Dan nog, als je een dier neemt moet je weten dat hij 20 jaar kan worden en dat jij ook een mindere periode kan hebben.
Ik heb hier een potje waar ik regelmatig geld insteek voor als er iets zou gebeuren met een van men katten.
Over men lijk dat ik ga brolvoeding geven en ze laten dichtvetten zoals poppeke doet. En enkel eten kopen dat in uitverkoop is enal. Wtf is that all about?
Niet iedereen doet dat eh :-)
Kan evengoed zijn dat hij plotseling werkloos is geworden en hier niet op voorzien was.
Voor zover 'k z'n posts kan lezen woont hij nog thuis.
En hij komt af met de vraag, wat kan ik doen om mijn kat te laten vermageren.
Jij geeft dan het antwoord, als ge geen geld hebt moet ge ook geen kat in huis pakken (terwijl die kat al bijna even oud is als hemzelf)
Op zich zou ik ook dat soort vragen stellen aan jou omdat je daar nu wel heel wat meer van afweet dan de gemiddelde 9-lives,m'n logisch antwoord zou zijn, probeer hem op een dieet te stellen, minder voeding op een dag en z'n eten gescheiden houden van die hond.
Niet iedereen zorgt voor zijn/haar huisdier zoals jij zou willen eh, je kan hem al meer helpen om hem gericht op een paar punten te duiden en te antwoorden op z'n vraag.
Neenee, hij (of zij?) zegt:
"Allez mja ik zal eens zien om die kat een dieetje aan te smeren maar wel met geen dure voeding"
Dieren kosten geld, weet ge op voorhand. En blijkbaar krijgt da beestje sowieso al geen goeie voeding, t mag niets kosten, de soort die hij nodig heeft hebben ze niet in die bepaalde winkel (stel u voor dat ge naar een andere winkel moet, oh noes)... Niet echt bepaald teken van verantwoordelijkheid tov uw dier.
Die kat heeft light-voeding nodig, een genie moet ge niet zijn om daar op te komen eh.
Vandaag nog eens een kattenshow bezocht. Goh nu kriebelt het toch weer om er nog een kleintje bij te halen, heb weer heel wat stof tot nadenken.
Baloutje zijn fokster heeft ons er een play rail cadeau gedaan, wat een succes, hij plakt er geobsedeerd aan. Nu is de vloer pas echt een kattentuin, ons appartement ligt werkelijk vol met kattenspeelgoed.
mja de politie heeft dat "onderzocht" maar de dader hebben ze nooit gevonden
het vergif was geabsorbeerd in een spons samen met vleesjus en dan gemengd met vlees volgens onze dierenarts..
heb nu nog altijd schrik da als ons katten ver weggaan van huis da ze mss weer zo groggy gaan thuiskomen en vergiftigd zijn![]()
kdenk dat die gewoon polste naar goede maar niet té dure kattenvoeding..
wij zitten hier thuis ook met 6 katten en we geven ze elke avond goed katteneten (van de dierenarts), maar er is ook nen bak met droge friskies brokjes uit zo'n zak van 5kg, omdat er ook nog vreemde katten komen eten maar we toch willen zorgen da als ons katten honger hebben ze daar dan toch van kunnen eten..
als ge u bedenkt dat er al veel mensen zijn die goeikope brokskes van den aldi kopen... beetje relativeren, er zijn ook veel mensen da hun katten te weinig eten geven.. ik praat da ni goed eh, maar hij/zij doet toch moeite?
Friskies is nog slechter dan whiskas, zeker voor katers, het veroorzaakt blaasstenen door een foute fosfor- en zoutverhouding.
En no offense, maar uw kat laten 10 kg worden, niet echt toonbeeld van verantwoordelijkheid.
Bovendien is aldi-voeding beter dan whiskas en friskies, er zit minder zout, smaak, kleur en geurstoffen in én het vleesgehalte ligt iets hoger.
Ohja, en ik kan zeer slecht relativeren als het over katten gaat.
Zoals je kan zien in mijn signature ben ik er nogal superveel mee bezig.
Arifiene, loopt gij soms toevallig af en toe is door gent sint pieters met nen kattentransportbak (of hoe ge da ook noemt)?
cool story bro
nice kitties!
nice sig!
Over een dikke maand gaan mijn vriendin en ik waarschijnlijk via cat shelter limburg een kitten adopteren.
Iemand hier ervaring mee? ^^
Yesh!
Das een supergoede organisatie!
We wisselen dikwijls informatie uit met hen en we kennen ook enkele opvanggezinnen.
Ze doen echt alles voor de poezeltjes.
Hou er rekening mee dat het kittenseizoen echt wel op zijn eind loopt nu, dus dat je zeker nog viermaanderkes enzo zult hebben, maar geen superkleintjes meer.
Momenteel zijn er nog een paar kleintjes zelfs.Maar er is ook geen haast bij, en een 4maandertje is ook oké voor ons. Sowieso eerst wachten tot mijn vriendin en ik zelf eerst gesetteld zijn en dan uitkijken voor een katje.
Ergens twijfelen we ook of we 1 of 2 katjes in huis moeten nemen. We willen enerzijds beginnen met eentje en die al onze aandacht geven. Anderzijds, met 2 zijn ze overdag nooit alleen...
Wij raden altijd twee tegelijk aan, tenzij bij uitzonderlijk moeilijke karaktertjes of mensen die écht veel thuis zijn.
Ik dacht zelfs dat Cat Shelter geen kittens meer alleen (zonder bvb zus/broer/vriendje of een poes die al leeft bij het adoptiegezin zelf) plaatst. Els had daar iets van gezegd vorige maand, maar zeker ben ik het nu niet. Je kan natuurlijk altijd eens mailen. Maar geloof me maar op dat punt: Twee kittens is altijd leuker.
Ja, nu wel nog, maar iedereen wil nu liefst nog zo klein mogelijk (mensen lijken maar niet te begrijpen dat kleine katjes uiteindelijk groot worden), dus ze zullen snel besproken zijn.
edit: Foto van mijn twee opvangertjes, Kiara en Cleo
http://users.telenet.be/arifiene/DSCN1119.JPG
Cleo werd gedumpt nabij een industriepark, Kiara is het nichtje van Flos van Babs.
Laatst gewijzigd door Arifiene; 16 november 2010 om 15:35
Je suis blonde, et alors?
http://www.katzoektthuis.be
De Flos, beter bekend als onze Sushi, doet het echt prima. Stond hier daarjuist rond mij te draaien en te grollen achter streeltjes.
Ik probeer hem af en toe ook een beetje te "forceren" om bij ons te zitten. Dan pak ik hem op en aai ik hem op mijn schoot, maar vanaf dat ik zie dat het hem niet meer aanstaat laat ik hem meteen los.
Kzou em graag een paar kleine commando's aanlerenMisschien dat ik zon clickerke ga aanschaffen om dat te doen, kheb al gelezen dat da ook wel lukt met katten.
Ohja, het contact met Sushi en Pluche neemt andere wendingen. Pluche vindt hem blijkbaar zo interessant dat hij erop wil kruipenMaar Sushi laat rap weten als het hem niet aanstaat, en dan geeft hij Pluche een lichte tik.
Kvind het anderzijds wel super dat ze overeenkomen, het kon erger![]()
I am woman, hear me roar![]()
Project 1995 Classic Mini 1.3i SPI
Op dit moment bekijken 2 gebruikers deze discussie. (1 leden en 1 gasten)