Stoort mij wel dat ze de prophecy niet getoond hebben, dat en hoe ze de bran story verknoeit hebben vind ik tot nu toe de enige minpunten. Voor de rest was het gewoon briljant: Varys, Tyrion, Theon, Littlefinger, Tywin, Arya, Jaqen, ... best characters ever.
Wat is het verschil tussen the others, the wights en the white walkers?
the others is een andere naam voor white walkers. The wights zijn de zombies/ slaven van de white walkers
Bran story verknoeit :o Hij was minder ja, maar ze hadden echt de tijd en middelen niet om het hele Reek-gedoe om te zetten naar TV, dus ik begrijp waarom ze veranderingen aangebracht hebben. En het was minder, maar slecht zeker niet. Ik vind dat je zoiets eerder over Arya, Jon of Dany kan zeggen alhoewel het bij de eerste nog aanvaardbaar was, bij de 2 laatste had ik meer moeite.
En Hawk, ik heb deze morgen er een redelijk grote post over geplaatst in het niet-spoiler topic. Geen idee waarom je het hier nog komt vragen eigenlijk?
Iemand een idee waar ik de Engelse Hardcovers kan vinden, liefst geen webshop
Waterstones Brussel.
Hoewel je toch goedkoper zal uitkomen via een webshop. The Book Depository bijvoorbeeld heeft gratis verzending.
Eerste boek een hele tijd geleden in de Fnac gekocht, vervolgens ook de volgende boeken in de serie willen kopen: zelfs met verzendkosten was het online bestellen van een boekenset met alle boeken (4) goedkoper dan de resterende (3) in de Fnac te kopen. En dan vraagt men zich af waarom klassieke winkels minder verkopen (ik begrijp waar de meerkost vandaan komt, voel me alleen niet geroepen om per se de Fnac in stand te houden).
Laatste keer dat ik in de Fnac was (in Gent) hadden ze enkel pocketversies.
Nog iets curieus dat ik ontdekt heb en de continuïteit kan schaden;
Spoiler for DwD:
Zijn hier nu al spoilers toegelaten van al de boeken? Ik dacht tot boek 3 maar, zoja kan iemand mij dat even zeggen zo dat ik hier weg blijf tot ik boek 5 uit heb. Thx!
Oke dan kan ik hier rustig blijven lezen, thx![]()
Een, naar mijn mening, erg goed interview over de omzetting van het boek naar de serie;
'Game of Thrones' Story Editor Bryan Cogman On the Second Season, Adapting Books He Loves, and the Show's Secret Main Character | ThinkProgress
Ik snap meer het "waarom" van hun wijzigingen. Er zijn nog altijd zaken die ik betreur en waarvan ik vond dat ze beter konden, maar ik heb er in ieder geval nog alle vertrouwen in.
Dit vind ik een goede verklaring waarom Ramsay dit seizoen niet voorkwam. We kijken nog te veel als boek-fans en te weinig als tv-fans. Lijkt me idd moeilijk om het hele Reek-gedoe goed op het scherm te brengen.
Dat in t vet is imo de kern van het probleem. Heb ook het hele interview dat hierboven staat, gelezen. Vind nog altijd dat de mythos in meer dan goeie handen is. Met de echt zwakke schakel dit seizoen - Dany - kon je ook niet veel meer doen.The business with Ramsay Snow, Roose Bolton's bastard, and his obnoxious servant Reek, is really complicated and would have been a nightmare to do justice to on screen. In the book, Ramsay hardly appears, but he's talked about a lot — he kidnaps Lady Donella Hornwood, forces her to marry him, and then imprisons her. And when Ser Rodrik Cassel shows up to deal with him, he changes clothes with his servant Reek, so as to escape. Later, still pretending to be the servant Reek, Ramsay Snow joins up with Theon, and it's "Reek" who comes up with the plan to kill the miller's sons and pass them off as Bran and Rickon. Eventually, Theon sends "Reek" to get help, and Ramsay returns with a small army. He pretends to join forces with Ser Rodrik, then betrays him. And later, once he's rejoined Theon, he betrays Theon as well. It's a very complicated story that's mostly told second hand, and the notion of having a character we've never met in disguise as another character we've never met could have been impossible to portray on screen. Given that Ramsay is mentioned often but not seen in season two, there's no doubt we'll meet him in season three.
Ik kreeg op het einde van dit seizoen weer zwaar kippenvel, net als einde van s1. Ik blijf de reeks boeiend vinden, en zolang dat duurt, blijf ik kijken. Über geeks die vinden dat de boeken 'gebutchered' zijn, overdrijven zo enorm hard. En dan nog, het is een adaptie. Els je iets moet leren, is het afstand nemen. Zolang de kern behouden blijft, ben ik content.
Laatst gewijzigd door Creamium; 8 juni 2012 om 23:52
Het enige wat ik daar wat raar aan vond is dat Theon gewoon wordt "ontvoerd" terwijl hij toch in de boeken daar halfdood achter blijft?
Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)