Pagina 1 van 14 1234511 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 264
    Member willonic's schermafbeelding
    iTrader
    0

9lives OfficiŽle Wie-Streamt-Er-Nu Thread

Sup iedereen,

In deze thread kunnen mensen zien wie er op welk moment aan het streamen is, ongeveer zoals bij TeamLiquid. De focus zal meer liggen op de 9lives/BeNeLux-Community. Dus hieronder bevindt zich een lijst met daarin streams van 9lives-members. Als je streamt en je wilt het ons laten weten, dan bump je deze thread gewoon. EZPZ son.

Het is ook een pak overzichtelijker dan 5 verschillende threads van mensen met hun eigen stream.

Lijst

Wil je je eigen stream erbij? Laat het mij weten!
    Laatst gewijzigd door willonic; 22 juni 2012 om 21:59

iTrader
    0
    How maek livestream?

Hť jij daar! Jah jij, heb jij uberpro StarCraft II skills? Wil je ons een bepaalde build live laten zien? Heb je te weinig knuffels gekregen van jouw mama toen je klein was en dat wil je nu compenseren door aandachtshoerende livestreams? Wel wat bof jij vandaag. Hieronder een gids voor de mensen die graag zouden willen livestreamen.

Computer:

-Minimum een dualcore processor.
    -2 GB RAM. Livestreamen vreet veel geheugen.
    -Een recente grafische kaart vanaf 2009.

Actieve internetverbinding:

Hier is de tricky part van het livestreamen. Aangezien de meeste van ons in BelgiŽ wonen, hebben wij een vrij gelimiteerde uploadsnelheid. In meeste landen is download=upload maar hier dus niet. Om te weten hoe snel je up- en downloadsnelheid is, doe je een speedtest op http://www.speedtest.net. Denk eraan, snelheid is verschillend van limiet. Ter illustratie, een speedtest van yours truly.

http://www.speedtest.net/result/2003255753.png

Schrijf uw uploadsnelheid ergens op. Je zal het later nodig hebben.

Account bij een livestream site.

Er zijn verscheidene sites die jouw content kunnen weergeven. Maar de meest bekendste voor ons allemaal is twitch.tv. Maak dus hier een account aan. Als je meer LoL speelt, dan raad ik u own3d aan, voor al de rest twitch.tv! Als je al een justin.tv account hebt, gebruik deze dan verder. Deze wordt automatisch geconverteerd naar een twitch.tv account omdat het van hetzelfde bedrijf is. Het verschil is dat twitch.tv zich focust op games en gamers.

Dit is voor Xsplit broadcaster, Voor OBS Open Broadcaster Software ga je naar de volgende post.
    Xsplit broadcaster. (Het meest gebruiksvriendelijke streamprogramma)

Ga naar http://www.xsplit.com/ en maak een account aan. Download vervolgens Xsplit broadcaster. Waneer je deze hebt geopend en jezelf hebt ingelogd, zie je het volgende.

We zijn er bijna! Nu selecteer je bovenaan broadcast -> edit channels. Hier voeg je je eigen details toe van je livestream account (twitch,own3ed,...) Klik nog niet op OK! Herinner je nog dat je je uploadsnelheid moest opschrijven? Awel, hier hebben we het nodig. Het werkt als het volgende. Uw gezamelijke bitrate moet kleiner zijn dan uw uploadsnelheid. Dus bitrate audio + bitrate video < uploadsnelheid. Voor degelijke geluidskwaliteit gebruik ik een bitrate van 96000 met format 44.100 KHz 16 bit stereo. Codec maakt niet zoveel uit, dit klinkt voor mij helder genoeg.

Dus dit is al 96 kbit.

Voor onze video kan je de Quality naar keuze aanpassen, hoe hoger het getal, hoe gedetailleerder de kwaliteit. Dit geldt ook voor onze VBV Max Bitrate. Met 800 kbit kan je al streamen aan behoorlijke kwaliteit. De buffer past zich automatisch aan aan de Max Bitrate.

Voor video is dit dus dan 800 kbit. 800 + 96 = 896 kbit = 0,896 mbit upload. Als dit getal kleiner is dan jouw uploadsnelheid, dan zal je geen problemen hebben. Als je twijfelt of je weet het niet zeker dan kan je ook opteren voor Test bandwith en pas zo dan je bitrate aan aan de hand van deze ingebouwde test.

Klik nu op OK en als Xsplit vraagt voor bevestiging, bevestig het dan.

We zijn er nog niet, ga nu naar View en kies daar voor een resolutie die in verhouding hetzelfde is als jouw scherm. Dus oftewel 4:3,16:9,16:10. Dit is heel belangrijk want anders gaan mensen zwarte balken kunnen zien in je livestream, wat voor veel mensen onprettig is. Als je zelf naar streams kijkt, dan heb je meestal de keuze uit 240p, 360p, 480p,720p,1080p. Let erop dat het rechtse getal van de resolutie hier mee overeenkomt(MIND=BLOWN). Zo kan je zelf de kwaliteit van je stream instellen. In de View kan je ook de framerate aanpassen. Hoe hoger, hoe vlotter.

Voila, nu ben je streamklaar! Vergeet geen coole elementen toe te voegen, mogelijk een webcam om je knappe snoetje te kunnen zien, jij knappe gast. Custom layout en kickass muziek om het allemaal nog professioneler te laten ogen.

Finetuning & management

Je bent klaar om te livestreamen, maar je wilt ook een overzicht hebben over je stream, je viewers, eventuele framedrops? Hier zijn er een paar tips.

-Als je livestreamt, houd altijd een pagina open met je dashboard op twitch.tv. zo heb je een overzicht van je chatkanaal, previewwindow, aantal kijkers en titel van je huidige broadcast.

-Als je stream last heeft van framedrops (dit kan je checken door tijdens het streamen naar je Xsplit broadcaster te gaan, het zal in het rood bovenaan staan) Verlaag dan je Max VBV bitrate.

-als je last hebt van vertraagde response tijd of stutters tijdens het spelen, dan verlaag je de resolutie en eventueel ook de framerate. Wat ook helpt is de ingame kwaliteit lager zetten.

-Gebruik hotkeys om makkelijk van scene te verwisselen. Zorg dat je zeker een pause of een default screen hebt, zodat mensen niet te diep in je privťleven kunnen kijken.

-Wens je je microfoon uit te laten en enkel en alleen het geluid van je computer te streamen. Ga naar je geluidsinstellingen, bij opnemen (in het engels record herp derp) en schakel dan alle apparaten uit die aanstaan.

-Je kan in je eigen broadcast stukken uitknippen en uploaden naar youtube. Dit is makkelijk als je hoogtepunten en keymomenten wilt onderscheiden.
    Laatst gewijzigd door willonic; 19 januari 2013 om 02:42

iTrader
    0
    Open Broadcaster Software is een gratis en open source software om te livestreamen. Het is nog in zijn Alpha maar vele streamers gebruiken deze toepassing al. Destiny is de eerste die in mij opkomt.

Download: http://obsproject.com/download

Gebruik altijd de stabiele versie ipv de test build, deze bevat minder bugs. (LOGIC!) Je krijgt het volgende te zien als je OBS opstart.

http://img248.imageshack.us/img248/1197/derpaderp.png

Het ziet er ongeveer hetzelfde uit als Xsplit, maar laat dat je niet afleiden. Het eerste wat we doen is onze livestream koppelen aan het programma. Als je nog geen account hebt gemaakt bij, twitch, own3d of zijn vele varianten, doe je dat nu. Anders werkt het niet he!

We nemen twitch nu als voorbeeld. Log jezelf in en ga naar je dashboard. Je klikt op je eigen naam en vervolgens klik je op dashboard. Voor de luierikken onder ons (100% die deze guide leest) http://www.twitch.tv/broadcast/dashboard . Aan de boven rechterkant lees je “Streaming Apps”. Daar klik je op en dan krijg je een nieuw venster te zien. Je ziet weeral rechts “Show Key”. Wat gaan we nu doen? Heel goed jongens en meisjes! We klikken erop. We zien nu een boel tekst staan in de vorm van live_2185601214_blabladjgfhskgcodeluiezakkendiezel fniksopzoeknenz00. Kopieer deze, want we gaan het nodig hebben.

Nu gaan we terug naar OBS, gaan we naar settings -> Broadcast Settings. Hier vullen we al onze gegevens in.

Mode: Livestream
    Streaming Service: Twitch/Justin.tv
    FMS URL (De dichtsbijzijnde server selecteren): EU: Amsterdam, NL
    Play path/Stream Key: Hier plak je je key.

Voor de rest komen we nergens aan, tenzij je een hotkey wilt instellen waneer je de stream wilt starten of stopzetten. Dan mag je van mij dat nog doen.
    We gaan deze instellingen opslaan en vervolgens naar de volgende tabblad video.

Uw base resolution is de gewone resolutie van uw scherm. Dit heeft niets te maken met de grootte de gecodeerd en gestreamd wordt. Als je niet weet wat je resolutie is van je scherm. Ga naar je bureaublad en rechtsklik erop, dan klik je op schermresolutie et voila (dat is frans voor ‘en ziedaar’), deze mysterie is dan ook alweer opgehelderd.

Resolution downscale is dan wel de resolutie waarop gestreamd wordt. Meestal zet je deze lager dan je Base Resolution, zeker als je een verouderde computer hebt. FPS staat voor frames per second en zou ik niet hoger zetten dan 30 tenzij je echt een GAMING PC MASTERRACE hebt. Voor de rest trek je niets van deze tabblad aan. We gaan over naar de audio!

Alles op deze tabblad is normaal gezien vanzelfsprekend, Dus we spreken er niet over. Zal wel verder uitbreiden indien er mensen er naar vragen.

Bij de tabblad Advanced raken we niets aan, tenzij je weet wat je computer aankan.

“Maar Willonic, we hebben het tabblad Encoding overgeslagen! En jij bent echt supercool”
    Ik weet dat ik supercool ben, dat weet ik. Ik wou nu net naar die tabblad gaan. Dus laten we allemaal naar het tabblad Encoding gaan! Gaan, gaan. Banaan.

Ik ben lui dus ik copypaste even de tekst van de post hierboven.
    Hier is de tricky part van het livestreamen. Aangezien de meeste van ons in BelgiŽ wonen, hebben wij een vrij gelimiteerde uploadsnelheid. In meeste landen is download=upload maar hier dus niet. Om te weten hoe snel je up- en downloadsnelheid is, doe je een speedtest op http://www.speedtest.net. Denk eraan, snelheid is verschillend van limiet. Ter illustratie, een speedtest van yours truly.

http://www.speedtest.net/result/2003255753.png

Schrijf uw uploadsnelheid ergens op. Je zal het later nodig hebben.
    Dat moment is nu aangebroken!
    Uw gezamelijke Max bitrate moet kleiner zijn dan uw uploadsnelheid. Audio zet je gewoon vast op 128 en voor de rest speel je met de bitrate tot je een stabiele stream hebt. Als het dan nog niet lukt, dan verlaag je de FPS en Resolution Downscale in de Video tabblad bij Settings.

Nu ben je klaar om te streamen! Voeg je elementen maar toe, jouw webcam, die coole gif die je op 4chan hebt gevonden en niet te vergeten jouw GAMEZZ! Het is minder intuÔtief dan Xsplit om je scenes te bewerken, maar het werkt even goed! Dank u wel en STREAM ZE!

Hieronder een filmpje om te laten zien hoe je de elementen van een scene kan aanpassen. Sorry voor de ruis. Audio instelling op pc zijn beetje gefokt.
    http://twitch.tv/itsstarcraft/b/358341123
    Laatst gewijzigd door willonic; 19 januari 2013 om 03:45

Member
    iTrader
    0
    Bump, begin nu te streamen!!
    Nova533
    Laatst gewijzigd door Nova533; 8 juni 2012 om 16:59

Member
    iTrader
    0
    Weer aan het streamen...

Member
    iTrader
    0
    Begin nu te streamen.
    Als mensen replays hebben of problemen met een build laat maar weten in de chat en dan bekijk ik die tijdens mijn pauzes!

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nova533 Bekijk bericht
    Begin nu te streamen.
    Als mensen replays hebben of problemen met een build laat maar weten in de chat en dan bekijk ik die tijdens mijn pauzes!
    Ik vond die 3de(ofzoiets) match vs zerg wel cool. Eel den tijd zit die te pushen met zijn roaches. Kzou der zot van worden!

Member
    iTrader
    0
    De maxed roach push op 12min
    Is altijd irritant ja. ><
    Maar kwas blij dat ek eindelijk men build 100% correct deed.
    Anders was ik wel dood...

Edit: tegen 19.00-19.30 begin ik weer te streamen.
    Eerst wat emails beantwoorden enz...
    Laatst gewijzigd door Nova533; 11 juni 2012 om 17:25

iTrader
    0
    Oh hi! Jullie hebben examens he, dus hier wa afleiding!
    ITSStarcraft

Member
    iTrader
    0
    nog even een uurtje of 2 streamen!!

Member bouli's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    zomaar de willy zijn kijkers afpakken,hoe durfde

Member pnik's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door willonic Bekijk bericht
    Oh hi! Jullie hebben examens he, dus hier wa afleiding!
    ITSStarcraft
    KLOOTZAK

Member
    iTrader
    0
    hater

iTrader
    0
    Gids is klaar, moet nog paar dingen aangepast worden, maar in grote lijnen kan je hiermee al veel doen.

Member
    iTrader
    0
    Iemand die keer kan checke of da bekijkbaar is bij mij ?

Member DaTa's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Furywitch Bekijk bericht
    Iemand die keer kan checke of da bekijkbaar is bij mij ?
    Ziet er deftige kwaliteit uit.

Member
    iTrader
    0
    Njah, ben ff die vod ook aan het bekijken. Doenbaar

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Furywitch Bekijk bericht
    Njah, ben ff die vod ook aan het bekijken. Doenbaar
    Idem, ziet er heel goed uit.

Member Hyppocritten's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    1
    Kwalititeit zit bij de betere streams
    Muziek is wel irri tbh, but that's me
    Laatst gewijzigd door Hyppocritten; 12 juni 2012 om 07:53

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hyppocritten Bekijk bericht
    Kwalititeit zit bij de betere streams
    Muziek is wel irri tbh, but that's me
    Meestal luister ik nie naar dubstep ;p, maar khad keer goesting.

Pagina 1 van 14 1234511 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten