Pagina 2 van 2 Eerste 12
    yoursvisible's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Civilizations IV !
    oké wel niet echt realistisch te noemen, maar het is zeker toch één van de meer meeslepende games. Als je een custom game speelt die je in één bepaalde periode van de geschiedenis laat afspelen kan het best nog realistisch lijken...

iTrader
    0
    civ is toc helemaal geen aoe look alike ?

Ace of Spades's schermafbeelding
    iTrader
    0
    CIV is Turn-Based Strategy die gestoeld is op een zeer fictieve interpretatie van de geschiedenis, net zoals de AoE reeks dat is. Je begint ook met "ventjes", de rest is iets abstracter dan AoE. "Historisch realisme" is overigens een zéér breed begrip.

De Ao 'lookalikes' met de voeten in de historische aarde kun je vrij snel opsommen: AoE 1,2 3, AoM, Empire Earth (1, 2), Rise of Nations. Iets minder lookalike zijn Cossacks (1&2), Alexander (gebaseerd op de engine van Cossacks maar met slechts 4 beschavingen), Stronghold (1, crusader, 2), CIV, de Settlers-reeks (Rise of an Empire en de nieuwe, Paths to a Kingdoms of hoe het ook heet).

Ik denk dat je de meeste (of de bekendste) dan ongeveer gehad hebt, er zijn er waarschijnlijk nog veel meer. Behalve Alexander zijn de belangrijkste al genoemd denk ik. Ik zou Alexander echter niet aanraden, dat gaat zéér snel vervelen. Nog een tip: kijk mss. eens bij "RTS" op wikipedia.
    You will bend to my will - with or without your precious sanity.

Molletje's schermafbeelding
    iTrader
    5 (86%)
    Bedankt voor de reply's
    #

libaros's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik post dit in deze thread aangezien die mij daar wel geschikt voor lijkt. Ik heb windows 7 ultimate en AoM is niet compatibel hiermee, is er geen achterpoortje opdat het toch zou werken?
    Fortuna vitrea est; tum cum splendet, frangitur.

thelordofpee's schermafbeelding
    iTrader
    10 (82%)
    Ik weet niet hoe het werkt, maar er is zo'n speciale 'Run in Windows XP mode'. Daarmee zou het normaal gezien moeten werken. Ik heb geen Win7, maar ik denk dat het met Rechtermuisknop gedaan moet worden.

mig el pig's schermafbeelding
    iTrader
    0
    opstarten in comptabiliteit modus met Windows Xp (rechtermuisklik op het bestandje)

nu indien het werkt kan het wel zijn dat u kleuren der niet uit zien (bv bij mij in AoE II is het water roze)

smitske's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door libaros Bekijk bericht
    Ik post dit in deze thread aangezien die mij daar wel geschikt voor lijkt. Ik heb windows 7 ultimate en AoM is niet compatibel hiermee, is er geen achterpoortje opdat het toch zou werken?
    rechtermuisknop op icoontje, eigenschappen, comptabiliteit en daar het juiste kiezen en aanvinken.

Overigens ga je eerst nog een zeker bestandje moeten downloaden alvorens je online kan spelen, aanpassing vanwege windows 7, zoek maar op forums van aoe/aom staat daar egens welke file.
    (moest ik 2 weke trug ook doen <<)

google maar is AoM wiproxy.dll dat is de file die je nodig hebt, normaal moet je dan op de forums uitkomen en daar staat wat je moet doen.
    Laatst gewijzigd door smitske; 5 augustus 2010 om 15:52
    "Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."
    Albert E.

Bongobong's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Molletje Bekijk bericht
    Beste 9Livers ;

Ik hou van games zoals Age of Empires, het liefst speel ik gwn de scenarios waar je begint met 20 slaven (en je hebt 4 tegenstanders met 20 slaven).
    slaven? Of bedoel je gewoon villagers?
    "Those who are repeatedly passive in the face of injustice soon find their character corroded." ~ Julian Assange

johnbeton10's schermafbeelding
    iTrader
    82 (100%)
    heb ook jarenlang alle games van de AoE reeks en de empire earth reeks gespeeld. american conquest is ook een soortgelijke game, spotgoeiekoop en toch ongeveer hetzelfde...ik heb hier american conquest: fight back liggen en heb het enkele jaren geleden gekocht voor 5€ terwijl het in mijn ogen in de buurt komt van AoE II. (maar uiteraard niet even goed is)
    To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that's all.
    -- Oscar Wilde --

Pagina 2 van 2 Eerste 12

Regels voor berichten