Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
    Member Dj Vince's schermafbeelding
    iTrader
    0

ETH: Limit op 10mbit

Hallo lui!

Ik ben voor een kameraad voor mij aan het kijken,
    voor een manier om zijn netwerkkaart in te stellen op 10mbit

omdat zijn kabel zeer lang is,
    en daardoor enkel met 10mbit een verbinding kan maken.

Hij heeft ubuntu geinstalleerd,
    maar ik weet niet waar je zijn kaart kan instellen,
    of limiten op 10mbit...

Iemand een idee?

Member dweezil's schermafbeelding
    iTrader
    0
    iirc moet dat gebeuren met opties die je meegeeft bij het laden van de module.

Member Burnout's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Hm, hoelang is zijn kabel?
    Als het echt niet mogelijk is, koop een repeater of probeer hem dan op een switch te hangen en een fullduplex connectie te maken.

Member Evil_Homer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    kabel voor 100Mbit mag tot 100 meter lang zijn.
    En moet ook kunnen werken op die afstand.

Anders slecht geknepen connectoren / slechte kwaliteit kabel.

Member Coax's schermafbeelding
    iTrader
    0
    En waarom zou ge met 10 Mb verder kunnen dan met 100 Mb?
    Uw kernel (of de module) bepaalt den bitrate wanneer ge het kabeltje insteekt. Kijk maar naar uw log wanneer ge het inplugt.

Dus als ge langs ene kant een oud 10 Mb kaartje zou hebben steken,dan gaat den andere zich automatisch aanpassen.

edit: EN, de reden waarom de afstand van (Categorie 5) utp kabels beperkt is, is omdat uw signaal verzwakt op die afstand. En als het te veel is verzwakt (of vervormd) dan kan den ontvanger het ni meer lezen en gaat ge bitjes verliezen.
    En ge ga mij ni vertellen dat wanneer ge meer of minder koperen draadjes uit uw kabeltje gebruikt (wat dus het verschil maakt tussen 10, 100 of 1000 Mb), da uw signaal ineens sterker gaat overkomen.
    Laatst gewijzigd door Coax; 21 maart 2005 om 13:10
    - There is no such thing as having too many computers

"Really, I'm not out to destroy Microsoft. That will just be a completely unintentional side effect." -- Linus Torvalds

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Coax
    ...En ge ga mij ni vertellen dat wanneer ge meer of minder koperen draadjes uit uw kabeltje gebruikt (wat dus het verschil maakt tussen 10, 100 of 1000 Mb), da uw signaal ineens sterker gaat overkomen.
    Toch wel.. waarom denkte dat het twisted pair cables zijn..
    Ge hebt een geleider, en een ground per pair, 4 pairs, 8 draden.

Ze zijn er voor iets. Ooit al gehoord van magnetisme? Er bestaat iets als Lorentzkracht. Wat leidt tot storingen op de kabel, en dus link-loss. VOORAL over grote afstanden belangrijk.

iTrader
    0
    Helaas staat er in mijne cisco boek op pagina 327 dat 10BASE-T zonder een repeater tot 100m ver kan.
    Enne ... een aarding? Volgens mijne cisco boek gebruikt 10BASE-T 4 van de 8 kanalen. 2 paar dus, en per paar hebt ge 1 kabeltje dat het signaal verstuurt en 1 kabeltje dat precies het tegenovergestelde verstuurt (0 voor 1) zodat er geen "crosstalk" kan optreden.

Ik kan natuurlijk verkeerd zijn zene. Ik heb het uit de CCNA 1 and 2 Companion Guide (Third Edition). Gij?

iTrader
    0
    Ontopic: dus als enkel 10 Mb werkt dan is uw kabel slecht

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Coax
    Helaas staat er in mijne cisco boek op pagina 327 dat 10BASE-T zonder een repeater tot 100m ver kan.
    Enne ... een aarding? Volgens mijne cisco boek gebruikt 10BASE-T 4 van de 8 kanalen. 2 paar dus, en per paar hebt ge 1 kabeltje dat het signaal verstuurt en 1 kabeltje dat precies het tegenovergestelde verstuurt (0 voor 1) zodat er geen "crosstalk" kan optreden.

Ik kan natuurlijk verkeerd zijn zene. Ik heb het uit de CCNA 1 and 2 Companion Guide (Third Edition). Gij?
    als het ene stroom verstuurd, en tandere niet.. ist ene een "aarding" en 't andere niet .. komt opt zelfde neer wat gij zegt ..

enneuh, ik zeg toch niet dat 10Base-T verder geraakt dan 100m ? wees gewoon op't feit da kwaliteit van de kabel weldegelijk meespeeld.

Member Burnout's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Eej stop nekeer met zeveren. Bij 100Mbit en 10Mbit worden er maar 4 draden van de 8 gebruikt tenzij ge gebruikt maakt van een fullduplex connectie.
    Normaal gaat zo een netwerk makkelijk 100 meter ver tenzij er iets mis is met uw aansturing van uw NIC, uw pc, uw kabel of een zwaar storend voorwerp of slechte connectoren. Voor de rest nix!
    Kwaliteit van de kabel is inderdaad belangrijk! Wat Coax zegt is juist

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten