Weergegeven resultaten: 1 t/m 12 van 12
    Member TOCA's schermafbeelding
    iTrader
    0

Abonnement ZOO en Planckendael

Hallo,

Vorig jaar in mei heb ik een abonnement voor de zoo en planckendael aan mijn vriendin gegeven als verjaardagscadeau. Een maand later in juni heb ik er ook één voor mezelf gekocht.
    De prijs die je als volwassene dient te betalen is €95.

Nu ontvang ik een week geleden een brief waar in staat dat indien ik mijn abonnement vroeg zou verlengen(voor 10maart) ik 2 gratis toegangstickets zou krijgen + een exclusieve poster van de zoo.
    Nu was ik toch even verschoten dat men mij al vroeg om mijn abonnement te verlengen in maart terwijl ik het pas had gekocht in juni. Dus belde ik naar de klantendienst voor meer informatie.

Nu blijkt dat alle abonnementen ingaan vanaf 1 april tot en met 31 maart. Dus ik heb zo blijkt 2 maand abonnement minder gekregen, maar wel betaald. Op de klantendienst werd ik afgescheept met het zinnetje ; 'De abonnementen lopen van 1 april tot en met 31 maart'.

Dus volgens hun logica betaald iemand die zijn abonnement koopt in april evenveel als iemand die het koopt in bijvoorbeeld oktober, terwijl deze laatste er 5 maand minder gebruik kan van maken. De eerste betaald dan ongeveer €7,9/maand terwijl de ander er €15,8/maand betaald.

Zijn er nog mensen die het vreemd vinden dat men een vaste prijs aanrekent ongeacht het aantal maanden dat men gebruik kan maken van het abonnement? Zou het niet beter zijn als ze alle abonnementen één jaar lieten lopen vanaf de aankoopdatum? Maar dit zal waarschijnlijk niet zo winstgevend zijn...

Member
    iTrader
    0
    Dag Toca,

Sinds vorig jaar hebben wij ook een abonnement bij de zoo en Planckendael.
    Het is ons toen duidelijk aan het loket uitgelegd dat het zo werkte.
    nu in ons geval geen enkel probleem, gezien wij het onze kochten in April.
    Ik zou het niet zozeer bekijken als het bedrag per maand dat je er voor betaald, eerder het aantal bezoeken dat je betaald, en al de rest krijg je gratis...
    Zo is het toch in mijn ogen.

iTrader
    0
    Hey Oridan,

Op zich is er in ons geval nu geen gigantisch probleem, op die anderhalve maand komt het nu ook niet aan. Het is gewoon de denkwijze die me stoort. Iemand die naar het einde van het jaar toe een abonnement wil kopen heeft dan 2 opties:

-Hij betaald €95 en moet er voor zorgen dat hij genoeg bezoeken brengt in dat halve jaar dat hem rest(waarvan de meeste maanden dus in de winter vallen)om waar voor zijn geld te krijgen. En dan mag hij een half jaar later opnieuw €95 betalen om dit abonnement te verlengen.

-Hij wacht met aankoop tot in april en betaald voor zijn bezoeken tot dan het gewone tarief.

Als ze gewoon het abonnement starten vanaf de aankoopdatum heeft ieder hetzelfde voor zijn geld.

Member
    iTrader
    19 (100%)
    Dit is inderdaad nogal een stom systeem. Het is waarschijnlijk gewoon zo dat dit voor Planckendael een veel makkelijkere (en waarschijnlijk ook wel een winstgevendere) manier van werken is. Ik kan mij inbeelden dat er zo veel administratie vereenvoudigd wordt aangezien men geen rekening moet houden met exacte datums enzo....

Member h0pje's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Iemand betaaltttttt. Ik kon het echt niet laten

Maar dat is inderdaad maar een stom systeem. De enige manier waarop ze daar winst uit halen is dus wanneer ze dit verzwijgen voor mensen die bijvoorbeeld in de herfst of winter hun abo kopen. Als ze dit duidelijk vermelden kan ik mij namelijk niet inbeelden dat iemand nog een abo zou kopen vanaf september ofzo. Dan wacht ik wel tot april.

En ik vind het ook wel grappig dat je 2 gratis toegangstickets krijgt wanneer je jouw abo verlengt. 't Is niet dat je dan zelf nog gebruik kan maken van die toegangtickets want je hebt zojuist voor een volledig jaar betaalt. Vreemde incentive
    Little minds let little pain burn big old dreams with little flames.

Super Moderator Dakantochnie's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Dan denk ik toch dat je niet al te best je zaken hebt nagekeken eigenlijk... Het hangt duidelijk aan dat de abonnementen op die wijze werken, en uit ervaring weet ik dat ze 't allesbehalve verzwijgen.
    En op de achtste dag schiep Hij dakantochnie. - Epyon | Lang leve Dakantochnie. - Cyberkef
    Ik lust je wel dakantochnie! - Matti | Dakantochnie. Ofte het zijn, het bestaan en het wezen. - Manu
    Der komt NIETS zinnig uit uwen bek. En u karakter is zo rot als u toekomstig onderstel. - GADGET
    Vroeger is over en later zover. De kunst is het hier zijn, Dakantochnie - een ster. - Robust2

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dakantochnie Bekijk bericht
    Dan denk ik toch dat je niet al te best je zaken hebt nagekeken eigenlijk... Het hangt duidelijk aan dat de abonnementen op die wijze werken, en uit ervaring weet ik dat ze 't allesbehalve verzwijgen.

Ik heb ze via de site gekocht. En ok, er staat inderdaad dat de abonnementen lopen vanaf 1april tot 31 maart, maar als ik in mechelen op de trein brussel-antwerpen stap verwacht ik ook niet voor het hele traject te moeten betalen

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door h0pje Bekijk bericht
    En ik vind het ook wel grappig dat je 2 gratis toegangstickets krijgt wanneer je jouw abo verlengt. 't Is niet dat je dan zelf nog gebruik kan maken van die toegangtickets want je hebt zojuist voor een volledig jaar betaalt. Vreemde incentive
    Is toch niet onlogisch? lijkt mij een goede vorm van reclame, je geeft de tickets aan iemand zonder abo, en die brengen dan hun kinderen mee ofzo, of vonden het wel leuk en komen later dat jaar nog eens terug, of nemen mss zelf een abo.
    Natuurlijk zijn er dan altijd die gewoon eens eenmalig met z'n tweetjes komen, maar you win some, you lose some

Member deyoeri's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Vandaar dat ik het mijne in januari aangeschaft heb. Krijg er drie maand bij.

Member
    iTrader
    4 (100%)
    Nu niet voor het één of het ander maar waarom zou je meer dan 2 x per jaar naar de Zoo gaan? Veranderd er daar dan zoveel? (serieuze vraag btw)

Member gazmask's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jack Wilshere Bekijk bericht
    Nu niet voor het één of het ander maar waarom zou je meer dan 2 x per jaar naar de Zoo gaan? Veranderd er daar dan zoveel? (serieuze vraag btw)
    Ik vind 1x/5 jaar al meer dan voldoende, die beesten veranderen toch niet.
    i5-3450|Asrock H77|16GB CORSAIR XMS3 1600mhz| HIS Radeon 7770 IceQ X Turbo|Samsung 830 SSD 64GB|Hitachi 1TB|WD 160GB Scratch Disk w/ Premiere CS5|CM Storm Scout|Logitech G15|CM Storm Xornet|Win 7

iTrader
    0
    Het abonnement is voor de Zoo en Planckendael. Dus als je elks 2 keer zou doen zit je al aan €93, €2 minder dan de prijs van een abonnement.

Ze zijn toch vrij verschillend ,alleen al qua soorten dieren die er zijn. Nu wonen we dicht bij planckendael dus in plaats van naar een park ofzo te rijden kunnen we nu even door de dierentuin wandelen. Ook als we naar Antwerpen gaan kunnen we snel even binnen springen, je moet niet altijd alles gezien hebben want het is toch 'gratis'. Beiden zijn dus goed bereikbaar voor ons, moesten we nu 45min rijden voor planckendael en een uur op de trein zitten naar Antwerpen zou onze keuze minder logisch zijn geweest. Maar het feit dat je er snel even kan binnen springen en het feit dat we graag naar 'de beestjes' kijken zorgt er dus voor dat we meer dan 2 x per jaar naar de dierentuin gaan. Wanneer we niets te doen hebben op een zonnige dag zal de optie dierentuin snel ter sprake komen.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten