Weergegeven resultaten: 1 t/m 17 van 17
    Member
    iTrader
    7 (100%)

Free and Open Source Operating System Install Party

Ik ben eraan aan het denken om tijdens de volgende LAN die we organiseren (geen spam hierover natuurlijk) een install party te houden voor mensen die ge´nteresseerd zijn in unix based operating systems. De bedoeling is dus mensen kennis te laten maken met deze operating systems en ze eventueel te helpen tijdens de installatie hiervan.
    Aangezien er de laatste tijd veel interesse naar is denk ik dat het wel eens een succes kan worden (en indien er niemand opdaagt is er nog steeds de LAN zelf natuurlijk ).
    Ik zou de keuze van de OS'en die ge´nstalleerd worden limiteren tot de 'grootste' of diegenen met de meeste faam.
    Dit is mijn lijst tot nu toe:
    Ubuntu
    Mandrake
    Fedora
    Archlinux
    Debian
    Gentoo
    Free/Open/NETBSD

Wat denken jullie van het concept en is er kans op slagen?
    Indien niemand het ziet zitten wordt het namelijk veel moeite en downloaden van install cd's voor niks

Member
    iTrader
    3 (100%)
    Bwa het is een goei initiatief, maar ik denk dat er heel weinig man gaan opdagen. Trouwens, gistere op terug weg van FOSDEM mt de trein, heb ik iemand geholpen om ubuntu te installeren op zijn laptop. Veel hulp haddem eigenlijk niet nodig omdat het zo eenvoudig was. Mja. Je kannet altijd proberen he. Veel geluk ermee

Member
    iTrader
    7 (100%)
    tnx, heb fosdem gemist :/
    gisteren moestek sjotten en vandaag tot nu bezig met vanalles...
    volgend jaar bennek er terug

Crew Member dJeez's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Het kan een kans tot slagen zijn, maar ik denk dat je "aanbod" - en dan heb ik het over het aantal distributies die je hier aanhaalt - te overweldigend is. Een leek weet amper wat Linux is, laat staan dat hij al die distributies zou kennen en dus uiteraard niet echt zal weten wat kiezen (buiten diegenen die wel al van 1 - of meerdere - van de distributies gehoord hebben). En (Free/Open/Net)BSD is ook niet echt besteed aan een gamespubliek denk ik.

'k Vond FOSDEM wel iets minder dit jaar - 'k ben wel enkel vandaag geweest (het kan aan mij liggen ook, de cocktailparty van gisteren zit daar misschien voor iets tussen ), maar volgend jaar ga 'k toch terug. Veel Macs gezien trouwens, veel meer dan vorig jaar, en ook aangesproken geweest door een Linux fan die een Powerbook wel ziet zitten (maar dan wellicht toch zal afzien van een aankoop toen 'k hem vertelde dat er nog steeds geen werkende Linux driver is voor de Airport Extreme).

BTW Als die installfest doorgaat mag je dat hier altijd posten hoor.
    Laatst gewijzigd door dJeez; 27 februari 2005 om 17:28
    PSN: dJeezBE - Delicious bookmarks
    Disclaimer: I am currently suffering from severe CSD (Compulsive Sarcasm Disorder). - L'onion fait la farce - Facile largire de alieno
    Pastafarian by choice

Member
    iTrader
    7 (100%)
    hmm, ja misschien inderdaad die bsd laten vallen (heb ik ook het minste ervaring mee ) en het aanbod terugschroeven naar enkele distro's lijkt mij ook wel vrij logisch
    tnx 4 the info.

Member
    iTrader
    0
    en al zeker geen gentoo want dan zitten we daar dagen aan het installeren en dat download ook nog wel eens wat ook dus internet is zeker vereist

Approved 9-lifer GuntherDW's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    mss slackware erbij voegen?
    [ Deskie ] || [ AniDB Mylist ]
    You installed K-Lite codec pack? - CCCP
    23 october 2007 : The day music died

Member Coax's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G|N|
    en al zeker geen gentoo want dan zitten we daar dagen aan het installeren en dat download ook nog wel eens wat ook dus internet is zeker vereist
    Op een installfest horen een massa distcc servers eh
    (En er moet er maar ene de portage tree en de distfiles bij hebben en ge kunt uwen tree sharen)

Anyway, als er veel interesse is wil ik wel komen helpen met gentoo en wil ik wel voor nen portage tree en nen distccd zorgen.
    Laatst gewijzigd door Coax; 1 maart 2005 om 18:36

Member Bubbling Zombie's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    als't nie te ver is wil ik ook wel nen poot uitsteken bij de installatie van ubuntu (en als ik fcuz nix te doen heb )
    Look down at me and you see a fool; look up at me and you see a god; look straight at me and you see yourself

Member
    iTrader
    7 (100%)
    goeie wil genoeg maar zoals ge zegt is er precies wa weinig interesse...
    als dit verandert dan laat ik jullie zeker iets weten maar het zou belachelijk zijn moeite te doen voor ene mens ofzo

iTrader
    0
    Nadeel van linux in vergelijk met windows is natuurlijk dat ge het maar ene keer moet installeren ipv om de 3 maand.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Coax
    Nadeel van linux in vergelijk met windows is natuurlijk dat ge het maar ene keer moet installeren ipv om de 3 maand.
    Sinds wanneer is dat een nadeel?
    The liberty of a democracy is not safe if the people tolerate the growth of private power to a point where it becomes stronger than their democratic State itself. That in its essence, is Fascism - ownership of government by an individual, by a group or by any controlling private power.

iTrader
    0
    Dan is er minder interesse voor install feestjes.

Approved 9-lifer InFerNo's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Weblogs
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Coax
    Ni zoals ik met linux werk

Member
    iTrader
    0
    Je gebruikt tenslotte mandrake, das nog half windows
    The liberty of a democracy is not safe if the people tolerate the growth of private power to a point where it becomes stronger than their democratic State itself. That in its essence, is Fascism - ownership of government by an individual, by a group or by any controlling private power.

Member Bubbling Zombie's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thomasmoens
    Je gebruikt tenslotte mandrake, das nog half windows
    die zegt tenminste me wa em werkt kan je nie van iedereen hier zeggen
    Look down at me and you see a fool; look up at me and you see a god; look straight at me and you see yourself

Member Fujiwara's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik zou voor zo'n installfest Ubuntu nemen. Je kan de cd's online gratis bestellen en daar uitdelen aan iedereen met interesse en helpen het te instaleren.
    Best niet meerdere distro's da brengt mensen in de war en schrikt hen af.
    -=F¨JiW@r@=-

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten