Pagina 140 van 297 EersteEerste ... 4090130136137138139140141142143144150190240 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.086 t/m 2.100 van 4452
    Approved 9-lifer demon326's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Weblogs
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mathelas Bekijk bericht
    Iemand ervaring met het volgende probleem?

De kat kan precies niet meer miauwen. Alsof iemand de 'mute' knop heeft aangezet.
    Soms lukt het hem wel om een beetje geluid te maken dat een beetje klinkt als 'Krrshhkrrsh' maar meestal is het dus gewoon stil.

Voor de rest doet hij normaal hoor... Komt kopkes geven, zit op schoot, eet en drinkt, zit achter de andere kater.
    Mijn broer heeft ook zo een kat, er komt enkel lucht uit haar mondje, geen geluid... maar die was al zo..

Member Claesar's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Iemand toevallig enige tips met volgend voorval :

Mijn vriendin heeft al jaren een 6-tal katten. Eentje van de 6 mag echter binnen leven, de andere 5 zitten altijd buiten. Deze ene kat voelt zich natuurlijk de koning van de anderen want hij mag zogezegd veel meer.

Al jaren wilt ze eens een wit katje hebben. Nu hebben we eindelijke een lieve kleine witte kitten (7 weken oud) gevonden. Sinds vandaag is deze kitten bij haar thuis. Helaas is echter "koning" kat daar ook, deze is er niet meteen zo mee opgezet.

Bij hun eerste ontmoeting keken ze mekaar verbaasd aan, maar vooral de witte kitten groosde vies. Bij een 2de ontmoeting groosde ze allebei op mekaar en werpte "koning" kat een slaghandje naar de kitten. Voor de rest van de tijd blijven ze gelukkig min of meer wat uit mekaars buurt.

Heeft er iemand hier toevallig ervaring mee en eventueel wat tips om er wat makkelijker vriendjes van te maken ?

Alvast bedankt.

Member Arifiene's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Claesar Bekijk bericht
    Iemand toevallig enige tips met volgend voorval :

Mijn vriendin heeft al jaren een 6-tal katten. Eentje van de 6 mag echter binnen leven, de andere 5 zitten altijd buiten. Deze ene kat voelt zich natuurlijk de koning van de anderen want hij mag zogezegd veel meer.

Al jaren wilt ze eens een wit katje hebben. Nu hebben we eindelijke een lieve kleine witte kitten (7 weken oud) gevonden. Sinds vandaag is deze kitten bij haar thuis. Helaas is echter "koning" kat daar ook, deze is er niet meteen zo mee opgezet.

Bij hun eerste ontmoeting keken ze mekaar verbaasd aan, maar vooral de witte kitten groosde vies. Bij een 2de ontmoeting groosde ze allebei op mekaar en werpte "koning" kat een slaghandje naar de kitten. Voor de rest van de tijd blijven ze gelukkig min of meer wat uit mekaars buurt.

Heeft er iemand hier toevallig ervaring mee en eventueel wat tips om er wat makkelijker vriendjes van te maken ?

Alvast bedankt.
    De geur van de grote kat op de klein overbrengen, dmv strelen of wrijven met doeken.

@Mathelas: Kan een lichte verkoudheid zijn ook .
    Je suis blonde, et alors?
    http://www.katzoektthuis.be

Approved 9-lifer Babs's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Claesar Bekijk bericht
    Bij Sushi (eerste, beetje bange kater) en Sito (tweede) was het zoiets:
    - Zien elkaar, Sito snuffelt en blaast, Sushi loopt weg
    - Sito begint vriendelijk te doen, strijkt tegen Sushi aan, Sushi verkoopt hem een occasionele mep
    - Sito daagt Sushi uit, ze vechten al spelend, terug uit elkaar
    - Seconde later ziet ge Sushi met zijn poot rond Sito terwijl die hem likjes geeft
    - Terug seconde later ziet ge ze weer spelend met elkaar bezig.

We dachten ook dat het niet goed ging komen, aangezien Sushi eerst alle aandacht voor hem had, en het plots moest delen. Uiteindelijk is dat allemaal goed gekomen en ziet ge ook da ze echt iets aan elkaar hebben

Dus zoals Arifiene zegt, de geuren uitwisselen, en geduld hebben
    I am woman, hear me roar
    Project 1995 Classic Mini 1.3i SPI

Approved 9-lifer MorGo7h's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Mijn kat heeft gevochten of ze is ergens blijven haperen. Ze is een stuk vacht kwijt en heeft daar onder een wonde. Ik zie nergens iets van bloed, maar haar vacht er rond is geel/vochtig. Waarschijnlijk etter ofzo, maar ik weet niet als ik er mij zorgen moet over maken en met haar naar de dierenarts gaan of als het vanzelf gaat genezen. Gisteren was haar vacht nog niet zo vochtig rond de wonde.
    Ze zit bijna altijd buiten, behalve als we thuis zijn komt ze binnen dus ze is wel al vaker met schrammen naar huis gekomen, maar zo erg ist nog nooit geweest. Al lijkt het niet dat ze pijn heeft.

Foto: IMG_0133.JPG
    Lostsoulrecordings
    E8400@4GHz D-tek Fuzion // P5Q-E // Ballistix // HD3850@850/1035 MCW60 // HX520 // pa120.3 // DCC1 18W
    OC: http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=419486
    MacBook Pro 15" i5 8gb

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MorGo7h Bekijk bericht
    Mijn kat heeft gevochten of ze is ergens blijven haperen. Ze is een stuk vacht kwijt en heeft daar onder een wonde. Ik zie nergens iets van bloed, maar haar vacht er rond is geel/vochtig. Waarschijnlijk etter ofzo, maar ik weet niet als ik er mij zorgen moet over maken en met haar naar de dierenarts gaan of als het vanzelf gaat genezen. Gisteren was haar vacht nog niet zo vochtig rond de wonde.
    Ze zit bijna altijd buiten, behalve als we thuis zijn komt ze binnen dus ze is wel al vaker met schrammen naar huis gekomen, maar zo erg ist nog nooit geweest. Al lijkt het niet dat ze pijn heeft.

Foto: IMG_0133.JPG
    De wonde op foto ziet er redelijk proper uit, maar etter wijst altijd op een infectie, dus ze zal antibiotica moeten krijgen. Ga er maar mee naar de dierenarts.

Member WeedJunk's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Kan ook gewoon wondvocht zijn nee? Als de wonde maar van gisteren is bv. Stinkt het?
    "Nemo me impune lacessit!"
    Zaffah:"Voor mijn part luistert mijn lief naar mensen die scheten in een fles laten."

Member Wonkelrijm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mijne Franky is een 2 maand oud en kheb hem ook nog nooit horen miauwen

Approved 9-lifer demon326's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Weblogs
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jack-in-the-box Bekijk bericht
    Zo hard waar .

Een van onze schatjes is haar bandje ergens verloren buiten

iTrader
    18 (100%)
    Sito heeft weer overgegeven vanmorgen
    Da wordt weer een ramp om hem die siroop te geven...

Iemand tips om dit deftig te doen? Ik leg hem meestal op zn rugje op mn benen, en steek dat spuitje dan zo diep mogelijk in zn mondje.
    Meestal reageert hij daarop met spartelen, op het spuitje te bijten en belletjes te blazen met de siroop (aka alles uit zne mond spuwen dus)

!!!
    I am woman, hear me roar

Approved 9-lifer Jack-in-the-box's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Goh, hoe dat wij dat deden met de vorige kat. 1 iemand trok z'n bek open (vlak voor het kaakgewricht) en rechtophoudend gewoon dat spuitje met 1 snelle beweging erinduwen en erdoorspuiten.

Sito gaat het niet plezant vinden, maar er is niet direct een andere manier.

iTrader
    18 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jack-in-the-box Bekijk bericht
    Sito gaat het niet plezant vinden, maar er is niet direct een andere manier.
    Sito vinnet sowieso nie leuk Achteraf ligt hij zo doodstil op mijn schoot, zo echt me ne blik van "WHAT HAVE YOU DONE TO ME???"
    I am woman, hear me roar

Member Lord Kveldulv's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Onze kater deed weer verdacht deze morgen. Wa suf rondlopen, nie willen eten. Iet later betrapte ik hem... met zijn vangst. Een konijn, of wat er van over bleef. Hij had het onder de haag gelegd en ging net terug om ronde 2 te boefen. Ik heb hem maar laten doen. Vroeger pakte ik da wel es af maar dan kwam hij een half uur later met de volgende thuis. Zolang hij het nie binnen brengt ben ik al content.

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Babs Bekijk bericht
    Sito heeft weer overgegeven vanmorgen
    Da wordt weer een ramp om hem die siroop te geven...

Iemand tips om dit deftig te doen? Ik leg hem meestal op zn rugje op mn benen, en steek dat spuitje dan zo diep mogelijk in zn mondje.
    Meestal reageert hij daarop met spartelen, op het spuitje te bijten en belletjes te blazen met de siroop (aka alles uit zne mond spuwen dus)

!!!
    Eigenlijk is dat geen goed idee, hij kan zich verslikken :/.
    Aangezien Sito tam is: Wikkel hem in een handdoek, of klem hem al zittend tussen je benen (waardoor je 2 handen vrij hebt, eentje om de kaakgewrichten open te wrikken en 1 om te spuiten). Hou je linkerarm voor zijn voorpoten (eigen tussen zen nek en voorpoten dus) en wring met linkerhand bekje open. Dan spuitje met rechterhand.
    Of omgekeerd als je linkshandig bent .

Pagina 140 van 297 EersteEerste ... 4090130136137138139140141142143144150190240 ... LaatsteLaatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten