Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 105
    Approved 9-lifer
    iTrader
    2 (75%)

FoM v14.1 - Starcraft 2 Main Compo

Zoals elk jaar is er weer een Frag-O-Matic rond het begin van de herfst.
    Deze keer gaat het door van 14 t.e.m. 16 september.
    Meer informatie kan je vinden op www.fom.be

Net zoals de vorige editie(s) ben ik admin voor de Starcraft2 Compo.
    Daarom is het altijd leuk om feedback te krijgen ivm deze editie of de vorige edities. Ondertussen staat ook de rulebook voor deze nieuwe editie alvast online. Deze kan je hier vinden.

Als er vragen zijn kan je dat hier ook altijd vragen.
    Dan zie ik jullie allemaal terug op FoM?

Edit:
    Condemned Ridge, Shakuras Plateau en Tal’Darim Altar LE gaan verwijdert worden in de volgende versie van het rulebook. Tevens gaat entombed valley vervangen worden door GSL entombed Valley. Zelfde geld voor Antiga Shipyard dat vanaf volgende vrsie GSL Antiga Shipyard zal zijn.

Doordat er 3 mappen verdwijnen heb ik er ook weer nieuwe nodig.
    Dit mogen jullie zelf kiezen dus stem op mappen en/of vote op mappen. Tegen vrijdag update ik de rules dan met de final map results.

Mappen + Votes:
    • Metropolis: 2
    • Whirlwind: 2
    • Atlantis Spaceship: 2
    Laatst gewijzigd door Orph4nus; 8 augustus 2012 om 19:14

Crew Member wireke's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    The maps that in the tournament will be used are: Cloud Kingdom LE, Daybreak LE, Ohana LE, Antiga Shipyard, Condemned Ridge, Entombed Valley, Shakuras Plateau, Tal’Darim Altar LE

Die in het vet worden niet meer gebruikt als tournament mappen. Antiga kunde eventueel wel gebruiken maar dan wel de GSL versie (cross only / geen gold)
    Don't try to live up to others, but make your own adventure. Regret is only good for telling yourself what you will never do again. Once you know which things you will never do again, regret turns into wisdom, and wisdom builds character.

Member
    iTrader
    0
    Inderdaad.
    "gij moet gewoon alles sneller doen"
    hey willy.

Approved 9-lifer
    iTrader
    2 (75%)
    Ah ok, geen enkel probleem dan verwijder ik Condemned Ridge, Shakuras Plateau en Tal’Darim Altar LE uit de lijst. Enige suggesties die deze 3 mappen kunnen vervangen?

Member
    iTrader
    0
    Metropolis, Whirlwind, Atlantis Spaceship. Ook aan te raden om GSL entombed valley te gebruiken (geen horizontale spawns).

Approved 9-lifer
    iTrader
    2 (75%)
    Ok, vanaf nu kan je stemen op de mappen. Voor meer info zie je maar in mijn 1ste post.

Member
    iTrader
    0
    Zonder orly zal het ezpz voor bouli worden zeker!

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Ging owl niet? En Melle?

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheLawyer Bekijk bericht
    Ging owl niet? En Melle?
    Tegen beide zou hij _moeten_ kunnen winnen in principe. Hij heeft 3 weken om te praccen, en als zich serieus voorbereid zou hij fom moeten kunnen winnen.

Ge wilt niet weten hoe casual die hier soms speelt en dan nog makkelijk wint tegen high gm's...om derna te verliezen tegen nen low master.

Als hij constant op dat hoog niveau kan spelen zonder die dipjes is die jongen 1 van de betere spelers van belgië, voor zover dat hij dat nu al niet is.
    Don't try to live up to others, but make your own adventure. Regret is only good for telling yourself what you will never do again. Once you know which things you will never do again, regret turns into wisdom, and wisdom builds character.

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wireke Bekijk bericht
    Tegen beide zou hij _moeten_ kunnen winnen in principe. Hij heeft 3 weken om te praccen, en als zich serieus voorbereid zou hij fom moeten kunnen winnen.

Ge wilt niet weten hoe casual die hier soms speelt en dan nog makkelijk wint tegen high gm's...om derna te verliezen tegen nen low master.

Als hij constant op dat hoog niveau kan spelen zonder die dipjes is die jongen 1 van de betere spelers van belgië, voor zover dat hij dat nu al niet is.
    Geloof je dat zelf? Starcraft 2 is echt 100% geen spel waarbij je gewoon met wat talent consistent top 200 spelers kan verslagen. Je moet super hard werken en / of enorm veel RTS ervaring hebben (zo zullen ex-BW spelers veel minder problemen hebben met het halen van een hoog niveau).

Bouli is zeker een goede speler, en ik wil zeker geloven dat hij talent heeft. Maar: met alleen talent komt je er niet. Als hij 20 games per dag zou spelen dan denk ik wel dat hij high master kan worden (minimum 1200 punten op dit moment, imo, en op de NA server 1400). Op dit moment zijn Melle (1400+) en owl (1300+) betere spelers. Ik win zelf ook wel eens van grandmasters, zoals lalush, maar om een bo3 te winnen van spelers zoals Melle zal ik toch nog veel moeten trainen (minimum 20 games per dag, gedurende 2 maanden).

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Om trouwens maar een voorbeeld te geven: Flash, de beste BW speler, was lange tijd maar high master, ondanks zijn enorme RTS ervaring + zijn harde werk. Je kan echt niet zomaar casual high grandmasters verslagen, tenzij met enorm veel geluk. Of Bouli is gewoon een wondertalent, en dan zal hij binnenkort wel makkelijk de GSL winnen.

Member
    iTrader
    0
    bwa daar moet hij toch van kunnen winnen, zo goed zijn die niet

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Die zijn 1300+ master, dus dat is echt wel goed hoor. Ik heb bouli nog niet zo hoog zien komen op de ladder.

Member
    iTrader
    0
    om tegen owl/xionn te winnen zal hij wel aan zijn PvT mogen werken, ik heb hem vrij ez ingemaakt op die practice session en die mannen zijn toch nog een niveautje hoger. Darkomicron gaat trouwens ook.

Kzie Boulie FoM niet winnen, tzal mij verbazen

iTrader
    6 (100%)
    @Dente: 1100 +- is zijn hoogste volgens mij maar das al een paar seizoenen geleden. Bouli laddert niet zoveel en practised vooral customs met oa uthermal de laatste maanden. Ik kan het weten want die speelt de kamer naast mij, die speelt LoL tot bv go4sc2 begint en wint dan ff los uit de pols tegen bv welmu/goody. Ok dat is maar een bo1 en bo3's gaat hij der echt nog niet tegen winnen maar tis toch een al een indicatie. Casual bo1's winnen tegen GM's? Ja. Casual bo3's winnen tegen high Gm's? Daar moet hem inderdaad die 20 games/dag voor gaan spelen.

@Laurens. Zijn PvT is inderdaad zijn zwakste matchup. Ik zou wel geen conclusie's trekken uit die sessions. Die doet daar de vreemdste build omdat dat de ideale moment is om dat is uit te testen en zit hem heel den tijd te alt-tabben

Ik zeg niet dat hij de grote favoriet is. Ik zeg wel dat hij zeker een bo3 kan pakken van spelers zoals owl/xionn/melle. Darkomicron zal moeilijker worden maar PvP zou ook moeten lukken als hem genoeg met uthermal pracct in voorbereiding voor fom.

Member
    iTrader
    0
    herp derp bouli so good

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wireke Bekijk bericht
    @Dente: 1100 +- is zijn hoogste volgens mij maar das al een paar seizoenen geleden. Bouli laddert niet zoveel en practised vooral customs met oa uthermal de laatste maanden. Ik kan het weten want die speelt de kamer naast mij, die speelt LoL tot bv go4sc2 begint en wint dan ff los uit de pols tegen bv welmu/goody. Ok dat is maar een bo1 en bo3's gaat hij der echt nog niet tegen winnen maar tis toch een al een indicatie. Casual bo1's winnen tegen GM's? Ja. Casual bo3's winnen tegen high Gm's? Daar moet hem inderdaad die 20 games/dag voor gaan spelen.

@Laurens. Zijn PvT is inderdaad zijn zwakste matchup. Ik zou wel geen conclusie's trekken uit die sessions. Die doet daar de vreemdste build omdat dat de ideale moment is om dat is uit te testen en zit hem heel den tijd te alt-tabben

Ik zeg niet dat hij de grote favoriet is. Ik zeg wel dat hij zeker een bo3 kan pakken van spelers zoals owl/xionn/melle. Darkomicron zal moeilijker worden maar PvP zou ook moeten lukken als hem genoeg met uthermal pracct in voorbereiding voor fom.
    Het feit dat hij met zo weinig practice spelers zoals goody en welmu kan verslagen, zegt niks over bouli, maar wel over protoss. Geloof mij, starcraft 2 vereist enorm veel practice. Je mag nog zo getalenteerd zijn, als je niet ziek veel oefent dan kom je er niet (zie bv. ret: meest getalenteerde speler, maar hij oefent te weinig). Zo is er bijvoorbeeld een de mythe van stephano die maar 2u per dag speelt: pure zever, je kan nooit koreans verslagen zonder zelf minstens 8u per dag te spelen.

Versta mij trouwens niet verkeerd hé: bouli is zeker een goede mid master speler, en met wat meer practice kan hij zeker high master worden. Op dit moment is hij dat gewoon niet, en spelers zoals xionn, melle en owl spelen een paar niveau's hoger.

Ik vind trouwens bouli niet meer getalenteerd dan arcane of xionn.

iTrader
    6 (100%)
    Je hebt gelijk hoor over dat oefenen. Opzich oefent hij ook nog wel relatief "ok" maar hij speelt gewoon niet veel ladder, en dan nog is verspreid over 3 accounts. Als hij op 1 main account zou ladderen zou hij volgens mij relatief vlot highmaster halen.

In tegenstelling tot wat sommige mensen denken beschouwd hij zijn eigen totaal niet als goede speler, wat ook de juiste ingestelheid is eigenlijk

Punt is dat hij misschien niet beter is als melle/own/xionn maar er volgens mij wel een bo3 van kan afpakken en dat moet maar 2 keer lukken om fom te winnen Huge favoriet is hij uiteraard niet maar hij is ook niet kansloos.

Arcane is altijd ongeveer hetzelfde niveau geweest als bouli, in mijn ogen. Beide nog relatief jong (19/16), en in een game die nog enorm jong is. Mits beide echt serieus zouden beginnen praccen zie ik ze wel iets of wat bereiken, maar in belgië zijn er gewoon geen middelen genoeg om zo een jongere spelers te ondersteunen

Soit het ging over de mappool van fom

Member
    iTrader
    0
    Ik ben 18 Ik denk dat bouli veel betere pvp heeft dan mij, ik veel betere pvt, en pvz wa hetzelfde is. Als hij zijn pvt kan verbeteren moet da wel lukken tegen xionn en owl.

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Op LAN spelen is ook wel een beetje anders dan thuis achter je pc, je moet omgaan met achtergrond lawaai. Stress is ook meer aanwezig meestal. Je bent tegen zondag ook moe tenzij je heel makkelijk kan slapen. In zo van die twee-daagse tourneys moet je ook oppassen dat je stijl niet te duidelijk is en dat mensen je niet hard-counteren, online in go4sc2 en al die cups kent niemand je stijl en heb je die mind games totaal niet.

En er zijn nog zoveel andere factoren die meetellen op een LAN. Die zaken zijn soms doorslaggevender dan het kleine beetje verschil in skill.

En on-topic: +1 Whirlwind/atlantis/metro

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten