|
||||||
| TV - Geen bal op de TV? Discussieer erover mee! |
![]() |
|
|
LinkBack | Discussietools | Zoek in deze discussie | Discussie waarderen |
|
|
#21 | ||||
|
dus we kunnen er van uit gaan dat er buiten de melkweg en pegasus nog tientallen galaxies zijn waar elk op z'n beurt nog eens honderden/duizenden stargates zijn?
en hoe zouden ze nu terug thuis kunnen geraken? blijkbaar heeft dat schip geen hyperdrive, enkel ftl.. |
||||
|
|||||
|
|
#23 (permalink) | |||||
|
|
Citaat:
![]() Vind SGU wel veel potentieel hebben. Ze zitten niet enkel vast op het ruimteschip, maar kunnen ook andere planeten bezoeken. Laatst gewijzigd door Avenger 2.0; 3 oktober 2009 om 16:48 |
|||||
|
||||||
|
|
#24 (permalink) | ||||
|
Kvind vooral de achtergrond van het schip interesant.
Ik hoop ooit nog eens een verdwaalde Asgard familie te zien op één of andere planeet die ze gaan bezoeken. De pilot vond ik best meevallen, humor zit wel snor, actie zat ook snor, enkel wil ik geen Stargate serie zien die het dramatraantje van Battlestar meeheeft. Stargate is actie, verhaal en vooral veel SciFi. |
||||
|
|||||
|
|
#26 (permalink) | ||||
|
Aangenaam verast.
Ga ik zeker blijve volgen. Goede acteurs en komt veel volwassener over. Alleen denk ik da het moeilijk gaat zijn voor de mensen die nooit sg1 en sga hebben gezien. Zoveel info die niet word uitgelegd... spijtig want hierdoor slaan ze mss veel publiek mis. Marja mij maakt het niets ik heb gelukkig alles van sg gezien. |
||||
|
|||||
|
|
#27 (permalink) | ||||
|
Ik vond het heel goed, exact wat ik verwacht had, ik kijk al uit naar volgende week
Eindelijk weer nieuwe stargate afleveringen![]() @ den crack, volgens mij heb jij totaal niet opgelet terwijl je aan het kijken was naar SGU, alle dingen die je opsomde worden wel degelijk uitgelegd en slechte acteurs? Ik vond van niet maar ja meningen verschillen nu eenmaal. |
||||
|
|||||
|
|
#28 (permalink) | |||||
|
Ik vind het maar zozo momenteel. Ik moet nog wennen aan de nieuwe personages en tot nu toe belooft het niet veel soeps, met uitzondering van DR. Rush en Col. Young.
Het is niet nodig om in spoilers te praten aangezien de epi toch uit is? Citaat:
3. Was het niet omwille van de specifieke energiebron die de juiste 'structuur' of iets dergelijks had? Dit hing dan ook samen met de onstabiliteit van de planeet. 4. Een verklaring daarvoor kan simpelweg zijn dat "life-support" in al die jaren op inactief stond en pas bij de activatie van de stargate (incoming wormhole) deze geactiveerd werd. Wegens de enorme ouderdom bleek deze dan uiteraard niet zo goed meer te werken. Het schip werd uiteindelijk onbemand uitgezonden dus waarom life-support al activeren?
|
||||||
|
|
#30 (permalink) | ||||
|
duffyt&thefallen: er word niet uigelegd waarom die 3 vijandelijke schepen onbeschadigd kunnen wegvliegen van een gevecht met de hammond,de enigste manier zou dat zou kunnen is dat de hammond niet uitgerust was met asgard tech,maar in vorige series werd duidelijk uitgelegd dat alle earth-schepen dit hadden.
en van die planeet word er uitgelegd dat de kern wel instabiel en dat ze er energie van trekken voor de gate,ze kunnen evengoed een zpm gebruiken,maar ze leggen niet uit waarom er alleen maar van die planeet kan gedaild worden. En hoe kunnen systemen vuil/kapot/verstopt zitten als ze nog nog maar een paar uren aanstaan en de cast is een meningsverschil,iedereen zijn smaak |
||||
|
|||||
|
|
#31 (permalink) | |||||
|
Citaat:
De Odyssey had een zpm om zijn asgard beam wapens en andere uber technologie te gebruiken. Het is dus logisch te veronderstellen dat de hammond geen zpm aan boord had. Het is niet alsof ze veel van die dingen hadden. De 3 die atlantis heeft gebruikt om de stardrive te gebruiken en aarde te verdedigen waren zo goed als leeg in de laatste aflevering van atlantis. Daardoor had de hammond dus alleen asgard shields en teleport. Daarnaast alleen onze rail guns en torpedos. Ze zeggen ook dat alleen die planeet een unieke energie eigenschap heeft . Een zpm (waar ze er al niet veel van hebben en geen energie willen verspillen) zou dus niet werken. En soms moet ge eenmaal uw verbeelding gebruiken, ge zegt da ge ne sci fi nerd zijt ,dan zou ge da al lang moeten beseffen, in elke show moet ge af en toe uw verbeelding gebruiken , ze kunnen onmogenlijk alles uitleggen want dan zou alles veel te lang aanslepen en gewoon saai worden.
Laatst gewijzigd door V1nce; 3 oktober 2009 om 20:03 |
|||||
|
||||||
|
|
#32 (permalink) | ||||
|
Ze zeggen duidelijk dat ze veel energie nodig hebben om een 9-chevron dial te doen en dat ze daarvoor die planeet gekozen hebben, omdat ze daar energie uit de kern kunnen gebruiken en daarvoor zijn er bepaalde vereisten die alleen die planeet heeft.
The Asgard wapens zijn gemaakt om tegen de Ori te vechten, ze waren zeer effectief tegen de Wraith omdat die geen schilden hebben en ook tegen de Asurans omdat die ongeveer dezelfde tech als de Alterans/Ori hebben. Er is niemand die weet of de beam wapens wel effectief zijn tegen de Goa-uld en of de Hammond uberhaupt wel uitgerust is ermee, misschien hadden deze Hataks wel sterkere schilden?, en hoe zijn ze aan de info over de Icarus base geraakt?, ze zeiden dat ze Lucian Alliance waren maar ze waren het niet zeker dus misschien is het één of andere Goa-uld met tech van Anubis ofzo, misschien leggen ze het later dit seizoen nog uit. Misschien hadden ze inside knowledge en wisten ze hoe ze de beam wapens snel en effectief konden uitschakelen? Misschien konden ze de beam wapens niet gebruiken door de speciale eigenschappen van de planeet? Ik kan hier nog veel redenen opsommen waarom ze geen beam wapens gebruikt hebben maar één iets weet ik wel zeker, we hebben de beam wapens nog maar een paar keer in actie gezien eigenlijk en steeds in hit en run acties, denk maar eens na, iedere keer als ze de beam wapens gebruikt hebben in eerdere afleveringen hadden ze de schilden bijna niet nodig en de keren dat ze de beams en de schilden tegelijkertijd gebruikten hadden ze een zpm, behalve dat groot gevecht in het midden van seizoen 5 van Atlantis; dan zie je de Apollo één keer zijn beams gebruiken en toen hadden ze geen zpm. /rant over ![]()
|||||
|
|
#33 (permalink) | ||||
|
zelf zonder een zpm zijn die earth-schepen meer dan sterk genoeg om 3 van die ha'tak schepen aan te kunnen,k denk dat dit nooit zal uitgelegd worden,dit was gewoon een plot deel om ze van die planeet op het schip destiny te krijgen.
wat ik weet is dat er nog veel moet uitgelegd worden in sgu,en dat er weer veel plothole's gaan openblijven |
||||
|
|||||
|
|
#34 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Maakt ook nix uit he Ze hadden eve goed 10 hataks laten aanvallen maar dat was het punt niet. Punt was de basis aanvallen en dat dede ze met alkesh en deadgliders De hammond was hun doelwit niet dus ze hebben die paar minuten in dat gevecht gewoon evasive action gebruikt. Zonder zpm zijn de tauri schepen gewoon zwak , ze hebben enorm sterke asgard schilden maar kwa wapens zijn onze rail guns en torpedos niets. Daarom dat we zijn overgeschakelt naar nukes in schepen te beamen . Het eenige wat we moeten aannemen is dat ze geen asgards beams hadden of konden gebruiken wegens gebrek aan zpm of al hun energie naar shields ging. Laatst gewijzigd door V1nce; 3 oktober 2009 om 21:11 |
|||||
|
||||||
|
|
#35 (permalink) | ||||
|
Hmm, ben er nogal wat sceptisch over, als eerste aflevering waren er nogal wat flashbacks over hoe ze er dan eigenlijk gekomen zijn. Verder vraag ik mij af hoe een gouverneur met zoveel geld over de banken kan komen voor zo'n onderzoek? Zelfs al is hij gouverneur van Californië. Of was het senator?
De rest van de personages zijn ietwat een aanpassing maar deze zullen in de hoop van de serie verder evolueren hoop ik. Eli, vond ik eerder voor de komische noot en Rush is precies een emotioneel wrak. Verder van de rest heb ik er van genoten en het eerste seizoen is bang afwachten of het zal voldoen aan het succes van Atlantis en SG-1. |
||||
|
|||||
|
|
#36 (permalink) | ||||
|
Over al die mensen die zeggen dat ze geen zpm hadden enzo... Die hebben ze niet nodig voor hun beam weapons. De asgard hadden er een eigen energy core ingestoken, die zpm diende enkel om de hyperdrive sneller te laten gaan / schilden beter te zijn. Alle tauri schepen hebben beam technology, zonder zpm.
Over de aflevering... heb er twijfels bij. Ik ga gewoon de volgende afleveringen afwachten vooraleer ik een echt oordeel vel ![]() |
||||
|
|||||
|
|
#38 (permalink) | ||||
|
0'neil is wel redelijk dik geworden precies
![]() Vind de setting wel leuk, maar hopelijk gaan ze toch niet met die 'moderne' stijl blijven spelen. Laat die bewegende camera's maar en geef ons gewoon stabiel beeld. |
||||
|
|||||
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
| Geef een waardering voor deze discussie | |
|
|