Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
    Member
    iTrader
    0

Ubuntu + Vista op SSD

Ik heb de Crucial RealSSD 64Gb besteld bij mijn local harware dealer. Normaal zou ik deze dindsdag moet hebben.

Het plan is het volgende: 2 partities maken op de SSD eentje van 40gig voor Vista en eentje van 20Gb voor Ubuntu. Hiervoor heb ik paragon partitionmanager.

Ubuntu heb ik al gdl en op Cd gebrandt.

Nu moet ik nog uitvogelen hoe ik met de recovery partitie een clean install van vista op de SSD moet doen, als dit überhaupt al mogelijk is. Maarja dit is hier wel offtopic en kom ik later eventueel op terug.

concrete vragen:
    • installeer ik best eerst vista en dan ubuntu of vice versa?
    • hoe ziet het met de boot-sequence. Vertekende vanuit het punt dat ik in de bios de SSD voor de sata schijven heb gezet. Ga ik automatisch een scherm krijgen of ik nu ubuntu of vista moet opstarten?
    • zijn er nog dingen waar ik moet op letten bij of na het installeren van ubuntu?

Approved 9-lifer tha_rippa1be's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Trooper47 Bekijk bericht
    Ik heb de Crucial RealSSD 64Gb besteld bij mijn local harware dealer. Normaal zou ik deze dindsdag moet hebben.

Het plan is het volgende: 2 partities maken op de SSD eentje van 40gig voor Vista en eentje van 20Gb voor Ubuntu. Hiervoor heb ik paragon partitionmanager.

Ubuntu heb ik al gdl en op Cd gebrandt.

Nu moet ik nog uitvogelen hoe ik met de recovery partitie een clean install van vista op de SSD moet doen, als dit überhaupt al mogelijk is. Maarja dit is hier wel offtopic en kom ik later eventueel op terug.

concrete vragen:
    • installeer ik best eerst vista en dan ubuntu of vice versa?
    • hoe ziet het met de boot-sequence. Vertekende vanuit het punt dat ik in de bios de SSD voor de sata schijven heb gezet. Ga ik automatisch een scherm krijgen of ik nu ubuntu of vista moet opstarten?
    • heeft linux dezelfde driverondersteuning als windows.
    • Eerst windows, dan Ubuntu
    • Ja, dat ding noemt grub en word mee met ubuntu geinstalleerd. (google maar eens achter afbeeldingen)
    • Nee, alhoewel bij ubuntu er veel dingen al standaard inzitten. Voor u video kaart drivers is er een optie in de administratie menu van ub ubuntu om de officieele drivers van nvidia/ati te downloaden.

Member
    iTrader
    0
    bedankt voor het snelle antwoord. Nog dingen waar ik op moet letten?

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten