Weergegeven resultaten: 1 t/m 12 van 12

Discussie: ubuntu installeren

Member boesje's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)

ubuntu installeren

Zout het lukken om ubuntu te installeren door die live cd in daemon tools te mounten en zo te starten? Want kan geen cds branden, ma als ik da doe blijf ik op zo een soort zwart scherm staan waar mn pc mij zegt da ik help moe tippen om da built-in commands te kunnen zien...

En is mn hardware compatibel?:
    asus p5q3
    E8500 core2duo
    en een 4870 X2 van ati

Member k3vin's schermafbeelding
    iTrader
    0
    als je een dual boot wilt kan je ubuntu installeren door hem te mounten met wubi, mss dat dit de beste oplossing is voor jouw

iTrader
    20 (100%)
    kieb t gemount me daemon,dan install in windows. er kwam zo error tijdes installatie zelf,na restart. kdoe dan cancel en kom op desktop van ubuntu, kwil pc eerst herstarte da ga nimeer vista is precies weg. kmoe iets om te booten insteken

Approved 9-lifer Tyfius's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Neen, dat gaat zo niet gaan. De normale CD is bedoeld om tijdens het booten op te starten. Een andere mogelijkheid is, zoals reeds vermeld, Wubi: Wubi - Ubuntu Installer for Windows. Je gaat Windows ook niet installeren door die CD even te mounten met deamon tools...

Het kan dus best dat je nu inderdaad je huidige Vista installatie naar de knoppen hebt gedaan.

Member k3vin's schermafbeelding
    iTrader
    0
    windows cd erin en dan in de command prompt fixmbr typen, daarna zou je opnieuw moeten kunnen starten

iTrader
    20 (100%)
    ben die vista klote beu, ben op andere pc live cd gaan kopieren op cd, en zo geinstalleerd. zit er nu op.

wel enkele vraagjes, kzit hier me een powerline ma internet ga precies zo traag? en normaal ist wel super snel.

En kheb 2harde schijven van 750 gig, als ik naar Places/removable media en ik klik op mn harde schijf krijg ik foutbericht: unable to mount 750.gb Media. omdat ik geen reply ofzo heb gekregen?
    Ma t grootste probleem is dak 2 harde schijven heb, en dak er maar één zie..

edit: ik kan ook geen at teken tippen, pf hekje (om chan te joinen in irc), en kheb bij installatie nochtans geprobeerd en da lukte toen wel
    Laatst gewijzigd door boesje; 19 april 2009 om 19:32

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Uw vista staat waarschijnlijk nog op een andere partitie, de reden dat ge die ni ziet is omdat linux standaard geen ntfs mount. De reden dat ge geen keuze hebt bij de start is wss omdat er iets is fout gelopen met de bootloader.

iTrader
    20 (100%)
    Da ik vista ni kan kiezen in het begin boeit mij ni zoveel, da mag er af.. Gewoon die HDD waar vista op geinstalleerd is mag ni geformatteerd worden, savegames zitten daar nog op die ik zou moeten hebben

Approved 9-lifer InFerNo's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Weblogs
    1
    Savegames van wa? 't is te hopen da die games nog bruikbaar zulle zijn op Ubuntu

iTrader
    20 (100%)
    Ma da maakt zelf ni uit, kben van plan windows 7 erbij te installeren. Kzou gwn graag toegang hebben tot alle2 mijn harde schijven.. En nu zie ik maar één vd 2, en ik kan er niet in ook ni...
    Dus kan iemand mij is uitleggen hoe ik da moe fixen, of doorverwijzen naar een site waar ze zo dingen behandelen?

Approved 9-lifer InFerNo's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Weblogs
    1
    best eerst windows installe en dan pas linux, zoals eerder al aangekaart, dan wordt uw MBR ni overschreve door windows..

iTrader
    20 (100%)
    Ok, en hoe moe ik fixen om mijn harde schijven te kunnen zien en openen in linux?

en aangeizne vista nog geinstalleerd is gewoon dit doen:

windows cd erin en dan in de command prompt fixmbr typen, daarna zou je opnieuw moeten kunnen starten

?

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten