Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
    Member Nickjeuh's schermafbeelding
    iTrader
    0

Linux,Citrix en Athena

Ik ben aan het overwegen om een oud pc'tje mee te nemen op kot en daar linux op te zetten zodat ie wat sneller gaat. De laatste versie van Puppy linux leek hiervoor wel geschikt. Alles lijkt verrassend goed te gaan buiten athena.ugent.be waar je Citrix voor nodig hebt.
    Ik heb de laatste versie ervan geïnstalleerd en uiteindelijk werkt het wel.

Het probleem is dat als ik bijvoorbeeld Microsoft Word open via Citrix en dan een andere venster open zoals wanneer je iets opslaat, dat venster geen focus krijgt. Daardoor lijkt het alsof Microsoft Word vastloopt maar eigenlijk is dat andere venster gewoon verborgen. Ik verkrijg dit venster door twee keer op "Show Desktop" te klikken.

Weet er iemand een oplossing of een linux distro waar Citrix wel deftig werkt op Athena?
    Preferabel dan nog een redelijk lichte
    Raw horde mode footage

Books I like: Wheel of Time, Liveship Traders Trilogy, Farseer Trilogy, Tawny Man Trilogy, The Black Company, Song of Ice and Fire, Dune, Acts of Caine, The Left Hand of God Trilogy, The Gentleman Bastard Sequence, Garret P.I., Monarchies of God

Member ShPonGle's schermafbeelding
    iTrader
    113 (100%)
    hetgeen je beschrijft doet me denken aan een gekende citrix issue, opgelost met deze hotfix op de citrixservers:
    CTX117596 - Hotfix PSE450R02W2K3040 - For Citrix Presentation Server 4.5 for Windows Server 2003 - Citrix Knowledge Center

het is dus imo nog niet zeker of het wel aan de ica client ligt, heb je het al getest op windows?

iTrader
    0
    Ik heb het net eens nagekeken. Op windows heb ik er geen problemen mee.

Member ShPonGle's schermafbeelding
    iTrader
    113 (100%)
    okay. is ubuntu een optie? kdenk dat er daar standaard een ica client in zit.

iTrader
    0
    Hm ik weet het niet. Ik denk dat mijn pc ietsje te traag is om Ubuntu zelf aan te kunnen maar waarschijnlijk wel snel genoeg om die lightweight versies zoals Lubuntu uit te proberen.

Voor zover ik kan afleiden via google en mijn cd van Lubuntu zit die ica client er niet standaard op.

Ik neem aan dat het op een of andere reden wel met Ubuntu zal werken aangezien Ubuntu vermeld word op de support page van Ugent. Ik moet wel exact dezelfde ica client installeren als bij puppy linux but who knows.
    Ik zal het eens uitproberen.

EDIT:
    'k Heb Ubuntu nog niet uitgeprobeerd. Ik heb het wel aan het werken gekregen met een oudere versie van Puppy linux (4.3.1). Ik neem aan dat het iets te maken heeft met dependencies ofzo.
    Laatst gewijzigd door Nickjeuh; 20 september 2010 om 14:10

Member i386dx's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Wat zijn de specs van jouw systeem?

Misschien is LUbuntu een optie; dit is een lichtgewicht-versie van Ubuntu (gebruik ik zelf op een P3 - 600 met 256 MB RAM en is voor dat systeem "razendsnel")

iTrader
    0
    Ah, interessant. Ik zou het nog is moeten opzoeken maar ik ben redelijk zeker dat het betere specs zijn dan jouw systeem. Nu maar hopen dat'k die Citrix client kan installeren zonder problemen.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten