Pagina 11 van 32 EersteEerste ... 78910111213141521 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 201 t/m 220 van 631
    Crew Member Tweak37's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    En verder: zoals ik al eerder uitgebreid gezegd heb: ik geloof niet per se in de onschuld van Froome en Porte. Hun prestaties zijn inderdaad verdacht, maar het is niettemin zeker niet zo'n uitgemaakte zaak als velen willen doen geloven. Porte zijn sprong van dit jaar verraste me, maar ex post waren er vorig jaar ook wel al zeer duidelijke tekens dat hij steeds beter bergop ging. Eigenlijk heeft hij een redelijk gestage progressie doorgemaakt, met dit jaar weliswaar dan een grotere sprong. Gezien zijn leeftijd, zijn talent is dat op zich niettemin niet zo heel verdacht. Pakweg JVDB had veel minder klimantecedenten bij zijn doorbraak in de giro. Zijn grootste probleem is dat hij bij het per definitie verdachte Sky rijdt.

Froome is een heel ander verhaal natuurlijk. Zijn doorbraak kwam totaal uit het niets. Hij was wel een rondetalent (meer dan vaak wordt gezegd), maar het kwam er twee jaar totaal niet uit en dan kwam het er opeens meer dan volledig uit. Zijn achtergrond, de leeftijd waarop hij begonnen is, zijn begeleiding in zijn eerste profjaren en natuurlijk zijn ziekte zijn factoren die een en ander kunnen verklaren, maar het blijft zeer opmerkelijk.

Dus ja, enige scepcis is natuurlijk op zijn plaats, maar dat geldt voor wel meer renners. En er zijn renners die veel verdachter waren (Ricco, Sella, Santambrogio). Wat bovendien in hun voordeel spreekt is dat er geen enkele materiele aanwijzing tegen hen pleit. Dat was bij Armstrong bijvoorbeeld wel anders. Dus nee, ik volg het geween over Froome en Porte dat vandaag het internet weer overspoeld heeft niet. Ik vind het bovendien ontzettend hypocriet, want ik durf wedden dat 95% van die mensen geen kik zou geven indien het Contador was geweest die het Sky duo vandaag op zijn plek had gezet.

iTrader
    3 (100%)
    Ook grappig als je wat op verschillende internationale wielerfora zit: de Vlamingen denken dat De Gendt (of Vanmarcke) clean is, de Fransen Pinot, de Amerikanen Van Garderen, de Nederlanders Mollema, de Italianen Cunego en de Duitsers niemand.

Spartacus NemesisBE's schermafbeelding
    iTrader
    0

Mijn blog kent ondertussen een explosie in de zoektermen "froome + doping" en "is froome clean?" :')
    grappig om te zien hoe mensen via google bij mij terechtkomen
    "Wovon man nicht sprechen kann, darüber muß man schweigen." - Ludwig Wittgenstein

Platinum Member MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NemesisBE Bekijk bericht

Mijn blog kent ondertussen een explosie in de zoektermen "froome + doping" en "is froome clean?" :')
    grappig om te zien hoe mensen via google bij mij terechtkomen
    En geef ze is ongelijk. Froome is de definitie van een wielrenner die doping gebruikt.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Member
    iTrader
    14 (100%)
    Op twitter net :
    Oproep mbt analyse prestatie Froome: dit was tweede col na 1 week Tour en duurde slechts 22min. Vergelijk dus geen appels met peren.

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    En geef ze is ongelijk. Froome is de definitie van een wielrenner die doping gebruikt.
    Ok dan.

Member herc's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tweak37 Bekijk bericht
    Ik vind het bovendien ontzettend hypocriet, want ik durf wedden dat 95% van die mensen geen kik zou geven indien het Contador was geweest die het Sky duo vandaag op zijn plek had gezet.
    Ik behoor zeker niet tot die 95%, want ik heb altijd gezegd dat Contador er met zijn 6 maanden effectieve schorsing veel te goedkoop vanaf is gekomen, want ook hij zat toen nog vers bloed te tanken.

Nu blijkt nog maar eens duidelijk aan wat voor straf spul hij wel niet zat toen hij met oa. Rasmussen de tourcols omhoog vloog. Uiteraard durft hij nu zoveel risico's niet meer nemen, want een 2de positieve test is sowieso einde carrière.

Ik hoop dat de believers gelijk krijgen, echt waar.
    ik ben groter dan maaltijdbox

iTrader
    3 (100%)
    Wat ik me dan wel afvraag is of Contador in de giro van 2011 dan wel nog aan het spul zat, met zijn zaak lopende. Dat was misschien wel de beste Contador ooit. En sindsdien is hij niet meer op niveau geweest. Je zou toch zeggen dat het toen ook een zeer groot risico moet zijn geweest?

Member
    iTrader
    0
    Hoogstwaarschijnlijk zat hij toen ook aan het spul hoor, volgens mij is het nog steeds relatief makkelijk om een positieve test te ontwijken als je weet waarmee je bezig bent. Al moet het wel gezegd worden dat de concurrentie in de Giro nog steeds van een ander niveau als dat van de tour is.

Dat Team Sky vuil spel speelt is echt wel overduidelijk imo. Waarom zou een ploeg met praktisch onbeperkt budget een dokter als Geert Leinders in dienst nemen? Als je een ploeg bent die echt clean wilt zijn dan haal je zoiets gewoon niet in je hoofd. Over Froome zou er nu toch echt geen twijfel mogen bestaan. Zijn palmares voor 2011 zegt eigenlijk al genoeg:
    2006
    1st Overall Tour of Mauritius
    1st Stages 2 & 3
    2nd Anatomic Jock Race
    2007
    1st Overall Mi-Août Bretonne
    1st Stage 5 Giro delle Regioni (Under-23)
    1st Stage 6 Tour of Japan
    2nd Berg en Dale Classic
    2nd Time trial, B World Championships
    3rd Road race, All-Africa Games
    2008
    2nd Overall Giro del Capo
    4th Overall Herald Sun Tour
    2009
    1st Stage 2 Giro del Capo
    1st Anatomic Jock Race
    2010
    2nd National Time Trial Championship
    5th Time trial, Commonwealth Games

Member
    iTrader
    14 (100%)
    Contador

This has implications for Contador's climb. For Contador, the relative power output can be calculated by taking the VAM (1864m/h) and dividing by 275 (the constant for 7.5%). This gives a relative power output of 6.78 W/kg. (Ferrari calculates 6.73W/kg, but he uses a VAM of 1852m/h, because his ascent is 638m, not 640m. This shows again the discrepancies in measuring this Verbier climb!)

zijn VO2 max zou rond de 99 heb gelegen in die periode, Lance had een 84..

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frisenfruitig Bekijk bericht
    Dat Team Sky vuil spel speelt is echt wel overduidelijk imo. Waarom zou een ploeg met praktisch onbeperkt budget een dokter als Geert Leinders in dienst nemen? Als je een ploeg bent die echt clean wilt zijn dan haal je zoiets gewoon niet in je hoofd. Over Froome zou er nu toch echt geen twijfel mogen bestaan. Zijn palmares voor 2011 zegt eigenlijk al genoeg:
    2006
    1st Overall Tour of Mauritius
    1st Stages 2 & 3
    2nd Anatomic Jock Race
    2007
    1st Overall Mi-Août Bretonne
    1st Stage 5 Giro delle Regioni (Under-23)
    1st Stage 6 Tour of Japan
    2nd Berg en Dale Classic
    2nd Time trial, B World Championships
    3rd Road race, All-Africa Games
    2008
    2nd Overall Giro del Capo
    4th Overall Herald Sun Tour
    2009
    1st Stage 2 Giro del Capo
    1st Anatomic Jock Race
    2010
    2nd National Time Trial Championship
    5th Time trial, Commonwealth Games
    Het Leinders verhaal vind ik ook niet bepaald overtuigend. Een miljoenenploeg en dan zouden ze Leinders, toch niet bepaald het neusje van de zalm qua doping als je het mij vraagt (nee, dan José Ibarguren, dat is een heel ander kaliber), binnenhalen om hun dopingprogramma te regelen? Volgens mij was dat gewoon een PR fout. Trouwens, als ze doping gebruiken, dan geloof ik nooit dat ze dat vanuit de ploeg organiseren. Wel dat de ploeg hen doorstuurt naar externe dokters of leveranciers, of ze aanmoedigt om op eigen houtje bepaalde zaken te kopen.

En zo'n palmares zegt bar weinig. Palmares van JVDB voor 2008:
    2001
    1st World Junior Time Trial Championships
    2002
    1st Overall Tour of Limburg
    2003
    1st Zellik–Galmaarden
    2nd GP Istria 1
    2nd GP Krka
    2004
    5th Overall Redlands Classic
    6th Overall Tour of Belgium
    2005
    8th Overall Eneco Tour
    2006
    8th Kuurne-Brussels-Kuurne
    2007
    3rd National Time Trial Championships
    10th Eneco Tour

En hoewel ik denk dat JVDB vrijwel even verdacht is als Froome, is dit palmares allerminst een bewijs.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tweak37 Bekijk bericht
    Het Leinders verhaal vind ik ook niet bepaald overtuigend. Een miljoenenploeg en dan zouden ze Leinders, toch niet bepaald het neusje van de zalm qua doping als je het mij vraagt (nee, dan José Ibarguren, dat is een heel ander kaliber), binnenhalen om hun dopingprogramma te regelen? Volgens mij was dat gewoon een PR fout. Trouwens, als ze doping gebruiken, dan geloof ik nooit dat ze dat vanuit de ploeg organiseren. Wel dat de ploeg hen doorstuurt naar externe dokters of leveranciers, of ze aanmoedigt om op eigen houtje bepaalde zaken te kopen.

En zo'n palmares zegt bar weinig. Palmares van JVDB voor 2008:
    2001
    1st World Junior Time Trial Championships
    2002
    1st Overall Tour of Limburg
    2003
    1st Zellik–Galmaarden
    2nd GP Istria 1
    2nd GP Krka
    2004
    5th Overall Redlands Classic
    6th Overall Tour of Belgium
    2005
    8th Overall Eneco Tour
    2006
    8th Kuurne-Brussels-Kuurne
    2007
    3rd National Time Trial Championships
    10th Eneco Tour

En hoewel ik denk dat JVDB vrijwel even verdacht is als Froome, is dit palmares allerminst een bewijs.
    Een palmares is geen bewijs van doping, maar het zegt wel iets over het talent van een renner he. Geert Leinders is trouwens een een dokter met een reputatie hoor, organiseerde onder andere het dopingprogramma bij Rabobank in de tijd van Rasmussen en Boogerd. Geen sukkel dus met andere woorden. Als een ploeg zo'n dokter in dienst neemt zegt dat toch alles over hun anti-dopingbeleid. Mij ga je niet wijsmaken dat ze daar niet wisten wat zijn 'exptertise' is hoor...
    Mij hoor je trouwens nergens zeggen dat JVDB clean is of dat Ibarguren geen verdacht figuur is, integendeel. Dus waarom je daar zelfs over begint is me een raadsel. Denk je dat de ploegdokters bij Sky niet op de hoogte zijn van wat hun renners nemen? Lijkt me sterk hoor.

Member
    iTrader
    0
    Wat denken jullie hier trouwens van Mollema en Ten Dam? Verdacht?
    kusje

iTrader
    3 (100%)
    Een palmares is geen bewijs van doping, maar het zegt wel iets over het talent van een renner he. Geert Leinders is trouwens een een dokter met een reputatie hoor, organiseerde onder andere het dopingprogramma bij Rabobank in de tijd van Rasmussen en Boogerd. Geen sukkel dus met andere woorden. Als een ploeg zo'n dokter in dienst neemt zegt dat toch alles over hun anti-dopingbeleid. Mij ga je niet wijsmaken dat ze daar niet wisten wat zijn 'exptertise' is hoor...
    Mij hoor je trouwens nergens zeggen dat JVDB clean is of dat Ibarguren geen verdacht figuur is, integendeel. Dus waarom je daar zelfs over begint is me een raadsel. Denk je dat de ploegdokters bij Sky niet op de hoogte zijn van wat hun renners nemen? Lijkt me sterk hoor.
    Als je de rabobank verhalen leest, dan krijg je toch niet de indruk dat die Leinders zo'n geweldige dopinggoeroe is. Ik haal die anderen aan ter vergelijking. Omdat je net zo zeker moet zijn over OPQS en over JVDB als over Sky en Froome, als je tenminste consequent wilt zijn. Als dat zo is, dan kan ik dat respecteren. Maar de meesten zijn zeer selectief in hun verontwaardiging.

Een palmares zegt inderdaad "iets" over het talent van een renner, maar lang niet alles. Het geval Froome is ondertussen wel genoeg beschreven en besproken denk ik. Zoals ik zei: zeker verdacht, maar geen uitgemaakte zaak.

Member
    iTrader
    0
    Het is pas een uitgemaakte zaak wanneer hij positief test, dus daar moet ik je zeker gelijk in geven. Maar het is imo wel zo dat alles erop wijst dat het zo is. Bij Santambrogio was het ook overduidelijk. Stel nu dat hij niet positief getest zou zijn, zou je dan ook zeggen "zeker verdacht, maar geen uitgemaakte zaak"? Want imo is er eigenlijk weinig verschil tussen de vooruitgang bij Santambrogio en die bij Froome.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door scel Bekijk bericht
    Wat denken jullie hier trouwens van Mollema en Ten Dam? Verdacht?
    Bwa Ten Dam heeft in het verleden nog wel eens straffe bergritten gereden in de Tour.
    Dat gaat die deze Tour niet meer herhalen volgens mij. Die gaat er nog wel een paar keer doorzakken.

Mollema is gewoon een talent, daar zou ik nu nog niet teveel van wakker liggen.
    Die gaat ook nog wel eens een slechte dag kennen volgens mij.

Spartacus NemesisBE's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Froome reed voor 2008 altijd voorjaarsklassiekers omdat ze zijn talent nog niet hadden ontdekt. Dat is ook wel een mogelijke verklaring voor 'gebrek' aan palmares...
    "Wovon man nicht sprechen kann, darüber muß man schweigen." - Ludwig Wittgenstein

iTrader
    3 (100%)
    Het is pas een uitgemaakte zaak wanneer hij positief test, dus daar moet ik je zeker gelijk in geven. Maar het is imo wel zo dat alles erop wijst dat het zo is. Bij Santambrogio was het ook overduidelijk. Stel nu dat hij niet positief getest zou zijn, zou je dan ook zeggen "zeker verdacht, maar geen uitgemaakte zaak"? Want imo is er eigenlijk weinig verschil tussen de vooruitgang bij Santambrogio en die bij Froome.
    Ik vind dat er een groot verschil is tussen Santambrogio en Froome. Santambrogio had nul geloofwaardigheid, Froome iets meer, gezien zijn leeftijd, achtergrond, etc.

Mogen de prestaties van Sky vandaag trouwens ook aangedragen worden als tegenbewijs voor hun verdachtheid?

Member
    iTrader
    0
    Ik zie niet in waarom Froome meer geloofwaardigheid heeft eerlijk gezegd. Ze waren beiden degelijke renners die ineens veel beter werden. Froome en Santambrogio schelen maar een jaar trouwens. Iedereen kan wel eens zwak presteren, dit neemt niet weg dat ze de voorbije 2 jaar bijna elke rittenwedstrijd gedomineerd hebben.

Pagina 11 van 32 EersteEerste ... 78910111213141521 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten