Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
    Member Ironpole's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)

Upgrade van Ubuntu 9.04 naar 9.10

Dag allemaal

Na een lange tijd gevloekt te hebben vraag ik het hier. Ik heb Ubuntu 9.04 en ik wil upgraden naar 9.10. Ik heb dus de alternate 9.10 iso gedownload. Het marcheerde niet als ik via die iso wou upgraden, heb hem dan toch geschreven op een CDke. Nu wil hij nog STEEDS packages downloaden, en dat is zo'n 1.3Gb...
    Ik kies in het begin voor géén netwerk te gebruiken voor updates na de upgrade, dat doe ik zelf wel. Maar toch wil hij bij de upgrade nog dingen downloadn, zo'n 1.3Gb dus. Als ik dan m'n netwerk disable wanneer hij daaraan wil beginnen dan gebruikt hij precies toch de CD... Maar na een tijdje, bij file 1270 ongeveer van de 1680 wil hij toch nog het internet gebruiken en stopt de upgrade dus omdat ik m'n netwerk gedisabled heb.

Ik probeer die download net te vermijden door die iso te downloaden. Hoe moet ik dit doen, is die CD niet genoeg ofzo, moet ik toch die 1.3Gb downloaden?

Groeten,
    Jonas

RpR
    RpR is offline
    Member RpR's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    die 1,3 kunnen packages zijn die je extra geïnstalleerd hebt. Probeer eens up te daten zonder de cd dan zal het waarschijnlijk wel pakken meer zijn.

Approved 9-lifer InFerNo's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Weblogs
    1
    Soms stopt de installer omdat hij vragen stelt heb ik al gemerkt en moet je het "pijltje" openklikken om JA of NEE te zeggen

EmP
    EmP is offline
    Member EmP's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Waarom een CD branden om een systeem te upgraden? Via Parijs naar Brussel rijden...

Member Ironpole's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Het upgraden is gelukt. Ik heb alle repositories afgezet zodat hij daar niet op zoekt. En zo is het upgraden dus gelukt. Maar toen vroeg hij om te restarten. Toen ik dat deed en de nieuwe 9.10 koos in m'n Grub bleef hij hangen bij booting... Hij flikkerde heel den tijd en gaf toen een console-mode om in te loggen. Maar door het flikkeren was het onmogelijk om in te loggen. Heb dan gewoon heel den boel geformatteerd en fresh install van de 9.10 gedaan...

Gelukkig had ik deze zever verwacht en had ik gebackupped. Das is nu eens nog nooit gelukt bij mij, upgraden... Ik vind het altijd erg als er ne nieuwe Ubuntu uitkomt en ik zal moeten upgraden. Daarom heb ik ook speciaal gewacht tot na de examens omdat hij misschien kon crashen.

Anyway. Ik zit nu op de 9.10. Alles herinstalleren ging nog vrij rap (alles in Synaptic intypen en Mark for Installation en gaan!). Enkel mijn mails van Evolution nog... Ik heb in de 9.04 nog heel m'n Evolution gebackupped door schoon die backup functie te gebruiken, hij heeft nu een .tar.gz bestand gemaakt met alles in. Nu wil ik dat terug importen, hij herkent het niet... Heb al gegoogled en een scriptje gevonden in Python dat zou moeten werken, maar hij zegt dat ik geen Python 2.6 heb, en dat heb ik wel. Daar ga ik nu dus nog op zoeken.

Nog één GROOT gebrek van 9.10 nu. ALs ik suspend doe dan geraakt hij daar niet meer uit! Hij start dan op maar geeft steeds zwart beeld en ik moet dan altijd hard reset doen. Ik heb op de ubuntuforums een thread van 29 pagina's gevonden over dit probleem en er zijn daar oplossingen gepost die voor bepaalde mensen, voor bepaalde tijd voor een bepaald aantal keren werkt, maar das dus niet de oplossing. En voor een laptop is die suspend wel erg belangrijk.

Mijn resolutie komt wel beter tot zijn recht heb ik de indruk. Bij 9.04 leek alles groter tov XP, maar nu is het echt NICE op 1920x1080. Knap spullement!

Ik heb hier geen vragen eigenlijk hoor, dus je moet niet antwoorden op deze post. Ik ga nu alles uitzoeken vandaag.

Groeten,
    Jonas

Approved 9-lifer InFerNo's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Weblogs
    1
    Ironpole, het is bij mij altijd al gelukt. Ik begonnen bij 8.04 en heb telkens upgrade gedaan tot nu 9.10.

Ik heb het wel nooit gedaan zoals jij het aangeeft, maar altijd de upgrades gedownload.

EmP, het verschil lag hem in het downloaden van een cd (~700Mb) of de upgrades zo downloaden (~1.3Gb)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten