Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
    Member gilius_caesar's schermafbeelding
    iTrader
    0

limited holdem video

bleh, ik heb een zaagstem
    Tis int Engels, twas eerst int nederlands, maar dat klonk nog slechter.

anyway, as requested, a limit holdem video.
    2 tafels 3/6 6-max.
    http://rapidshare.com/files/434898340/36lhe6max.wmv

iTrader
    0
    MariaKra is maria krancheva btw...
    Bulgarije, niet rusland though

YouTube - Backgammon Babes from WSOB at 0:25

Member Arkaine's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    je stem is, zonder zeveren, heel aangenaam om naar te luisteren hoor

Oct
    Oct is offline
    Member Oct's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    "purple like i have on myself is a very good player "

edit: net uitgekeken, leuk om uw gedachtengang te volgen.

Spoiler:
    Laatst gewijzigd door Oct; 6 december 2010 om 17:43

Member Zeal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    kakstem, na 2 minuten afgezet.

Member
    iTrader
    0
    'k heb eindelijk de tijd gevonden om de vid te bekijken en becommentariëren / vragen te stellen.
    Sorry voor de late reply. deadlines van projecten + den blok zijn de schuldigen...

Eerst en vooral: Thnx voor de vid!!!
    Laat je vooral niks wijs maken over "saaie stem" of "Lhe-is-saai"-comments, dit is een heel leerrijke vid!

OK, mijn vragen / opmerkingen (hou je vast!!! & erger je niet téveel aan mijn stupide beginnersvragen...)

9:05: folding A6o utg 5ways
    18:38: opening A7o utg+1 6ways (= utg 5ways).
    Dus A7 = openen en A6 = folden vanuit die positie? (met dezelfde decent player in de BB)

9:10 3betting A8o vanop button.
    vs. een nitty player ben je toch altijd dominated of behind?
    Persoonlijk zou ik dit dus folden… Wat is jouw plan hier op verschillende boards?
    + je callt zijn checkraise op T8T flop (nadat jij 3bette preflop). Op welke turncards ga je downcallen / wanneer ben je ahead denk je? of op welke range zet je hem? Ik ben hier ff compleeeet niet mee met wat je aan het doen bent

18:06 Waarom is dit geen raise? Board pairt de 2 op river, dus je kan nog value krijgen van hands als A8, 85, 54 & pair+busted-flushdraws lijkt me? (als de river de 2 of diamonds zou zijn zou ik ook gewoon callen.)

19:45: defend met 86o vs SB tegen een vrij goeje speler. Waarmee verdedig je tegen zo iemand? En waarmee rais je zelf vanuit SB? (de blinds zijn nog een serieuze leak in mijn game vrees ik )
    Waarmee defend je zoal tegen dit type speler? En waarmee ga je zelf openraisen vanuit de SB?

23.22 fold Q8o vanuit CO vs fishy players op button en SB en ‘iemand die een clue heeft, maar niet goed is’ in BB. Is dit standard? (ik zou dit openen, maar dat is waarschijnlijk iets te loose van mijn kant, zeker met de rake op .50/1 & 1/2 waar ik speel...)
    Ik merk dat je wel opent met K8 vanuit CO vs een unknown in BB (20:26). Dus dit is close?

24:00 wel openen met 67o vanuit CO.
    46:13 autofold A3s vanuit CO, met dezelfde speler in SB en eenzelfde type (fishy) speler in de BB.
    Is dat standard? Ik zou die A3s wel spelen, de 67o folden…

27:19 KJo, waarom call je daar de flop?
    OK, de pot is groot (3bet van SB en gecapt door BB preflop), maar je hebt maximum 4 outs, misschien zelfs minder door die flushdraw, en bent niet last to act… (SB 3bette preflop, dus kans is reëel dat deze checkraist op zo’n flop. Dit is dan ook wat er gebeurt)
    + SB 3bet, BB coldcapt, dit board hit hun range toch enorm + heeft jouw hand crushed?
    Idem met je call op turn…

28:20 T5o is een call hier, zeg je zelf, omdat je 9 tegen 1 krijgt. Akkoord. Maar vanaf wanneer call je met vrijwel elke hand? 7 to 1? 5 to 1? En suited longgappers zoals 92s en dergelijke?
    Die situatie doet zich later voor met 5 to 1 (op 34:38), maar dan zat er iemand shortstacked. Maar normaal vanaf 5 to 1 dus veronderstel ik?
    (zoals gezegd, dit soort plays vanuit BB is nog een van mijn leaks…)

36:12 AJ op de tafel die je inbrengt: je zegt dat je de flop gepeald hebt, nadat het preflop gecapt werd. Waarom peal je hier op flop? De pot is ook hier weer groot, maar ben je daar niet ofwel dominated door AK, AQ, ofwel beat door any pocket pair? (soms zelfs allebei, in die 3way pot, en soms gewoon crushed door AA of JJ terwijl de ander AK of AQ heeft…)
    Je krijgt iets van 17 to 1 op flop, en 10 to 1 op turn... Mja is vrij close denk ik

37:20 waarom call je versus zijn checkraise? Ben je hier niet altijd aan het drawen naar 2 outs? Én als je hit hebben ze vaak nog redraws. (zelfs al is de pot groot, je krijgt niet de juiste prijs om te callen, toch?) + not closing the action…
    (al is die call-3bet op flop van not_so_good0 misschien niet zo voorspelbaar)

44:12 waarom checkcall en geen checkraise? Persoonlijk zou ik daar checkraisen, omdat het board vrij drawheavy is… (AJ, AQ, QJ, … zitten allemaal in zijn range + de flushdraw.) as played zou ik dan ook de turn checkfolden, vermits die J zijn range vrij hard hit. Je beat alleen nog een paar pocket pairs, en dit is maar een heel klein deel van zijn range lijkt mij?

hmm, mijn vragenlijstje is vrij uitgebreid geworden.
    Ik doe nog vanalles anders dan G1lius. Waarschijnlijk doe ik dus nog vanalles fout...

Als je het niet ziet zitten om op alles te antwoorden, of zelfs gewoon nergens op wil antwoorden: no problem. door de vid te bekijken en erover na te denken heb ik ook al wat geleerd.
    Maar alle info is meer dan welkom!!!

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zwenske Bekijk bericht
    'k heb eindelijk de tijd gevonden om de vid te bekijken en becommentariëren / vragen te stellen.
    Sorry voor de late reply. deadlines van projecten + den blok zijn de schuldigen...

Eerst en vooral: Thnx voor de vid!!!
    Laat je vooral niks wijs maken over "saaie stem" of "Lhe-is-saai"-comments, dit is een heel leerrijke vid!

OK, mijn vragen / opmerkingen (hou je vast!!! & erger je niet téveel aan mijn stupide beginnersvragen...)

9:05: folding A6o utg 5ways
    18:38: opening A7o utg+1 6ways (= utg 5ways).
    Dus A7 = openen en A6 = folden vanuit die positie? (met dezelfde decent player in de BB)
    Ik had waarschijnlijk niet gezien dat er iemand sit-out was, A6 open ik normaal. Hoe dan ook, A6o is zoiezo al een borderline raise vanuit de HJ voor mij. Meestal maak ik ze wel, maar tegen echt goede blinds of loose 3betters zie ik wel een fold.
    UTG open ik A8, vanuit de HJ A6, CO A4 en BTN any A. Maar dit hangt vaak af van de tegenstand. Zwakke azen spelen nogal moeilijk vaak.

9:10 3betting A8o vanop button.
    vs. een nitty player ben je toch altijd dominated of behind?
    Persoonlijk zou ik dit dus folden… Wat is jouw plan hier op verschillende boards?
    + je callt zijn checkraise op T8T flop (nadat jij 3bette preflop). Op welke turncards ga je downcallen / wanneer ben je ahead denk je? of op welke range zet je hem? Ik ben hier ff compleeeet niet mee met wat je aan het doen bent Je hebt een kleine equity achterstand tegen een nit, hoewel ik denk hij looser is dan de stats vermoeden (ik heb een blauwe colornote, terwijl z'n stats op rood zouden lijken. Komt wss omdat ik op 5/10 de colornote heb gemaakt)
    Dit is ook weer het onderste van m'n range. Door positie en initiatief te hebben postflop kan ik de preflop equity goed maken.
    Op lagere stakes met meer rake en meer random tegenstanders zie ik geen probleem om deze hand te folden.
    Op de flop is z'n valuerange elk pocketpair, A2s, Tx. Het nadeel aan zo'n flops folden is dat het zeer doorzichtig is dat je daar een A high hand hebt. Degelijke spelers kunnen dit zien en zo'n flops beginnen aanvallen in de toekomst.
    De flop call ik zoiezo omdat ik vaak 6 outs heb. Als er een 2 komt call ik down, omdat villain mss ook AK/AQ zo speelt.
    Ik denk niet dat je bijzonder veel verliest, if at all, als je hier gewoon de flop fold.
    Hetgeen te leren valt van deze hand is dat als jij villain bent, en je ziet BTN folden, dat je dan veel droge flops kan gaan aanvallen.

18:06 Waarom is dit geen raise? Board pairt de 2 op river, dus je kan nog value krijgen van hands als A8, 85, 54 & pair+busted-flushdraws lijkt me? (als de river de 2 of diamonds zou zijn zou ik ook gewoon callen.)
    Villain donkt de flop, dus A8 is unlikely. 85 fold zelfs een 45/25 preflop imo. 8xd gaat meestal niet 3betten op de turn. 45 is ongeveer het enige dat enigszins logisch is en ik beat. Voor de rest zet ik vooral sets in z'n range (coldcall preflop, donk flop, bet/3-bet turn) of overpairs (het is een fishy speler). Het nadeel is dat ik 1 bet extra krijg van 45, terwijl ik 2 bets moet betalen tegen een full house. Dus je moet al 75% equity hebben ipv 50% (mss iets minder als je veronderstel dat hij soms 44 gaat callen ipv raisen) Folden tegen een unknown op een river 3bet is geen optie.

19:45: defend met 86o vs SB tegen een vrij goeje speler. Waarmee verdedig je tegen zo iemand? En waarmee rais je zelf vanuit SB? (de blinds zijn nog een serieuze leak in mijn game vrees ik )
    Waarmee defend je zoal tegen dit type speler? En waarmee ga je zelf openraisen vanuit de SB?
    Ik verdedig met vrij veel. Zowel om puur EV als om metagame redenen. Villain gaat vrij veel openen, dus je bent nooit een grote underdog vs zijn range, en je hebt positie. Komt erbij dat tegen tegenstanders waartegen je veel speelt je niet teveel gaat willen folden, omdat ze je dan nog looser gaan aanvallen.
    Dit geeft ook wat weer hoe ik speel uit de SB. Het is bijzonder spelerafhankelijk. Tegen een straight-forward speler met een fold bb to steal van 50+ durf ik 90 a 95% van m'n hands openen. Tegen iemand die z'n blinds goed en vaak agressief verdedigd kan dit maar 45% van m'n handen zijn.
    Handen zoals 86 spelen redelijk goed. Je kan redelijk wat flops semi-bluffen etc.

23.22 fold Q8o vanuit CO vs fishy players op button en SB en ‘iemand die een clue heeft, maar niet goed is’ in BB. Is dit standard? (ik zou dit openen, maar dat is waarschijnlijk iets te loose van mijn kant, zeker met de rake op .50/1 & 1/2 waar ik speel...)
    Ik merk dat je wel opent met K8 vanuit CO vs een unknown in BB (20:26). Dus dit is close?
    wederom bottomrange hands. Het valt te openen, zeker in deze spot, hoewel ik het standaard wel fold. Zoals je zegt, het is close.

24:00 wel openen met 67o vanuit CO.
    46:13 autofold A3s vanuit CO, met dezelfde speler in SB en eenzelfde type (fishy) speler in de BB.
    Is dat standard? Ik zou die A3s wel spelen, de 67o folden…
    67o speelt beter dan A3s. Als je met je A3 een A flopt, en je krijgt actie ben je vaak dominated. Terwijl een A high flop vaak scary is voor villain als hij geen A heeft. Met 67o win je vaak met een cbet op een A high flop, terwijl je iets kan hitten wat villain niet zo direct in je range zet.
    Als je een grote samplesize hebt kan je HEM/PT3 eens filteren op positie en kijken welke handen het goed doen met een openraise. Voor mij waren weak aces niet zo denderend. Dit kan ook zijn omdat ik een showdownmonkey ben en ik m'n weak aces te vaak naar showdown haal.
    Hoe dan ook, 67o is ook weer de bottom van m'n range, 56o raise ik maar eens om de volle maan.

27:19 KJo, waarom call je daar de flop?
    OK, de pot is groot (3bet van SB en gecapt door BB preflop), maar je hebt maximum 4 outs, misschien zelfs minder door die flushdraw, en bent niet last to act… (SB 3bette preflop, dus kans is reëel dat deze checkraist op zo’n flop. Dit is dan ook wat er gebeurt)
    + SB 3bet, BB coldcapt, dit board hit hun range toch enorm + heeft jouw hand crushed?
    Idem met je call op turn…
    Het is een beetje tricky spot inderdaad. Vooral omdat je niet last to act bent en je in een raising war terecht kan komen. Dat gezegd zijnde, ik krijg 12.5 to 1 terwijl ik naar de bijna nuts draw (ok, KdQd en Kdjd hebben we nog) en villains zeer waarschijnlijk gaan afbetalen aangezien het hun range hit.
    de turn kan je nooit folden, je krijgt meer dan 10 to 1 met pretty much de garantie dat er nog river bets komen.

28:20 T5o is een call hier, zeg je zelf, omdat je 9 tegen 1 krijgt. Akkoord. Maar vanaf wanneer call je met vrijwel elke hand? 7 to 1? 5 to 1? En suited longgappers zoals 92s en dergelijke?
    Die situatie doet zich later voor met 5 to 1 (op 34:38), maar dan zat er iemand shortstacked. Maar normaal vanaf 5 to 1 dus veronderstel ik?
    (zoals gezegd, dit soort plays vanuit BB is nog een van mijn leaks…)
    8.5 to 1 is mijn ATC calling range. Hier heb ik niet echt veel aandacht aan besteed, dus dunno of het effectief een goed cijfer is.
    5.5 to 1 was het voor elke suited cards dacht ik. Hoewel ik hiervan ook weer in elke richting devieer naarmate de villains en raising positie. met die 34:38 92s hand zou ik callen omdat ik m'n 9 ook vaak kan hitten, terwijl als dit van een utg open zou komen dit vaker behind gaat zijn. Maar door de shortstack krijg ik slechtere implied odds op een zoiezo al marginale spot.

36:12 AJ op de tafel die je inbrengt: je zegt dat je de flop gepeald hebt, nadat het preflop gecapt werd. Waarom peal je hier op flop? De pot is ook hier weer groot, maar ben je daar niet ofwel dominated door AK, AQ, ofwel beat door any pocket pair? (soms zelfs allebei, in die 3way pot, en soms gewoon crushed door AA of JJ terwijl de ander AK of AQ heeft…)
    Je krijgt iets van 17 to 1 op flop, en 10 to 1 op turn... Mja is vrij close denk ik
    Het is BTN vs SB vs BB, dus de ranges zijn hier iets wijder. Zoals je zegt, 17 to 1. Je kan tegen 55 en AK zitten, dus je J-out kan goed zijn, je kan tegen 2 pocket pairs zitten en je hebt mss 6 outs. je hebt de backdoor flushdraw (J high maar though), je kan tegen 2 Ax hands zitten en drawen naar een split. Zoals ik zei in de video: het is een klote spot omdat je zo'n belachelijk odds krijgt, en er teveel goeds kan komen, maar alles wat goed is kan ook slecht zijn, dusja. de SB gaat hier mss met 23% van z'n hands raisen
    dus zijn range is niet zo sterk. Die van BB daarentegen wel. maar 17 to 1 is op de flop is eigenlijk zo goed als: als je niet dooddrawed: callen

37:20 waarom call je versus zijn checkraise? Ben je hier niet altijd aan het drawen naar 2 outs? Én als je hit hebben ze vaak nog redraws. (zelfs al is de pot groot, je krijgt niet de juiste prijs om te callen, toch?) + not closing the action…
    (al is die call-3bet op flop van not_so_good0 misschien niet zo voorspelbaar)
    Een shortstack die raised en bijna allin is een grote unknown. Hij kan daar echt veel hebben. plus aangezien notsogood called ben ik wss voor op zijn range voor een eventuele side-pot.

44:12 waarom checkcall en geen checkraise? Persoonlijk zou ik daar checkraisen, omdat het board vrij drawheavy is… (AJ, AQ, QJ, … zitten allemaal in zijn range + de flushdraw.) as played zou ik dan ook de turn checkfolden, vermits die J zijn range vrij hard hit. Je beat alleen nog een paar pocket pairs, en dit is maar een heel klein deel van zijn range lijkt mij?
    Dit is nog een beetje een verkeerde denkwijze (van NL?).
    Als villain een draw heeft dan heeft raisen op de flop weinig zin. In limit heeft raisen om draws "te laten betalen" een heel pak minder nut dan in NL, op de flop is het zelfs vrij nutteloos zou ik zeggen.
    Net daarom dat ik gewoon call. Hij heeft teveel equity, zelfs al staat hij op dit moment nog achter. Komt er bij dat je de turn zeker niet kan folden als hij de turn popped omdat je de pot te groot hebt gemaakt en nog outs hebt.
    Dit is ook de reden dat ik nu call, hoewel het zeker close is. Als het close is opteer ik altijd voor callen
    De Q is meestal goed, T is meestal goed, 9 is ook vaak goed. Komt er nog een random factor bij omdat het een unknown is, en die mss 2% van de tijd Acx behind checked op de river of een andere random hand.

hmm, mijn vragenlijstje is vrij uitgebreid geworden.
    Ik doe nog vanalles anders dan G1lius. Waarschijnlijk doe ik dus nog vanalles fout...
    Zoals je merkt zijn vele handen vrij marginaal, en zal je dus niet veel verkeerd doen als je een andere lijn kiest (en niets is ook zeker dat mijn lijn marginaal beter zou zijn). Op lagere stakes speelt het ook wel anders door de zwakkere tegenstanders en extra rake.
    Als je het niet ziet zitten om op alles te antwoorden, of zelfs gewoon nergens op wil antwoorden: no problem. door de vid te bekijken en erover na te denken heb ik ook al wat geleerd.
    Maar alle info is meer dan welkom!!!
    Tof om zo'n reactie te krijgen. Doet mij ook weer over m'n spel denken.
    (en hoe marginaal sommige spots eigenlijk zijn)

Je vragen zijn trouwens alles behalve stupide
    Laatst gewijzigd door gilius_caesar; 21 december 2010 om 20:04

Member
    iTrader
    0
    Thx!!!

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten