Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: [10NL] set multiway

Member St3vain's schermafbeelding
    iTrader
    35 (100%)

[10NL] set multiway

UTG = 19/14 SB = 68/8 BB= 15/8

No-Limit Hold'em, $0.10 BB (6 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

SB ($6.68)
    BB ($11.94)
    UTG ($11.16)
    MP ($14.12)
    CO ($8.28)
    Hero (Button) ($13.36)

Preflop: Hero is Button with 5, 5
    UTG bets $0.50, 2 folds, Hero calls $0.50, SB calls $0.45, BB calls $0.40

Flop: ($2) 5, 4, 7 (4 players)
    SB bets $0.70, BB calls $0.70, UTG raises $2.90, Hero calls $2.90, SB calls $2.20, BB calls $2.20

Op deze flop ben ik 99% zeker dat ik voorsta, 77 is een cooler en laat ik buiten beschouwing. Nu, ik sta op iedereen voor en dat er iemand een flushdraw heeft is zeker mogelijk. Die flushdraw (en TPTK, overpair,...) wil ik er juist inhouden omdat er meer goede turns kunnen komen dan slechte. Is dit een verkeerde gedachte?

M.a.w: moet ik hier al de flop reraisen, waarbij ik dan over the top kom?

Turn: ($13.60) A (4 players)
    SB checks, BB checks, UTG checks, Hero bets $5, SB calls $3.23, 2 folds

De 5$ had evengoed een shove kunnen zijn maar het komt op hetzelfde neer. Het geld gaat er toch in als iemand callt.

Spoiler for Resultaat:

Bedankt voor het advies
    Laatst gewijzigd door St3vain; 7 juni 2010 om 21:47

Approved 9-lifer Darkwing Duck's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Ik zou de turn zowiezo shoven. Maar mss is het beter om direct de flop de shoven?

Member Zeal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door St3vain Bekijk bericht
    Op deze flop ben ik 99% zeker dat ik voorsta, 77 is een cooler en laat ik buiten beschouwing. Nu, ik sta op iedereen voor en dat er iemand een flushdraw heeft is zeker mogelijk. Die flushdraw (en TPTK, overpair,...) wil ik er juist inhouden omdat er meer goede turns kunnen komen dan slechte. Is dit een verkeerde gedachte?
    Ja. Er zijn enorm veel kaarten die je niet wil zien: 11 diamonds, 4 zessen, 4 drieen en 4 achten. Bovendien zijn kaarten als A's en K's niet echt lekker want dan voelt een hand als 88-99-TT zich ineens niet meer zo zeker van zijn zaak. Alles samen zijn dat er ongeveer ~31, iig minstens het halve deck .

Maar eigenlijk is die hele theorie niet nodig want je geeft nu gewoon straight up odds weg tegen elke mogelijke draw. Ik weet het is lastig om hier te 4betten omdat het zo sterk staat, maar geloof mij, het is de enige correcte play. Een halfuur geleden op 100NL donk ik 88 op een 78T 2tone flop 3way, IR (een regular) raist, de 3de gast coldcallt, ik shove, en die regular stackt nog altijd vrolijk af met KK. Hier is dus genoeg value te rapen tegen elk overpair, en ik zie zeker die donk nog callen met zijn draws/pair+draws tegen alle odds in.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door St3vain Bekijk bericht
    M.a.w: moet ik hier al de turn reraisen, waarbij ik dan over the top kom?
    Ja, raise and get it in!

Member St3vain's schermafbeelding
    iTrader
    35 (100%)
    Ja, die turn reraisen moet uiteraard flop reraisen zijn.
    En tbh, die 4 zessen, drieen en achten, daar heb ik weinig schrik van, aangezien ik UTG hier zie zitten met een TT-AA hand en als er dan nog één caller zou zijn, zou het een hoge flushdraw zijn. Nu kom ik inderdaad wel voor een eigenaardige situatie omdat ze allemaal nog callen. Had al zo'n idee dat ik een foute play had gemaakt, daarom post ik het hier hé
    Anyway, thx... andere/gelijkaardige meningen nog altijd welkom

Member Zeal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Het gaat er niet echt om dat jij er schrik van hebt, wel dat anderen er schrik van hebben... Actiekillers, zoals we ze noemen .

Besides, hoewel UTG hier vaak een overpair zal hebben, denk ik dat de blinds hier vaak een hand als 56/67 hebben.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten