Weergegeven resultaten: 1 t/m 12 van 12

Discussie: lhe vid - test -

Member
    iTrader
    0

lhe vid - test -

Ik ben eindelijk eens van plan een lhe-vid te maken.
    .50/1 lhe, 6-max.

het is de bedoeling een vid van een uurtje ofzo te maken, beetje g1lius-style.
    Als het meevalt ga ik dit misschien nog meer doen. 't is te zeggen: als er wat reactie op komt, en ik er wat van bijleer.

bij wijze van test heb ik al een korte (20 min.) vid gemaakt.
    - in uiteindelijke vid zal ik ook commentaar geven, maar eerst moet ik een oplossing vinden om mijn muis minder lawaai te doen maken. (misschien is een muismatje dan toch nog eens voor iets handig?)
    - commentaar en handreviews zijn soms half buiten scherm, zal ik ook op letten voor volgende keer...
    maar onder het motto: 'ge kun nie weten vo wa da 't goe is' zet ik die tryout ook maar al eens online.

Klik!!

have fun! Reacties meer dan welkom!

Member gilius_caesar's schermafbeelding
    iTrader
    0
    openlimpers gonna openlimp...
    Khad eerst al ne ganse uitleg getypt van dat openlimps noteren op zich niet veel informatie geeft, maar dan had ik het weer gedelete omdat ik dacht: "tjah, waarom ook niet".
    Maar wat verder in de video zie ik waarom
    - Uw notes gaan vol staan met ol co, ol hj, ol btn, etc; terwijl écht nuttige dingen op den duur ergens verloren kunnen gaan, zeker als ge niet veel tijd hebt om ze te lezen.
    - de tijd die ge gebruikt om die notes te schrijven gebruikt ge niet om over de hand na te denken, of andere dingen te zien.
    Veel notes maken is key in limit holdem, maar ge moet er natuurlijk ook iets mee zijn. Openlimps noteren is goed als ge weet wat ze openlimpen (dus als ge een showdown ziet), maar op zich haalt ge geen informatie uit 'ol co', het enige dat ge weet als hij het nog eens doet is "dat heeft hij nog al gedaan". Donks kunnen AA openlimpen en 72o raisen, en andersom. Het is moeilijk om een range op te maken imo.
    Niet dat het verkeerd is ofzo, verre van, maar om meerdere openlimps te gaan noteren lijkt mij wat overkill.

op 7.34 bv. Ge maakt een note dat hij openlimpt vanuit de CO.
    Wederom, het is niet verkeerd ofzo, maar ge zijt er weinig mee.
    Waar ge wél iets mee zijt is de waslijst aan notes die ge had kunnen maken de hand daarvoor.
    Die kerel 3-bet k6o vs uw utg raise, cbet z'n K high dan niet, en called uiteindelijk down met K high op een double paired board. Zoiets is de informatie die ge wilt hebben, en achteraf goed kunt gebruiken.

Iets wat ik me realiseer terwijl ik dit schrijf is dat ge bij notes eigenlijk specifiek en algemeen tegelijk moet zijn, en goed moet beseffen wat belangrijk is en wat niet. In die 3bet hand is het bijvoorbeeld belangrijk om te noteren vanuit welke positie en in welke positie hij dat doet. Het minst belangrijke is eigenlijk de hand zelf, zolang ge maar weet dat het een slechte hand is. Want als hij K6o 3bet, gaat hij dat prolly doen met nog een pak meer handen. (waarmee ik niet wil zeggen dat ge k6o niet moet noteren, maar gewoon dat de andere dingen belangrijker zijn).

op 10.00 kunt ge ook noteren dat die taxi J9o coldcalled in de HJ vs een UTG open.

QTo utg is trouwens wel zeer bottom range, maar kvind het goed dat ge zo'n handen speelt
    Uw note op neverfolds is ook weer niet echt goed imo. Hij 3 barreled idd, en heeft z'n gutshot gemist idd, maar die gutshot veranderd hier absoluut niks aan de hand. wederom, als ge achteraf die note gaat lezen gaat ge veronderstellen dat hij semibluft en dan 3 barreled, terwijl dit hier niet het geval is.
    Ge moet vooral weten wat uw tegenstander denkt, zodat ge achteraf uw acties kunt aanpassen omdat ge weet hoe hij speelt. Dus de vraag in deze hand is: waarom bet hij de river?
    Ik heb zelf geen clue om eerlijk te zijn, vbet lijkt me wat licht, bluff slaagt nergens op... Wat ik dan doe in zo'n geval is gewoon noteren wat hij doet. Dus in dit geval: "barrels AJ high into scary board" oid. Zodat ge achteraf geen hero-A high calls maakt met de slechtste A high.
    Wat nog interesanter is dan dat is: hij raised uw utg raise vanuit de bb. Iets wat (in mijn ervaring) meestal een supersterke range betekend, terwijl hij dit nu doet met AJ. Met dit alleen kunt ge al een vrij degelijk beeld maken van uw tegenstander. Waarschijnlijk gaat hij een speler zijn die geen besef heeft van positie van de tegenstander en wat dat betekend, en ziet hij gewoon naar z'n hand en raised als het een goede hand is en called als het iets minder is, en fold als het slecht is. Dit zou meteen ook betekenen dat z'n openlimps slechtere handen zijn.
    Dit zijn uiteraard zeer losse veronderstellingen, en die kunnen gigantisch verkeerd zijn, maar het kan genoeg zijn om een 50/50 beslissing een 55/45 beslissing te laten worden.

11.53 uitstekend voorbeeld van hoe een stomme openlimp note uw aandacht kan verzwakken en ge zo een standaard cbet mist.

13.35 98o uit de HJ vind ik persoonlijk te licht. Zeker in een 0.5/1 game waardat de rake nog bijzonder groot is. BB lijkt ook een loosere speler te gaan worden, wat ook niet in uw voordeel speelt.
    Postflop prachtig gespeeld imo.
    Ge mist wel de enorm duidelijke "c/r river met initiatief" note. Hoewel z'n "^^" chat doet denken dat dit niet echt z'n gewoonte is (of dat hij een sick bluff maakte).

18.00 indien die 35 bij die krovorub went to showdown is, dan KUNT ge hier de flop raisen. Dit is een van die leuke spots waar ge meer respect krijgt dan ge verdiend. Eens neverfolds fold (lol) zit ge HU, maar krovorub gaat nog in z'n gedachten bij een 3way flop zitten, en in zijn ogen is het meer waarschijnlijker dat iemand van de 2 hier iets hit, dus gaat ge meer respect krijgen dan dat ge HU had gezeten. Bij zo'n play zijn reads handig. Als hij nooit A high fold, dan is het een bijzonder slechte play. Maar als z'n wts 35 is, dan veronderstel ik dat hij A high wel kan folden vs een 3 barrel.

19.55, kutspot op de turn hier, in een game met degelijke tegenstanders zou ik de turn durven checken, maar in dit geval kunnen ze nog teveel random hands hebben dus easy bet.

In het algemeen lijkt het mij dat ge écht goed speelt. Nu nog wat meer in uw tegenstander z'n hoofd kruipen
    Het is maar 20 min., maar volgens mij crushed ge deze games.
    Laatst gewijzigd door gilius_caesar; 3 maart 2011 om 21:19

Member
    iTrader
    0
    thx voor de uitgebreide reply!!

- wat notetaking betreft heb je zeker een punt. ik weet van mezelf dat ik veel onzinnige dingen noteer, maar besefte niet dat ik (daardoor?) zoveel belangrijke dingen mis.
    Het doel was eigenlijk om een soort 'limprange' van vilains te bepalen, maar ik haal maar zelden genoeg hands tegen een bepaalde speler om genoeg limps naar showdown te zien gaan, en er dus een zicht op te krijgen.

- QT bottom range: ook daar heb je zeker een punt. utg weet ik dit wel, dat dit echt wel bottom range is. Maar bij late posities heb ik soms minder besef van wat er nu een goede open is en wat er echt wel te licht wordt. Range op button/CO is ook meer vilain-dependent. Soms weet ik niet zo goed hoe ver ik moet/kan gaan in het openen van mijn range. Die 98o vanuit hj is ook zo'n voorbeeld. Ik maak waarschijnlijk wel meer dat soort 'fouten'. Maar dit zal misschien duidelijker worden als ik een ietwat langere vid kan maken. Is zeker iets waar ik nog wat aan moet werken.

-Wat 'de games crushen' betreft: valt serieus tegen! Lange tijd op stars gespeeld, en daar crushte ik .50/1 wel, maar was 1/2 breakevenish/slightly losing. Nu naar ftp, voor first deposit bonus, en daar heb ik nu op 8k hands ongeveer -1 BB/100. ik weet niet of het aan de tegenstanders ligt, of aan het wat onwennig voelen met de software, of het 'opnieuw van 0 reads beginnen' ligt of gewoon slecht run of whatever. Feit is dat ik mij dan weer vragen begin te stellen over mijn spel... (waardoor ik "teveel denk" en slechter begin te spelen)
    Ik hoop dit met dit soort vids en topics wat te kunnen oplossen, en massa's bij te leren.

Nog 's vré wel merci voor de reply.
    Hopelijk vind ik dit vanavond / in 't weekend tijd om een wat langere vid te maken.

iTrader
    0
    een limprange proberen te bepalen is goed, maar ik zou gewoon wachten tot ge een showdown ziet vooraleer een note te maken over limpen.
    Ge kunt ook veronderstellingen maken. Als een 50/10 die vaak openlimpt een hand speelt die hij heeft ge-openraised, dan is er een groot verschil als ge daar J5o ziet, of AK. Hiermee kunt ge al veronderstellingen maken over z'n limping range.

8k hands is nu geen enorme samplesize he. Ge moogt altijd uw stats eens posten, mss dat ik daar iets aan zie.

iTrader
    0
    doublepost

Member
    iTrader
    0
    Nog eens een poging gedaan om een vid te maken, maar werd 2 keer gebeld, en moest dan weg.
    - maar 25 min. kunnen spelen
    - geen commentaar kunnen geven. (is dus zonder klank.)
    - geen notes genomen (jammer, wou hierop juist werken na de vorige reply's.)

Wou vid eerst weggooien, maar aan de andere kant: dit is wellicht een typische sessie van mijn B-game. In hoeverre dit nuttig is voor analyse weet ik niet.

Klik!!

Als hier geen reactie op komt / niet bekeken wordt: no problem.
    De poging om de vid te maken is eigenlijk een beetje op een fail uitgedraaid...
    Als er toch reactie op komt: THX!!
    Hopelijk lukt het een der komende dagen wel om tijd te vinden, en vervolgens niet lastig gevallen te worden.

cliffs:
    - de 72 steal in SB = fancy play syndrome, voor de vid. Anders zou ik dit obv niet doen. (en zelfs dit werd een fail, want BB insta3bet)
    - de 42o hand is barslecht gespeeld denk ik. In A-game call ik gewoon & cya @ showdown denk ik. As played: fold river, want de oesd's hitten?

(Je ziet het, ik speel alleen premiums! )

iTrader
    0
    leg uw HUD eens uit als ge wilt.
    Kzal het morgen eens bekijken

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gilius_caesar Bekijk bericht
    leg uw HUD eens uit als ge wilt.
    Kzal het morgen eens bekijken

VPIP, PR, AF
    preflop 3bet %, flop cbet %, c/r flop,
    attempted to steal the blinds, folded SB to steal, folded BB to steal, turn cbet %
    maar aangezien ik nog bijna geen history heb op fulltilt bij de meeste spelers gebruik ik alleen de eerste 3 + blindstats.

iTrader
    0
    video-review: http://rapidshare.com/files/45142069...ske-review.wmv

never mind m'n eerst opmerkingen over die K7s aangezien ik de positie verkeerd had gezien.
    Video is deels NL deels engels.... om de een of andere reden voelt het beter aan int engels, maar is het eigenlijk niet echt beter...

Member
    iTrader
    0
    Thx!!

Die onderbrekingen in de video, had je die altijd als je die bekeek, of zijn die er pas ingekomen toen jij je vid maakte? Als ik mijn originele vid bekijk die ik geupload heb zitten die daar obv niet in. Geen idee waar die dan plots vandaan komen... maar mijne excuses, want dit is écht ambetant
    Zaten die ook in de 1e vid? (dat was in een ander formaat.)

Even ook mijn gedachtegangen proberen duidelijk maken:
    - ik draai een oude gedownloade versie van pokertracker 3. Als ik aanklik dat fulltilt mij altijd op dezelfde positie aan de tafel zet dan draaien de stats niet mee, en moet ik die telkens manueel naar de juiste speler verslepen. (en ook weer opnieuw vanaf er een nieuwe speler de tafel joint.) Vandaar dat ik dit dus niet aanvink.

- die JT hand (min 8): hij raist preflop, en checkraist de flop en just callt mijn 3bet. Op dat moment zette ik hem op ofwel een pocket pair, ofwel een A8 of 78. flushdraws zijn ook mogelijk, maar dan vooral Axs of KQs of QJs of dergelijke.
    Turn komt de K, en beslis ik een free card te nemen. Ik denk niet dat hij een 8 hier neerlegt. Lagere pocket pairs misschien wel. Al de rest heeft mij ofwel beat, ofwel nog altijd een (betere?) draw dan ik. Dus met betten bereik ik hier waarschijnlijk niks, behalve de pot groter maken. En als hij c/r kom ik in een nog ambetantere spot waarin ik niet weet hoeveel outs clean zijn en de pot stilaan groot wordt...
    River komt een A, en hij checkt.
    Alle draws hebben gemist.
    Als hij een Axs hand had zou hij hier betten denk ik.
    Als hij een gemiste draw had, zou hij hier ook betten, inducet door mijn turn check.
    Maar hij checkt. Dus nu zet ik hem vooral op made hands met weak showdownvalue, dus pocket pairs of een 8. Ten opzichte van die hands zijn zowel de K als de A scarecards, gezien mijn lijn preflop en op de flop. (in de ogen van een .50/1 villain)
    ik krijg 5.7 tegen 1 voor een bluf, twijfel een tijdje, en beslis er dan voor te gaan. & it works out...

Achteraf gezien zou het voor vilain inderdaad redelijk doorzichtig moeten zijn dat ik een draw heb op het moment dat ik de turn check. Dit zou ik inderdaad nooit doen met made hands. Dus eigenlijk zou vilain daar zijn draws moeten betten, en zijn made hands checken to induce?

anyway, mooie analyse! thx!!

- K7o openen (minuut 24): Is niet mijn standard play, maar de button had vrij nitty stats (is een 16/11). Dit is zo het soort posities waarin ik niet echt een besef heb van wat borderline is en wat gewoon te weak is.

- lol @ "hitting the straight is also a very good strategy!"

- de KT hand op 2343 board waar hij de flop donkt: Als hij niet de BB was zou ik inderdaad in calldown-mode gaan. Op een of andere manier dacht ik dat hij dit meer zou doen met made hands, en zijn range zeer wide is vanuit de BB. En in combinatie met het feit dat de pot klein is... Maar idd, het is close, en misschien inderdaad de betere lijn om gewoon sowieso naar showdown te gaan op bricks.

- De 42o hand: Tja zoals ik al zei, ik besefte zelf dat ik hem slecht gespeeld had. Gedachtegang moet er uitgezien hebben die zoals de random fish: 'mijn gsm ging preflop, dus ik besliste te raisen voor ik er erg in had. Flop ben ik aan het opnemen, en zie ik vluchtig dat ik een pair heb, dus rais ik.' Op de turn had ik zoiets van 'wtf, wat ben ik hier eigenlijk aan het doen?' en wilde ik geen geld meer in de pot steken. dus check ik de turn. En dan bet hij de river, en heb ik zoiets van 'misschien heb ik hem induced door de turn te checken, en ik heb weak showdownvalue. Dus nu moet ik wel callen.' Maar inderdaad barslecht gespeeld, en ik besefte het direkt ook. Dus niet echt een hand waar we lang moeten bij stilstaan denk ik.

Vré wel merci om er je tijd te willen insteken, en dit te doen.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zwenske Bekijk bericht
    Thx!!

Die onderbrekingen in de video, had je die altijd als je die bekeek, of zijn die er pas ingekomen toen jij je vid maakte? Als ik mijn originele vid bekijk die ik geupload heb zitten die daar obv niet in. Geen idee waar die dan plots vandaan komen... maar mijne excuses, want dit is écht ambetant
    Zaten die ook in de 1e vid? (dat was in een ander formaat.)
    Het kan mss ook aan mij liggen, maar ik had het niet met de eerste video iig.

Even ook mijn gedachtegangen proberen duidelijk maken:
    - ik draai een oude gedownloade versie van pokertracker 3. Als ik aanklik dat fulltilt mij altijd op dezelfde positie aan de tafel zet dan draaien de stats niet mee, en moet ik die telkens manueel naar de juiste speler verslepen. (en ook weer opnieuw vanaf er een nieuwe speler de tafel joint.) Vandaar dat ik dit dus niet aanvink.
    ge kunt dat in PT3 instellen.
    Ge gaat naar import, ge klikt op de client, dan <client> configuration en onderaan kunt ge daar kiezen welke seat uw vaste seat is in de client.

- die JT hand (min 8): hij raist preflop, en checkraist de flop en just callt mijn 3bet. Op dat moment zette ik hem op ofwel een pocket pair, ofwel een A8 of 78. flushdraws zijn ook mogelijk, maar dan vooral Axs of KQs of QJs of dergelijke.
    Turn komt de K, en beslis ik een free card te nemen. Ik denk niet dat hij een 8 hier neerlegt. Lagere pocket pairs misschien wel. Al de rest heeft mij ofwel beat, ofwel nog altijd een (betere?) draw dan ik. Dus met betten bereik ik hier waarschijnlijk niks, behalve de pot groter maken. En als hij c/r kom ik in een nog ambetantere spot waarin ik niet weet hoeveel outs clean zijn en de pot stilaan groot wordt...
    River komt een A, en hij checkt.
    Alle draws hebben gemist.
    Als hij een Axs hand had zou hij hier betten denk ik.
    Als hij een gemiste draw had, zou hij hier ook betten, inducet door mijn turn check.
    Maar hij checkt. Dus nu zet ik hem vooral op made hands met weak showdownvalue, dus pocket pairs of een 8. Ten opzichte van die hands zijn zowel de K als de A scarecards, gezien mijn lijn preflop en op de flop. (in de ogen van een .50/1 villain)
    ik krijg 5.7 tegen 1 voor een bluf, twijfel een tijdje, en beslis er dan voor te gaan. & it works out...
    Het zal mss verkeerd geformuleerd zijn, maar een turn freecard beslist ge op de flop, niet op de turn.
    Een freecard raise geeft u 1SB winst, terwijl het u 1BB kost als hij capt. Dus het moet al meer dan 66.6% van de keren lukken. Komt er nog eens bij dat goede tegenstanders perfect tegen uw hand gaan kunnen spelen.

Achteraf gezien zou het voor vilain inderdaad redelijk doorzichtig moeten zijn dat ik een draw heb op het moment dat ik de turn check. Dit zou ik inderdaad nooit doen met made hands. Dus eigenlijk zou vilain daar zijn draws moeten betten, en zijn made hands checken to induce?
    Zo zou ik het idd spelen als villain.

- de KT hand op 2343 board waar hij de flop donkt: Als hij niet de BB was zou ik inderdaad in calldown-mode gaan. Op een of andere manier dacht ik dat hij dit meer zou doen met made hands, en zijn range zeer wide is vanuit de BB. En in combinatie met het feit dat de pot klein is... Maar idd, het is close, en misschien inderdaad de betere lijn om gewoon sowieso naar showdown te gaan op bricks.
    Als villain had gecoldcalled vanuit de SB dan had ik hem een sterkere range gegeven (voornamelijk pp), dus voor mij is het meer andersom. Maar de pot is idd zeer klein, dus folden is zeker ook goed. Als het nipt is neem ik meestal de keuze die een showdown opleverd

Member
    iTrader
    0
    OK, goed nieuws en slecht nieuws.

beginnen bij het slechte: spelen en praten tegelijk werkt niet.
    heb wel al een sessie'ke opgenomen, en zal eventueel proberen er later een review van te doen / te bespreken, en dan online zetten. Of is het beter als ik geen commentaar geef, en je ër commentaar op kan geven "zonder beïnvloedt te worden door wat ik zeg"?

het goede nieuws: results are goooood!
    ondertussen ook shotje genomen op 1/2:

[x] running hot
    [ ] sample size

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten