Weergegeven resultaten: 1 t/m 14 van 14

Discussie: Civ 4

Member Elessar's schermafbeelding
    iTrader
    0

Civ 4

Hallo,

Speelt iemand hier nog Civ4? Zo ja, met de uitbreiding of alleen maar vannilla?
    Met of zonder mods?
    Sorry als dit op de verkeerde plek is maar dacht dat het hier hoorde

Approved 9-lifer BladeDancer35's schermafbeelding
    iTrader
    95 (99%)
    Is nu al enige maanden geleden dat ik gespeeld heb, maar heb dit spel echt kapot gespeeld.
    Heb de beide uitbreidingen, vanilla al lang niet meer gespeeld. Qua mods had ik alleen eentje voor gigantische maps (met 34 civs) en bluemarble (wat betere gfx).

Speelde wel alleen hotseat samen met de vriendin en alleen op marathon settings op de grootste map mogelijk (via die mod dus). Beestige game gewoon. Nu is het nog wachten tot de herfst voor Civ 5.

iTrader
    0
    Welke mod was dat dan? Heb ook wel zin in Civ5, Civ4 helemaal kapot gespeeld. Speel op dit moment Legends of Revolution en Rhye's and Fall of Civilization voor Beyond the Sword 3.19

iTrader
    95 (99%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Elessar Bekijk bericht
    Rhye's and Fall of Civilization voor Beyond the Sword 3.19
    Die is echt subliem om te spelen. Vond ik echt super. Alleen jammer genoeg single player.

De mod voor de grote map was deze. Is dus ook met de 34 civs enabled.
    Blue Marble vind je hier.

Vond het altijd de max om zelfs rond 1700 nog nieuwe civs te ontdekken. Die soms verder zaten in research dan ikzelf. Of bv keiveel vazallen hadden. Was echt cool.

Civ IV rockt echt hard.

iTrader
    0
    Rhye's and Fall of Civilization is wel in Multiplayer => Sid Meier's Civilization Mods by Rhye - Civilization IV mods De derde in het menu Ik heb Blue Marble ook geinstalleerd. En met die civs die later onstaan is wel cool ja, Is met LoR ook als er een burgeroorlog uitbreekt krijg je ook weer een nieuwe staat.

iTrader
    95 (99%)
    Maf. Dat wist ik niet. Reden genoeg om Civ opnieuw te installeren.

EDIT: Wat is Lor?

Approved 9-lifer Dust14's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BladeDancer35 Bekijk bericht
    Maf. Dat wist ik niet. Reden genoeg om Civ opnieuw te installeren.
    Ik was net hetzelfde aan het denken

iTrader
    0
    @ BladeDancer; LoR = Legens of Revolutions een mod voor Civ4.

[BTS] [UXP] Legends of Revolutions - Civilization Fanatics' Forums

Member
    iTrader
    0
    Ik ben ook nog maar eens opnieuw begonnen, met de Rise of Mankind mod. Op het 3e moeilijkste begonnen op een enorme map en een 25-tal civs. Rond 1700 al 2 grote civs uitgemoord en dacht ik dat ik er wel goed voorstond...

Kom ik opeens 2 civs tegen die een permanent alliance hebben en samen ongeveer het 4voud van mijn score hebben, 5 keer zoveel land en een leger dat 10 keer zo sterk is.

Nu al ongeveer 50 uur gespeeld, als ik deze ooit uitspeel zal het een paar 100 uur worden

iTrader
    95 (99%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Piecemaker Bekijk bericht
    Ik ben ook nog maar eens opnieuw begonnen, met de Rise of Mankind mod. Op het 3e moeilijkste begonnen op een enorme map en een 25-tal civs. Rond 1700 al 2 grote civs uitgemoord en dacht ik dat ik er wel goed voorstond...

Kom ik opeens 2 civs tegen die een permanent alliance hebben en samen ongeveer het 4voud van mijn score hebben, 5 keer zoveel land en een leger dat 10 keer zo sterk is.

Nu al ongeveer 50 uur gespeeld, als ik deze ooit uitspeel zal het een paar 100 uur worden
    Zulke games zijn echt de max. Dan denk je dat je goed bezig bent, komt er een AI die nog veel beter is.

Zijn zelf ook opnieuw begonnen. Deze keer ben ik Pericles en de vriendin Darius. Ben eens benieuwd wat dit zal geven; binnen een uur of 50-60.

iTrader
    0
    Speel je in hotseat mode of wat? Welk niveau spelen jullie dan?

iTrader
    95 (99%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Elessar Bekijk bericht
    Speel je in hotseat mode of wat? Welk niveau spelen jullie dan?
    Hotseat idd. Hebben wel elk onze eigen pc hoor, maar is leuker om samen aan een pc te zitten. Binnenkort kopen we zelfs een derde om die aan de TV te hangen zodat we vanuit onze luie zetel kunnen spelen. Niet alleen civ dan natuurlijk.

Wij spelen op Monarch trouwens. Vroeger noble, maar Monarch vind ik ideaal eigenlijk zonder teveel bonussen te geven aan de AI.

Member Dzjul Kadul's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik ben benieuwd hoe Civ V gaat worden. Civ IV heeft prachtige mods als Rhye's and Fall of Civilization en Rise of Mankind en vele anderen. De levende gemeenschap van het civfanatics-forum heeft de makers vast veel stof geschonken om Civ V een énorm potentieel te geven. Veel Civ III spelers beweren dat Civ IV een mislukte titel zou zijn, maar ik heb enkel Civ IV gekend en vind het wčl geslaagd!

Het is geen geschiedkundige simulatie, maar Rhye's and Fall komt er dicht bij. ;-) Grappig trouwens om met Nederland Duitsland of Frankrijk onder de voet te lopen. Of met Frankrijk gebieden te veroveren zonder oorlog met uw buren (behalve de Onafhankelijke steden uiteraard) te voeren (door cultuurimperialisme, hoe typisch!). Ook de alternatieve namen van dynastieën zijn grappig. Ooit heb ik het Christendom gesticht met de Japanners en ik kwam in contact met het Heilige Islamitische Rijk (i.p.v. het Heilige Roomse Rijk) en het Islamitische Romeinse Rijk (i.p.v. het Byzantische Rijk). Carthago was een islamitische vazal van Byzantium en heette Provincie Afrika. De Noormannen waren net als ik Christen. Ik heb tijdelijk het Heilige Islamitische Rijk kunnen omvormen tot het Heilige Roomse Rijk door hen technologie te schenken.
    De Nederlandse Republiek (jammer dat het er zo niet heet, meer geschiedkundige kennis geven aan de modder over Nederland) was ook Christelijk.
    Laatst gewijzigd door Dzjul Kadul; 28 maart 2010 om 01:19

Member
    iTrader
    0
    ik had nog een klein vraagje, ik en een vriend hebben civ IV mulitplayer gevonden, we spelen over skype elk aan onze eigen pc en is de max, we spelen op tegelijkertijd te mogen bewegen.

Nu is m'n vraag, of ik nu large of huge kies qua map, toch kan ik steeds max 11 civs op de kaart krijgen, of ik nu 11 tot 18 kies bij de start, steeds blijken het er maar 11 te zijn met ons 2 bijgerekend, kunnen er meer?

mvg. CX

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten