Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 73
    Member Hyppocritten's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    1

[SC2 Help Thread - Protoss] Hyppocritten

PvX - ZOEKTOCHT NAAR INFO!?

Dag allemaal en vooral fellow noobs

Het is moeilijk je feedback terug te vinden in de lange threads daarom probeer ik deze thread. Het zou handig zijn voor ons noobs als we dit mochten doen. Zo blijft de feedback over onze replays gebundeld.Zou tof zijn mochten meer nieuwe spelers dit doen (als het mag van mods) want we kunnen ook van elkaars feedback leren denk ik.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wireke Bekijk bericht
    Van mij mag het

Ik zal binnenkort na de examens eens een zo volledig mogelijke sticky schrijven met alle mogelijke tut's/handige links.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hyppocritten Bekijk bericht
    o/

Om de OP interessant te houden deze edit:
    De point is dat ik in deze post alle nuttige info die mij goed hielpen bundel.
    Ik zal zo vaak mogelijk deze OP aanpassen met links naar info.

*NIEUW*

- Coaching sessions: Desrow coaches Maximus Black
    - Streams: Desrow | LgN

Coaching sessions

Spoiler:

Livestream

Tutorials

Spoiler:

Nuttige links

Spoiler:

*COMMING SOON*

- Day 9 shows die interessant zijn
    - etc etc
    Laatst gewijzigd door Hyppocritten; 12 juni 2012 om 09:32
    ~ The only true wisdom is in knowing you know nothing - Socrates
    ~ Everyone is a hypocrite... - H.

Member DaTa's schermafbeelding
    iTrader
    0
    De dingen die ik zag:
    - normaal ga je tegen Z willen FFE, al weet ik niet of het op entombed valley ook gedaan wordt
    - van zodra je units inwarpt/uit je gateway komen, hotkey je ze best meteen
    - wanneer je daar de eerste keer van ramp afkomt met je immortal enz, moet je niet meteen guardian shield gebruiken, pas wanneer je ziet dat hij je ook daadwerkelijk gaat aanvallen, daarnaast duurt het ook veel te lang eer je guardian shield weer uitschakeld
    - als je met je observer ziet dat hij een bepaald gebouw aan het maken is, kan je er op klikken om te zien welk het is, daardoor had je snel kunnen zien dat het geen spire maar een evo chamber was
    - wanneer je leger aan je expo staat, wil je de immortals en centries altijd iets meer naar achter houden, deze zijn namelijk het belangrijkst
    - wanneer je colossus maakt, wil je zo snel mogelijk de thermal lance upgrade, vergeet die dus zeker niet
    - indien je eens de eerste minuten voorbij supply blocked geraakt, zet je best meteen 2-3 pylons tegelijkertijd
    - upgrades en robo units kan je best constant proberen chronoboosten, eenmaal je energy op je nexus op het maximum staat, ben je eigenlijk potentiële energy aan het verliezen
    - met de observer wil je liefst constant kunnen zien hoe groot z'n army is en uit welke je units het bestaat, dan had je ook snel kunnen zien dat je redelijk lang een enorm voordeel had en de game al vroeg had kunnen beëindigen
    - mid/lategame dt harass werkt enorm goed tegen zerg, best stuurt je dan bijvoorbeeld 2 (of meer) dt's tegelijkertijd naar een verschillende expansion
    - 4de en 5de base had je veel sneller kunnen nemen, aangezien je minerals zo hoog opliepen
    - terwijl je in een gevecht zit, meteen extra units inwarpen en misschien warpgates chronoboosten
    - colossi hotkey je volgens mij best apart, zo kan je ze makkelijker achteraan je army houden
    - al je units hotkeyen!
    - je wilt zerg z'n army altijd in zo smal mogelijke punten tegen het jouwe laten tegenkomen, dat doe je redelijk goed
    - best stuur je een zealot over de hele map in mid/lategame om te scouten voor expansions

Algemeen:
    - probes meer chronoboosten
    - indien minerals redelijk hoog gaan (neem 500+), extra pylons/production bijzetten of expanden
    - upgrades chronoboosten

Ik heb sommige dingen waarschijnlijk meerdere keren gezegd, maar het is dan ook nog vroeg in de ochtend .

Approved 9-lifer passero's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Weblogs
    3
    Ik weet niet of je die al kent: Starcraft II Tutorials - YouTube
    Super goeie tutorial voor elke ras. Ik heb daaruit enorm veel geleerd. Mss kan je die eens bekijken voor build inspiratie en om te weten hoe te reageren tegen welke strategie. Is echt super om te leren.

iTrader
    0
    Weblogs
    1
    Thnx DaTa

@ passero ken ik en probeer ik :P

Vandaag mega loss run, ik doe niets goed rofl ... :'(
    Maar weet wel wat ik verkeerd doe

Denk dat dat al veel is @ silver lolz

Crew Member wireke's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Van mij mag het

Ik zal binnenkort na de examens eens een zo volledig mogelijke sticky schrijven met alle mogelijke tut's/handige links.

iTrader
    0
    Weblogs
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wireke Bekijk bericht
    Van mij mag het

\o/

iTrader
    0
    Weblogs
    1
    Vandaag op TL topics over keyboard bindings tegengekomen.
    Blijkbaar bestaan hier voorbedachte alternatieve layouts voor :o

Iemand die zoiets gebruikt? Las over Darkgrid ...

BTW iemand nog een razer Diamondback die de alternative keybindings niet aan de praat krijgt voor mousebtn 4 en 5? Ding wil niet werken ingame

Member
    iTrader
    0
    nooit van gehoord. het enige dat ik verander is ctrl+f1 op de helft van men mouse buttons smijte zodak ezpez idle scvs kan selecten en meerdere micro control groups op men primary mouse buttons zette

iTrader
    0
    Weblogs
    1
    [G] Darkgrid Layout

Dingen zoals dit

Betreft mousebtn 4-5, mijn muis is een razer diamondback van mijn RTWC:ET tijd nog (oud ding maar vet handig). Maar krijg ze niet aan de praat in SCII oO

iTrader
    0
    Weblogs
    1
    Hoe hou je dat in godsnaam af?

http://drop.sc/175029

In totaal 10 workers killed.
    Meer gates en geen forges als standaard bij banshee opening?

Ik krijg niks tijd om natural te scouten.
    Obs was onderweg maar ja ... .

:'(

Member DaTa's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Je chronoboost volgens mij best zo snel mogelijk een 2de observer uit en splits je stalkers op in 2 groepjes (bv 3 per mineral line).

Member Aveline's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Wat data zegt doe ik ook als ik banshees / drops verwacht maar toch wil pushen. Meestal zet ik dan ook een cannon in de mineralline als ik de minerals kan missen.

iTrader
    0
    Weblogs
    1
    Banshees had ik beter kunnen aanpakken en cannons heb ik in minneral line gezet. Ik ben 10 workers kwijt maar hij zit op 1base dus eco ben ik nog steeds ahead.

Het is gewoon die 1base push follow up, dat houd ik in de verste verte niet af :| Dat is zo'n friggin zware push. Forges komen voor de extra gates maar tbh zonder die forges en meer units hou ik dat nog niet af Door Banshees scout ik die one base push niet waardoor ik nog zwakker sta. Enige manier dat ik deze push kan afhouden is zonder die natural en met immortal(s) denk ik.

Moet ik hier altijd 3gate robo expand doen lower leaugues zonder een bunker te scouten en gas.
    Meestal is dat zo'n mini attackje dat ik met deze build easy afhoudt. Als ik mij mispak ben ik behind en moet ik damage gaan doen. VS Terran is dat niet altijd evident met mijn apm (~40) om voldoende damage te doen op een natural met bunkers in deze build.

Ik zoek de eerste foute beslissing.
    Laatst gewijzigd door Hyppocritten; 9 mei 2012 om 08:11

iTrader
    0
    Weblogs
    1
    PvT build.

Wanneer iemand zin en tijd heeft om punten aan te halen in mijn macro, GRAAG!

Ino army hotkeys, ik focus me atm vooral op mijn macro maar ik zou dat echt moeten aanleren. Niet één keer aan gedacht in de game

Maar alles op zijn tijd imo is de macro atm het belangrijkste.

PvT 1v1 Hyppocritten vs KamikadzeBoy PvT - drop.sc

Member Raaf's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Waarom geen 1 gate expo na het zien van no gas?

Ik dacht: mss 3 gate agression, maar dan zie je één bunker en doe je niks. Bon.. gewoon expo into robo: cava. Maar je moet wel wat kijken naar je army count op het 9.40 tijdstip (pro timing voor dubbel medivac agression dus iets om je op te focussen).

Daarna op zich wel goede play, maar je hebt mss nog wat meer map vision nodig zodat je geen 100 nutteloze cannons moet zetten en ik snap ook niet waarom je geen templars meeneemt om hem te attacken, aangezien 2 of 3 storms daar brutal zouden geweest zijn.

iTrader
    0
    Weblogs
    1
    Jah moet wellicht zuiniger zijn met mijn cannons. Mjah mapvison kost ook geld als P hoe pak ik dat aan hé. Ik kijk sowieso nog te weinig op mijn minimap.

Atm top silver terug en speel nu vs vooral golds soms silver of plat Ga me beginnen concentreren op hotkeys nu mijn macro goed gaat. APM is nu standaard ~40 hopelijk creëer ik meer tijd om extra's te doen door hotkeys (?). Had gisteren wel een zeer micro intensief spel en had een apm van ~89 zonder bewust te spammen. APM loopt aardig op als je niet rustig kan macroën

Door gebrek @ hotkey skills slaag ik mijn templar, sentry skills nog in een knoop ^^
    Suggesties voor hotkeys ook altijd welkom!!!

EDIT

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hyppocritten Bekijk bericht
    Is dit iets waar je moet mee leren spelen?

Member
    iTrader
    0
    Je moet gewoon spelen waar je je het best bij voelt.
    Ik clickte lang mijn om alles en toch in Masters geraakt al speelde ik echt barslecht.
    Mijn wins waren simpel door uitvoering, kennis van builds en timings.
    Mechanics, macro en micro waren ondermaats.

Maar ik wist da er een limiet was door zo te spelen, dus heb ik alle keybinds aangepast hoe ik ze comfortabel vond.
    Even 3dagen mezelf gedwongen om alleen zo te spelen en nu zou ik niet terug kunnen gaan naar dat clicken.

Wat ik dus wil zeggen is dat de tijd die je nodig hebt om beter te spelen afhankelijk is van jezelf en wat je zelf wil.
    Dus zoek replays van goede spelers.

Kies daaruit:
    1 PvT, PvZ en PvP build

Pas deze aan naargelang je league.
    En speel gewoon met je hotkeys, display deze ook.
    Veiliger van Bronze tot Plati, snellere expo in Dia
    Oefen ze desnoods in 2v2 of in costum games

(Wat je ook moet leren daarbuiten is hoe je moet reageren op allins en hoe je deze scout.
    Al leer je dit meer door er van te verliezen en de replay te bekijken.)

Wat ook nog belangrijk is, is dat je een build niet verward met een opener.
    Een build is :
    - Wanneer welke tech
    - Welke timings
    - Hoe verdedig ik wat?
    - Ik neem mijn 3de als ik unit x en y heb... enzovoort

Je opener als Protoss hangt dan weer af van wat je scout.

PvT: Jij wil --> 1gate expand doen op 22supply

Je scout geen gas : Juiste beslissing MAAR zet je scout op de Xelnaga toren het dichtste bij zijn base dit is zodat je een SCV allin ziet aankomen en zo daarop kan reageren.

Je scout 1gas : Alles is mogelijk van Terran maar het meest voorkomende is
    * 2 Baracks pressure
    * Banshee (met/zonder cloak) --> in een 1-1-1 allin
    (* de andere is een marauder expand)

Dus op 22 heb je je stalker (of probe) die stuur je naar zijn base maar wees voorzichtig, kijk op zijn ramp.
    Zie je Marauder : 2racks
    Zie je bunker : Banshee

Wat je voorlopig kan doen is als hij gas neemt op 26supply 2extra gates bijzetten voor een totaal van 3 en dan expand.
    Na de expand een robo.

Robo is 80 ingame seconden en observer 30seconden.
    (waarom zeg ik dit? de cloak research voor banshee is normaal rond 7min30 ingame time gedaan en daarvoor heb je je obs nodig dus zorg dat je dan je observer hebt in het geval van --> 1gas opener +9 bunker aan zijn ramp)

PvZ: Forge Fast Expand! Of een veiligere 3gate expand als je dit verkiest, ikzelf doe dit niet meer sinds ik me veilig voel met FFE.

Tot en met platinum is zerg de lastigste om deftig te kunnen scouten early game.
    Omdat ja, velen nemen geen snelle 3de.
    Normaal betekend dit dat hij 2base allin gaat.
    Maar zoals ik zei, tot en met platinum/diamond moet ge daar niet teveel rekening mee houden.

Waar je nu vooral gaat naar scouten is: neemt hij zijn natural expansion en neemt hij gas early game.

Kies je voor FFE dan is het veiligste:
    13forge
    15gateway
    16cannon
    17pylon
    22Nexus

Eens je je veilig genoeg voelt met deze opener kan je de nexus op 16/17 nemen.

Wat doe je als je wat scout: ALTIJD NA JE 9 PYLON SCOUTEN

6/7 pool : pylon achter je mineral line + cannon in je mineral line

Je cannoni n je mineral line moet ook 1 gas geyser dekken.
    Moest hij direct in je base lopen, rechts click je probes op de cannon en op val aan indien nodig.
    (Je zal dit een paar keer moeten tegenkomen voordat je het verdedigd uiteraard)

Scout je de pool als je zelf rond 14-15 supply zit kijk je of hij gas neemt.
    (gas geyser = 2500 resources)

Stop hij met gas mijnen op 2400 --> gewoon snelle speedling
    Mijnt hij meer dan dat --> roach of baneling is een optie dan dus is het niet verkeerd op een paar extra cannons te zetten en sentries te maken of eventueel een voidray.

(Dat is zowat de basis, er zijn er nog een paar maar anders is het meer of je een boek leest, en het word dan wat te verwarrend)

PvP: 3gate + robo is nog steeds het veiligste

Hoe je in deze matchup scout is belangrijk je kan na je 12gate scouten.
    Maar je kan ook gewoon na je 9pylon scouten eerst rond je natural en in de buurt van en daarna naar zijn base. (Dit alleen op 2player maps en shakuras)

Je scout je base na rond 13/14supply.

Dus in zijn base kijk je naar zijn chronoboost en wanneer hij zijn 2de gas neemt.
    Chronoboost hij zijn cybernetics en neemt hij GEEN 2de gas.
    4gate.
    Zorg dat je 1/2sentries hebt, moest hij toch blijven proberen moet je er in het totaal 4 (misschien zelfs 5 voor de veiligheid hebben, forcefield duurt 20sec)

Gaat gij voor een robo opener wees dan voorzichtig met je obs.
    Er zijn veel dingen die er dan kunnen gebeuren:
    Warp prism 4gate, collossus allin, gewoon een robo expand.

Hoe je deze matchup wil uitspelen is puur persoonlijk, als je zelf allin wil gaan moet je dat doen wil je toch expanden moet je scouten om te zien of hij voor een timing gaat of hij passief gaat blijven spelen.
    Ofwel ben je aggresief en bepaal je het tempo van het spel of je reageerd op wat hij doet.

Maar ok, genoeg getypt
    Hopelijk hebt ge er iets aan!

Member Fernando's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Bedankt nova. Handig om dat uitgetypt te kunnen bekijken.

iTrader
    0
    Weblogs
    1
    idd

THNX!

Member Aveline's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Nova, steek dat anders in een aparte thread; hier is het precies alleen voor Hyppo bedoeld

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten