|
||||||
| Unix-based Operating Systems - Unix IS user friendly, it's just picky about its friends. |
![]() |
|
|
LinkBack | Discussietools | Discussie waarderen |
|
|
#1 | ||||
|
Suggesties eindwerk
Ik moet volgend jaar een eindwerk maken, leerkrachten hebben geadviseerd in de vakantie al te zoeken naar een onderwerp. Als het over UNIX zou gaan, wat zijn jullie suggesties. Maakt ni uit hoe maf het is.
|
||||
|
|
#2 (permalink) | ||||
|
Over wat voor soort eindwerk gaat het? welke richting? welke kennis heb je? welk materiaal heb je ter beschikking.
-- Als je het relatief eenvoudig wil houden kan je bv een webserver from scratch opbouwen. Hiermee bedoel ik zien dat er een webserver opdraait, ondersteuning voor serverside languages (bv php/ruby/perl/..), database ondersteuning (mysql, postgresql, ...), ftp support,... -- Als het wat geavanceerder mag zijn kan je bv proberen een server-thinclient netwerkje op te zetten. Dit houdt in dat je een centrale server hebt waar alle software op draait met daarnaast enkele machines die net genoeg software bevatten om te kunnen inloggen en werken op deze server (thinclients).
|
#3 (permalink) | ||||
|
Afhankelijk van het beschikbare materiaal op jouw school lijkt me een eindwerk met de focus op een geavanceerde beveiliging(sstrategie)/functionaliteit met Linux van een computernetwerk (met beide types DMZ) wel iets.
Een soort kosten/baten analyse, voor de aanvallen waartegen je moet gewapend zijn kan je de mosterd altijd van op bvb milw0rm - exploits : vulnerabilities : videos : papers : shellcode halen. Anders kan je ook eens kijken naar het praktisch (en haalbaar) inzetten van OSS bij middelgrote bedrijven. Dus office, mail, crm alternatieven aanhalen en vergelijken. Ik heb indertijd zelf een firewall benchmark gedaan. |
||||
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | |
| Geef een waardering voor deze discussie | |
|
|