Weergegeven resultaten: 1 t/m 18 van 18

Discussie: Dock in gnome 3

Approved 9-lifer Extrizyo's schermafbeelding
    iTrader
    62 (97%)

Dock in gnome 3

ik zou normaal Gnome 3 op mijn pc willen zetten, ik heb gehoord dat deze distributie zonder taskbar is ? dus ik had daar graag een dock op gezet, heb ook gelezen dat cairo dock daar goed voor is

mijn vraag is nu :

als je die dock installeert toont hij daar dan alles op die open staat zoals een normale taskbar dat zou doen of moet je nog dingen aanpassen?

mvg

Member
    iTrader
    3 (100%)
    GNOME staat voor GNU Network Object Model Environment. Het is een eenvoudige grafische werkomgeving.

Als je gebruik wil maken ervan zou je eerste een Distro (Linux) op je computer moeten installeren.

Voor op je vraag te antwoorden: ja, hij zou normaal alle actieve programma's melden

iTrader
    62 (97%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CHTboy Bekijk bericht
    GNOME staat voor GNU Network Object Model Environment. Het is een eenvoudige grafische werkomgeving.

Als je gebruik wil maken ervan zou je eerste een Distro (Linux) op je computer moeten installeren.

Voor op je vraag te antwoorden: ja, hij zou normaal alle actieve programma's melden
    maar gnome 3 is toch een distru opzich of ben ik mis ? ken niet zoveel van linux.. of moet ik eerst linux mint 12 erop zetten?

bedankt alvast

Member YaMo's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Gnome 3 is een desktopomgeving die in verschillende Linux distro's meegeleverd wordt. Bijvoorbeeld in Linux Mint 12.

iTrader
    62 (97%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door YaMo Bekijk bericht
    Gnome 3 is een desktopomgeving die in verschillende Linux distro's meegeleverd wordt. Bijvoorbeeld in Linux Mint 12.
    aja oke, maar in linux mint 12 zit er toch een soort van taskbar? of kan je dat wegdoen ?

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Extrizyo Bekijk bericht
    aja oke, maar in linux mint 12 zit er toch een soort van taskbar? of kan je dat wegdoen ?
    Geen idee... Sommige distro's gebruiken aangepaste versies. Ubuntu gebruikt tegenwoordig bijvoorbeeld Unity, een soort Gnome add-on ofzo, die ze zelf ontwikkeld hebben.

Je kan ook een gewone linux distributie zonder GUI installeren en dan via commandline de nodige packages installeren voor gnome3, maar dat lijkt mij niet echt aan te raden, zeker als je nog niet veel ervaring met linux hebt.

Wat je ook kan doen is Ubuntu 12.04 installeren, die dus Unity heeft, maar ze hebben er voor gezorgd dat je vrij eenvoudig (ik denk met één commando) de standaard Gnome 3 desktopomgeving kan installeren, en dan kan je bij het inloggen kiezen welke desktop je wilt gebruiken.

Installing Gnome 3 on Ubuntu 12.04 (Precise Pangolin)

iTrader
    62 (97%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door YaMo Bekijk bericht
    Geen idee... Sommige distro's gebruiken aangepaste versies. Ubuntu gebruikt tegenwoordig bijvoorbeeld Unity, een soort Gnome add-on ofzo, die ze zelf ontwikkeld hebben.

Je kan ook een gewone linux distributie zonder GUI installeren en dan via commandline de nodige packages installeren voor gnome3, maar dat lijkt mij niet echt aan te raden, zeker als je nog niet veel ervaring met linux hebt.

Wat je ook kan doen is Ubuntu 12.04 installeren, die dus Unity heeft, maar ze hebben er voor gezorgd dat je vrij eenvoudig (ik denk met één commando) de standaard Gnome 3 desktopomgeving kan installeren, en dan kan je bij het inloggen kiezen welke desktop je wilt gebruiken.

Installing Gnome 3 on Ubuntu 12.04 (Precise Pangolin)
    ok bedankt voor de info, dus normaal gezien als ik ubuntu installeer en ik zet er dan die gnome 3 bij kan ik zo'n dock zetten en die andere taskbar weglaten?

Verstuurd van mijn GT-I5510 met Tapatalk

iTrader
    1 (100%)
    ok bedankt voor de info, dus normaal gezien als ik ubuntu installeer en ik zet er dan die gnome 3 bij kan ik zo'n dock zetten en die andere taskbar weglaten?

Normaal wel ja, misschien dat je dat ook wel kan in linux mint, maar daar heb ik nog niet mee gewerkt.
    Ubuntu kan je ook in Windows installeren, zodat je zonder met partities te knoeien enzo kan booten in Ubuntu en daarna kan je het ook weer gewoon uninstallen als met een gewone Windows applicatie. Dat is wel handig als je gewoon wat wilt proberen.

Member memorexxx's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)

Ik heb dit gisteren toevallig ook zitten doen :
    Om onder GNOME 3 een taskbar te hebben (mac of window 7 achtig) kan je Docky installeren : in ubuntu : "sudo apt-get install docky" in uw command line terminal typen (zonder quotes), en dan gewoon docky opstarten via "activities" menu.

Als je onder ubuntu GNOME3 zet, heb je geen standaard taskbar meer zoals onder Unity (de standaard Ubuntu grafische omgeving) en dus enkel uw eigen Docky dock... tenzij je op het activities menu klikt.

Je moet zelf maar eens vergelijken tussen Unity en Gnome3 , ik ben er zelf nog niet uit wat ik ga gebruiken...

iTrader
    62 (97%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door memorexxx Bekijk bericht
    Ik heb dit gisteren toevallig ook zitten doen :
    Om onder GNOME 3 een taskbar te hebben (mac of window 7 achtig) kan je Docky installeren : in ubuntu : "sudo apt-get install docky" in uw command line terminal typen (zonder quotes), en dan gewoon docky opstarten via "activities" menu.

Als je onder ubuntu GNOME3 zet, heb je geen standaard taskbar meer zoals onder Unity (de standaard Ubuntu grafische omgeving) en dus enkel uw eigen Docky dock... tenzij je op het activities menu klikt.

Je moet zelf maar eens vergelijken tussen Unity en Gnome3 , ik ben er zelf nog niet uit wat ik ga gebruiken...
    ok bedankt zal het eens testen met virtualbox

Crew Member Fraggie's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Dock zoals in OS X dus ..
    Ik heb dat moeten opzoeken om te weten wat het is.

iTrader
    62 (97%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fraggie Bekijk bericht
    Dock zoals in OS X dus ..
    Ik heb dat moeten opzoeken om te weten wat het is.
    jup

EmP
    EmP is offline
    Member EmP's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Misschien moet je het eerst een installeren en bekijken hoe het werkt. Er is echt wel over nagedacht en er is wel iets wat op een dock lijkt.

iTrader
    62 (97%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EmP Bekijk bericht
    Misschien moet je het eerst een installeren en bekijken hoe het werkt. Er is echt wel over nagedacht en er is wel iets wat op een dock lijkt.
    ja heb al eens rondgekeken en je hebt wel verschillende apps die wel een goede dock hebben

maar zit wel nog met een probleempje, als ik gnome 3 in ubuntu installeer dan zijn er sommige kaders gewoon zwart en zie ik er niets meer in, iemand enig idee hoe dit komt?

Member l)e(\/)ol\l's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Fans van de Apple look, kunnen ook altijd eens kijken naar Pear OS. Ziet er wel mooi uit

http://pear-os-linux.fr/

iTrader
    62 (97%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door l)e(\/)ol\l Bekijk bericht
    Fans van de Apple look, kunnen ook altijd eens kijken naar Pear OS. Ziet er wel mooi uit

http://pear-os-linux.fr/
    heb eens gekeken op hun site maar daar staat nergens een link om dat gratis te downloaden, ofwel heb ik er naast gekeken

Member l)e(\/)ol\l's schermafbeelding
    iTrader
    0
    heb eens gekeken op hun site maar daar staat nergens een link om dat gratis te downloaden, ofwel heb ik er naast gekeken
    Ik zie daar toch vrij duidelijk in de menu balk "free downloads" staan hoor

iTrader
    62 (97%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door l)e(\/)ol\l Bekijk bericht
    Ik zie daar toch vrij duidelijk in de menu balk "free downloads" staan hoor
    woopz zat op de verkeerde site te kijken, opgelost bij deze

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten