Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
    Member
    iTrader
    0

The Return To The Tables: LHE

Hey!!

Voor diegenen die mij nog kennen: I'm back!!!
    Voor diegenen die mij nog niet kennen: New Fish on the forums!!

Korte samenvatting van mijn pokercarriere tot nu toe:
    - Speel LHE 6max
    - 5 jaar vrij actief gespeeld; tijdje coaching gehad van Dewey ()
    - Opgeklommen van de laagste stakes tot winning 1/2, en (losing) shotjes op 2/4.
    - ongeveer 1.5k winnings (veel te weinig voor de tijd die ik er al ingestoken heb )
    - Na black friday weinig / niet meer gespeeld

En nu wil ik dus opnieuw iets actiever worden.
    Ik denk dat ik kan zeggen dat ik vrij goed speelde (winning 1/2), maar toch nog een aantal leaks had. Ongetwijfeld zijn er door mijn inactiviteit nog massa's leaks in mijn game geslopen.

In een poging om die eruit te krijgen, alsook voor jullie entertainment (): een kort video'tje waarin ik een van mijn eerste sessies speel sinds ik herbegonnen ben:

Return to the tables session 1.rar download - 2shared

Bedoeling is om regelmatig zoiets te posten, over hands te discussieren, etc, zodat ik mijn leaks ontdek, en (sommigen onder) jullie er ook van kunnen bijleren. Of en hoe frequent ik post zal uiteraard ook afhankelijk zijn van het aantal reacties dat hierop komt, want velen zullen wellicht al afhaken op het feit dat dit LHE is. Anyway: voor wie het wl interesseert: Have Fun watching, & alvast merci voor commentaar. Shoot!

Member gilius_caesar's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Geen HUD?

ATs op 6.30: aangezien ge nog vrij veel equity hebt tegen z'n range ben ik geen fan van bet/folden. Uw hand is vrij weak voor een valuebet anyway (en te sterk voor een bluff). Moest ge A5s in deze spot hebben lijkt het mij moeilijker. Ik zou check/call turn, call non-club river. Prolly hetzelfde met A5, al lijkt check/fold turn ook een degelijke optie.

7.40 K6o: zou ik wel openen vs. die bb.
    12.30 A7s: ik zag u wat hoveren over de opties: fine as played, 4-way hebt ge met A7 niet genoeg equity om te raisen preflop, op de flop is eentje pealen naar de backdoors/A geen ramp, maar ik verkies ook gewoon om te folden daar.
    14.10: Q7o zou ik weer durven openen vs die bb.

grtz

Approved 9-lifer waffel's schermafbeelding
    iTrader
    100 (100%)
    - 5 jaar vrij actief gespeeld
    - ongeveer 1.5k winnings

[x] Solid beat

welkom (terug) ^^

Member
    iTrader
    0
    Thx voor de feedback!!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gilius_caesar Bekijk bericht
    Geen HUD?
    Mijn (oude versie van) pokertracker werkt blijkbaar niet meer. Inmiddels de 30day trial van HEM2 gedownd & running

ATs op 6.30: aangezien ge nog vrij veel equity hebt tegen z'n range ben ik geen fan van bet/folden. Uw hand is vrij weak voor een valuebet anyway (en te sterk voor een bluff). Moest ge A5s in deze spot hebben lijkt het mij moeilijker. Ik zou check/call turn, call non-club river. Prolly hetzelfde met A5, al lijkt check/fold turn ook een degelijke optie.
    Nu ik er over nadenk: helemaal mee eens met check/call turn, weet niet of ik river zou callen unimproved (als het HU gestart was misschien wel, maar met 2 coldcallers behind me... hmm. feels wrong to call.
    Maar wellicht heb je gelijk; In zo'n situaties fold ik wss iets te snel.

7.40 K6o: zou ik wel openen vs. die bb.
    CO raist daar. 3betten met K6o lijkt mij way too light...

12.30 A7s: ik zag u wat hoveren over de opties: fine as played, 4-way hebt ge met A7 niet genoeg equity om te raisen preflop, op de flop is eentje pealen naar de backdoors/A geen ramp, maar ik verkies ook gewoon om te folden daar.
    Preflop: akkoord. Ik twijfelde efkes of het niet beter speelbaar was met initiative, maar uiteindelijk toch gecalld voor de reden die je opnoemt.
    Turn: twijfelde, want heb goede relative position. Maar toen bedacht ik dat veel turns mij een moeilijke beslissing konden geven, en mijn "fout" (if any) om flop right away te folden leek mij dan ik bij veel turnspots zou maken...

14.10: Q7o zou ik weer durven openen vs die bb.
    Hmm, rake is pretty high, etc...
    Maar je hebt gelijk, tegen die speler was het wellicht +EV om veel lichter te openen

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zwenske Bekijk bericht
    CO raist daar. 3betten met K6o lijkt mij way too light...

Preflop: akkoord. Ik twijfelde efkes of het niet beter speelbaar was met initiative, maar uiteindelijk toch gecalld voor de reden die je opnoemt.
    Turn: twijfelde, want heb goede relative position. Maar toen bedacht ik dat veel turns mij een moeilijke beslissing konden geven, en mijn "fout" (if any) om flop right away te folden leek mij dan ik bij veel turnspots zou maken...

Hmm, rake is pretty high, etc...
    Maar je hebt gelijk, tegen die speler was het wellicht +EV om veel lichter te openen
    Je had autofold opstaan

Ax hands gaan naar beneden in value multiway, drawy hands gaan omhoog in value. Het probleem met het initiative nemen is dat je een moeilijke flop keuze hebt op elke non-ace flop.
    Als je gaat check/folden als je niet hit, dan heeft raisen preflop weinig zin gehad, aangezien je te weinig gaat hitten. C-betten is dan weer verlieslatend aangezien er al een mirakel moet gebeuren vooraleer niemand iets heeft gehit. Ook als je je kicker hit zit je in een vrij klote situatie.
    Het is ook wat villain afhankelijk, maar ik denk dat gewoon checken up to ATs in deze situatie niet slecht is. Basically gaat de value pas omhoog als je met je kicker top-pair kunt hitten.

Mja, toen ik die stakes speelde speelde ik ook een pak tighter, dus misschien is het inderdaad beter om gewoon te folden. Voor mij zijn die K6 en Q7 maar 1 'pip' af van m'n standaard openrange van K7, Q8.
    That being said, ik weet ook niet hoe die games vandaag de dag zijn in vergelijking met toen.
    Wat zijn uw standaard stats eigenlijk?

Member
    iTrader
    0
    Je had autofold opstaan

Ax hands gaan naar beneden in value multiway, drawy hands gaan omhoog in value. Het probleem met het initiative nemen is dat je een moeilijke flop keuze hebt op elke non-ace flop.
    Als je gaat check/folden als je niet hit, dan heeft raisen preflop weinig zin gehad, aangezien je te weinig gaat hitten. C-betten is dan weer verlieslatend aangezien er al een mirakel moet gebeuren vooraleer niemand iets heeft gehit. Ook als je je kicker hit zit je in een vrij klote situatie.
    Het is ook wat villain afhankelijk, maar ik denk dat gewoon checken up to ATs in deze situatie niet slecht is. Basically gaat de value pas omhoog als je met je kicker top-pair kunt hitten.

Mja, toen ik die stakes speelde speelde ik ook een pak tighter, dus misschien is het inderdaad beter om gewoon te folden. Voor mij zijn die K6 en Q7 maar 1 'pip' af van m'n standaard openrange van K7, Q8.
    That being said, ik weet ook niet hoe die games vandaag de dag zijn in vergelijking met toen.
    Wat zijn uw standaard stats eigenlijk?
    - Wat die autofold betreft: guilty!
    - Ax hands: Ik volg je redenering & adapt my game. Thx!!
    - stats: Dunno eigenlijk hoe die nu zijn. Ben nog wat op zoek naar mijn game.
    Vroeger zagen mijn stats er als volgt uit:
    VPIP: 34
    PFR: 27
    agg: 2.1
    3bet: 11
    WTSD: 40%
    op .50/1 & 1/2, op 100k hands.
    Any comments on that?

iTrader
    0
    Het is wel een lage 3bet.
    Nice vpip iig. Mijn ligt tegenwoordig rond de 31.
    De optimale vpip ligt prolly wel rond de 34. Hoewel het op die stakes mss wel wat hoog is.

Dunno of ge aggresion factor gebruikt voor uw normale stats, maar aggression frequency is een veel accuratere stat.

Toen ik 2/4 speelde (ik veronderstel dat die games toen qua niveau het 1/2 of 0.5/1 van nu zijn) speelde ik 31.5/24.5 AF: 1.95 (Aq: 55) 3bet: 14 wtsd: 40.6
    nuja, stats zeggen maar zoveel. Veel hangt af van hoe ge postflop speelt.

dunno of ge het ooit gelezen hebt, maar het boek van nick grudzien (stoxpoker) winning in tough hold'em games schijnt vrij goed te zijn voor die stakes. Hogerop is het al wel wat outdated, maar tegen dan raad ik wel een ander boek aan (tenzij uw ambitie is om naar de top te gaan, dan kunt ge het nu al gebruiken).

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten