Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Approved 9-lifer passero's schermafbeelding
    Lid sinds
    28/11/03
    Locatie
    Surbiton (London)
    Berichten
    6.597
    iTrader
    5 (100%)
    Weblogs
    3

    [FS2004] FL en fuel verbruik

    Weet iemand deftige doc of uitleg over hoe je best de FL berekent en fuelverbruik enzo.
    Meestal neem ik toch veel te veel fuel mee en geef ik meestal FL280 in mijn FMC maar ik kan me voorstellen dat het wel wat beter kan... Ik zou het graag eens defitg configureren om te weten hoeveel fuel ik moet meebrengen, hoelang mijn climb moet duren, hoe lang mijn descent duurt als ik zolang mogelijk thrust op idle zet..

  2. #2
    Approved 9-lifer Eagle-Eye's schermafbeelding
    Lid sinds
    11/09/05
    Locatie
    Koksijde
    Berichten
    2.602
    iTrader
    1 (100%)
    Happy reading
    And there is more...
    ...and even more.

    Dat zijn zo'n beetje de meest relevante sites die ik vond. Geen idee of ze er ook echt iets mee te maken hebben, maar ze zien er geleerd uit.

  3. #3
    Member
    Lid sinds
    1/03/07
    Berichten
    689
    iTrader
    0
    Je hebt daar van die programma'tjes voor. Moet je maar is zoeken op flightsim of avsim

    En die wikipedia site geeft de standaard formules weer hoe je je afstand kan berekenen bij een gelijke fuel burn. Ok, daaruit kan je inderdaad wel een schatting maken naar hoeveel brandstof je nodig hebt,maar je kent al die lift/drag/thrust coefficienten niet. Je kan ze wel opzoeken, maar dan nog is het slechts een schatting.

    Het is alvast een begin

  4. #4
    Approved 9-lifer passero's schermafbeelding
    Lid sinds
    28/11/03
    Locatie
    Surbiton (London)
    Berichten
    6.597
    iTrader
    5 (100%)
    Weblogs
    3
    het is natuurlijk altijd leuk om te weten hoe het echt in zijn werk gaat hé want je FMC al die ingewikkelde berekenen te laten maken is vrij simpel maar het is veel leuker als je echt weet hoe het in elkaar zit vind ik.

  5. #5
    Member Boris Barowski's schermafbeelding
    Lid sinds
    21/09/03
    Locatie
    Leuven
    Berichten
    4.814
    iTrader
    0
    met mijn citation vlieg ik op een normale vlucht meestal op FL430 of hoger
    volgend weekend eens FL510 proberen

    kdenk dat ik op die hoogtes het minste brandstofverbruik heb
    (om een voorbeeld te geven, ik verbruik minder aan .92M @ 43000 dan aan .85M@35000)

  6. #6
    Approved 9-lifer sanderio's schermafbeelding
    Lid sinds
    3/10/03
    Locatie
    Bassevelde
    Berichten
    766
    iTrader
    0
    weet niet hoe het bij je cititation is, maar normaalgezien kan je op je FMC ook wel ergens zien wat de voordeligste hoogte is om te vliegen

  7. #7
    Member Boris Barowski's schermafbeelding
    Lid sinds
    21/09/03
    Locatie
    Leuven
    Berichten
    4.814
    iTrader
    0
    meestal FL510 ja

  8. #8
    Approved 9-lifer passero's schermafbeelding
    Lid sinds
    28/11/03
    Locatie
    Surbiton (London)
    Berichten
    6.597
    iTrader
    5 (100%)
    Weblogs
    3
    mmm die optimum vervang ik meestal door iets da ik zelf invul omdat ik da altijd belachlijk hoog vind maar blijkbaar is FL430+ niet belachelijk hoog

  9. #9
    Crew Member epsilon's schermafbeelding
    Lid sinds
    9/08/02
    Locatie
    up in the sky
    Berichten
    3.249
    iTrader
    0
    Ik had deze link ook al gepost in een andere thread. Maar hij past hier eigelijk ook wel. Je kijkt gewoon naar je totaal gewicht en kiest zo een initial level. Nadien in cruise maak je deze berekening opnieuw als je fuel verbrandt en klimt telkens hoger.

    Je kan ook rechtstreeks een stepclimb filen in je flightplan, dan ziet het er zo uit:
    ARNEM UL603 TEBRO T150 NASUM/N0440F230 T150 ROLIS

    Bij NASUM heb je een TAS van 440kts en FL230

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •