moet ge al zeker nie gaan zeggen 'drinkt een waterke op kosten van't café' en hun pint wegnemen. Dat is écht wel vragen voor problemen. Gewoon autoritair genoeg zeggen dat ge geen drank meer serveert, zeker niet in discussie treden en nooit verwijten terug maken. Als het uit de hand loopt, doen wat puni zei.

Wat ik ook niet begrijp, is dat ge het in alledrie de situaties probeert op te lossen door te zeggen dat ge hem nen toffe vindt en met hem wel ene wilt drinken. Altijd zoveel mogelijk plaats tussen u en de (zatte) klant houden werkt imo veel beter. Als ze denken dat je hun vriend bent, denken ze ook dat ze tegen u alles mogen zeggen zonder repercussies. Ze nemen ook veel makkelijker iets aan als ze zien daje het meent en dat er niet over te discussiëren valt. Op de manier daje het nu doet 'vraag' je hen om niemeer te drinken, je moet het zeggen.

Maja, ik kan wel begrijpen dat ge tegenover jongeren in een jeugdhuis een hoger verantwoordelijkheidsgevoel hebt.

PS: Ik ga ook graag uit en heb soms ook al eens eentje teveel op, maar niks is zo hatelijk als zatlappen in uw café. Helft van de tijd zitten ze in een onbegrijpelijk dialect te lallen over allerlei idiote dingen en willen ze echt alles in discussie trekken.

Member Vordesh's schermafbeelding
    iTrader
    0
    imo stelt ge u veel te zwak op

Member Darks's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lttuvix Bekijk bericht
    ...
    Ge gaat er nogal actief op in vind ik. Als er ene zich zat wilt zuipen, laat hem doen, zolang hij niemand lastig valt. De kater is toch voor hem.

Zoals al gezegd kunnen zatte mensen nogal lastig worden als ge aan hun hoofd begint te zagen dat ze water zouden moeten drinken. Tegen mijn vrienden zeg ik dat wel eens, maar tegen vreemde zatte mensen nooit. Dat ze er hun plan mee trekken.

Als er écht problemen zijn gewoon vragen om buiten te gaan. Blijven de problemen => Politie bellen.

Member deyoeri's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Meestal hebben wij int jh enkel last van zatlappen als de avond ver op zijn einde loopt, willen ze niet buiten als ik (en iedereen in't bestuur eigenlijk) wil dichtdoen, dan is't gewoon muziek uit en zeggen dat ze hun pint opdrinken. Werkt praktisch altijd, ok, natuurlijk is er wel eens de occasionele debiel die niet wil en die we dan gewoon vriendelijk buitenzetten...
    Zo moeilijk is het niet, je moet gewoon altijd vriendelijk proberen te blijven én vooral afstand bewaren en er niet aankomen (ok, wij moeten het van tijd wel doen, maar als je't kan voorkomen...). Niks zo onvoorspelbaar als een zatlap.

iTrader
    0
    True, kennis van me is zo eens bijna zijn oog kwijtgeraakt in een banale caféruzie. Iemand die z'n glas kapotsloeg en ermee in zijn gezicht stak.

Member Cartek's schermafbeelding
    iTrader
    0
    imo zie ik hier echt geen probleem. geef die gast nog een duvel , zever wa mee, alle is ok.

Member mach1en's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cartek Bekijk bericht
    imo zie ik hier echt geen probleem. geef die gast nog een duvel , zever wa mee, alle is ok.

egt e

zo lang ze niet den boel afbreken ist toch cva?

Member Gentille's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Horeca zaken hebben een bepaald sluitingsuur of uur tot wanneer ze alcohol mogen serveren dacht ik. Dus door ze zomaar een extra duvel'tje te geven kan de zaak een boete oplopen. Sluitingsuur is sluitingsuur.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten