Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
    Approved 9-lifer Xcd's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)

Digitaal tv-kijken met een ingebouwde tuner

Vanaf morgen worden de analoge tv-signalen uit de lucht gehaald en wordt overgestapt naar digitale signalen. (Weg met sneeuw op je tv)
    Iedereen die dan een digitale tuner (DVB-T) aan zijn tv/laptop aansluit kan dan één en canvas digitaal ontvangen.

Nu heb ik op die site gevonden dat er eigenlijk al geruime tijd digitaal uitgezonden wordt via de ether. Omdat de tv (lcd van Philips) op mijn kamer een ingebouwde DVB-T ontvanger heeft, zou ik deze signalen toch moeten kunnen ontvangen dacht ik dan. Wanneer ik mijn tv naar digitale signalen laat zoeken wordt er echter niets ontvangen. In Gent zou er op 482 MHz nochtans uitgezonden worden.

Ik vermoed dan dat ik nog een externe antenne op mijn tv moet aansluiten?
    In de handleiding vind ik daar echter niets van terug. Zijn hier soms mensen die DVB-T wat kennen?
    Animal Crossing Friend Code: 4682 8566 9330

Crew Member Sphinkx's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Ik ken daar ook helemaal niets van maar volgens mij ga je inderdaad een soort antenne nodig hebben die je dan kan aansluiten op je TV/PC

Member sink's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    een ontvanger zonder antenne zijt ge niet veel mee he.. een antenneke hebt ge wel al voor max. 25€ dacht ik..

ik ben er trouwens ook eentje aan het zoeken sinds deze week.. ik heb een tvkaart voor analoog en dvb-t maar ik ontvang ook helemaal niets.. terwijl er idd een splinternieuwe antenne staat in Gent sinds dit jaar

nu weet ik enkel nog niet waar ik in godsnaam zo'n antenne moet vinden.. computerwinkels schijnen dat niet te verkopen en in de supra bazar (giant winkel met alles wat ge maar kunt denken(behalve eten & drinken)) hier hebben ze dat ook niet..
    Followmy.tv | Letterboxd
    i7-3770K | 16 GB DDR3 RAM | ASUS GTX 560 | SSD Samsung 830 128 GB + 2x 2 TB Samsung HD

Approved 9-lifer Conqie's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Weblogs
    1
    Ik heb gehoord dat je via je oude analoge antenne wel kan ontvangen, natuurlijk mits de tussenkomst van een goedkope decoder (die je in het buitenland - duitsland - voor een appel en een ei op de kop kan tikken) en hier voor een kleine 50 euro.
    Vorige nick: "conquerpoy_123"

Approved 9-lifer maxdevis's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door conquerpoy_123 Bekijk bericht
    Ik heb gehoord dat je via je oude analoge antenne wel kan ontvangen, natuurlijk mits de tussenkomst van een goedkope decoder (die je in het buitenland - duitsland - voor een appel en een ei op de kop kan tikken) en hier voor een kleine 50 euro.
    digitaal heet dat dan.

xcd, je moet inderdaad wel een antenne op je tv aansluiten. een gewone kan al voldoende zijn,
    maar wij hebben hier thuis eentje die nog gevoed wordt en die je nog wat kan fijn-tunen.
    Mijn zus heeft zo'n ingebouwde dvb-t-tuner in haar nieuwe tv, en dat werkt perfect. (met antenne welliswaar)
    .

Approved 9-lifer Xcd's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Okay thanks, zal deze week eens langs mediamarkt passeren.
    Animal Crossing Friend Code: 4682 8566 9330

Member sink's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    ik heb zo een antenne gekocht, kostte 20€ of zoiets.. maar ik sluit dat aan op m'n tvkaart, en heb nog steeds nul komma nul ontvangst, ik woon nochtans op ongeveer 10km van Gent..

op de doos staan wel zo'n 2 tekeningskes, eentje 'powered by receiver' en 'powered by optional inserter & adapter'..
    geeft die tvkaart dan niet op een of andere manier stroom aan die antenne? dus dan zou ik eigenlijk nog zo'n DVB-T inserter moeten kopen om dat tussen de antenne en tvkaart te hangen?
    Followmy.tv | Letterboxd
    i7-3770K | 16 GB DDR3 RAM | ASUS GTX 560 | SSD Samsung 830 128 GB + 2x 2 TB Samsung HD

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten