Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
    Member
    iTrader
    0

Protoss Vs Protoss uitgelegd.

Voor diegene die zoeken naar de juiste build of niet weten wat ze fout doen in elke matchup zal ik je enkele suggesties geven en de punten waar je op moet letten.
    Ook zal ik je enkele voorbeelden geven hoe dit eruit ziet in het spel.
    (Post aub niet dat men macro vrij slecht is als ik in combat ben, is een fout die er uit moet dus negeer dat en kijk wat je uit de replays kan halen voor je eigen spel.

--> replays zijn platinum/diamond niveau

Vs Protoss:

Het is je mirror matchup, dus elk foutje is duidelijker en kan makkelijker afgestraft worden.
    De normale dingen zoals scouten enz is belangrijk dat weet je ondertussen al.
    Wat de nieuwe stijl in PvP is, is het volgende:

Open Gate>Cyber>Gate>Robo>Gate (3Gate Robo)
    Je maakt een paar stalkers maar vooral zealots.
    - Als je denkt dat je tegenstander minder heeft + zijn warp in : val aan als je 2 immortals hebt. (1 Sentry is de standaard voor defensie)

- Valt hij jou aan : blijf kalm zolang hy niet op je ramp en in je base komt is het ok , als je denkt dat je uit je base kan zonder alles te verlies val gerust aan maak heb geen schrik om terug te vallen.

- Is hij passief vanaf het begin ga eens vooraan aan zen base kijken wat er aan de hand is of scout met je observer.

Dit zijn enkele simpele stappen die al veel doen, maar wat zeer belangrijk is, is je observer. (2minimum 1voor detection + 1 voor scouting)
    Dark templars zijn geen bedreiging dan.

Dan komt je volgende stap wat doe je dan?
    Je kan colossus gaan en een expansion.
    Maar wat de nieuwe stijl voor protoss sinds de laatste patch is het volgende:

- Charge Zealot --> snelle surround op de je tegenstander goede dps unit
    - Archon --> breekt forcefield omdat de unit Massive is
    - Immortal --> anti stalker/colossus

Van 1 base kan je 5gates + 1 Robo aan contant unit production understeunen (omdat je veel gast bespaard omdat je voor zealots gaat en je gas aan high templars(voor de archon) en immortals besteed)

Hier is de replay:
    (P)Nova vs (P)Gum | SCReplays.com

Ook een voorbeeld hoe scouten je keuzes be´nvloed:
    (P)doxsen vs (P)Nova | SCReplays.com

Met de eerste scout zie je een Forge
    Op die tijd weet ik de volgende dingen:
    - Als hij aanvalt voor 9minuten heb ik zeker meer units
    - Cannonrush?? >> scout base en omgeving
    - Fast Expand > blijven scouten

De 2de scout zie ik dat hy vooraan cannons maakt dat kan maar op 2dingen wijzen:
    - Dark templar rush
    - Voidrays (Air)

Door kort te scouten weet ik nu welke units ik zeker moet hebben:
    Stalkers en observers.
    Vrij logisch, maar voor een nieuwere speler is dit een kwestie van vaak spelen en dit leren.

Leer je stijl hoe jij het wil verbeteren en zoek wat jou ligt.
    bekijk replays en onthou zekere timings.
    Timing hoeft niet ingewikkeld te zijn gewoon kleine dingen.
    Zoals bijvoorbeeld:
    - +1 Weapons is gedaan --> Ik val aan
    - Ik heb 2 colossus --> Ik val aan

Iemand die te passief is in dit spel en niet voldoende scout zal veel verliezen.
    Je begint nu eenmaal onderaan de ladder, en verbetering heb je zelf in de hand.

Note: Moest de reactie op deze post goed zijn zal ik een PvZ en PvZ post maken met enkele richtlijnen voor die matchup.
    Moest je nog vragen hebben in verband met Starcraft stel ze gerust!
    Add me ingame op:
    Naam: Nova
    Code: 533

Sorry voor de enorm lange post!

Member ScoeneZ's schermafbeelding
    iTrader
    0
    wel, ik ben voorlopig een random speler (en lig stil door de examens) maar het is zeker een mooie uitleg!
    dus komen met de verdere matchups ;-)

Member Xeo Pablo's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Maak maximum 2immortals en ga chargelot/blink stalker/archon. Stalkers zijn ongelooflijk belangrijk wanneer je voor gateway units gaat omdat je iets nodig hebt om snel colossi te killen. Immortals zijn eigenlijk alleen nuttig tegen mass blink, en dan wil je vooral immortal/blink stalker gaan.

Member
    iTrader
    0
    Bekijk de replay van Ace tegen MouzHasuobs in de NASL denk ik.
    Dat is een voorbeeld op pro niveau.
    Verschillende andere beginnen deze stijl te gebruiken en Colossus en stalker zijn armored. (20 normal dmg + 30Vsarmored)
    Wat betekend dat de immortal er extra damage tegen doet.
    De range van de Immortal en de Archon zijn verschillend en omdat je niet bezig moet zijn met ForceFields kan de Colossi makkelijk snipen met de Archon en de Immortal.
    Dus Zealot Archon Immortal werkt met ongeveer 4-5 Immortals (met +2 weapons.)

Veel hangt af van army positie maar deze stijl geef me iets van een 75% winst op de ladder in PvP.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten