Pagina 4 van 34 EersteEerste 1234567814 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 80 van 675

Discussie: Civilization V

Member joriske18's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Op zich is het niet zo verschillend van de total war reeks. Het real time strategy deel valt weg en je hebt meer invloed over je steden en rijk.

En uiteraard kunnen die naast elkaar liggen, het zijn maar namen voor steden.

Member atheist's schermafbeelding
    iTrader
    0
    oh yee,

kreeg een leuke melding van steam;
    'momenteel kan civ 5 NIET gespeeld worden, probeer 'later' nog eens'

BIG WT*

Member Misterblort's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mp4me Bekijk bericht
    eventjes de demo gespeeld maar ik begrijp er niet veel van,totaal anders dan total war games

En wel raar dat bvb Londen naast Boekarest ligt op de map ?
    tis historisch ni echt accuraat e u make the history

Ben juist een spel bgonne, alle toch al nen turn of 200 gedaan, vraagt engeland om at war te gaan met de Gandhi, kzeg ok, bon we knallen er een beke op, dienen engelse doe nix buite 1 manneke naast enemy stad zetten en wachte totk het platgebombardeerd heb en op die moment pakt die kut die stad over...
    Ik eis zo die stad, krijgek ze ni.. dan maar direct at war gegaan met Engeland, MUHAHAHA dumb bitch zeeft al peace enzo gevraagd, ze wou er zelf 2 steden voor geven :') refused! Kpak ze zelf wel in

Nu kunde een stad dus ook 'puppet' maken, dus dan hebde ni zo de onvrede ma wel geld,research enzo, alleen kunde ni kieze wa er gebouwt wordt.
    Ge kunt ze later wel nog altijd anexeren als ge er goesting in hebt

cool spelleke normaal bennek vredevol in civ ma die Engelse werkt op mijn zenuwen, in den demo ook al xD

Approved 9-lifer Ace of Spades's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    1
    Hmm... 'K ben toch niet helemaal overtuigd van de vele veranderingen. Civics weg, religies weg, corporations weg, spionage weg, cottages weg, geen filmpjes als je wonders voltooit, geen fimpje als je een game wint, geen research/culture/spionage sliders meer ... Verder laat de support voor MP nogal te wensen over.

'K had me nu heus niet aan een remake van CIV IV verwacht, maar waarom dingen weglaten waar niets mis mee was? Why fix something if it isn't broken? De city-states en hexagonale tiles zijn wel een goeie toevoeging en er komt toch al iets meer strategie bij kijken met de 'limited units per resource' etc.

'T is niet dat ik zo gehecht was aan hetgeen er uit gelaten is, maar de alternatieven zijn momenteel nogal magertjes. Nuja, Civ IV was ook zo in't begin, hopelijk wordt het mettertijd ook beter naarmate er meer content gereleased wordt.

Approved 9-lifer Darius Craven's schermafbeelding
    iTrader
    350 (100%)
    Net mijn eerste 4u er op zitten en het "one more turn" gevoel is nog steeds aanwezig. Mis wel een aantal van de features die er in Civ IV wel zaten en nu weg zijn gelaten, maar al bij al zit het geheel wel goed. Allee, nu mn bed in... Of one more turn?

Approved 9-lifer Dawg (oi22)'s schermafbeelding
    iTrader
    80 (94%)
    Ik ben zeer serieus.

Ik begon rond 23:00 gisterenavond , ik eindigde de game met 320 turns , Julius Caesor score (#1) en het was 9:19

Daaamn

Ik weet nog rond turn 40 , toen waren alle AI en ik gewoon bezig met onze eigen zaken. Turn 50 passeert , Russen vallen Brussel aan en sinds die turn begon er een soort Wereldoorlog

Ik eindigde met 80% japan land en ik won door Space victory. Ik wou winnen door alle landen te conqueren maar ik heb Ghandi te lang met rust gelaten en die had een immens fort met units en die oorlog bleef maar duren tussen ons
    (1) Statement two is false
    (2) Statement one is true

Approved 9-lifer PureFun's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    1
    De race bonuses lijken me toch niet al te gebalanceerd. Germans kunnen als het ware al in 3000bc een blitz uitvoeren met hun '50%capture barbarian army in encampment' en greeks kunnen probleemloos alle city states ally'en dankzij hun influence bonuses in combinatie met patronage culture. Als de eerste city states die je ontdekt dan nog eens maritime en military zijn: win gegerandeerd.
    Enemy AI kan erg slecht overweg met mobiele units zoals de 5 move cavalry.

iTrader
    80 (94%)
    Ik vraag me af hoe moeilijk die "Deity" difficulty is.

"Only the best players in the world can complete this difficulty" , Zou dat echt zo moeilijk zijn ?

Ik kan alweer niet wachten op de community mods voor Civ V

Member EternalSilence's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Het valt me op, dat dit spel echt gebruiksvriendelijk is voor nieuwkomers.
    ik vreesde overstelpt te worden met statistieken en data, maar al bij al valt dit nog reuzegoed mee.
    Nu bezig met de tutorial, dan eens aan het echte werk beginnen.

toch enige uitleg gevraagd over het bijkopen van die tiles.
    Als je ene wil kopen, zijn er sommige paars omringt, wilt dat dan zeggen dat u advisors u deze tegel aanraden?
    In hoeverre is de volgorde van science research van groot belang

Member mp4me's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Demo uitgespeeld,het is wel wat wennen ik weet nog de helft niet van wat je allemaal kan doen,een tutorial zou wel handig geweest zijn.

Voor de rest wel een zalig spel,wel bijna niets van military gedaan,alles op economy gezet.Ik had maar 2 steden .Ik ben zeker aan het twijfelen om het volledige spel te kopen,ik heb wel een paar vragen.

-is de map groter in het echte spel?
    -Hoeveel turns heb je?

iTrader
    80 (94%)
    Wel , ik ben vandaag bijna tot de laatste turns geraakt , had er misschien nog 20 over. Zat rond de 340 (Normal speed)

Ik denk wel dat je nog veel lagere speed kan kiezen , is misschien wel tof. Dan zit je waarschijnlijk achter 500 turns nog in BC

Member le mastre's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mp4me Bekijk bericht
    Demo uitgespeeld,het is wel wat wennen ik weet nog de helft niet van wat je allemaal kan doen,een tutorial zou wel handig geweest zijn.

Voor de rest wel een zalig spel,wel bijna niets van military gedaan,alles op economy gezet.Ik had maar 2 steden .Ik ben zeker aan het twijfelen om het volledige spel te kopen,ik heb wel een paar vragen.

-is de map groter in het echte spel?
    -Hoeveel turns heb je?
    Heb demo niet gespeeld, maar ik ben er zeker van dat je niet de grootste map gespeeld hebt.

Wat turns betreft, het hangt af van je instellingen. In CIV4 speelde ik graag een spel zonder einde, dus geen space race of culturele victory. Dan kan je blijven gaan tot je de wereld hebt

iTrader
    0
    tot nu toe enige negatieve puntje: nadat je een unit een opdracht hebt gegeven, springt die direct op een andere unit.
    Als je dan te rap klikt, kan je soms je vorige opdracht ongedaan maken.

*One more turn!*

Approved 9-lifer Piedro's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Kunt ge eigenlijk ergens zien of andere Civilizations tevreden van u zijn of niet?
    In Civ IV kon ge zien of ze annoyed of pleased ofzo waren met u

In Civ V zie ik dat enkel bij City States

Member Jack's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Civilisation is in 1 zin samen te vatten:

"One... more... turn..."

Member Teknoman's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Doom Dragon Bekijk bericht
    Het valt me op, dat dit spel echt gebruiksvriendelijk is voor nieuwkomers.
    ik vreesde overstelpt te worden met statistieken en data, maar al bij al valt dit nog reuzegoed mee.
    Nu bezig met de tutorial, dan eens aan het echte werk beginnen.

toch enige uitleg gevraagd over het bijkopen van die tiles.
    Als je ene wil kopen, zijn er sommige paars omringt, wilt dat dan zeggen dat u advisors u deze tegel aanraden?
    In hoeverre is de volgorde van science research van groot belang
    Als uw stad uitbreidt dan gaat een van van die paarse tegels binnen uw grenzen komen te liggen.

Member Æro's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Is het aantal turns echt beperkt of bestaat de optie ongelimiteerd te spelen ook nog?

iTrader
    0
    btw: Ik zit nu in een standaard spel.
    Al 4 steden, heb alle nodige denkbare mijnen gebouwt die ik kan bouwen (goud, plantages, boerderijen, paarden, zilver mijnen, ...).

Raar genoeg vind ik geen ijzer mijnen, die ik echt nodig heb.
    Want ik kan m'n units niet upgraden naar de nodige units (swordsman).
    en die perzen hebben er al

Approved 9-lifer Piedro's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Piedro Bekijk bericht
    Kunt ge eigenlijk ergens zien of andere Civilizations tevreden van u zijn of niet?
    In Civ IV kon ge zien of ze annoyed of pleased ofzo waren met u

In Civ V zie ik dat enkel bij City States
    nvm, gevonden

Approved 9-lifer The_Cat's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Kheb de CE afgehaald bij Game Mania gisteren
    Kmoet zeggen het is echt een geweldig spel. Alhoewel ik aan de 4 iets meer verslaafd was xD Het is een beetje zoeken waar sommige dingen gebleven zijn maar eens je ermee weg bent speelt het net zo vlot als daarvoor. Montezuma wil me nog altijd vermoorden (verdraait jij kerel!) en op max settings is het echt een pracht om te zien

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten