Bekijk resultaten enquête: Hoeveel zou jij in deze situatie schenken?

Aantal stemmers
180. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • minder dan 25 euro pp

10 5,56%
  • 25 euro pp

31 17,22%
  • 37,5 euro pp

25 13,89%
  • 50 euro pp

74 41,11%
  • 75 euro pp

17 9,44%
  • 100 euro pp

9 5,00%
  • meer dan 100 euro pp

14 7,78%
Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 80 van 95

Discussie: Geldgift trouwfeest

Member
    iTrader
    -2 (38%)
    je kent hem niet goed maar wordt uitgenodigd? ik zou toch 100 euro geven pp , wat kan je als je eerlijk bent nu nog met 100 euro kopen?een volle tank in je wagen,een half volle winkelkar, 1 jeans broek van g star met moeite ? ... nee hoor ik zou niet durven afkomen met 20 euro ...
    AUDI A4 B5 QUATTRO 2.8 LITER TIPTRONIC AUTOMAAT
    142 kw //// 193 pk
    wat ben je klein als je alleen maar kampioen in eigen land kan zijn ..
    www.voetbalwedden.net | free money and good betting tips ...

Member
    iTrader
    11 (100%)
    Deze avond ga ik ook naar een trouwfeest van 1 van mijn maten. In onze vriendengroep is afgesproken 25€ per persoon.

Maja tgaat ook meer een trouwfuif zijn
    My CSS Movie /// Totally into Sim-racing: iRacing - Fight for 2nd

Member the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door crystaleye Bekijk bericht
    Maar met lege handen toekomen doe je niet, zo kan je naar een geboorte van een kindje gaan, en zeggen geen cadeautje hoor voor het kindje, als je eentje kan maken kan je het zelf betalen ook.
    Heb ik deze week nog gedaan. Ik had iets mee voor de papa en de mama Kado voor de kleine komt wel met de babyborrel want bij mijn bezoek wist ik niet of er een geboortelijst was. Dan koop ik liever later iets van de geboortelijst, dat ze dus echt kunnen gebruiken, dan toe te komen met de zoveelste knuffel...

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    Heb ik deze week nog gedaan. Ik had iets mee voor de papa en de mama Kado voor de kleine komt wel met de babyborrel want bij mijn bezoek wist ik niet of er een geboortelijst was. Dan koop ik liever later iets van de geboortelijst, dat ze dus echt kunnen gebruiken, dan toe te komen met de zoveelste knuffel...
    Het punt blijft, je komt niet met lege handen toe.
    Heb jij ook niet gedaan... je nam iets mee voor de ouders.
    En dat is blijk van respect.

Member nixie's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    dus geld geven is de enige manier van respect tonen?
    PS: ik wissel regelmatig letters van plaats, mijn excuses hiervoor!

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kocabar Bekijk bericht
    je kent hem niet goed maar wordt uitgenodigd? ik zou toch 100 euro geven pp , wat kan je als je eerlijk bent nu nog met 100 euro kopen?een volle tank in je wagen,een half volle winkelkar, 1 jeans broek van g star met moeite ? ... nee hoor ik zou niet durven afkomen met 20 euro ...
    Uhm ik denk dat gij niet weet wat de waarde van een euro is. Voor 100 euro leef ik 2 weken, en dan bedoel ik niet alleen toast met water...

Seriously... Voor 40 euro heb ik een volle winkel kar, waar gaat gij winkelen? Ne speciale carrefour waar in elk product goud en platinum is in verwerkt?

Spoiled rich kid.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NiXiE Bekijk bericht

Als u naar dit soort feest gaat is dit inderdaad een vorm van respect.
    Maar laat ons duidelijk zijn, ook een cadeau is goed hé, het moet geen geld zijn.

Ik heb respect voor u mening, dat u liever niks geeft of krijgt.
    Maar noem dan mensen die dit wel doen geen geldwolven.

Banned
    iTrader
    1 (100%)
    Neen, maar toekomen met lege handen is nu ook niet het mooiste gebaar . Geld of een cadeau maakt voor mij eigenlijk niet uit, maar ik snap wel dat het merendeel kiest voor geld gezien je er meer mee kan doen. Dat is trouwens voor iedereen makkelijker...

Maar dat je naar een trouw durft te gaan, zelfs al is het van kennissen, met lege handen, dat gaat er bij mij niet in. Je kan spaarzaam zijn, maar met lege handen toekomen is toch gewoon zwaar respectloos? Misschien ben jij dat gewoon van in uw familiale kringen, maar dat hoort gewoon niet. Wat je dan überhaupt daar komt doen, ontgaat mij volledig. Uw kas gaan vol fretten, het is toch voor niks .

Member glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    't Gaat toch niet over lege handen, 't gaat over hoeveel geld aanvaardbaar is. Voor sommigen is alles onder bedrag X blijkbaar onaanvaardbaar, alsof mensen niks anders te doen hebben dan geld uitdelen. Misschien kunnen die mensen dat geld wel niet missen, maar nee, er moet direct van het ergste uitgegaan worden (dat het gierige vrekken zijn die niks over hebben voor hun vrienden en alleen maar komen vreten en zuipen). Wees blij dat je iets krijgt, 't is een cadeau, geen betaling. Anders moet je maar een factuur opsturen.
    "A confident people is not exclusive. A great religion affirms other religions. A great culture affirms other cultures. A great nation affirms other nations. A great individual affirms other individuals, validates the being-ness of others and the vitality." ~ Leonard Cohen

iTrader
    19 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vernon Bekijk bericht
    Neen, maar toekomen met lege handen is nu ook niet het mooiste gebaar . Geld of een cadeau maakt voor mij eigenlijk niet uit, maar ik snap wel dat het merendeel kiest voor geld gezien je er meer mee kan doen. Dat is trouwens voor iedereen makkelijker...

Maar dat je naar een trouw durft te gaan, zelfs al is het van kennissen, met lege handen, dat gaat er bij mij niet in. Je kan spaarzaam zijn, maar met lege handen toekomen is toch gewoon zwaar respectloos? Misschien ben jij dat gewoon van in uw familiale kringen, maar dat hoort gewoon niet. Wat je dan überhaupt daar komt doen, ontgaat mij volledig. Uw kas gaan vol fretten, het is toch voor niks .
    weeral, jij denkt ook al dat je alleen respect hebt als je geld geeft, waar zijn al die waarden naartoe

Member Maver!ck's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    75 euro voor het koppel
    als je avondeten enzo ook nog eens krijgt

lijkt me wel goed

Member
    iTrader
    0
    weeral, jij denkt ook al dat je alleen respect hebt als je geld geeft, waar zijn al die waarden naartoe

NEEN ! kerel lees water er staat .. Met LEGE handen toekomen is respectloos naar de mensen die u uitnodigen. Em zegt toch duidelijk dat cadeau of geld nie uitmaakt, maar dat je met geld kan doen wat je zelf wilt.

Stop met door duwen op geld en respect hebben..

In onze familie / vrienden kring is het zo dat we bij een feest een cadeau geven. voor een verjaardag van gewone vrienden geven wij hier al € 50. laat staan dat we dan naar een trouw zouden gaan met 25PP.

Wat wel zo is,iemand die net werkt of school gaat of minder geld heeft, geeft ook minder.

iTrader
    19 (100%)
    Sorry hoor, maar als ik naar een pasgeboren ga kijken dan is dat omdat die mensen dicht bij mij staan. En op dat moment deel ik hun vreugde en geluk en ben ik oprecht blij en gelukkig voor/door hen. Ik deel dat moment dan met hen. Voor mijn (schoon)familie en goede vriendin zal ik inderdaad wel iets mee hebben.

Zelfde met een trouw. Moest ik trouwen zou ik zeker niet verwachten dat iedereen mij kadootjes mee brengt. Zolang ze er zijn en mijn geluk delen.

En sorry hoor. Maar geld of een kado is hetzelfde hè.
    Maar wederom wordt er gezegd als ik op een feest toekom van iemand die ik niet super goed ken en ik heb geen gift mee dat ik dan geen respect heb voor die mensen?

Er komt hier iemand vragen hoeveel ze zou geven aan de kennis vanop het werk die haar heeft uitgenodigd op zijn/haar trouwfeest.
    Als ik dan zeg dat ik niets zou geven zeggen jullie dat dat respectloos is?
    Daaruit leid ik af dat ik enkel respect kan tonen door iets te geven.

Sorry als ik het verkeerd heb begrepen, maar zo staat het letterlijk in enkele Posts hier

Member Chilliewillie88's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Ik zou mezelf er gewoon niet goed bij voelen om op een trouwfeest of een babyborrel of iets dergelijks met lege handen aan te komen, ook al is dat maar een kennis. Ik vind het ook een elementaire vorm van beleefdheid dat je een (kleine) attentie mee neemt voor de mensen die je uitnodigen. Dat hoeft zeker niet veel te zijn, maar met lege handen aankomen staat niet vind ik persoonlijk.

Als er mensen zijn die me uitnodigen waarvoor ik het de moeite niet waard vind om iets te komen, dan ga ik gewoon niet in om die uitnodiging.

iTrader
    19 (100%)
    wel ik ben zo respectvol om wel te gaan dan

Banned Mini's schermafbeelding
    iTrader
    0
    50 EUR voor mensen dakni ken
    75 EUR voor kennissen
    100 EUR voor vrienden en verre familie
    150 EUR voor beste vrienden en naaste familie
    200 EUR alsk getuige ben

Al die hier nix geven: el cheapo's

Sent from my iPhone.

Member Emerxill's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik laat dat afhangen van hoe goed ik die ken en mijn relatie tov het koppel is.
    Als ik zelf verwacht dat ik uitgenodigd ga worden (van bepaalde vrienden en familieleden verwacht ik om op hun feest uitgenodigd te worden). Dan gaat mijn gift ergens tussen 75 en 150eur pp zijn.
    Ooit eens op een huwelijksfeest geweest op een heel knappe locatie met overnachting en al in. Dan komt ge natuurlijk niet af met 75eur.

Ken ik ze amper en willen ze een feest voor "de show" geven, tja, dan zijn ze aan mijn willekeur overgelaten .
    Meestal zal dat rond de 25eur pp zijn dan.

Dat staat dus los van wat ik daarvoor in ruil ga krijgen.

Mijn redenering daarover is de volgende:
    Als ik ooit mijn verstand zou verliezen en ga trouwen dan zou ik mij beperken tot familie en vrienden waarmee ik nu close ben en waarmee ik opgegroeid ben.
    Mensen die ik niet ken, vage kennissen komen der niet in. Zeker niet als ik mijne trouw helemaal zelf financier (als mijn ouders of die van mijn vriendin inspraak willen in het feest moeten ze maar een aandeel kopen ).
    Ik geef een feest omdat ik iets te vieren heb en dat wil delen met de mensen die ik (min of meer ) graag heb.
    Ik geef dat feest dan met het gedacht dat niemand wat geeft. Natuurlijk zullen de meesten dat doen, maar ik zie dat niet als "vergoeding" voor de gemaakte kosten.

Ik krijg btw ook het vliegend sch**t van mensen die te pas en te onpas feestjes geven om daar munt uit te slaan en daar bij wijze van spreken iedereen die ze kennen op uitnodigen (verjaardagen, doop van de kleine, eerste tandje van de kleine, tweede tandje van de kleine, 7m en 3w samen wonen,...). Op zo van die feestjes kom ik meestal aan met lege handen of met een fles slechte wijn die ik nog ergens in mijne kelde heb liggen (ik heb maw altijd een voorraadje voor dat soort feestjes )
    If builders built buildings the way programmers wrote programs, then the first woodpecker that came along would destroy civilization

Member Dock's schermafbeelding
    iTrader
    0
    't is inderdaad niet simpel... en vele mensen hebben evenveel verschillende meningen...
    Toen ik getrouwd ben was ik ook echt verschoten van wat je al dan niet krijgt.
    Wij kregen meer van vrienden van mijn ouders dan van sommige vrij dichte familie...

Nu ik heb het al niet zo voor trouwfeesten, en als er een uitnodiging komt waar opstaat dat we welkom zijn op een receptie en het dan kunnen afbollen (bij wijze van spreken), dan ga ik gewoon niet. Dat vind ik de moeite niet. Bij ons is iedereen (buiten een zatte nonkel) dan ook gebleven van receptie tot laatavond-snack...

Nu, om op de originele vraag te antwoorden:
    Ik geef (als ik ga) ofwel hetzelfde als wij gekregen hebben op onze trouw, ofwel (als je niet kunt vergelijken) rond de 75 pp... als het dichte familie is dan zou ik er nog een 100 pp voor over hebben. Maar dit hangt natuurlijk ook af van persoonlijke situatie (maw kun je het "missen").

Approved 9-lifer
    iTrader
    8 (100%)
    ik kan me voorstellen dat 100 euro voor sommige mensen toch wel vrij veel is terwijl iemand anders daar niks van voelt.

Ik ben van het principe als je een feest geeft dat de mensen die je uitnodigt welkom zijn en zich niet moeten "inkopen". Dat ze er zijn is dan al meer als genoeg.
    En als het mij te duur is moet ik maar een bescheidener feest geven.
    Je kan toch niet én een duur feest geven én verwachten dat uw gasten dat gaan sponsoren.

Member PunkDudez's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik ga me proberen te plaatsen in de situatie alsof ik een trouwfeest geef.
    Ik trouw en weet dat dit veel geld kost. Ik bereid me daar op voor en waarom geef ik een feest ? Omdat ik zo iemand ben, als ik geld heb wil ik da delen no strings attached.

Een rekeningnr zou ik nie op de uitnodiging zetten, elke cent da ik krijg vind ik al een schoon gebaar want ik TRAKTEER letterlijk omdat ik er echt zin in heb.

Dus elke envelop dat ik krijg zou ik eigenlijk al super vinden maar geen vereiste. Ik verwacht enkel dat ze zich gedragen, de gasten die niks geven .

Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten