Pagina 5 van 34 EersteEerste 12345678915 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 100 van 675

Discussie: Civilization V

Member Ăro's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Doom Dragon Bekijk bericht
    btw: Ik zit nu in een standaard spel.
    Al 4 steden, heb alle nodige denkbare mijnen gebouwt die ik kan bouwen (goud, plantages, boerderijen, paarden, zilver mijnen, ...).

Raar genoeg vind ik geen ijzer mijnen, die ik echt nodig heb.
    Want ik kan m'n units niet upgraden naar de nodige units (swordsman).
    en die perzen hebben er al
    Ik weet niet of je de vorige gespeeld hebt, dus mss weet je dit al, maar soit; alvorens ge ijzer kunt ontginnen moest je in civ 4 Iron working ontdekken waarna alle ijzer nodes zichtbaar worden. Het kan trouwens heel goed zijn dat je op een stuk land zit alwaar er geen erts te vinden is. Dan moet je maar je toevlucht tot copper zoeken, advancen naar een volgend era of een dwaas stadje nabij een erts bouwen, ongeacht hoe afgelegen het mag zijn.

Ik hopp dat dit strategisch element niet verloren gegaan is in de 5 Ik ging altijd asap voor Masonry, Bronze Working en dan Iron Working (na Husbandry, Mining, Hunting, ... uiteraard).

Member TiMoLoToV's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Civ gisteren aangeschaft
    het ziet er veelbelovend uit
    sinds de allereerste een grote fan van deze reeks
    de expansies op civ IV waren heerlijk, nu is het wat wennen aan de eerste wijzigingen.

Enigste struikelblok : de multiplayer bugt!!

Member puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ăro Bekijk bericht
    Ik weet niet of je de vorige gespeeld hebt, dus mss weet je dit al, maar soit; alvorens ge ijzer kunt ontginnen moest je in civ 4 Iron working ontdekken waarna alle ijzer nodes zichtbaar worden. Het kan trouwens heel goed zijn dat je op een stuk land zit alwaar er geen erts te vinden is. Dan moet je maar je toevlucht tot copper zoeken, advancen naar een volgend era of een dwaas stadje nabij een erts bouwen, ongeacht hoe afgelegen het mag zijn.

Ik hopp dat dit strategisch element niet verloren gegaan is in de 5 Ik ging altijd asap voor Masonry, Bronze Working en dan Iron Working (na Husbandry, Mining, Hunting, ... uiteraard).
    Ik ging altijd voor de tech die ik nodig had qua locatie (bvb. wheat -> farming, cows/horses -> animal husbandry, gold/silver -> mining) en dan rechtstreeks voor bronze working zodat ik copper kon zien op de map en wist waar ik mijn tweede stad moest vestigen. Zonder copper/iron zijt ge in het begin redelijk zwaar gejost, en het wel hebben (en uw opponent niet) kan u een gigantisch voordeel opleveren.

EDIT: En wat Civ V betreft (om toch maar ontopic te blijven), het ziet er alleszins goed uit. Ik krijg dinsdag/woensdag mijn nieuwe gamepc, dus zal hem kort erna wel in huis halen (hoewel ik nog een paar andere games heb klaarliggen die ik ook op HD wil kunnen spelen ).
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

Member L@TrO's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb reeds ettelijke uren spelen achter de rug, en ik moet zeggen dat het spel zeer prettig speelt. De combat is veel beter dan in de vorige versies en grafisch ziet het er goed uit. Ik hoop wel dat met mods en uitbreidingen er een aantal functies terugkomen zoals religie / tec trading / uitbreiden door cultuurpushen /spionnen?(nog niet gezien) ... , nu heb ik toch het gevoel dat het spel een stuk gemakkelijker/ minder ingewikkeld is geworden i.v.m de 4+ uitbr. En de AI, goch die doet toch ook maar raar soms, wat bouwen die puppet states toch heel de tijd, automated workers zijn ook veel achterlijker, en de ai die uw stad tracht aan te vallen is soms ook redelijk grappig , en ze bouwen ook redelijk weinig steden tbh ( vroeger moest ge uw haasten of ge had gewoon geen land meer over op de kaart ).
    Laatst gewijzigd door L@TrO; 26 september 2010 om 15:12

Approved 9-lifer Ace of Spades's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door L@TrO Bekijk bericht
    ze bouwen ook redelijk weinig steden tbh ( vroeger moest ge uw haasten of ge had gewoon geen land meer over op de kaart ).
    Heb dat ook al gemerkt, is het consequent zo? 'K heb tot nu toe maar tijd gehad voor een kort spelletje (van een paar uur weliswaar).

'K heb dat wel liever dan dat je rap-rap alles moet koloniseren zoals vroeger, dat was echt hatelijk soms. Ik breid niet zo snel uit, maar verkies eerst te consolideren (tile improvements) en dan pas uit te breiden. De AI deed het kennelijk omgekeerd. Vooral op maps met een beperkte landmassa (terra e.a. op kleinere kaarten) was dat ferm ambetant.

Member EternalSilence's schermafbeelding
    iTrader
    0

heb een ijzererts gevonden.
    dus nu eindelijk kunnen upgraden, jammer genoeg een paar turns te laat, want heel m'n leger te pletter gelopen tegen een city van darius (persia).
    En die paarden kunnen echt heel ver gaan per turn, als je dit vergelijkt met een long sword men.

Nu proberen een stadje op te richten aan de andere kant van de map, voor die silk & nog een ijzererts.
    Zalig turn based spel (vind het zelf leuker dan Total war reeks)

en inderdaad, de AI breid bijna niet uit
    ofwel vergeet ik m'n tiles te improven (wat is dat? is dat farm, mines op te bouwen?).
    nu al 7 steden, en die van persia hebben er nog maar 3.

+ er zijn nog 3 bevolkingen die ik niet heb ontdekt
    die zitten ergens op een ander eiland te vechten

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Vrij normaal dat ze traag uitbreiden, V ontmoedigt dat door happiness te linken met culture gain en extreme nadelen te verbinden aan unhappiness. Pas wanneer ze voldoende happiness hebben om een nieuwe stad en extra population te ondersteunen breiden ze uit. Hangt natuurlijk sterk af van de exotic resources in buurt en of het een ge´soleerde start is.

iTrader
    0
    njah ...
    ik heb breid toch uit wanneer me dit goed uitkomt, soms plant in 3 steden in 1 keer bij op de map.
    nog geen nadeel van happiness of andere dingen ondervonden.
    Waar en hoe kan dit bekijken, per stad?
    Heeft dat dan zoveel invloed op bepaalde dingen?

Member L@TrO's schermafbeelding
    iTrader
    0
    mja , je kan ook uitbreiden naast ressources die happiness geven he, maar idd de nadelen door snel te expanden zijn nu groter dan vroeger. Het is een nieuw spel, ik moet er nog even aan wennen na jaren de 4 te hebben zitten spelen .

Member Riveragrumes's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Over dat niet-rushen van de AI, dat komt waarschijnlijk idd door hun terughoudendheid tegenover unhappiness... Net een spel uitgespeeld en naarmate de tijd vorderde, schoten de steden bij sommige AI-spelers als paddestoelen uit de grond, wat tot spanningen en massaconflicten leidde tussen de civs onderling (altijd leuk om aan de zijlijn de vijand elkaar te zien uitmoorden)

Member Ăro's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Als ik het goed begrepen heb maakt religie dus geen deel meer uit van het spel? Ik vond dat anders een geweldig concept

Member le mastre's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb nog maar een uurtje gespeeld, maar CIV V lijkt zo simplistisch.
    Er is inderdaad geen religie meer. De reden zou zijn dat diplomatie en relaties te willekeurig waren.Heel spijtig. Ook naar economie toe, heb je minder inspraak. Ik ben nog niet overtuigd.

By the way, zijn er geen grafieken meer? (culture, power,... tussen civilizations) Ben het nog niet tegengekomen in de user interface.

Approved 9-lifer dr.lee's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ăro Bekijk bericht
    Als ik het goed begrepen heb maakt religie dus geen deel meer uit van het spel? Ik vond dat anders een geweldig concept
    Idd, dat is samen met het gebrek aan tech trading zowat het grootste nadeel aan dit deel imo. Voor de rest vind ik het tot hiertoe wel een geweldige game, ook al is het wat aanpassen aan de nieuwe gamemechanics. 'k heb er nog "maar" 2 games opzitten met civ V (ook al zijn die samen goed voor +15uur ), dus het zijn ook maar eerste indrukken atm

Member Misterblort's schermafbeelding
    iTrader
    0
    De AI breidt wel uit hoor.. Da valt te zien hoe hun ingesteldheid is, bvb die Engelse teef knalde gewoon overal waar ze kon een stad, kheb ze dan maar allemaal ingepakt en nu hebbek een continent op mijn eigen
    Zojuist oil visible gemaakt en er zijn er 4 op mijn continent waarvan 3 in 1 city state :/ spijtig voor hun zal ik hun dus moeten uitmoorden heb ook al voet aan de grond op het ander continent en verdien poen met hopen => 250goud/turn ofzo wel handig als ge een nieuw stad zet gewoon direct nen hoop gebouwen kopen met geld!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door le mastre Bekijk bericht
    By the way, zijn er geen grafieken meer? (culture, power,... tussen civilizations) Ben het nog niet tegengekomen in de user interface.
    rechtsboven hebde zo een displomacy knopke, mss is het dat daje bedoeld

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IsmokeALOT Bekijk bericht
    rechtsboven hebde zo een displomacy knopke, mss is het dat daje bedoeld
    Ik bedoel iets zoals dit.

Idioot klein figuurke, maar zo kon je perfect jezelf vergelijken met de andere civilizations op cultureel, militair en economisch vlak.

iTrader
    0
    Ik heb nu juist persia en siam van de kaart geveegd (letterlijk en figuurlijk).
    Dat waren de 2 andere 'landen' al de rest zijn city states ..
    Waarom krijg ik dan geen eind overwinning?

of moet ik ook eerst alle city states vernietigen? (zoveel werk )

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door le mastre Bekijk bericht
    Ik bedoel iets zoals dit.

Idioot klein figuurke, maar zo kon je perfect jezelf vergelijken met de andere civilizations op cultureel, militair en economisch vlak.
    Grafieken zijn er niet meer maar bij demographics kan je zien wie er voor military, gpt, ... het best en het slechtst scoort. Je kan dus niet meer zien hoe al de civs ertussenin ervoor staan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Doom Dragon Bekijk bericht
    Ik heb nu juist persia en siam van de kaart geveegd (letterlijk en figuurlijk).
    Dat waren de 2 andere 'landen' al de rest zijn city states ..
    Waarom krijg ik dan geen eind overwinning?
    Kijk eens bij victory progress of je geen civ gemist hebt. (Rechtsbovenaan de UI, meest linkse knopje). City states moet je niet cappen, enkel de capitals van andere civs.

iTrader
    0
    Spijtig. Vond de grafieken en statistieken nochtans tha shizzle

Crew Member Nostradamus2000's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    grr ik moet echt leren meer vechteenheden te maken, zit altijd maar welvaart te ontwikkelen en voor dak het weet zitten ze in men steden

Member
    iTrader
    0
    Net gekocht en begonnen, maar is toch een serieuze afzwakking van CIV IV. Waarom worden alle games tegenwoordig zo simpel?

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten