U bent hier: Home > Forum
9lives | internet

Populair: Diablo III | Hitman Absolution | Assassin's Creed 3
9Lives - rss - contact - nieuwsbrief - sitemap

9Lives - next generation gaming Log in of Registreer

Paswoord vergeten?

Ga terug   9lives - Games Forum > Games > Strategy & Simulation Games

Strategy & Simulation Games - Command&Conquer, Age of Mythology of andere Strategy games perikelen hier!

Reageren

LinkBack Discussietools Discussie waarderen
Oud 8 september 2010, 11:59   #1  
virox is offline virox Stuur een bericht via ICQ naar virox Stuur een bericht via Instant Messenger naar virox Stuur een bericht via MSN naar virox Stuur een bericht via Yahoo naar virox
virox's schermafbeelding
Approved 9-lifer
Victoria II

Er zullen hier wel nog mensen zitten die Victoria II spelen.
Mss wel interessant om hier een specifieke thread voor te starten.

Voor deze die het niet kennen:
Citaat:
Carefully guide your nation from the era of absolute monarchies in the early 19th century, through expansion and colonization, to finally become a truly great power by the dawn of the 20th century.
Victoria II is a grand strategy game played during the colonial era of the 19th century, where the player takes control of a country, guiding it through industrialisation, political reforms, military conquest, and colonization.

Experience an in-depth political simulation where every action you take will have various consequences all over the world. The population will react to your decisions based on their political awareness, social class, as well as their willingness to accept or revolt against their government.
Victoria II
Victoria 2 - Paradox Interactive Forums
Vicky2Wiki

Moet zeggen dat ze vergeleken met andere releases (kuch HoI3) onmiddelijk een deftig spel afgeleverd hebben. Der zijn wel bugs maar heb er nog geen gamebreaking problemen mee gehad.
België is echt wel een tof land om mee te beginnen Een van de betere secundairy powers. Momenteel zit ik rond 1855, rank 7 en Marokko aan het inpalmen. Mijn Badboy score is wel rond de 20 zal even duren tegen dat die gezakt is. Jammer dat het zolang duurt tegen dat je de juiste techs hebt om de proliferate te laten zakken om te koloniseren zonder de rest te verwaarlozen.
Met citaat reageren
Oud 9 september 2010, 18:57   #2 (permalink)  
suiraCLAW is offline suiraCLAW
suiraCLAW's schermafbeelding
Member
Hmm, ik speel(de) wel graag EU3, is Victoria beter of gewoon meer van hetzelfde?
Met citaat reageren
Oud 9 september 2010, 19:08   #3 (permalink)  
Kapitein is offline Kapitein
Flandrien
Ik heb het spel ook al even vandaag voor de eerste keer tot 1935 geraakt met Pruisen. Vrij snel Duitsland gevormd en geëindigd met delen van Nederland, Wallonië, Oost Frankrijk, Zwitserland, Tsjechië, Zuid-Tirol, delen van Italië en een klein deel van Rusland.

Militair gezien was ik de grootmacht op het Europese continent tijdens een oorlog met Frankrijk werd ik in de rug gepakt door Oostenrijk. Maar na een maandje vrij door mijn achterhoede te lopen heb ik een succesvolle tegenaanval gedaan en Oostenrijk een zware klap toegediend.

Ik heb nog niet alles onder de knie maar het militaire en diplomatieke gedeelte gaat me al goed af. Ik heb wel nog nooit tanks of vliegtuigen tegengekomen.
Met citaat reageren
Oud 10 september 2010, 06:25   #4 (permalink)  
virox is offline virox Stuur een bericht via ICQ naar virox Stuur een bericht via Instant Messenger naar virox Stuur een bericht via MSN naar virox Stuur een bericht via Yahoo naar virox
virox's schermafbeelding
Approved 9-lifer
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suiraCLAW Bekijk bericht
Hmm, ik speel(de) wel graag EU3, is Victoria beter of gewoon meer van hetzelfde?
Het speelt toch wel een stuk anders. Maar bepaalde basiszaken zal je wel herkennen uit EU3. Victoria 2 moet ge ook Fabrieken managen, uw populaties onder controle houden (arbeiders, burocraten, soldaten, ambachtslieden, ...) De is nu ook zoiets als een Sphere of Influence waarmee grootmachten hun invloed kunnen laten gelden. Heeft een grote impact op diplomatie en handel.
Verder zit er ook weer een heel colonisatie gedeelte in. Door de populaties is het politieke gedeelte ook weer een heel stuk uitgebreider geworden.

Zou zeggen test de demo eens

Ben ondertussen nog maar 10 jaar verder en heb het Suez Kanaal gebouwd. Marakko is is geannexeerd. En heb er samen met Portugal een korte oorlog tegen China op zitten waarbij ik Hong Kong veroverd heb. Momenteel Groot Macht #6. Egypte en Venuzuela zitten onder mijn Invloed omdat ze vrij interessante grondstoffen hebben voor mijn fabrieken.
Met citaat reageren
Oud 23 september 2010, 18:24   #5 (permalink)  
virox's schermafbeelding
Approved 9-lifer
Voor de geïnteresseerden ik heb daarjuist de eerste versie gereleased van mijn Benelux Realism project: Benelux - Realism Project - Paradox Interactive Forums

De 1.2 patch staat er ook aan te komen nog voor het einde van deze maand! Zal oa de rebel bugs fixen.
Met citaat reageren
Oud 28 september 2010, 20:36   #6 (permalink)  
PSN:frageater16 is offline PSN:frageater16 Stuur een bericht via Instant Messenger naar PSN:frageater16
PSN:frageater16's schermafbeelding
Member
zeer diep en strategisch spel, dit is een echte 18+ waard, want ik ben 15 jaar en snap er de kloten van
Met citaat reageren
Oud 24 november 2010, 18:02   #7 (permalink)  
PSN:frageater16 is offline PSN:frageater16 Stuur een bericht via Instant Messenger naar PSN:frageater16
Member
was aant spele met belgie, valt plots nederland, verenigd koninkrijk en spanje mij aan. Ik kon de eerste golf van nederlands gemakkelijk aan, heb hun leger verpletterd en had heel luxemburg en nederland in mijn bezit tot plots een 50 tal divisies spanjaarden en engelsen mij wkamen aanvallen... verloren.
Met citaat reageren
Oud 25 november 2010, 11:02   #8 (permalink)  
GinyuWarrior is offline GinyuWarrior Stuur een bericht via MSN naar GinyuWarrior
Banned
Zalig spel dit

Ben begonnen en na de tutorial begrijp ik al vrij veel van de ietswat ingewikkelde game

Toch een vraag.

Ik speel nu met Marokko en ik word langs alle kanten aangevallen.
Ik wil dan leger maken maar als ik build army doe staan alle icoontjes voor infantery etc gwn grijs en kan ik er niet op klikken. Ik heb alle militaire resouces gekocht en nog steeds gaat het niet.

Iemand een idee hoe ik leger kan maken ?
Met citaat reageren
Oud 25 november 2010, 11:48   #9 (permalink)  
dunno is offline dunno
dunno's schermafbeelding
Member
iTrader: 1 (100%)
Weblogartikelen: 2
Ik ben meer van de HOI & EU reeks, maar een spelletje met de Oranje-Vrijstaat of Transvaal sla ik nooit af. Op het einde ben ik daarmee toch eens in de top 8 van de wereld geraakt.

*Virox, ik heb je een uitnodiging gestuurd voor de Association of Flemish Paradoxian op het Paradox forum.

Laatst gewijzigd door dunno; 25 november 2010 om 18:09
Met citaat reageren
Oud 25 november 2010, 14:42   #10 (permalink)  
GinyuWarrior is offline GinyuWarrior Stuur een bericht via MSN naar GinyuWarrior
Banned
Gvd te moeilijk !

Ik volg de stappen voor Belgium uit de wiki en dan nog lukt het mij niet NL klein te krijgen.

Voor ze toegeven hebben ze al allies met pruisen of rusland en komen die mij mee aanvallen. De britten mijn allies doen niets, zelfs geen regiment sturen om te helpen verdedigen.

Iemand tips ?
Met citaat reageren
Oud 25 november 2010, 15:02   #11 (permalink)  
Member
voor een leger te maken moet ge genoeg mensen hebben, ge kunt bove da mapke op recruitement klikke en dan als uw gebied groen is kunt ge troepe maken. belgie tegen nederland alleen gaat nog, maar die hebben vaak machtige vrienden.
Met citaat reageren
Oud 25 november 2010, 16:42   #12 (permalink)  
Banned
Ben bezig met Tuscany, heb die kleine staatjes naast mij meegenomen en ben nu 16de

Probeer vooral op industrie te focussen, ik ben nu ingesloten door grootmachten dus ff afwachten en toeslaan wanneer ze zwak zijn of er versplintering optreedt.

Sorry voor al die vragen, maar iemand een idee hoe ik multiple national focuses kan gebruiken ?

Ik doe die research en staat er +1 max national focus, maar ik kan er steeds maar 1 en niet 2 of 3...

Laatst gewijzigd door GinyuWarrior; 25 november 2010 om 19:49
Met citaat reageren
Oud 26 november 2010, 12:39   #13 (permalink)  
Timmie is offline Timmie Stuur een bericht via MSN naar Timmie
Timmie's schermafbeelding
Member
Weblogartikelen: 4
Ben er ook eens mee begonnen.

Rustig opgebouwd met België. Tegen 1860 was ik Great Power en steeg ik gestaag tot de 5de plaats in de wereldorde. Vooral dankzij de industrie en het prestige.
Mijn invloedssfeer dan over Luxemburg en Pruisen gevestigd, waarna ik ook een bondgenootschap sloot met de Pruisen.
Dat was allemaal nodig om mijn snood plannetje te verwezenlijken, namelijk half Nederland innemen. Aangezien Nederland militair een pak sterker was dan ikzelf, moest ik vooral vertrouwen op de afleidingsmanoeuvres van Pruisen. Nederland zag zich ook geruggesteund door Hannover, maar doordat Hannover ongeveer omsingeld is door Pruisen, hoefde ik daar geen schrik voor te hebben.

De oorlog zelf verliep erg vlot, door te mobiliseren kon ik Nederland qua troepensterkte net evenaren. Met zo'n 90 brigades viel ik dan Nederland binnen. Na een jaar had ik al hun provincies onder controle, maar net toen ik op het punt stond een vredesakkoord te tekenen en Gelderland over te nemen, viel Frankrijk mij in de rug aan. Ik werd iets te sterk naar hun mening

Die oorlog kon ik niet winnen (dat zag ik al vrij snel in ), dus ik ging akkoord met hun eisen (namelijk de ontwapening van de helft van mijn leger). Aangezien Nederland toch al onder controle was, was dat geen probleem.

Uiteindelijk dan ook vrede gesloten met Nederland en Hannover waardoor ik 4 provincies van Nederland kreeg en 2 van Hannover. Al bij al nog een goed resultaat

ps: Victoria II is echt een pak fijner om te spelen dan Victoria I

"De wereld is soep en het denken meestal een vork: tot smakelijk eten leidt dat zelden."
Harry Mulisch.

Laatst gewijzigd door Timmie; 26 november 2010 om 12:49
Met citaat reageren
Oud 26 november 2010, 17:21   #14 (permalink)  
Banned
Ja begrijp eindelijk het spel helemaal en hoe je dus leger maakt.
Je moet dus eerst national focus gebruiken om een bepaalde groep van de bevolking te verkrijgen en te kunnen inzetten.

Een van de beste games die ik sinds lang gespeeld heb en dit met de examens binnen een dikke maand is slecht

Ben nu de 5de Great power met Two Sicilly (vooral dankzij prestige (het afmaken van wat kleine staten in Italie) en industrie.
Met citaat reageren
Oud 26 november 2010, 20:25   #15 (permalink)  
NightSky is offline NightSky Stuur een bericht via MSN naar NightSky
NightSky's schermafbeelding
Member
Is er eigenlijk veel te doen tijdens vredestijd? Ik heb altijd graag EU3 gespeeld maar daar voelde ik me wel verplicht om praktisch constant oorlog te voeren omdat er anders niet veel te doen was .

Hoe vinden jullie de moeilijksheidscurve? Bij EU vond ik die zoals iedereen heel steil in het begin maar na een tijdje had ik et dan door en werd het spel triviaal
Met citaat reageren
Oud 26 november 2010, 20:41   #16 (permalink)  
Banned
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amarilia Bekijk bericht
Is er eigenlijk veel te doen tijdens vredestijd? Ik heb altijd graag EU3 gespeeld maar daar voelde ik me wel verplicht om praktisch constant oorlog te voeren omdat er anders niet veel te doen was .

Hoe vinden jullie de moeilijksheidscurve? Bij EU vond ik die zoals iedereen heel steil in het begin maar na een tijdje had ik et dan door en werd het spel triviaal
die tutorial helpt heel veel, maar die verveelt omdat het enkel tekst is.

Imo bestaat vredestijd niet. Ge gebruikt de tijd dat er geen oorlog is om plannen te maken voor iemand aan te vallen en eens rond te kijken wie ge kunt pakken.

+ ge hebt uw binnenlandse politiek nog die ge in het oog moet houden en uw industrialisatie en de daarbijhorende zever.

Ik zet wat muziek op en voor ik het weet zit ik in 1900. Pracht game kan er niet over man.
Met citaat reageren
Oud 27 november 2010, 01:00   #17 (permalink)  
spray-bunny is offline spray-bunny
spray-bunny's schermafbeelding
Member
iTrader: 22 (100%)
Ik heb lang Victoria I gespeeld. Daar kon je met België makkelijk 1 vd grootste economische machten ter wereld worden.

Lukt dat in de twee ook nog?
Met citaat reageren
Oud 27 november 2010, 12:15   #18 (permalink)  
Banned
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spray-bunny Bekijk bericht
Ik heb lang Victoria I gespeeld. Daar kon je met België makkelijk 1 vd grootste economische machten ter wereld worden.

Lukt dat in de twee ook nog?
Zeker en vast (als ge over Groot Brittannië over kunt natuurlijk). Ik ben met Two Sicilly nu de 5de grootste industrie ter wereld en de 6de grootmacht.

Damn I love this game so much.
Met citaat reageren
Oud 27 november 2010, 22:54   #19 (permalink)  
Member
ik ben met de pruisen duitsland aan het verenigen. Ik had dus eerst oorlog gevoerd tegen denenmarken te veroveren. Daarna dacht ik dat ik bavaria moest overnemen dus was het een oorlog tussen alle duitse staten. Paar jaar later na zware veldslagen was het alleen nog maar tussen mij en oostenrijk. Heb ik ze eindelijk klein gekregen. Kwas begonnen met zeker 150 devisies en geeindigt met 15.
edit: de broederoorlog
Met citaat reageren
Oud 28 november 2010, 01:01   #20 (permalink)  
Banned
Oostenrijk is zo'n kutstaat. Niet durven aanvallen of niets doen, tot ge 1 second uw leger van uw grens weghaalt en hebt ge een hele invasionforce van hun die uw koninkrijk binnenstormt.

Anyway het is bijna 1900 en ben met Two Sicilly de 6 de wereldmacht nog, heb heel tunesie en delen bij egypte voor het Suezkanaal dat ik nu gebouwd heb. Alleen die research zaken gaan zo traag, telkens 4 jaar ofzo.

Wordt deze game eigenlijk nog serieus online gespeeld ? Want lijkt me echt zot om het dan zo te spelen tegen andere mensen.

Enige mods die aan te raden zijn ofzo ?
Met citaat reageren
Reageren

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten