Weebl's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Denk in feite dat dat niet slecht is voor die mannen. Kunnen ze op jonge leeftijd met het hoogste niveau kennismaken.
    Ze worden daar veer volwassener denk ik. Daar worden die mannen ook meer met rust gelaten dan hier.
    Superbia In Proelio

Cpt. Kablammo's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Das wel waar, maar ze komen in een grotere talent pool terecht en in de eerste ploeg geraken van één van die bovengenoemde plogen is weggelegd voor 1 op 50 jeugdspelers ofzo. Hoeveel van eigen kweek spelen daar? En laat staan dat we het dan over een consistente basisplaats hebben. Die tweeling van Man U heeft ook eeuwen moeten vechten voor hun plaatsjes en ze staan er nog steeds niet altijd.

Daarnaast is het ook een dik feit dat de reservencompetitie van Engeland gelijk is aan Belgische tweede-derde klasse ofzo. Daar leert ge niet veel bij imo.
    Laatst gewijzigd door Cpt. Kablammo; 7 juni 2012 om 20:47
    *

Re@V0r's schermafbeelding
    iTrader
    0
    nja, hopen dan dat hij niet in de anonimiteit verdwijnt... is toch een groot talent blijkbaar, dus alweer ideaal voor de nationale ploeg moest hij doorbreken
    Footstar: Ed Seys - Redhawks United

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Weebl Bekijk bericht
    Denk in feite dat dat niet slecht is voor die mannen. Kunnen ze op jonge leeftijd met het hoogste niveau kennismaken.
    Ze worden daar veer volwassener denk ik. Daar worden die mannen ook meer met rust gelaten dan hier.
    Die ploegen trekken elk jaar zo een 5-6 spelers bij leeftijdscategorie aan, 9/10 van de 'supertalenten' die daar naar toe gaan bereiken nooit iets. Of jawel, als ze een beetje spaarzaam zijn kunnen ze met de poen die ze verdienen nog wel een jaar of 30 verder. Zou toch geweldig zijn mocht Anderlecht nu zijn vader ontslaan als materiaalman?

Weebl's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Als die spelers het slim aanpakken en merken dat ze het niet tot de A-ploeg gaan schoppen op 18-jarige leeftijd, dan keren ze toch gewoon terug naar België. Dan hebben ze een uitstekende opleiding genoten en zullen ze heersen in onze competitie om later de stap te maken naar een andere competitie.
    Superbia In Proelio

toru's schermafbeelding
    iTrader
    33 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cpt. Kablammo Bekijk bericht
    Al onze talenten trekken naar City, Chelsea en Man U.

Eens zien wie er allemaal gaat staan over een paar jaar van die -18 spelers. Januzaj, Bossaerts, Musonda allemaal in Engeland. Die ene Marnick Vermijl is ook compleet in de anonimiteit terecht gekomen...
    Dat was (lange adem) de neef van de toenmalige vriend van de zus van mijn toenmalige vriendin

Goed shotterke, maar tjah. Niet echt het niveau om in een topploeg te geraken. Dergelijke mannen moeten gewoon bij dezelfde ploeg blijven (Standard was het toen?) en uitgeleend worden op ergens bij godvergeten Lierse oid vaste man te worden.. Niet op jonge leeftijd naar een topploeg. Nu 20 jaar en doet een beetje mee met het 2de reserve team oid?

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind op 16-17-jarige leeftijd naar een Europese topclub trekken carrièregewijs toch een behoorlijk domme beslissing.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

Mudi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind op 16-17-jarige leeftijd naar een Europese topclub trekken carrièregewijs toch een behoorlijk domme beslissing.
    Waarom is het nu dom?

Het is altijd gemakkelijker om lager te vallen dan omhoog te klimmen. Als deze jongens 21-22 zijn en het nog niet hebben kunnen waarmaken, dan kunnen ze nog steeds naar mindere ploegen gaan. Kijk maar naar De Laet of Boyata. Beiden hebben het niet waar kunnen maken, maar dat betekent nog steeds niet dat deze spelers niet goed genoeg zijn om in de eerste klasse bij België te spelen. De Laet is vertrokken naar Leicester City die een subtopper is in de Championship en Boyata zal waarschijnlijk weer een uitleenbeurt krijgen of verkocht worden aan een PL ploeg.

Het feit is dat je nergens garantie hebt dat je het ver gaat schoppen. Als ze nu in België blijven of naar het buitenland gaan, ze moeten nog steeds hun uiterste best doen om een kans te maken om professional te zijn.
    It’s not easy being an Arsenal fan… but it’s easy to see why we love this team

antHraxx's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Als Papa Musonda morgen voor jouw auto de weg oversteekt, rem jij?

Philharmoniker's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    maw europese topclubs hebben geen jeugd

Vedeco's schermafbeelding
    iTrader
    78 (100%)
    KAA Gent // Borussia Mönchengladbach
    Men hoeft niet te hopen om iets te ondernemen, noch te slagen om te volharden.

asmo's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xperia Bekijk bericht
    Chelsea? Jeugdwerking?

Als Musonda nu nog naar Barça of Arsenal was geweest, akkoord. Ik zou het even zuur vinden, maar ik zou er nog min of meer mee kunnen leven. Maar nu? Dit is puur voor het financiële.

Re@V0r's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Weebl Bekijk bericht
    Als die spelers het slim aanpakken en merken dat ze het niet tot de A-ploeg gaan schoppen op 18-jarige leeftijd, dan keren ze toch gewoon terug naar België. Dan hebben ze een uitstekende opleiding genoten en zullen ze heersen in onze competitie om later de stap te maken naar een andere competitie.
    de ploeg moet hen nog laten gaan ook é

langs de andere kant is dat ook negatief voor onze belgische ploegen é... als de buitenlandse toppers al onze beste jeugdspelers komen wegplukken, hoeveel zullen er dan nog doorvloeien naar het eerste elftal?
    jeugdspelers die gewoon goed zijn (maar niet opvallend getalenteerd) zullen niet zo vlug hun kans krijgen aangezien men in de eerste ploeg vaak direct moet renderen... dus gaat men nog vlugger een hoop buitenlanders aantrekken
    Laatst gewijzigd door Re@V0r; 8 juni 2012 om 10:45
    Footstar: Ed Seys - Redhawks United

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mudi Bekijk bericht
    Waarom is het nu dom?

Het is altijd gemakkelijker om lager te vallen dan omhoog te klimmen. Als deze jongens 21-22 zijn en het nog niet hebben kunnen waarmaken, dan kunnen ze nog steeds naar mindere ploegen gaan. Kijk maar naar De Laet of Boyata. Beiden hebben het niet waar kunnen maken, maar dat betekent nog steeds niet dat deze spelers niet goed genoeg zijn om in de eerste klasse bij België te spelen. De Laet is vertrokken naar Leicester City die een subtopper is in de Championship en Boyata zal waarschijnlijk weer een uitleenbeurt krijgen of verkocht worden aan een PL ploeg.

Het feit is dat je nergens garantie hebt dat je het ver gaat schoppen. Als ze nu in België blijven of naar het buitenland gaan, ze moeten nog steeds hun uiterste best doen om een kans te maken om professional te zijn.
    Omdat ge vanaf uw 18 jaar meer gebaat zijt met speelgelegenheid. Tenzij ge een gigantisch supertalent zijt, is het voor uw volledige ontplooiing als voetballer mijns inziens gewoon beter dat ge u spelenderwijs ontwikkelt en zo telkens een stap hoger gaat voetballen. Als ge op uw 16e naar een topclub trekt, is de kans groot dat ge stappen zult (moeten) overslaan omdat ge gewoon amper kansen krijgt in het eerste elftal.

Lukaku is daar een goed voorbeeld van momenteel. Op zijn 18 jaar een veel te grote stap gezet en een gans seizoen gerot bij de reserven van Chelsea.

Uitlenen is daarvoor een oplossing, uiteraard. Maar das ook geen wondermiddel. En dan moet de speler zelf nog willen uiteraard.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xperia Bekijk bericht
    Want dat heb ik gezegd. Doet gij hier eigenlijk iets anders dan kinderachtige opmerkingen maken?
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

Philharmoniker's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Want dat heb ik gezegd. Doet gij hier eigenlijk iets anders dan kinderachtige opmerkingen maken?
    Blijkbaar niet zeker ?

Maar opmerkingen over leeftijd zijn zo baard als de jaren 70.
    Hier volgens kenners zoals U en dergelijke is de tijd pas rijp op hun 70ste om naar topclubs te trekken.
    Als dat zo is waarom hebben die mannen dan nog jeugd nodig??? slaagt toch op niks zo kortzichtig denken.
    Ofwel puni??

Ge kunt niet vroeg genoeg gaan, zet ge 16 en ge kunt naar barca dan doet ge dat ongeacht uw slaag kansen, verbeteren is ook een mooie optie om te overwegen. En uw kansen nadien zullen ook wel in stijgende lijn zijn om in een betere schuif te liggen bij het onderhandelen naar clubs toe.

"Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind op 16-17-jarige leeftijd naar een Europese topclub trekken carrièregewijs toch een behoorlijk domme beslissing."

En een domme beslissing is geen argument of motivatie achter uw mening.

en voor ge stijgert, interpreteer dit niet als een aanval, enkel discussie

Pagina 58 van 359 Eerste ... 84854555657585960616268108158 ... Laatste

Regels voor berichten