Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 25

Discussie: stadsfiets kopen

Approved 9-lifer Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)

stadsfiets kopen

Hallo sporters,

Mijn goed voornemen van 2012 is een fiets kopen, en het word toch eens tijd dat ij daar werk van maak. Ik zoek dus een stadsfiets, maar ik heb geen idee van waar ik op moet letten, hoe ik zie welke maat ik heb of welke merken goed of slecht zijn.

Ik zou de fiets vooral gebruiken om mee naar Gent centrum te fietsen, en om (ik hoop wekelijks) fietstochten te doen (om wat kilo's te verliezen :-) ).

Ik zou een budget ter beschikking stellen van ca. 350 euro. Is dat genoeg? Als jullie een heel goedengiets kennen van pakweg 400 of iets meer geef ik liever wat extra uit.
    En weren jullie een winkel in Gent centrum waar ik er 1 zou kunnen halen? Ik ken Plum, maar die is afschuwelijk duur hoorde ik al. Ik weet dat er aan het Sint-Pietersstation ook een grote fietswinkel is (was?). Is dat een goede?

Groeten

PS: ik zou graag mijn telefoon gebruiken als GPS op de fiets, kent iemand een USB kader voor op de fiets die niet te duur is? Ik las een tijd geleden dat Gentse studenten 1 ontwikkeld hebben, maar die zijn uitverkocht. De enige die ik nog vind via Google kost meer dan 100 euro, wat me veel te veel is.
    Laatst gewijzigd door Muscleduck; 20 maart 2012 om 02:37
    PSN | Last.FM | Mobile Vikings | Generation Connect | Duty Calculator | Spam
    i5 2500K | 8GB Kingston HyperX | 590 GTX

Member Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Voor een 'goede' fiets betaal je rond de 1000 euro, voor een redelijke circa 600 en voor een slechte 350. Slecht in de zin van inferieur materiaal. Maar persoonlijk zou ik niet met een fiets van 1000 euro in gent willen gaan fietsen en hem zeker niet achterlaten.
    Kijk gewoon even 2dehands. Doe er een toereke mee, schakel een beetje en je weet genoeg.
    Koga, Specialized, Thompson zijn goede merken.

ivm een kader: Hoe kies je de juiste fietsmaat? [gezondheid.be]
    Laatst gewijzigd door Tonerider; 20 maart 2012 om 06:35

Member Time's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Voor iemand die fietsen niet als echte sport beoefent, is 1k belachelijk veel. Ik heb een Gazelle Esprit van 600EUR (7 versnellingen). Was de goedkoopste bij de 'degelijke merken'.
    Totaal geen klagen van en ik vind 600EUR al echt het maximum.

iTrader
    9 (100%)
    Awel ja, 1000 vind ik er toch ook over :o Zeker als ik zie dat hier al MTB's aangeraden worden voor 600 die al goed zijn. Ik had verwacht dat stadsfietsen goedkoper zijn. Blijkbaar niet?
    Ik wil een beetje binnen budget blijven omdat ik eerst wil zien hoe gemotiveerd ik mezelf krijg, en als ik gemotiveerd genoeg ben kan ik daarna wel nog zien voor iets duurder.

Approved 9-lifer Puppieke's schermafbeelding
    iTrader
    88 (100%)
    alles hangt er vanaf hoe veel je die fiets effectief wil gaan gebruiken.
    Gaat het over ritjes van pakweg 1-3km op vlakke wegen, dan kom je gemakkelijk toe met een fiets van +-350€ (bv Montego heeft goedkope en basic fietsen)

Wil je eerder dagelijks meerdere km's afleggen, dan is het beter om wat meer geld te investeren. Als je voor een duurdere fiets gaat heb je meestal meer en betere (kwaliteit)versnellingen. Wat toch wel handig is als je eens een brug of steile straat door moet.
    Tevens zijn de meeste fietsen dan ook uitgerust met een verende voor- en/of achtervork.
    Als je veel in het stad rijd, waar de wegen meestal niet erg goed liggen, ben je wel blij dat je een verende voorvork hebt Meestal 'bollen' de duurdere fietsen ook beter (rolementen enzo )
    Mijn fiets bv (ik rijd dagelijks 28km) heeft een 700€ gekost.

Goede merken zijn trek, Gazelle, ...
    Blijf liever weg bij Thompson en Norta. Die hebben hier al niet erg duurzaam gebleken

iTrader
    9 (100%)
    Ik zou er dagelijks maar een paar km mee doen. Ik werk op een km van mijn huis dus dat is dagelijks 2 km. Voor de rest zou ik dus willen proberen van wekelijks een tocht te doen, opbouwend natuurlijk. Mijn stamcafé ligt bv 16 km van mijn deur ongeveer. Ik zou daar dan eens met de fiets naartoe rijden.
    Een groot deel van die rit is trouwens vals plat. Hundelgemsesteenweg van Gent richting Zwalm.

Member makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik zou gewoon naar de kringloopwinkel gaan. Daar vind je fietsen voor MINDER DAN 100€ in perfekte staat.

Okay, die fietsen zijn tweedehands en géén topkwaliteit maar ze bollen wél deftig, maar méér hebt ge niet nodig doorheen het stad. Anders wordt uwe fiets toch gestolen én dat is dan zonde van uw geld.

iTrader
    9 (100%)
    Hmm bij de kringloopwinkel, dat zou ik toch niet echt vertrouwen. Nieuw heeft ook mijn voorkeur, omdat ik quasi niks van fietsen ken, en heel goed met een kat in een zak naar huis kan komen.

Member Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    dat kat verhaal kan ook in de winkel gebeuren... zelf meegemaakt.

iTrader
    9 (100%)
    Maar de kans lijkt me minder groot dan als ik 2e hands koop. Als ik opzoek over goede merken en goede dealers kan er weinig verkeerd gaan. In de kringloopwinkel kan ik met iets naar huis komen dat er goed uit ziet, en waar na 1 km de onderdelen van vallen bv.

EDIT: wyf, stadsfietsen zijn belachelijk duur
    Laatst gewijzigd door Muscleduck; 20 maart 2012 om 19:25

Member makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muscleduck Bekijk bericht
    Maar de kans lijkt me minder groot dan als ik 2e hands koop. Als ik opzoek over goede merken en goede dealers kan er weinig verkeerd gaan. In de kringloopwinkel kan ik met iets naar huis komen dat er goed uit ziet, en waar na 1 km de onderdelen van vallen bv.
    Gij zit hier zomaar wat té zeggen hoor. Op een fiets van de kringloopwinkel heb je conform de wet, namelijk één jaar lang garantie. Dus dat na 1 km de onderdelen eraf vallen is serieus in het nadeel van de kringloopwinkel:
    - Slechte reclame
    - Ze moeten het dan zowiezo fixen

Maar hey, als je het niet betrouwt, moet ge daar géén fiets kopen hé. Het is volledig jou keuze natuurlijk.
    Laatst gewijzigd door makila; 20 maart 2012 om 19:30

Member Ardo's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Voor de beperkte inzetbaarheid van deze fiets zou ik er zeker geen 1000euro aan uitgeven, koop idd een tweedehandsfiets (zeker in gent-centrum)

Member RickHarrison's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Eigen ervaring, maar natuurlijk geen garanteie

Ik wou voor dezelfde doeleinden een stadsfiets. (degelijk ding en om wat fitter te worden). Ik heb uiteindelijk een batavus gevonden, van een 80-tiger die overleden was. Beste aankoop van mn leven. 200 besproken, uiteindelijk 180 ervoor betaald. Ding was in uitmuntende staat, heb in max-mobiel gent nog is 25 euro uitgegeven om het zadel vast te zetten+remmen bij te stellen + vitessen bij te stellen en algemeen is te checken. Rijd daar nu al een jaar mee rond, zalig ding en nog nooit problemen mee gehad.
    Dus mss toch eens tweedehands rondkijken... De batavussen van vader, moeder, stiefvader en stiefmoeder zijn trouwens ook oerdegelijke fietsen (wel allemaal nieuw gekocht)
    So you brought me a 1000 dollar guitar?? .... I'll give you 50 bucks!

iTrader
    9 (100%)
    'k Heb eens op 2e hands gekeken en je kan daar toch slagen doen lijkt me. 'k Begin meer open ste staan voor 2e hands.

Member Typhon`'s schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    T40 7 Speed - Trek

zoiets?

Of 2dehands idd. Maar dan wel een degelijk merk, geen decathlon geval ofzo. Daarvan vliegen de stukken af en staan de spaken snel scheef als je daar de goedkoopste uit het gamma haalt.

iTrader
    9 (100%)
    Nee 2e hands zou ik juist gaan omdat ik dan een betere aan een goed prijsje kan kopen.
    Die Trek ziet er trouwens goed uit. Zo een model zoek ik ongeveer. Ik heb ook al de Thompson Pariso gezien, hoewel Thompson hier afgeraden wordt.

Een collega vertelde mij ook over hybride fietsen, die zien er echt uit wat ik zoek.
    De Cube Dehli bv, mooi fietsje! Wel een beetje prijzig
    Laatst gewijzigd door Muscleduck; 24 maart 2012 om 03:54

iTrader
    9 (100%)
    Efkes bumpen

'k Heb een fiets gevonden die mij aanstaat: Trek 3500 Equipped.
    Voor ik tot aankoop over ga, nog mensen met commentaar? 'k Heb al reviews gezocht, die zijn (zo goed als) niet te vinden. Of toch geen deftige. Op Youtube wel wat dingen gevonden, ziet er allemaal wel OK uit.
    Ik twijfelde ook nog tussen deze en o.a. een paar van Oxford en Gazelle, maar die zagen er minder stoer/sportief uit Het oog wil ook wat, nietwaar.

Member langun's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Dat is nu niet bepaald een stadsfiets te noemen natuurlijk, meer een aangepaste mountainbike. Ik heb er mijn twijfels over of die echt voor een comfortabele fietshouding zal zorgen in de stad.

Net zoals die vering, je betaalt er wel voor, maar heb je dat nodig?

Member Ardo's schermafbeelding
    iTrader
    0
    En die vering is dan nog zo goed als waardeloos, enkel hoger gewicht. Nee zo een zou ik zeker niet kopen. Ga gewoon voor n tweedehands stadsfiets en laat die s checken bij n fietsenmaker

iTrader
    9 (100%)
    Nee een echte stadsfiets is het niet, maar dit is meer waar ik naar zocht, toch een sportiever model. Die stadsfietsen zien er zo oudbollig uit.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten