Pagina 140 van 221 EersteEerste ... 4090130136137138139140141142143144150190 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.781 t/m 2.800 van 4408
    Approved 9-lifer demon326's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Weblogs
    3
    Vandaag de geheime schuilplaats ontdekt van mijn andere kant... die is soms onvindbaar in huis als ze niet buiten zit...

De zolder is nu een slaapkamer, maar er zijn kruipruimtes voorzien waar wat tapijt en isolatie ligt, achter een deurtje.... 3x raden wie eruit kwam

Member glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arifiene Bekijk bericht
    Particuliere fokkers hebben helemaal geen 'groot probleem'. Die moeten maar een erkenningsnummer aanvragen. Zo moeilijk is dat niet. De aanvraag kan in de toekomst zelfs via het internet. Poepsimpel, kost 75 euro, en ge zit voor 10 jaar goed. Plus: Er is controle.
    Ah, ik dacht dat daar misschien voorwaarden aan verbonden waren (en nadelen aan het hebben van zo'n nummer, eisen die gericht zijn op broodfokkers of zo).

Member Arifiene's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glashelder Bekijk bericht
    Ah, ik dacht dat daar misschien voorwaarden aan verbonden waren (en nadelen aan het hebben van zo'n nummer, eisen die gericht zijn op broodfokkers of zo).
    Voorwaarden, uiteraard.
    Voldoende ruimte, chippen, garantiecontractje geven, goed verzorgen, enfin ja, goede voorwaarden dus.
    Met dit nummer probeerde men net broodfok tegen te gaan, maar dat is alvast falikant mislukt.

Member glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Voorwaarden, uiteraard.
    Voldoende ruimte, chippen, garantiecontractje geven, goed verzorgen, enfin ja, goede voorwaarden dus.
    Met dit nummer probeerde men net broodfok tegen te gaan, maar dat is alvast falikant mislukt.
    Wel ja, 'k bedoelde uitzinnige voorwaarden. Een quarantaineruimte of aparte kennels voor elke hond of weet ik veel, zo van die dingen die wel geëist kunnen worden bij een broodfokker, maar absurd zijn bij iemand die gewoon rashonden of -katten thuis fokt.

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glashelder Bekijk bericht
    Wel ja, 'k bedoelde uitzinnige voorwaarden. Een quarantaineruimte of aparte kennels voor elke hond of weet ik veel, zo van die dingen die wel geëist kunnen worden bij een broodfokker, maar absurd zijn bij iemand die gewoon rashonden of -katten thuis fokt.
    Nee, een quarantaine is enkel voor asielen verplicht. Terecht uiteraard.
    En eigenlijk zou elke particulier die doordacht fokt dit ook moeten hebben, zodat ze eventuele nesten van elkaar kunnen scheiden.

Approved 9-lifer Babs's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Vandaag onze Sushi zijne verjaardag

Hij is er 2 geworden en krijgt vanavond een lekker natje

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Babs Bekijk bericht
    Vandaag onze Sushi zijne verjaardag

Hij is er 2 geworden en krijgt vanavond een lekker natje
    Kzie hem hier nog binnenkomen, de sloeber .

Approved 9-lifer Babs's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Kzie hem hier nog binnenkomen, de sloeber .
    En maar blazen naar mij toen ik hem wou aaien Maar het blijft toch de beste keuze ooit, tis zo'n lieverd.

Dit weekend deed hij trouwens iets vreemd. Sam had een nieuwe trui aan en zat in de zetel met zn laptop. Sushi kwam bij hem (wat al uitzonderlijk is ) en begon aan zn mouw te ruiken. Ineens gaat die helemaal uit de bol en wrijft hij over die mouw heen en weer. Precies dat die high was van iets op die trui

Op de trui zelf was niks te zien of te ruiken effectief. Tblijft een raadsel voor ons wat hem eigenlijk bezielde
    I am woman, hear me roar
    Project 1995 Classic Mini 1.3i SPI

iTrader
    20 (100%)
    Weblogs
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Babs Bekijk bericht
    Op de trui zelf was niks te zien of te ruiken effectief. Tblijft een raadsel voor ons wat hem eigenlijk bezielde
    Een kat ruikt normaal véél beter dan een mens, dus wie weet welke leuke geur erop zat

Crew Member wireke's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)

Top van je!
    Mooie kat trouwens!
    Aangezien jij er ervaring mee hebt:

Gabriël (naam van het asiel, wij noemen hem Gab) zit hier nu 3 dagen. Eerste keer dat we een volwassen kat in huis nemen (onze vorige hadden we al van kitten) dus niet al te veel ervaring met asieldieren.

Nu, ze zeide in het asiel om hem de eerste week ergens op zijn gemak te zetten en hem daar eerst te laten wennen. Bijgevolg hebben we hem in mijn kamer gezet (relatief grote kamer). Hij is direct uit de transportbak gevlogen en onder de zetel. Eerste 2 dagen daar absoluut niet onder uitgekomen, niet geplast/gegeten/gedronken.

Gisterennacht is hij voor het eerst eventjes komen piepen en heeft hij een beetje gegeten. Vandaag zit hij weer heel de dag onder de stoel. Gab heeft blijkbaar al 2x de niesziekte gehad, en aangezien onze andere kater nog niet ingeënt is, houden we ze liever nog ff apart. (ik ga morgen naar de dierenarts voor die inenting )

Wij dachten om onze andere kat als middel te gebruiken om Gab op zijn gemak te laten voelen. Is het normaal dat hij op die 3 dagen maar een klein beetje heeft gegeten/gedronken en nog niet heeft geplast? Ik veronderstel dat dit een enorme stress moet zijn voor dat beestje.

Ik probeer hem gewoon volledig met rust te laten.

Gewoon enorm veel geduld hebben? Onze andere kat er vanaf dinsdag zo veel mogelijk bij laten? (Gab kan heel goed met andere katten overweg maar heeft nooit menselijk contact gehad volgens het asiel)

Ik ga morgen ook eens bij de dierenarts voor wat extra advies vragen ^^
    Don't try to live up to others, but make your own adventure. Regret is only good for telling yourself what you will never do again. Once you know which things you will never do again, regret turns into wisdom, and wisdom builds character.

Member Cookie Monsta's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demon326 Bekijk bericht
    Een kat ruikt normaal véél beter dan een mens, dus wie weet welke leuke geur erop zat
    Ai ai ai, den Sam is betrapt

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wireke Bekijk bericht
    Aangezien jij er ervaring mee hebt:

Gabriël (naam van het asiel, wij noemen hem Gab) zit hier nu 3 dagen. Eerste keer dat we een volwassen kat in huis nemen (onze vorige hadden we al van kitten) dus niet al te veel ervaring met asieldieren.

Nu, ze zeide in het asiel om hem de eerste week ergens op zijn gemak te zetten en hem daar eerst te laten wennen. Bijgevolg hebben we hem in mijn kamer gezet (relatief grote kamer). Hij is direct uit de transportbak gevlogen en onder de zetel. Eerste 2 dagen daar absoluut niet onder uitgekomen, niet geplast/gegeten/gedronken.

Gisterennacht is hij voor het eerst eventjes komen piepen en heeft hij een beetje gegeten. Vandaag zit hij weer heel de dag onder de stoel. Gab heeft blijkbaar al 2x de niesziekte gehad, en aangezien onze andere kater nog niet ingeënt is, houden we ze liever nog ff apart. (ik ga morgen naar de dierenarts voor die inenting )

Wij dachten om onze andere kat als middel te gebruiken om Gab op zijn gemak te laten voelen. Is het normaal dat hij op die 3 dagen maar een klein beetje heeft gegeten/gedronken en nog niet heeft geplast? Ik veronderstel dat dit een enorme stress moet zijn voor dat beestje.

Ik probeer hem gewoon volledig met rust te laten.

Gewoon enorm veel geduld hebben? Onze andere kat er vanaf dinsdag zo veel mogelijk bij laten? (Gab kan heel goed met andere katten overweg maar heeft nooit menselijk contact gehad volgens het asiel)

Ik ga morgen ook eens bij de dierenarts voor wat extra advies vragen ^^
    Hij moet toch echt wel eten/drinken op de bak gaan ze.
    Zet eens die bak heel wat dichter bij de zetel, net als zijn eten en drinken (maar nite vlak naast elkaar). Geef best wat natvoer en warm het even op in de mircogolf zodat hij het extra goed ruikt.
    Hij zal idd enorme stress hebben en de andere poes zal hier ongetwijfeld bij helpen, maar zolang em niet gevaccineerd is zou'k ze ni samenzetten.
    Héél veel geduld hebben maar ook naast hem gaan zitten, u zo klein mogelijk maken en zachtjes praten, ook nu en dan es rustig spelen. Zie hoe hij reageert. Krimpt hij ineen van uw stem, laat hem dan gerust, zie je dat hij interesse toont, blijven praten .
    Je suis blonde, et alors?
    http://www.katzoektthuis.be

iTrader
    20 (100%)
    Weblogs
    3
    Vandaag onder mijn dagelijkse wandeling hoorde ik iets in de struiken naar beneden komen en tot mijn grote verrassing was het een tijgerkatje:

Member forloRn_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik loop al een tijdje rond met het idee om een kat in huis te halen. Vermits ik binnenkort wel wat congé heb, is dat misschien geen slecht moment om er dan effectief eens werk van te maken. Ik heb wel nog een aantal vraagjes.

Ik ben van plan om twee vrouwelijke kittens uit hetzelfde nest te adopteren. Na mijn congé ben ik ongeveer negen uur per dag van huis dus dan kunnen die beestjes zich tenminste nog met elkaar amuseren.

Op welke zaken moet ik precies letten in het asiel? Zijn die kittens al gesteriliseerd of gebeurt dat pas op latere leeftijd? Zouden ze al vaccinaties achter de rug moeten hebben en ontwormd zijn? Moet ik er bij wijze van controle nog eens mee langs de dierenarts passeren?

Blijkbaar hebben ze elk een eigen kattenbak nodig. Moet die open of gesloten zijn? Welke kattenbakvulling is aan te raden als ik een composthoop heb? Hoe lang duurt het ongeveer eer ze weten dat ze enkel in de kattenbak hun behoefte mogen doen?

Hebben die beesten eigenlijk een voorkeur voor een bepaald soort krabpaal? Kwestie dat mijn nieuwe zetels geen leuk alternatief worden.

Met het oog op een elektronisch kattenluik zou ik ze wel willen leren een halsband te dragen. Vanaf welke leeftijd kan ik ze die omdoen? Hoe lang moet ik ze eigenlijk binnen houden in het begin?

Bedankt!

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door forloRn_ Bekijk bericht
    Ik loop al een tijdje rond met het idee om een kat in huis te halen. Vermits ik binnenkort wel wat congé heb, is dat misschien geen slecht moment om er dan effectief eens werk van te maken. Ik heb wel nog een aantal vraagjes.

Ik ben van plan om twee vrouwelijke kittens uit hetzelfde nest te adopteren. Na mijn congé ben ik ongeveer negen uur per dag van huis dus dan kunnen die beestjes zich tenminste nog met elkaar amuseren.

Op welke zaken moet ik precies letten in het asiel? Zijn die kittens al gesteriliseerd of gebeurt dat pas op latere leeftijd? Zouden ze al vaccinaties achter de rug moeten hebben en ontwormd zijn? Moet ik er bij wijze van controle nog eens mee langs de dierenarts passeren?

Blijkbaar hebben ze elk een eigen kattenbak nodig. Moet die open of gesloten zijn? Welke kattenbakvulling is aan te raden als ik een composthoop heb? Hoe lang duurt het ongeveer eer ze weten dat ze enkel in de kattenbak hun behoefte mogen doen?

Hebben die beesten eigenlijk een voorkeur voor een bepaald soort krabpaal? Kwestie dat mijn nieuwe zetels geen leuk alternatief worden.

Met het oog op een elektronisch kattenluik zou ik ze wel willen leren een halsband te dragen. Vanaf welke leeftijd kan ik ze die omdoen? Hoe lang moet ik ze eigenlijk binnen houden in het begin?

Bedankt!
    Kittens worden vaak al gevroegcastreerd in een asiel, dus het kan best dat ze al steriel zijn, zoniet, zo snel mogelijk laten doen. Een goed asiel levert enkel gevaccineerde, ontwormd en ontvlooide kittens af. Een chip is zeker een groot pluspunt!

Normaalgezien moet je enkel naar de dierenarts voor het herhalingsvaccin (tenzij ze al wat ouder zijn en dat al gekregen hebben).
    Als ze uit hetzelfde nest komen kan je proberen of ze in dezelfde bak gaan, lukt het niet: neem er twee. Katten hebben lieft een open bak, maar als je een gesloten neemt (minder korrels op de vloer): Haal het deurtje eruit.

Composthoop: Van die houtkorrels, maar veel katten hebben daar echt een hekel aan :/... Meestal weten ze direct waar ze moeten gaan ze.

Groot, met hangmatjes .

Je hebt ook luikjes die reageren op de chip, dan hoeven ze geen bandje. neem er eentje die losschiet als ze ergens vastzitten. Vanaf een week of twaalf, vroeger zou ik da nu niet doen eigenlijk. Kittens binnenhouden tot zeker zes maand...

En tot slot, kijk es bij onze opvang, link staat in signature

Member kaythar's schermafbeelding
    iTrader
    212 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wireke Bekijk bericht
    (Gab kan heel goed met andere katten overweg maar heeft nooit menselijk contact gehad volgens het asiel)
    Heel mooi van u dat je zo'n kat nog een kans wil geven. Maar hier vind ik toch dat het asiel zijn boekje een beetje te buiten gegaan is. Ik weet waarover ik spreek. Ik heb zelf 2 tam gemaakte katten.

Een volwassen kat die nooit mensen gezien heeft tam maken is bijna onbegonnen werk.

Een jaar of 8-9 geleden heb ik zelf een wilde kat in huis genomen. Het ging hier over een kitten van een wilde kat. Ik vermoed dat die een maand of 3 oud was toen ik die gevangen heb. Het tam maken ving vrij goed. Na een paar dagen was die zo mak als een lammetje.

Maar... Die is altijd heel schuw gebleven t.o. vreemden. Zijn eerste levensjaar ging die zich letterlijk wegsteken onder de kast als er bezoek was. Omdat ik die tam gemaakt heb, of om een andere reden dat weet ik niet. Die kat was voor mij mijn beste maatje, volgde mij overal en lag soms uren bij mij in de zetel. Mijn huisgenoten daarentegen hadden quasi niets aan die kat. Bleef nooit langer dan 5 minuten bij hun. Op het ogenblik dat ik mijn kop binnenstak kwam die direct bij mij. Vorig jaar einde van het groot verlof is die aangereden en heb ik die moeten laten inslapen.

Ondertussen heb ik in het asiel een andere gehaald. Eerst terug een jonge kater (die ondertussen spijtig genoeg verongelukt is). Daags nadien ben ik op vraag van het asiel zelf een wilde kat gaan halen om hier op de boerderij uit te zetten. Ze hebben me toen een jonge katin mee gegeven. Nog een klein beestje, maar wel met 3 man een kwartier werk gehad om die in een doos te krijgen om mee te geven. Ook duidelijk een kat die nooit met mensen in contact gekomen is.

Om een lang verhaal kort te maken. Die katin zit hier ondertussen gewoon binnen als huiskat. Die zit hier ondertussen een maand of 10 en pas de laastste tijd (sinds de ander kat verongelukt is), is die zich meer aan ons beginnen hechten. Hier omgekeerde wereld. Blijft niet bij mij liggen maar wel bij mijn huisgenoten.

Enfin, een wilde jonge kat die kan je wel tam maken. Ik vrees dat dit bij een volwassen wilde kat bina onbegonnen werk is. Ja, je zal die wel wat meer op haar gemak kunnen stellen zoals nu het geval is. Maar dat gaat waarschijnlijk nooit een handtamme kat worden. Het soort kat dat naar u gelopen komt als je eten geeft, maar terug gaat lopen als je die wil aaien.

Ik hoop dat je ergens op de boerenbuiten woont. Volgens mij kan je die kat niet gelukkiger maken door die effectief een tijd bij u te houden zodat ze de omgeving als thuis beschouwd om ze dan buiten te laten en die gewoon op tijd en stond eten/drinken te geven.

Misschien heb ik volledig ongelijk en is die kat binnen een paar weken volledig tam. Ik weet dat het bij de huidige katin veel tijd en moeite gekost heeft om die zo ver te krijgen. Ook al is die tam, toch blijft die heel schuw en schrikt bij het minste geluid. Tot mijn grote verbazing ging ze van de week wel flemen bij een voor haar wildvreemde bezoeker. Bij mijn heeft zo nog nooit zo komen flemen

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kaythar Bekijk bericht
    Heel mooi van u dat je zo'n kat nog een kans wil geven. Maar hier vind ik toch dat het asiel zijn boekje een beetje te buiten gegaan is. Ik weet waarover ik spreek. Ik heb zelf 2 tam gemaakte katten.

Een volwassen kat die nooit mensen gezien heeft tam maken is bijna onbegonnen werk.

Een jaar of 8-9 geleden heb ik zelf een wilde kat in huis genomen. Het ging hier over een kitten van een wilde kat. Ik vermoed dat die een maand of 3 oud was toen ik die gevangen heb. Het tam maken ving vrij goed. Na een paar dagen was die zo mak als een lammetje.

Maar... Die is altijd heel schuw gebleven t.o. vreemden. Zijn eerste levensjaar ging die zich letterlijk wegsteken onder de kast als er bezoek was. Omdat ik die tam gemaakt heb, of om een andere reden dat weet ik niet. Die kat was voor mij mijn beste maatje, volgde mij overal en lag soms uren bij mij in de zetel. Mijn huisgenoten daarentegen hadden quasi niets aan die kat. Bleef nooit langer dan 5 minuten bij hun. Op het ogenblik dat ik mijn kop binnenstak kwam die direct bij mij. Vorig jaar einde van het groot verlof is die aangereden en heb ik die moeten laten inslapen.

Ondertussen heb ik in het asiel een andere gehaald. Eerst terug een jonge kater (die ondertussen spijtig genoeg verongelukt is). Daags nadien ben ik op vraag van het asiel zelf een wilde kat gaan halen om hier op de boerderij uit te zetten. Ze hebben me toen een jonge katin mee gegeven. Nog een klein beestje, maar wel met 3 man een kwartier werk gehad om die in een doos te krijgen om mee te geven. Ook duidelijk een kat die nooit met mensen in contact gekomen is.

Om een lang verhaal kort te maken. Die katin zit hier ondertussen gewoon binnen als huiskat. Die zit hier ondertussen een maand of 10 en pas de laastste tijd (sinds de ander kat verongelukt is), is die zich meer aan ons beginnen hechten. Hier omgekeerde wereld. Blijft niet bij mij liggen maar wel bij mijn huisgenoten.

Enfin, een wilde jonge kat die kan je wel tam maken. Ik vrees dat dit bij een volwassen wilde kat bina onbegonnen werk is. Ja, je zal die wel wat meer op haar gemak kunnen stellen zoals nu het geval is. Maar dat gaat waarschijnlijk nooit een handtamme kat worden. Het soort kat dat naar u gelopen komt als je eten geeft, maar terug gaat lopen als je die wil aaien.

Ik hoop dat je ergens op de boerenbuiten woont. Volgens mij kan je die kat niet gelukkiger maken door die effectief een tijd bij u te houden zodat ze de omgeving als thuis beschouwd om ze dan buiten te laten en die gewoon op tijd en stond eten/drinken te geven.

Misschien heb ik volledig ongelijk en is die kat binnen een paar weken volledig tam. Ik weet dat het bij de huidige katin veel tijd en moeite gekost heeft om die zo ver te krijgen. Ook al is die tam, toch blijft die heel schuw en schrikt bij het minste geluid. Tot mijn grote verbazing ging ze van de week wel flemen bij een voor haar wildvreemde bezoeker. Bij mijn heeft zo nog nooit zo komen flemen
    Er is een onderscheid tussen wilde katten, verwilderde katten en schuwe katten.

Categorie 1 is buiten geboren, kent geen mensen, zal je gewoon niet zien en als je ze ziet zal ze in bepaalde situaties ronduit aanvallen.
    Categorie 2 heeft ooit een thuis gehad maar is achtergelaten/weggelopen en verwilderd.
    Categorie 3 kan zowel categorie 1 of 2 zijn, met aanvulling van katten die een trauma hebben opgedaan.

Wilde katten krijg je niet meer tam. Als ze volwassen zijn that is. Ik krijg er hier regelmatig binnen, zowel volwassen (om steriel te maken en uit te zetten) als kittens. De volwassenen ga ik zelf vangen en dat is heus geen pretje. Ik ben al drie keer gebeten geweest. Nuja, op de gigantische hoop katten die ik al gevangen heb valt dat wel mee :P. Eentje was ronduit mijn eigen schuld (bakje was niet goed dicht), de ander was helaas aan het sterven en de derde had ik niet goed vast in de nek.

Echt wilde katten kan je eigenlijk niet meer tam maken. Ik neem ze hier binnen tot max 14 weken om te socialiseren, ouder lukt niet meer. Alhoewel ik vorig jaar nu wel een nestje heb gehad van 16 weken, maar dat was dan ook een werkje van lange adem.

Verwilderde en schuwe katten kàn je terug tam krijgen. Maar dit vereist een juiste aanpak en je hebt nooit garantie op slagen. Het hangt af van je aanpak, het karakter van de kat en het is ook deels genetisch (vooral het karakter van de vader speelt een rol). Vaak zullen dergelijke 'tam gemaakte' katten heel erg aan hun eigen gezin hangen, maar niet aan anderen.

iTrader
    212 (100%)
    Die katin die ik heb is zo'n categorie 3 kat.

Een maand of 4-5 oud toen ze die in het asiel meegegeven hebben. Ik weet niet wat de voorgeschiedenis van die kat is, maar ik vermoed dat die niet zo goed behandeld is. Die is totaal niet agressief. Heeft nog nooit gebeten of gekrabt (behalve 1 keer toen ze nog wil was en ik haar pakte). Die reageert vooral zo schuw om dat die om één of andere reden kei veel schrik heeft. Soms reageert die nog steeds precies of ze denkt dat we haar iets gaan misdoen.

iTrader
    212 (100%)
    Enfin, gisteren heb ik een nieuw kitten in huis gehaald.

De katin reageert er absoluut niet goed op. Blaast naar het kitten en is kei bang. Waarom?

Die was wild en is altijd vrij schuw gebleven. Sinds de vorige kater verongelukt is en de katin plots alleen zat, is die wel een stuk aanhankelijker geworden. Nu zijn we precies terug bij af. Die voelt zich absoluut niet op haar gemak en is plots terug de kat van een paar maand geleden.

Iemand tips?

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kaythar Bekijk bericht
    Enfin, gisteren heb ik een nieuw kitten in huis gehaald.

De katin reageert er absoluut niet goed op. Blaast naar het kitten en is kei bang. Waarom?

Die was wild en is altijd vrij schuw gebleven. Sinds de vorige kater verongelukt is en de katin plots alleen zat, is die wel een stuk aanhankelijker geworden. Nu zijn we precies terug bij af. Die voelt zich absoluut niet op haar gemak en is plots terug de kat van een paar maand geleden.

Iemand tips?
    Dat beestje komt in haar territorium hé. Het is normaal dat ze zich bedreigd voelt, zelfs tamme katten hebben dat vaak.

Het diertje ruikt anders, begin eens met de geur van mekaar over te zetten. Streel uw kat, dan het kleintje, dan weer de kat, enz.
    Ook kunt ge uw kat zijn dekentje ofzo wrijven over het kleintje en dan teruggeven.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten