Weergegeven resultaten: 1 t/m 17 van 17
    Member
    iTrader
    5 (100%)

Waar blijven die ingebouwde digitale tv tuners?

Ik heb een tijdje in Japan gewoond, waar ik vaak naar televisie keek.
    Wat me opvalt als ik in Belgie ben zijn die lompe digitale tv tuners van Belgacom en Telenet...

Niet alleen nemen ze plaats in en verbruiken ze extra energie... Ze zijn ook traag en onhandig. Bovendien heb je er nog eens een afstandsbediening bij.

( Ok... je kunt je afstandsbediening wel afstellen op je TV... maar dan heb je nog steeds dat knopje dat je moet induwen om te switchen. En als je TV aan een suroundsyteem staat zit je dan toch terug met 2 afstandsbedieningen.)

Via vrienden uit Amerika, en andere landen, heb ik vernomen dat ze ook meestal ingebouwde tuners hebben in hun tv. En enkel de oudere TV modellen zijn vergezeld met zo'n lompe tuner.

Ik vroeg me af hoe het kwam dat we hier nog steeds die lompe tuners gebruiken... ook met nieuwe tvs.
    Is dit gewoon een marketing-zet? Zodat ze de hele bevolking een tuner kunnen doen afschaffen?
    Laatst gewijzigd door guisfansubs; 14 augustus 2010 om 12:18
    Japanse Dreamcast, Saturn, PS3, PS2, Gamecube, Famicon, DS, GB spellen te koop.

Crew Member Sphinkx's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Dat is omdat Belgacom/Telenet hun eigen decoders wil verkopen/verhuren. Pure rip off dus. Maar helaas heel weinig aan te doen.

Als je nu een TV koopt heb je dikwijls al zo'n digitale tuner in je TV. Alleen wordt dit hier dus niet ondersteund...

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Bedankt voor je antwoord.

Aangezien het dezelfde televisies zijn dat men hier verkoopt verbaast het me niet dat deze hier ook zijn ingebouwd...

Maar zucht...

M.a.w. zitten we niet alleen door deze oligopolie toestande in Belgie zijn we niet alleen op het vlak van internet en telefonie achterlijk maar ook digitale tv...

Member sneax's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Zeer irritant ja, en de software van uw tv voor digitale tv is wss nog is beter ook.

Member Wonkelrijm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    En je moet ook geen extra hdmi kabel gaan aanschaffen want je kan direct genieten van optimale kwaliteit moest je je tv rechtstreeks kunnen aansluiten.

Member Tomba's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Telenet & BC gebruiken trouwens het excuus dat zenders eisen dat er encrypte gebruikt MOET worden. Terwijl alle publieke zenders zowiezo free to air zijn. Ik vermoed ook niet dat het Belgacom systeem via telefoniekabels aansluitbaar is op TV's. Maar aangezien dat systeem nogal crap is, missen we daar niets mee

Smeerlapperij van de hoogste soort dus, maar business as usual voor Telenet en Belgacom.

iTrader
    36 (100%)
    Is nu wel zo dat in Nederland ook met decoders gewerkt wordt. Dus die praktijken zijn er dus niet alleen in Belgie...

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sphinkx Bekijk bericht
    Is nu wel zo dat in Nederland ook met decoders gewerkt wordt. Dus die praktijken zijn er dus niet alleen in Belgie...
    Geen idee van Nederland.
    Japan, Korea, Taiwan, US, Duitsland weet ik uit eigen ervaring dat het niet zo is. Je hebt er wel decoders maar die zijn meer voor de oudere tv toestellen.
    Maar in ieder geval dit is pure afzetterij... In nederland hebben ze tenminste wat deftiger en goedkoper internet...

Achja misschien binnen 10jaar...

iTrader
    36 (100%)
    Deftiger internet in Nederland weet ik niet. Goedkoper wel uiteraard...

Ik dacht dat TV Vlaanderen die mogelijkheid zou brengen om via de interne decoder dit te doen maar verlopig is dit dus nog niet het geval...

Maar de eerste die dit ooit zal ondersteunen zal volgens mij wel TV Vlaanderen worden.

Member meino's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Er zijn tv's (bvb Panasonic) met een CI-slot waar je een cam in kwijt kan + een smartcard, maar dat werkt niet in België.

We zijn overgeleverd aan de genade van Telenet en Belgacom.

Zelf ben ik TV Vlaanderen klant, dan heb je tenminste vrije keuze van hardware. Om eerlijk te zijn zie ik voor satellietkijkers geen nood aan een ingebouwde dvb-s tuner, tenzij misschien voor de weinig eisende tv kijker.

Member Bontus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Is het voordeel dan niet dat we een gewoon HDMI scherm kunnen aansluiten, aangezien de tuner extern zit?
    Of kan dat niet?

Approved 9-lifer Gurdt's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Dat is dan ook het enige voordeel. Die hardware + software van zo een digicorderke zuigt de ballen, en da is dan nog allemaal lekker restricted.

Approved 9-lifer PureFun's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guisfansubs Bekijk bericht
    Ik heb een tijdje in Japan gewoond, waar ik vaak naar televisie keek.
    Wat me opvalt als ik in Belgie ben zijn die lompe digitale tv tuners van Belgacom en Telenet...
    Je kan in België perfect de ingebouwde dvb-c tuners gebruiken en via telenets kabel met enkel een analoog abonnement één, één hd, één+, canvas, canvas hd, canvas+, cartoon network, france 3, tv5, cnn, bbcworld, actuatv en nog enkele ontvangen. Dit is al meermaals in dit forum gepost geweest. Alle andere kanalen zijn geëncrypteerd en kan je enkel ontvangen als je hun smartcard met hun eigen hardware, digibox, gebruikt. Er is veel heisa geweest rond het encrypteren van vrije zenders zoals bbc/ned, op userbase/digitv fora kan je er heel wat over lezen. Uiteraard is het lachwekkend dat telenet je verplicht om hun eigen hardware te gebruiken en je niet gewoon hun smartcard in om het even welke ci/cam kan steken.

Je doet zelf blijkbaar weinig moeite aangezien je niet op de hoogte was dat o.a. één en canvas hd ongeëncrypteerd (met 'vrije hardware keuze' dus) te ontvangen zijn. Uiteraard mis je dan 2be/vt4/vtm etc in digitale vorm en moet je het met de analoge versie stellen. De eerste stap naar een beter open digitaal aanbod is stoppen met het huren van luchtkastelen aka digibox/corders, velen lijken de handelswijze van de oude RTT, het jarenlang verhuren van telefoontoestellen, al vergeten. Op telenet moet je niet wachten, eenmaal ze overschakelen naar ci+ zal je zelf nog minder controle hebben.

Member sneax's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Dat ze zender willen encrypted is gn probleem eh, tegenwoordig zijn er al veel tv's met pcmcia slots of dergelijke waar een third-party decoder chip ingeprikt kan worden, probleem is natuurlijk dat er daarin verschillende standaarden zijn.

TV-Vlaanderen ben ik ni zo wild over, das allemaal goe en wel maar uiteindelijk als ge voor internet+tv gaat kijken komde goedkoopste altijd bij belgacom of telenet uit.

En ik weet dat er een digitaal basisaanbod is maar als ik laat zoeken nr die zenders vind mijn tv die niet, maja kheb er mij wel nog ni mee beziggehouden aangezien ik zowiezo een digicorder heb dus kijk ik wel via die.

Member meino's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sneax Bekijk bericht
    TV-Vlaanderen ben ik ni zo wild over, das allemaal goe en wel maar uiteindelijk als ge voor internet+tv gaat kijken komde goedkoopste altijd bij belgacom of telenet uit.
    Met TVV doe je met je decoder wat je wil (en onder andere dus ook met je tv-opnames...)
    Met linux-based sat decoders doe je nog meer.
    Je hebt maw "keuze". Veel keuze.

Wat doe je met je belgacom en telenet boxen? Ow ja... Een pak minder en in stand-by slurpen ze nog gezellig stroom.

Daar kan om eerlijk te zijn geen belgacom of telenet pack tegenop (en al helemaal niet met hun fup-bullshit.)

Er is echt wel meer in Vlaanderen dan Telenet en Belgacom.
    Laatst gewijzigd door meino; 18 augustus 2010 om 13:10

Member mrfart's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Sorry dat ik dit topic na enkele jaren terug bovenhaal, maar het lijkt hdat er sindsdien niet veel veranderd is.
    Ik dacht binnenkort een nieuwe tv te kopen; Tegenwoordig zie je veel reclame over nieuwe slimme tv's, maar ik denk dat veel van hun voordelen wegvallen als je toch weer die telenet box, afstandsbediening en menu moet gebruiken.
    Zijn er tegenwoordig al televisies die wel werken zonder die digibox?

Member kakature's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Veel TV's zouden op hun eigen kunnen werken zonder digibox/belgacombox, maar ze laten het jammer genoeg niet toe.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten