Pagina 24 van 37 EersteEerste ... 1420212223242526272834 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 346 t/m 360 van 553

Discussie: HBO's The Wire

Approved 9-lifer Mikkel's schermafbeelding
    iTrader
    215 (100%)
    The Wire S01E04: the fuckity fuck fuck epi..
    Ze doen het gewoon werken é...zonder dat het belachelijk overkwam
    Elke "fuck" werd uitgelokt door een observatie/gevoel/...Some pretty good policin' too
    Also, Omar has entered the grand picture

Member starspike's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ArminiuS Bekijk bericht
    Serie is toch hilarisch, gitzwarte humor....Ikzelf ben ook eventjes gestopt na seizoen 3. Het is wel niet bepaald lichte kost.
    Nu "mijn series" gedaan zijn, misschien toch nog eens kans maken.

Member Torche's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mmmm, the wire. Moest ik tijd hebben, ik zou alle afleveringen nog eens bekijken.
    You come at the king, you best not miss.

Member kakature's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Een van mijn favo's blijft nog altijd:

"Nigga is you taking notes on a criminal fucking conspiracy?"

Oh man, platgaan

iTrader
    215 (100%)
    "Thin line between heaven and here."

His name Bubbles >_>

Member jerri's schermafbeelding
    iTrader
    39 (100%)
    Omar's coming!

Enkel de "yehauurrr" van Snoop vond ik minder!
    Oké elke serie kent z'n tragere momenten maar deze seizoenen sluiten perfect aan en elk seizoen is met een andere invalshoek.
    David Simon één van de schrijvers bracht ook "Generation Kill", Treme (ga ik beginnen zien), The corner (miniserie, de moeite wel). Realistische TV vind ik.
    Just think about it.

"My Mama always said, 'Life was like a box of chocolates; you never know what you're gonna get.'"

Member GemaneDude's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    The Wire is echt wel dikke pwn.

Zit nog maar aan seizoen 1, afl. 9.
    "Do you mind not farting while I'm trying to save the world?"

iTrader
    215 (100%)
    Nog gezien: S1e07 - e09
    Yea, nu toch wel zeker hooked

Member Dubbelpunt's schermafbeelding
    iTrader
    5 (86%)
    ik ben er mee gestopt na 15 afleveringen, komaan over wat gaat die serie nu? over nigga"s die dope dealen en da duurt dan 5 seizoenen ofzo?

Member Time's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Webber Bekijk bericht
    ik ben er mee gestopt na 15 afleveringen, komaan over wat gaat die serie nu? over nigga"s die dope dealen en da duurt dan 5 seizoenen ofzo?
    1: Niggas & dope.
    2: Corruptie en dope bij de havenarbeiders.
    3: Gemeentelijke politieke campagne + alternatieve bestrijdingsmethode dope.
    4: Budgetproblematiek in de scholen.
    5: Budgetproblematiek bij een grote krant.

De enige constante in de serie is wel idd de strijd tussen de politie en de drugsbendes, maar enkel in het eerste seizoen is dit een solozang.

Oh, en de optredens van Omar en het privéleven van Mcnulty alleen al is genoeg om die serie uit te doen. Dan komt er nog eens de beste verhaallijn die ooit is neergeschreven bij.
    WANN DU DEINE PFERDEKOPF NICHT GESCHLOSSEN HALT GEHEN WIR DU EINEM FACIAL GIEBEN

Member fiqm's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Het is een serie waar je vrij moeilijk inkomt, door al de verschillende namen enzo dat je in het begin moet onthouden. Maar eens je erin zit, is het wel geweldig. Seizoen 2 heeft voor mij ook meerdere sterke momenten, maar was voor mij het minste seizoen. Seizoen 3 en 4 vind ik de beste.

Nadat ik de volledige serie gezien had, ben ik trouwens eens opnieuw beginnen kijken. Seizoen 1 is opeens een heel stuk aangenamer omdat je ondertussen alle namen al weet en iedereen al kent.

Favoriete personage was voor mij ongetwijfeld Stringer. Herc, on the other hand, vond ik dan wel bijzonder degoutant

Maar ik denk dat het bijna zowat unaniem is dat deze serie de beste ooit is. Iedereen heeft zijn eigen smaak natuurlijk, maar algemeen gezien bestaat hier weinig discussie over.

Member kakature's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Amen.

Member Reapo's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Ik sluit me ook aan bij de woorden van fiqm. De verschillende verhaallijnen zijn mooi met elkaar doorweven. En veel van wat je ziet is gebaseerd op wat er zich echt in Baltimore heeft afgespeeld. Dat geeft er nog een authentieke toets aan die ik zeer weet te waarderen.

Toevallig vond ik ook SE 2 de minste. The Wire moet zich in the projects, de natuurlijke biotoop van de nigga's, afspelen. Qua personages springt voor mij Omar er toch wel uit. Geen heilig boontje, maar wel iemand met principes. Die acteur vertolkt dat personage subliem imo.

Member starspike's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fiqm Bekijk bericht
    Maar ik denk dat het bijna zowat unaniem is dat deze serie de beste ooit is. Iedereen heeft zijn eigen smaak natuurlijk, maar algemeen gezien bestaat hier weinig discussie over.
    Zeer relatief. Voor elke persoon die dit vindt, zijn er zeker 5 die dit niet vinden. Maar de mensen die het goed vinden zijn er (zoals alle fanboys van alle dingen) zeer vocaal over en degenen die het niet boeit, hoor je niet.

Ik ga het sowieso nog eens een kans geven, maar als je "beste ooit" bent met unanimiteit, heb je geen tweede kans nodig, maar grijp je mij bij de keel met de eerste kans. Iets dat bvb een BSG bij mij wel deed, en dit terwijl ik aan "The Wire" begon met "OK, dit gaat goed zijn. Ik heb er zin in", maar aan BSG begon met "zucht, kutzondag, wat ga ik doen"...

En btw: Dezelfde redenering als in alinea 1 kun je op elke serie die "acclaimed" is toepassen. Van The Wire over BSG tot Lost en co...
    Maar vanaf nu ga ik hier mijn bek houden tot ik meer gezien heb! Beloofd

Member fiqm's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Tuurlijk is The Wire niet voor iedereen de beste serie ooit, dat zeg ik ook niet Persoonlijk heb ik zelfs meer plezier beleefd aan Lost. Bij Lost hebben ze inderdaad wel meerdere foutjes gemaakt, maar dat maakt mij eerlijk gezegd niet uit. Maar The Wire blijft duidelijk wel een schitterende serie die je eigenlijk bijna op geen enkele fout kan betrappen, en de sfeer en vooral het realisme is onovertroffen.

Ik wil alleen maar zeggen, dat ik de laatste jaren nog nooit een lijstje heb zien uitkomen van "beste tv-series ooit", waarin The Wire niet op nummer 1 staat. Binnen de televisiewereld lijkt dit onbetwistbaar, en ik vind zeker dat The Wire het ook meer dan verdient.

Pagina 24 van 37 EersteEerste ... 1420212223242526272834 ... LaatsteLaatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten