Bekijk resultaten enquête: Heeft u een hond?

Aantal stemmers
1065. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Ja

614 57,65%
  • Nee

451 42,35%
Pagina 65 van 138 EersteEerste ... 155561626364656667686975115 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.281 t/m 1.300 van 2758

Discussie: Honden

Member glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Teckeltje gaat Pippa heten
    "A confident people is not exclusive. A great religion affirms other religions. A great culture affirms other cultures. A great nation affirms other nations. A great individual affirms other individuals, validates the being-ness of others and the vitality." ~ Leonard Cohen

Banned
    iTrader
    0
    Onze pomeranian is vandaag vier jaar geworden! he's so cute!

Member WeedJunk's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Clarkske Bekijk bericht
    @WeedJunk, hoe doe jij dat eigenlijk, ik neem aan dat je ook werkt of naar school gaat tenzij ge iemand hebt die er ook voor zorgt?

Alvast bedankt
    Ik zit wat dat betreft met een 'luxe situatie', mijn ouders werken het grootste deel van de dag thuis en mijn meme woont naast mij. Ik studeer nog en zit niet op kot. We hebben ook een redelijk grote tuin, daar heeft ze ook veel aan, zeker als het mooi weer is zit ze eigenlijk 3/4 van de dag gewoon buiten. Mijn teefje is ook een behoorlijke keffer, als ze duiven ziet overvliegen of bij de kippen passeert, is 't van dat. En zoals hier al eerder is gezegd, het zijn behoorlijk aanhankelijke honden...in jouw situatie zou ik eerder geen hond of 2 nemen dat ze elkaar gezelschap kunnen houden

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Efflorescence Bekijk bericht
    Onze pomeranian is vandaag vier jaar geworden! he's so cute!
    As cute as Boo?
    "Nemo me impune lacessit!"
    Zaffah:"Voor mijn part luistert mijn lief naar mensen die scheten in een fles laten."

Banned
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WeedJunk Bekijk bericht
    As cute as Boo?

Cuter! En hariger! Een echte haarbal!

Member Mr Syphon's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    lijkt me ook niet echt haalbaar om een pup alleen op te voeden als ge 8 uur per dag van huis zijt,
    we hebben nu ook 3 maand een hond terug in huis ( een beagle ) en we hebben de eerste weken toch 'afgezien' met dat opvoeden constant die hond achterna lopen, zen accidentjes opkuisen, uw meubels en alles wat los ligt beschermen en weg leggen
    men ma is dan wel heel de dag thuis ma die was toch ook blij als wij dan thuis kwamen en ze is ff wat rust had
    Proud member of TRC: Telenet Racing Community
    "See you at the finish"

Member McGregor's schermafbeelding
    iTrader
    62 (100%)
    Mss binnen een paar jaar een Duitse herder kopen (wanneer ik er voldoende plaats voor heb).
    Een beginners vraagje: waar koop je die best? Richtprijs (pup)?
    If you can achieve something without a struggle it's not going to be satisfying. -Greg LeMond

iTrader
    3 (100%)
    proberen een goeie fokker te vinden, de prijs gaat dan wel iets hoger liggen maar dan gaat ge wel een goeie hond hebben, die gebruiken dan ook honden waar ze zelf enorm veel mee bezig zijn en dus niet om puur mee te kweken
    "See you at the finish"

iTrader
    62 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr Syphon Bekijk bericht
    proberen een goeie fokker te vinden, de prijs gaat dan wel iets hoger liggen maar dan gaat ge wel een goeie hond hebben, die gebruiken dan ook honden waar ze zelf enorm veel mee bezig zijn en dus niet om puur mee te kweken
    Ok en wat is een correcte richtprijs dan (bij een goeie fokker)? Veronderstellend dat die pup al de nodige vaccinaties heeft gekregen?
    If you can achieve something without a struggle it's not going to be satisfying. -Greg LeMond

Approved 9-lifer Hatchetman's schermafbeelding
    iTrader
    212 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door McGregor Bekijk bericht
    Ok en wat is een correcte richtprijs dan (bij een goeie fokker)? Veronderstellend dat die pup al de nodige vaccinaties heeft gekregen?
    Hier zou je al een kunnen beginnen te kijken.
    Blok voor de fokkers en puppies

Geen idee wat de prijzen tegenwoordig zijn van duitse herders, wilde gok 500-750 euro.
    Laatst gewijzigd door Hatchetman; 1 mei 2012 om 23:33

iTrader
    3 (100%)
    heb is ff gegoogled, maar bij die fokkers staat nergens een prijs
    maar bij zo een kennel waar ze 20 rassen verkopen zie ik er staan voor 450 euro, kan miss 100 euro duurder zijn bij een fokker, maar daar kunt ge dan wel eens achter horen als ge zover staat
    "See you at the finish"

iTrader
    62 (100%)
    Bedankt, het is nog zeker niet voor nu maar wilde gewoon even een richtprijs. Omdat inderdaad niet bij iedereen dit te vinden is.

Approved 9-lifer Hatchetman's schermafbeelding
    iTrader
    212 (100%)
    Ongeveer 50% van kennels zoals woefkesranch bijrekenen ja. Meestal zijn er ook wel wachtlijsten bij serieuze fokkers. Als er dan lijnen zijn wat u echt aanstaan kun je beter te vroeg dan te laat beginnen kijken en kennels bezoeken.

Approved 9-lifer BuBbA's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Clarkske Bekijk bericht
    Hmm, dan zou ik best geen hond aanschaffen of ik moet iemand tegenkomen die hopelijk wat minder werkt

Nja, ik zie wel
    Ik zou eerlijk gezegd geen hond aanschaffen in uw situatie. Minstens 8u per dag alleen laten is véél te lang, voor eender welk ras. Alles kan natuurlijk, er zullen er zeker genoeg zijn die het wél doen, maar ik vind dat je dan eerder vertrekt van het standpunt "ik wil een hond" terwijl je zou moeten vertrekken van het standpunt "kan ik een goeie thuis geven aan een hond".

Member WeedJunk's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Efflorescence Bekijk bericht
    Cuter! En hariger! Een echte haarbal!
    Poidh!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr Syphon Bekijk bericht
    lijkt me ook niet echt haalbaar om een pup alleen op te voeden als ge 8 uur per dag van huis zijt,
    we hebben nu ook 3 maand een hond terug in huis ( een beagle ) en we hebben de eerste weken toch 'afgezien' met dat opvoeden constant die hond achterna lopen, zen accidentjes opkuisen, uw meubels en alles wat los ligt beschermen en weg leggen
    men ma is dan wel heel de dag thuis ma die was toch ook blij als wij dan thuis kwamen en ze is ff wat rust had
    Klopt inderdaad wel, ik was ook blij toen de mijne eindelijk zindelijk was! 'k Heb ze eigenlijk 2j geleden in deze periode gekocht; en in 't begin (1ste twee weken) nam ik ze mee op kot bij m'n ex. Kort daarna was 't blok en examens, dus was ik er praktisch altijd bij.
    "Nemo me impune lacessit!"
    Zaffah:"Voor mijn part luistert mijn lief naar mensen die scheten in een fles laten."

iTrader
    2 (100%)
    Mss binnen een paar jaar een Duitse herder kopen (wanneer ik er voldoende plaats voor heb).
    Nog een aanvulling, bij herders heb je dan nog eens de onderverdeling show- en werklijnen, wat redelijk ver uit elkaar ligt. Die verschillen van uiterlijk (showdieren zijn meestal iets extremer in uiterlijk, bijvoorbeeld laagbeniger, steilere rug) en karakter (werklijnen zijn gefokt om te werken dus daar moet je effectief ook iets mee doen). Er zullen wel lijnen zijn die gecombineerd worden, maar ik zou daar wel op letten, zodat je straks niet onverwachts met een hele felle hond zit of zo.
    "A confident people is not exclusive. A great religion affirms other religions. A great culture affirms other cultures. A great nation affirms other nations. A great individual affirms other individuals, validates the being-ness of others and the vitality." ~ Leonard Cohen

Member
    iTrader
    40 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BuBbA Bekijk bericht
    Ik zou eerlijk gezegd geen hond aanschaffen in uw situatie. Minstens 8u per dag alleen laten is véél te lang, voor eender welk ras. Alles kan natuurlijk, er zullen er zeker genoeg zijn die het wél doen, maar ik vind dat je dan eerder vertrekt van het standpunt "ik wil een hond" terwijl je zou moeten vertrekken van het standpunt "kan ik een goeie thuis geven aan een hond".
    Nja idd, kan die hond dat niet aandoen hé, 8u+ is idd heel lang, kzal moeten wachten tot m'n pensioen , tenzij binnen paar maanden/jaren ofzo veel veranderd in m'n leven
    Specs: Intel I5 2500K | Asus P8P67 Pro | Kingston HyperX 16 GB (2 x 8 GB) | Asus GTX670 DirectCU2 2 GB GDDR5 @ SLI | Crucial RealSSD m4 SSD 256 GB | Logitech Z5500 5.1 | Creative X-FI Titanium Fatality Pro | Seasonic X-850 Watt Gold | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell U3011 30" | Windows 7 Home Premium 64 Bit (NL) | Logitech Z5500 5.1

Platinum Member
    iTrader
    789 (100%)
    Wij hebben nu 1 maand geleden een Mechelse Herder gekocht en de prijs was 480€ met stamboom e.d. denk dat de prijs voor een Duitse Herder rond die prijs gaat liggen 450-550€.

Zijn zeer tevreden van de Fokker : http://www.mechelseherders.be

Mvg
    PSN : Thorazer
    Royal Sporting Club Anderlecht
    Brandweer Edegem - Voorpost Lint

iTrader
    2 (100%)
    Vraagje. Kan het ook op het hondenforum stellen, maar daar doen ze altijd zo hysterisch

Hoe doen jullie dat met een pupje in huis, de eerste nacht en zo? Mijn ouders (en ik ook, toen ik jong was) hebben al twee honden gehad, maar dat is al lang geleden en mijn ma viel bijvoorbeeld helemaal uit de lucht bij het idee dat pups 's nachts ook een plasje moeten doen. We hebben wel een bench waar ze uiteindelijk in moet slapen (de pup, niet m'n ma ), maar direct de eerste nacht helemaal alleen beneden in de bench vind ik ook weer zo wat... Ik heb liever dat de aanpassing van 24/7 bij mama en broertjes/zusjes naar 's nachts helemaal alleen wat geleidelijker verloopt, maar nu weet ik niet wat redelijk is.

Je hebt mensen die daar ver in gaan, bijvoorbeeld op het hondenforum (gewoon de hond meepakken in bed) en mensen die dan weer ver gaan langs de andere kant (hond in de bench beneden en laten janken). Een tussenweg is dan bijvoorbeeld de bench op mijn kamer (maar ik slaap redelijk hoog dus bij een dringend plasje is het een eind lopen + mijn zus zal de pup 's ochtends uitlaten en dan moet ze die komen halen uit mijn kamer wat ook een beetje vreemd is) of ik beneden op de zetel slapen (maar dat zie ik ook weer minder zitten, om obvious reasons ).

Dus hoe hebben jullie dat gedaan? Gewoon om het eens te horen van anderen.

Member
    iTrader
    0
    Een oude wekker met een paar handdoeken rond (waarvan één met de geur van de moeder dacht 'k) 's avonds in zijn kot. Het tikken van de klok zou het hart van de moeder nabootsen, samen met de geur.

iTrader
    3 (100%)
    op een hondenschool zegge ze toch dat ge beter van de eerste keer 'hard' zijt en gewoon zen nacht laten doorbrengen in de bench,
    een hond gaat nooit in zen eigen nest plassen, dus als ge zorgt dat die niet te veel kan rondlopen in zen bench dan moet die normaal wel droog blijve tot smorgens.
    bij onze hond hadden we zen bench gehalveerd door een plank erin te zetten en die plaste snachts toch niet in zen bench, terwijl als die overdag vrij mocht rondlopen in huis, overal zen plasje deed.
    een handdoek met de moedergeur bij in de nest leggen zou soms ook helpen tegen het huilen, maar dat werkt ook weer niet bij alle honden,
    bij een collega op het werk helpte het als die een trui van zen eigen derbij legde.
    ook best wel niet de hond gaan vastpakken of aaien als die lawaai maakt, altijd wachte tot die stil is als ge dan toch wilt gaan kijken anders beloont ge die
    "See you at the finish"

Pagina 65 van 138 EersteEerste ... 155561626364656667686975115 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten