Pagina 1 van 351 123451151101 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 7016
    Crew Member Rubmifer's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)

Algemene loopthread - Deel 2

Vorige thread zit over de 5k posts, dus gaan we hier verder!

Banned
    iTrader
    0
    Fuck als grondlegger van de vorige thread had ik wel de eer willen hebben om een nieuw deel te mogen openen.

Enfin aangezien we bijna de kaap van de helft van het jaar naderen, wat zijn jullie doelstelling voor het tweede deel van 2012?
    Voor mij staan er twee halve marathons in september op het programma. Ik wil nog eens dik onder de 1h30m duiken.

EmP
    EmP is offline
    Member EmP's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik ga in voorbereiding op mn IM de halve van Brussel lopen en hoop daar voor een toptijd te gaan.

Member slash's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mijn doel is gemiddeld 16km/u te halen op zo veel mogelijk 10-15km wedstrijden.
    En moest ik dit niet halen toch zeker een snellere tijd dan vorig jaar.

Approved 9-lifer MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Aangezien het nu volop pisteseizoen is en ik nu pas terug in beetje in vorm kom na een blessure hoop ik toch nog tegen het einde van het seizoen een paar goeie nummers te lopen/springen/sprinten.
    Ik ben eigenlijk totaal geen fan van de pistewedstrijden. De meeste bieden geen middenafstand nummer, en dat is toch het gene waar ik voor train en wat ik graag doe.
    Dus wordt het proberen om op een paar sprintnummers niet laatste te zijn en een goeie afstand te springen om zo toch nog een paar punten te pakken.

Member
    iTrader
    11 (100%)
    Ik ben net beginnen lopen, heb wel gans mijn leven gevoetbald. Ik volg een schema van op runnersweb.nl (zo een online loopcoach, geen idee of het wat onderbouwd is) en hoop tegen eind juli de 10 km rond de 44 min te lopen. Loop momenteel (na 2 weken training, na maanden te hebben stilgezeten) de 5 km in ongeveer 22 min, dus hopelijk is dit haalbaar. Iemand die tips heeft van betrouwbare trainingsschema's?

Member slash's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Aangezien het nu volop pisteseizoen is en ik nu pas terug in beetje in vorm kom na een blessure hoop ik toch nog tegen het einde van het seizoen een paar goeie nummers te lopen/springen/sprinten.
    Ik ben eigenlijk totaal geen fan van de pistewedstrijden. De meeste bieden geen middenafstand nummer, en dat is toch het gene waar ik voor train en wat ik graag doe.
    Dus wordt het proberen om op een paar sprintnummers niet laatste te zijn en een goeie afstand te springen om zo toch nog een paar punten te pakken.
    Hetzelfde hier .
    Af en toe een 800m, 1500m, mijl, 4x1500m of olympische estafette meelopen zijn wel eens leuk .
    En op het einde van het zomerseizoen nog een uurloop.

Member
    iTrader
    4 (100%)
    Volgend jaar Dwars door Brugge lopen. Heb hem vandejaar niet gehaald door blessure maar zou van de kiné nu weer mogen opbouwen sinds een scheenbeenblessure. Vanavond beginnen met 2 km

Member
    iTrader
    23 (100%)
    Pfff, als ik jullie allemaal zo bezig hoor zakt de moed mij toch in de schoenen. Jullie spreken hier van 13-16km/h gelijk dat het niks is. Ik mag al content zijn als ik 15km kan uitlopen aan 11 per uur :-)

Member Karry98's schermafbeelding
    iTrader
    102 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zankie Bekijk bericht
    Pfff, als ik jullie allemaal zo bezig hoor zakt de moed mij toch in de schoenen. Jullie spreken hier van 13-16km/h gelijk dat het niks is. Ik mag al content zijn als ik 15km kan uitlopen aan 11 per uur :-)
    Ik zal je gerust stellen, Ik loop ook echt geen 16 km/u hoor, toch niet op een afstand van 15+ km. Het gaat ook niet om wat anderen doen hoor, maar gewoon dat je zelf tevreden bent met jouw prestaties. Ik loop zelf ook nog maar enkele maanden, dus is er zeker ruimte voor vorderingen.

En 15km lopen aan 11 km/u vind ik echt niet zo slecht hoor.

Member
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zankie Bekijk bericht
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door karry98 Bekijk bericht
    Ik zal je gerust stellen, Ik loop ook echt geen 16 km/u hoor, toch niet op een afstand van 15+ km. Het gaat ook niet om wat anderen doen hoor, maar gewoon dat je zelf tevreden bent met jouw prestaties. Ik loop zelf ook nog maar enkele maanden, dus is er zeker ruimte voor vorderingen.

En 15km lopen aan 11 km/u vind ik echt niet zo slecht hoor.
    Dit. Meestal liep ik 8/10 km. Ik sleep dan ook nog serieus wat kilo's teveel mee. Ik post hier dan ook die 2 km omdat ik mezelf zo motiveer. Wat moeten de 9live-lopers anders niet van me denken Voor de meesten hier is 2 km nietveel, voor mij zal het al wat tegenvallen vrees ik.

Member
    iTrader
    3 (100%)
    Ik heb tweetal weken geleden mijn eerste 10km wedstrijd gelopen, en dat was aan 12km/u. Gemiddeld loop ik ook maar rond de 11km/u hoor .

Mijn doel dat ik initieel had gesteld toen ik dit jaar begon met lopen was 5km in 20min, maar dat is toch wat te hoog gegrepen denk ik .

Ik ben nu een schema aan het uitlopen van 5 km, om te versnellen (dit). Hierna ga ik een schema volgen om sneller de 10km te lopen . Hopelijk versnel ik zo wat .

Ik vind mijn uithouding best ok, maar ik wil gewoon wat snelheid bijkrijgen. Vanaf ik wat sprintjes trek ben ik zo kapot .

Member
    iTrader
    23 (100%)
    Wel, ik ben in augustus gestart met lopen via de schema's van Runinfo.nl: Hardlopen, Hardloopschema, Afvallen, Beginners, Looptraining, Ideale gewicht, Sportboeken, Trainen met hartslagmeter, Atletiek, Loopschema. en in februari heb ik dan een lactaattest laten doen bij de kine omdat ik de 10 miles van Antwerpen wou meelopen, maar wel op een verantwoorde manier wou trainen en die heeft dan een "persoonlijk" schema klaargestoomd. Uiteindelijk heb ik zonder problemen de 16km uitgelopen op 1h34'33".
    Mijn volgende doel is de Midzomernachtrun te lopen in 1h25' met hetzelfde schema.

Member Scifo's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Merci voor de link. Zelf sinds vorige week er ook ingevlogen Hoewel dat ik lopen een vrij saaie sport vind, ben ik er mee begonnen om snel resultaat te kunnen bereiken (lees: bierbuikje kwijtraken ^^)

Toch is mijn vraag, is lopen wel de juiste sport om af te vallen? Of combinatie aanraden met bepaalde oefeningen?

Member
    iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scifo Bekijk bericht
    Merci voor de link. Zelf sinds vorige week er ook ingevlogen Hoewel dat ik lopen een vrij saaie sport vind, ben ik er mee begonnen om snel resultaat te kunnen bereiken (lees: bierbuikje kwijtraken ^^)

Toch is mijn vraag, is lopen wel de juiste sport om af te vallen? Of combinatie aanraden met bepaalde oefeningen?
    Als je al lopend wil vermageren zal je lang en heel rustig moeten lopen. Ik vond lopen ook saai maar als je een tijdje loopt en het allemaal iets gemakkelijker vlot dan krijg je misschien ook de loopmicrobe

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Heb net de 2.4km test gelopen...
    10'15s... Toch redelijk tevreden!
    Over maandje 10minuten halen?

Approved 9-lifer MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scifo Bekijk bericht

Als je snel wil afvallen dan is lopen de verkeerde sport. Totdat je conditie het toelaat om optimaal vet te verbranden ben je wel even bezig.

Member makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Lopen is perfekt om af te vallen. Maar .. - NIET - op de korte termijn. Verwacht géén mirakels. Ik ben gestart op 1 maart, bij 95.5kg. En nu tegen juni zit ik aan 88kg. 7.5kg op 3 maand dus.

En ivm dat de moed in je schoenen zakt.
    In maart --> 5km in 44 minuten (8.8min/km)
    Gisteren --> 4.65km in 25.5 minuten (5.5min/km)
    Vandaag --> 5km in 29min50sec (6min/km)

Vandaag ging het wat trager dan gisteren, maar er zat dan ook weinig recuperatie tussen, vandaar ... Dit was ook de eerste keer sinds maart dat ik 2 dagen achtereen ging lopen. Doe dat niet de eerste week hé

Of ik tevreden ben? Ja .. als je op 3 maand van bijna 9min/km naar onder de 6 minuten gaat, dan mag je best tevreden zijn toch ?? Dat het zo snel gaat, komt natuurlijk omdat ik vroeger ook regelmatig gelopen heb. Dan komt het ook sneller wéér terug ..

Mijn doel? De loopwedstrijd in Heist Op Den Berg die in augustus doorgaat uitlopen. Dat zal al lastig genoeg zijn, vermits die dekselse heuvel van 14% een aantal keer in het parkoers is opgenomen.
    Laatst gewijzigd door makila; 31 mei 2012 om 23:19

Approved 9-lifer ThibaultDC's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mijn doel is een scherpe tijd te lopen op de Brussels Half Marathon, en om deze zomer eens het gehele minimal/natural running gebeuren uit te proberen. Heb nogal snel last van blessures rond de achillespees / onderkant kuit, en hoop om hiermee al de belasting van gewrichten / spieren / beenderen tot een minimum te beperken. 'k Heb inmiddels al eens wat opgezocht, en de "Saucony Kinvara" lijkt me een interessante schoen daarvoor. Iemand ervaring hiermee? Of met minimal running in't algemeen?

Banned
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht

Mijn doel? De loopwedstrijd in Heist Op Den Berg die in augustus doorgaat uitlopen. Dat zal al lastig genoeg zijn, vermits die dekselse heuvel van 14% een aantal keer in het parkoers is opgenomen.
    Met zo'n progressie gaat ge nog winnen.
    Hoe lang is die wedstrijd eigenlijk?

Pagina 1 van 351 123451151101 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten