- die JT hand (min 8): hij raist preflop, en checkraist de flop en just callt mijn 3bet. Op dat moment zette ik hem op ofwel een pocket pair, ofwel een A8 of 78. flushdraws zijn ook mogelijk, maar dan vooral Axs of KQs of QJs of dergelijke.
Turn komt de K, en beslis ik een free card te nemen. Ik denk niet dat hij een 8 hier neerlegt. Lagere pocket pairs misschien wel. Al de rest heeft mij ofwel beat, ofwel nog altijd een (betere?) draw dan ik. Dus met betten bereik ik hier waarschijnlijk niks, behalve de pot groter maken. En als hij c/r kom ik in een nog ambetantere spot waarin ik niet weet hoeveel outs clean zijn en de pot stilaan groot wordt...
River komt een A, en hij checkt.
Alle draws hebben gemist.
Als hij een Axs hand had zou hij hier betten denk ik.
Als hij een gemiste draw had, zou hij hier ook betten, inducet door mijn turn check.
Maar hij checkt. Dus nu zet ik hem vooral op made hands met weak showdownvalue, dus pocket pairs of een 8. Ten opzichte van die hands zijn zowel de K als de A scarecards, gezien mijn lijn preflop en op de flop. (in de ogen van een .50/1 villain)
ik krijg 5.7 tegen 1 voor een bluf, twijfel een tijdje, en beslis er dan voor te gaan. & it works out...