Pagina 5 van 14 EersteEerste 123456789 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 100 van 265
    Member Lorvet's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Bran was altijd 1 van mijn favo's, vanaf de three eyed crow verscheen wist ik al; die kerel is speciaal. Ze hebben inderdaad wel enkele foutjes gemaakt vind ik in hun afwijkingen van het boek, maar de meeste kunnen ze nog goed rechttrekken en sommigen daarentegen vind ik net goed.

Member Xeo Pablo's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Idd iets te obvious gemaakt dat het niet bran en rickon zijn, maar ik snap wel waarom ze wat meer uitleg over die farmboys willen geven.

En ik vind die warlock echt zalig

Member ilgonwe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik vind de interactie tussen Tywin en Arya nog altijd schitterend. Hoe zij daar twijfelt met dat mes in haar arm.

Dat gesprek tussen Jaime en Alton vond ik maar slappe koffie. Als hij nu gewoon Alton bewusteloos sloeg en neef Karstark zou het ook gewerkt hebben, meer in lijn met de boeken... Het gesprek met Lady Stark was verrassend, k vond haar wel goed gespeeld. Enkel was Jaime wel echt veel bitterder dan ik me herinnerde.

Ik vond Jon "behind the wall" niet zo boeiend in de boeken, maar de verfilming, mja als ik hem deze aflevering niet zag en gewoon inpikte volgende week, dan heb ik niets gemist denk ik. Toch wel een teleurstelling

Het verhaal van Daenerys is wel beter dan in de boeken waar ze in dat paleis maar zit te wachten en wachten. De Spice King is leuk gevonden, maar voortijdig aan zijn eind gekomen Buiten Daenerys en Jorah lijkt in het oosten iedereen "disposable". Ik hoop dat Xaro niet voortijdig wordt vervangen om het seizoen ginder "schoon" te eindigen :/ Maar zover zullen ze wel niet gaan zeker.

Cersei wordt wel minder wreed geportretteerd dan in het tweede boek. Ik krijg er zowaar sympathie voor
    Laatst gewijzigd door ilgonwe; 14 mei 2012 om 23:38

Member Adrei's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Bran is n van mijn favoriete characters, vond ik al interessant in boek 2 en was als de dood toen ik las dat ze opgehangen werden. Op't laatste natuurlijk enorm blij dat het niet zo gebeurd was en sindsdien vind ik deze character enorm interessant. Vind het jammer dat het inderdaad te opzichtig was .. kon beter gedaan worden, als je dan leest in de andere thread hebben sommige het wel door dat het niet de starks zijn.

Blij dat ik het verhaal van Dany terug kan volgen met de draken, wrss was dat inderdaad om het te gaan versnellen ... want ik was toch redelijk teleurgesteld in de vorige aflevering omdat het plots helemaal anders werd en de draken die ontvoerd werden? Dat kan ik me toch niet herinneren in boek 2 .. maar stillekes aan komt het puntje bij het einde. Ben dan ook benieuwd naar de scene als ze in het huis gaan.

Die van Jon vind ik ook heel wat minder .. had toch liever gehad dat ze de verhaallijn volgden nu weet ik niet zo goed wat er nog gaat gebeuren achteraf. Gaat Jon nog de anderen tegenkomen? Waar is Snow? Komt het gevecht tussen Jon en Qorin nog? Hopelijk komt dat verhaallijn ook tot een goed einde zoals in de boeken, want nu is het toch ook weer anders dan in de boeken.

Voor de rest een superaflevering en niets op aan te merken.

Member Audiosleef's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Die gesprekken die nu plaatsvinden tussen Arya en Tywin, had zij die niet met Lord Bolton in de boeken? Of was dat al in boek 3? Ik begin de inhoud van de verschillende boeken nogal door elkaar te halen.

Member Creamium's schermafbeelding
    iTrader
    33 (100%)
    Weblogs
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audiosleef Bekijk bericht
    Die gesprekken die nu plaatsvinden tussen Arya en Tywin, had zij die niet met Lord Bolton in de boeken? Of was dat al in boek 3? Ik begin de inhoud van de verschillende boeken nogal door elkaar te halen.
    Ja, dat klopt. Dat t hier Tywin is, houdt voor mij zelfs meer steek. Bolton heeft nog maar amper screentime gekregen, terwijl de kijker wel al meer vertrouwd was met Tywin. Plus, het is ook duidelijk dat Maisie + Charles Dance vonken geeft, dus ik ben er niet rouwig om.

Elders beginnen mensen meer en meer te klagen over de veranderingen dit seizoen. Akkoord, het is zowat 10x meer dan s1, maar mensen vergeten zo snel dat dit een adaptatie is... No way dat je alles tot op de letter kan volgen, je moet bovendien een tv show maken die een uur boeit, je moet zaken aanpassen.

Het valt op dat hoe meer ze veranderen, hoe meer ik het als een tv reeks ga bekijken, en minder let op de boeken. Er wordt veel gejankt en ik vind het erover, ik heb best genoten van dit seizoen, hoewel ik het eerste tot nu toe beter vond.

Wacht maar tot s3 en 4 komen. In interviews zeiden D&D al dat ze absoluut tot aan SoS wilden geraken, ik denk dat t nogal vonken gaat geven. CoK is voor een groot deel stilte voor de storm...

Member de boom's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Inderdaad logisch dat ze dingen moeten aanpassen maar het is te hopen dat het niet t erg gaat worden, reden te meer om de boeken gelezen te hebben. Zoveel meer achtergrond en diepgang in het verhaal. Beide zijn top.

iTrader
    0
    Buiten jon zijn verhaallijn en dat ze te obvious waren bij die farmboys vind ik de veranderingen zeer goed. De dany story is eignelijk zeer traag in boek2, en dat is nu veel interessanter gemaakt.

Approved 9-lifer Tr1ploid's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Erg goede aflevering. Er was imo dringend nood aan wat meer karakterontwikkeling in de serie en deze aflevering bestond daar voor 90% uit.

Voor degenen die de boeken al gelezen hebben was deze aflevering niet zo spectaculair omdat wij al sowieso veel uitgebreider het karakter en achtergrond van de personages kennen, maar als je enkel de serie volgt heb je daar veel minder van opgenomen.

Stannis werd eindelijk wat meer neergezet als de strenge maar pragmatische leiderfiguur (wat de reden is dat ik hem zo'n geweldig personage vind). In de boeken ziet hij Melissandre ook maar als een instrument om zijn kroon te winnen, zelf gaat hij totaal niet op in die hele religie.

Het werd ook eens aangetoond dat Cersei niet altijd even geslepen is als ze zelf denkt, en Brienne en Jaime zijn ook al weer goed bezig.

Ik vind het alleen een beetje raar dat Cathelyn Jaime vrijlaat voor ze het nieuws krijgt dat haar kinderen dood zijn. Ik vond haar in de serie al wat 'ambetanter' qua gedrag dan in de boeken en zo wordt dat enkel versterkt.

iTrader
    3 (100%)
    Je vergeet ook het feit waarom Robb met zijn Jeyne / Talisa gaat; hij werd goed verzorgd toen hij gewond was en op zijn zwakst, hij had ook net gehoord dat Bran en Rickon gedood zijn. Kan ik toch meer voor sympathiseren dan voor de relatie die hij nu heeft om de een of andere reden.

Member blacky's schermafbeelding
    iTrader
    7 (89%)
    bangelijke serie, ma de ep. duren me te kort

Approved 9-lifer cassie821's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Iemand die weet waar ik goedkoop alle boeken kan hebben van GoT .. bij amazon zit ik aan 37 pond

iTrader
    33 (100%)
    Weblogs
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cassie821 Bekijk bericht
    Iemand die weet waar ik goedkoop alle boeken kan hebben van GoT .. bij amazon zit ik aan 37 pond
    Game of Thrones 5-Copy Boxed Set (George R. R. Martin Song of Ice and Fire Series) (George R. R. Martin Song of Ice and Fire) : George R. R. Martin : 9780345540560

Bookdep is gratis verzending, dus daar bespaar je best wat mee

Btw check dit, hoe misleidend kan je zijn : A Game of Thrones: The Story Continues: The Complete Box Set of All 7 Books (A Song of Ice and Fire) : George R. R. Martin : 9780007477159

"All" 7 books

Approved 9-lifer cassie821's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Da's toch gewoon opgesplist? Maar bedankt En je eerste link van 28 euro is geen pocketversie zeker?

iTrader
    33 (100%)
    Weblogs
    1
    Jawel, dat zijn pockets. Als je de reeks goedkoop wil lezen, zal je voor pockets moeten gaan.

iTrader
    3 (100%)
    Ik heb al mijn boeken in de fnac gekocht, pockets waren 10 euro elk, DwD hardcover was 25 euro. Elke euro van zijn prijs waard, maar als je ze goedkoper kunt krijgen moet je dat niet laten liggen Wel een prachtig boek qua uitzicht dat laatste.

Member Audiosleef's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Creamium Bekijk bericht
    Jawel, dat zijn pockets. Als je de reeks goedkoop wil lezen, zal je voor pockets moeten gaan.
    Echt? Die reeks is toch van Bantam en dat zijn toch de grotere boeken?
    Ik heb iemand die ik ken die laten bestellen terwijl ik hem verzekerde dat dit niet de pocketversies waren

Approved 9-lifer bram4815162342's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)

iTrader
    3 (100%)
    Season 2 Soundtrack Details - Game of Thrones News - A Forum of Ice and Fire

Die laatste 2 tracks, de een om de artist, de ander om de titel en wat het betekent

iTrader
    0
    Waneer komt the rains of castamere in boek2 voor? Kan het mij niet herinneren, en zie ook niet echt waar ze het zouden kunnen plaatsen.

Pagina 5 van 14 EersteEerste 123456789 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten