Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
    Member Cisse's schermafbeelding
    iTrader
    0

Linux partitie vragen

Ik ga hier net met Norton partition magic een partitie maken op mn c schijf voor linux te installeren.Mijn win Xp partitie wordt 48gb en mn linux partitie 12gb.

Maar moet die partitie logical(recommended) iof primary zijn ?
    Wat is het file system type ?NTFS, FAT,FAT32, Linux ext 2, Linux ext 3, Linux Swap ?

Member Spufi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cisse
    Maar moet die partitie logical(recommended) iof primary zijn ?
    Wat is het file system type ?NTFS, FAT,FAT32, Linux ext 2, Linux ext 3, Linux Swap ?
    Moest 'k jou zijn, zou 'k met part.magic gewoon plaats vrijmaken (resize dus enkel), laat al de rest over aan de installer van de distro die je wil gaan gebruiken, dan ben je zeker dat alles OK is.

Member Cisse's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spufi
    Moest 'k jou zijn, zou 'k met part.magic gewoon plaats vrijmaken (resize dus enkel), laat al de rest over aan de installer van de distro die je wil gaan gebruiken, dan ben je zeker dat alles OK is.
    heb liever een win xp partitie en een linux partitie.Der moet toch iemand weten oe ge da moet doen ?Ik ga Mandrake 10.0 erop installeren

Member QplQyer's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Je hebt dan twee partities ... enkel wordt die ene partitie aangemaakt door de installer van mandrake.
    En als je echt part magic wilt gebruiken, maak dan een partitie met ext2 of ext3 en maak nog een extra partitie aan met Linux Swap, die ongeveer even groot is als het dubbele van je ram.

Member Spufi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cisse
    heb liever een win xp partitie en een linux partitie.Der moet toch iemand weten oe ge da moet doen ?Ik ga Mandrake 10.0 erop installeren
    Begrijpend lezen is een schone deugd, zegt ons moemoe altijd ...

ps: een maximum van 512Mb swap-partitie is voor doordeweeks gebruik meestal meer dan voldoende. Het is pas als je een druk-bezette server zou gaan draaien dat je meer swap zou kunnen gebruiken.

Member Bubbling Zombie's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spufi
    Begrijpend lezen is een schone deugd, zegt ons moemoe altijd ...

ps: een maximum van 512Mb swap-partitie is voor doordeweeks gebruik meestal meer dan voldoende. Het is pas als je een druk-bezette server zou gaan draaien dat je meer swap zou kunnen gebruiken.
    idd, met 512 mb ram ga je zelfs maar zelden je swap gebruiken... ik zou zeker niet het dubbele pakken (wat overal aangeraden word, maar dit deden ze ook al in de jaren tachtig )

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten